nechte ho. eagle bude jeste za ctyricet let poslouchat mp3 a koukat na mpeg1 ...
Aneb ja se drzim hesla 'Nerikej, ze neco nejde, protoze se najde blbec, kterej nevi, ze to nejde, pujde a udela to.'
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
nechte ho. eagle bude jeste za ctyricet let poslouchat mp3 a koukat na mpeg1 ...
Aneb ja se drzim hesla 'Nerikej, ze neco nejde, protoze se najde blbec, kterej nevi, ze to nejde, pujde a udela to.'
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Víš, o tomhle nerozhodují firmy, ale lidi. A pokud je dnes MP3 nejoblíbenější kompresní formát na hudbu, tak to tak prostě je a málokdo to dokáže změnit. Většina lidí rozdíl mezi MP3 a lossless neslyší, a proto jim MP3 vyhovuje a s největší pravděpodobností i vyhovovat bude. Proč si myslíš, že se neuchytily formáty Super Audio CD a DVD Audio?
Jinak BTW, MPEG4 AVC multithreadově udělat nelze (už to tady opakuju 100x).
Většina činností, které lze paralelizovat, nepatří mezi typické desktopové úlohy (vyjma videa). Typická úloha je sekvenční, stejně jako v matematice. A i v matematice se musíš řídit prioritou operátorů, jinak se nikdy nedobereš správnému výsledku. Jistě že se najdou i úlohy, které využijí masivní paralelismus, ale ty jsou z oblasti supercomputingu. V desktopech bude znamenat více jader jediné - pokles výkonu v drtivé většině aplikací.
Plně souhlasím s tím, co tvrdí AMD - že cesta zvyšování výkonu v desktopu vede přes vysokofrekvenční jednojádra doplněná účelovými akcelerátory.
Stále ještě... haha. A to si jako myslíš, že nějaká optimalizace cosi spraví? Out-of-order single-core procesor bude ve většině desktopových věcí vždycky rychlejší než zastaralý Cell.
Dostatečný? Takže ty vlastně žádný výkon nepotřebuješ, viď? A když je dostatečný, tak proč tady lidi tak básní o Core 2 Duo, který posiluje právě integer výkon?
Ano, grafika u her paralelizovatelná je, ale to je dáno tím, že daná scéna obsahuje stovky tisíc pixelů, které jsou jeden na druhém nezávislé. Je to jako když máš dvacet pytlů s cementem a má je odnést jeden chlap nebo dvacet chlapů. Jenže většina desktopových aplikací (včetně např. věcí, které dnes ve hrách připadají na CPU) je sekvenční - podobně jako když se dělá beton, tak tam je ti taky 20 pytlů s cementem na prd, když potřebuješ naházet do míchačky cement, písek, štěrk a vodu a počkat, až se to pořádně promixuje.
Proto tvrdím, že u desktopu vede cesta přes paralelizaci v GPU a vysokofrekvenční single-core CPU, které zvládne sekvenční úlohy.
Jasně, takže když už mám v počítače vysoce výkonným SIMD procesor v podobě GPU, tak si tam ještě budu cpát stejně koncipovaný CPU. Víš, jaký bude výsledek? Pokles výkonu ve většině aplikací! Proto říkám, že CPU má jít cestou vysokého sekvenčního výkonu a GPU ho doplňovat při paralelizaci těch několika málo úloh, které se paralelně dají napsat (např. video).
Jestli si stále myslíš, že budu investovat peníze do něčeho, co mi nezvýší výkon v současných aplikacích (nové si pořizovat nebudu, protože to stojí peníze a ty současné plní úlohu dobře), prosím, ale myslím, že už sám začínáš chápat, že takto to nebude...
Kompilovat multithreadově jde skutečně velmi špatně a pokud si myslíš něco jiného, tak nám nastiň, jak si to představuješ. Něco jiného je kompilace více zdrojáků paralelně (to ale nemá s multithreadingem vůbec nic společného, je to stejné jako u těch pixelů). A jen pro zajímavost - Visual Studio 2005, nejdůležitější vývojový nástroj pro nejrozšířenější počítačovou platformu, neumí spouštět víc instancí kompilátoru najednou.
Pořád nedokážeš pochopit elementární věci? Je sakra rozdíl mezi tím, jestli máš ujet 10 km co nejrychleji nebo přepravit na vzdálenost 1 km 10 tun písku. Na to první bych asi Tatru 815 nepoužíval. Pokud ty ano, tak se pak nediv, že to jede tak pomalu.
jasne. hlavne do mp3 vpohode dostanes vic jak dva kanaly a pripadne dalsi features. ano lidi rozhodnou a pokud jim jinej format nabidne vic (a nemusi to bejt jen lepsi kvalita, ale trebas mensi vyslednej soubor, bo prave vic kanalu, bo neco jinyho ... ano ocekavam, ze prohlasis, ze presne vis ze v pristich dvoustech letech bude mp3 jedinej nejlepsi a nejpouzivanejsi format, protoze vis, ze lidi nebudou chtit nic jinyho, nez mp3 ted nabizi, ale tvuj zpusob smysleni nesdilim), pujdou cestou toho formatuVíš, o tomhle nerozhodují firmy, ale lidi. A pokud je dnes MP3 nejoblíbenější kompresní formát na hudbu, tak to tak prostě je a málokdo to dokáže změnit. Většina lidí rozdíl mezi MP3 a lossless neslyší, a proto jim MP3 vyhovuje a s největší pravděpodobností i vyhovovat bude. Proč si myslíš, že se neuchytily formáty Super Audio CD a DVD Audio?
A protoze mpeg4 multithreadove nejde udelat uz nikdy nikdy nikdy nikdy nebude mozne multithreadove komprimovat video ... ale notak eagle ... ted uz ses fakt mimo ...
ale notak. ted si sam protirecis. jeste nedavno jsi tu prohlasoval ze DSP, nebo crypto-akcelerator v procesoru je uplne k ho*** ... coto coto, najednou je jednoucelovej akcelerator ta spravna cesta?Plně souhlasím s tím, co tvrdí AMD - že cesta zvyšování výkonu v desktopu vede přes vysokofrekvenční jednojádra doplněná účelovými akcelerátory
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Smůla, tak to v reálu nechodí. Už dlouho existují lepší formáty než MP3 (např. lossless). Ale lidi tohle nezajímá. Lidi nejdou za kvalitou, jdou za tím, co je moderní a o čem se mluví. Myslíš, že někdo v roce 1997, když jsem s MP3 začínal, věděl, co to MP3 je? Nebo znal WinAmp? Jen hrstka. Myslíš, že když se dneska někoho zeptám, co to je FLAC nebo Monkey's Audio, že bude vědět? Myslíš, že lidi ví, co je Super Audio CD nebo DVD Audio? Ani omylem. Jim ty dva kanály v 44,1 kHz stačí (i komprimovaně v MP3), protože stejně nemají aparaturu, která by zvládla víc (protože do ní nechtějí dávat prachy, neboť všechny ty sestavy vypadají v Datartu stejně, a tak si vyberou tu, která má brand nebo je nejlevnější). A i kdyby měli, tak jich to většina neuslyší, takže jakápak motivace pořizovat si jí vyjma toho dělat ze sebe kinga?
Exact Audio Copy je taky nejlepší extrakční program. Proč ho tedy většina lidí nepoužívá? Proč si dodnes lidi myslí, že A64 3000+ má frekvenci 3 GHz? Proč má většina lidí peníze na termínovaných účtech v bankách, když jim fond nabídne několikanásobně vyšší zhodnocení?
Jo a mimochodem, CDčka byly uvedeny už v roce 1982 a proti kazetám znamenaly výrazný skok vpřed v kvalitě zvuku. Víš, když se začaly používat masově? Až v okamžiku, kdy je bylo možné snadno okopírovat a kdy cena přehrávačů a vypalovaček poklesla v důsledku masové dostupnosti natolik, že si to mohl dovolit téměř každý. VHS vs. betamax - kdopak to tehdy vyhrál a kdopak to měl lepší kvalitu? DVD-Audio - první disky v obchodech už v roce 2000. Doteď jsem u nikoho neviděl jediný kus!
MPEG4 AVC je jeden z výpočetně nejnáročnějších kodeků dneška a žádný dnešní procesor ho není schopen zvládnout v realtime. Ona ta intenzivní komprese zjevně způsobuje závislosti mezi snímky...
AMD na něj má HTX slot, takže integrovat ho do CPU momentálně nebude (tudíž nezvýší spotřebu CPU a nesníží mu frekvenci). Integrace CPU a grafické karty se u AMD plánuje pro notebooky, kde to uspoří elektřinu.
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
1) Ja nevim jak tobe, ale me rychlost dnesnich CPU v MP3 kompresi pripada docela slusna, kdyz zrovna nekomprimujes stovky skladeb naraz, tak MT MP3 proste nepotrebujes
2) http://www.videohelp.com/tools?tool=HandBrake tak nejde, jo? Ze von to ten autor nevedel a sel a udelal to...
3) Uved mi prosim nekolik bezne pouzivanych desktopovych uloh, ktere trpi tragickym nedostatkem vykonu a ktere nelze paralelizovat?
4) A proto AMD uvadi QC, to bude ono. Jestli neco planujou, tak tozhodne ne jednojadra
5) takze souhlasis s tim, ze psat SW na Cell asi lze, kdyz se ty hry na nem hybaji hodne dobre, jo? To jsi se dostal do slepe ulicky, coNa jednu strany tvrdis, ze hry psat MT nelze a take jsi tvrdil, ze psat SW pro Cell je skoro nemozne. Ted jsi k tomu jeste dodal, ze i stara G4ka je rychljesi nez Cell (ktery obsahuje jakoby G5). Nejak tedy nechapu, jak je mozne, ze se ty hry na tom tak uzasne hybaji
6) Ano, Eagle, pro me je v integer operacich vykon meho CPU vice nez dostatecny. Jestli potrebuji vetsi vykon napr. v podobe C2D, rozhodne ne kvuli interger vykonu, ale hlavne kvuli float. Typickou ulohou, ve ktere me CPU brzdi je ripovani videa nebo ve hrach. Ani v jednom mi integer moc nepomuze.
7) Evidentne jsi ci neprecetl ten clanek o Valve source enginu. Precti si ho. Tam mas vysvetleno, jak je ten jejich MT engine udelany a stejne tak tam jasne rikaji, ze do budoucna nebude problem zamestnat mnoho jader.
8 )Ad kompilovani. Ja nemusim vedet, jak to udelat, me na argumentaci staci, ze to nekomu funguje a ze to realne pouzivaji. A oni maji na mysli vylozene MT kompilovani, coz myslim dostatecne vypliva z toho uryvku, co jsem sem postnul.
V tom clanku, na ktery sem jeste jednou dam link, je myslim dost jasne nastinen budouci vyvoj hernich enginu. Dale z nej vypliva, ze Valve vyviji celou sadu nastroju, ktere umozni vcelku pohodlne psani MT her, coz je taky patrne duvod, proc je vyvoj toho jejich engine tak drahy...protoze zaroven museli vytvorit tyto nastroje, jejichz uvedeni na trh jsem predpovidal nakde na zacatku tohoto threadu a za coz se mi Eagle nalezite vysmal.
http://arstechnica.com/articles/paed...-multicore.ars
Naposledy upravil Petrik; 28.12.2006 v 17:50.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
mencoder, avidemux, virtualdub, xvid, x264, lame, transcode = kvuli temto aplikacim si kupuju porad dokola moderni CPU a stale to CPU je pomale na muj vkus, nesnasim cekani.
To nemyslis vazneJak muzou "riskovat" vyvoj jedno-jadra, kdyz tomu lidi nerozumej a dnes je zajimaji dual core, protoze je to v reklame a leti to, je pak tezke se pres takovy marketing prenest ...
Presne duvod proc kdysi AMD muselo zavest rating, protoze proste procesory AMD mele na mensi frekvenci, VYSSI vykon nez "dokonaly" intel ... proste lidi nerozumi, ze ten procak je lepsi, vidi jen oznaceni ... a reklamu. To same DDR1 a DDR2 a porad dokola ...
V tomhle mas pravdu. To je ta spravna cesta.Myslim si taky, ze Cell je super a ze v dane konzoli je to silna zbran + sladeny HW a SW = pecka ... tak by to melo fungovat ....
Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
Atari 1040 STe - game machine :-)
Atari 800XE - game machine also :-)
MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter
E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore
"Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH
Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
Atari 1040 STe - game machine :-)
Atari 800XE - game machine also :-)
MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter
E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore
"Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH
Fakt? Ty jsi asi nikdy v LAME na vysokou kvalitu nekomprimoval, viď ?
Kdyby sis o tom něco pozjišťoval, věděl bys, že multithreading v H.264 je řešen s viditelnou ztrátou kvality. Jenže ty se opět spokojíš s povrchním pohledem. Pak nemá smysl ti nic vysvětlovat.
MP3, Monkey's Audio (možná jde, možná nejde, ale teď není paralelizováno), DOSbox (s největší pravděpodobností jde, ale není paralelizováno), realtime antivirus (nejde), XviD (je jen beta, která padá), MPEG4 AVC (nejde), hry (např. Civ III paralelní není a výkonu by potřebovala kvantum; nové střílečky jen obtížně a za cenu prasáren), Excel (není, možná by šlo omezeně pro některé úlohy, ale např. pro řešitele nejde), programovací nástroje (nejsou), šifrovací algoritmy (z principu nejdou), WinRAR (nejde), Photoshop (je jen z části a výkon navíc nic moc), šifrování disku (nejde), deassembler (nejde), spousta starších programů a her (např. Bryce 5, ACDSee 3.1, hry se SW renderingem - ty už nikdo nikdy předělávat nebude, existují novější alternativy, které ale nemusí jedincům sednout a navíc si je musí lidi koupit).
Výsledek? Většina aplikací momentálně NENÍ paralelní. V budoucnu tu určitý potenciál je, ale závisí jen na tom, jak se programátoři budou snažit. Já tvrdím, že se nepřetrhnou, stejně jako se nepřetrhnuli u SIMD a HyperThreadingu.
AMD uvádí QC do serverů. Do desktopů jen jako konkurenci Intelu (= pro vejtahy). Sami ale už několikrát dávali najevo, že QC do desktopů ani neplánovali.
Souhlasím s tím, že pro určitý typ software je Cell zajímavé řešení. A že se na něm hry hýbají? Neviděl jsem žádné statistiky o tom, kolik z toho udělá GPU a jak moc jsou ty hry náročné na CPU. Jenom jsem z dobrého zdroje slyšel, že od Sony utíkali programátoři, protože byli otráveni programováním pro Cell. Dále jsem taky slyšel, že cena jedné hry pro PS3 je tak vysoká, že se musí prodat vysoce nadstandardní počet kusů. A konečně taky se říká, že hry pro PS3 jsou kvalitou velmi podobné těm, které jsou na XBox 360, který má jen tříjádrový in-order pomalý procesor.
Jinak v těch testech stará out-of-order G4ka tuším že na 1.6 GHz až na výjimky dosahovala podstatně vyššího výkonu než 3GHz Cell.
Když chceš výkon ve float, tak proč C2D ? A64 má výrazně rychlejší FPU než C2D.
Na hry nepotřebuješ ani integer, ani float výkon, tam potřebuješ velkou rychlou cache a rychlý přístup do RAM.
A proč nám tedy nevysvětlíš, jak tu paralelizaci hodlají provést, když se tím pořád oháníš? Stále jsi nebyl schopen vyvrátit to, že je to s největší pravděpodobností prasárna.
Ano. A já zas vím, že ve Visual Studiu 2005 to nefunguje.
Stejně jako je vyvíjel Intel? Haha, tomu to taky nějak nevyšlo. Autoparalelizátor přidá nula nula nic výkonu navíc a OpenMP rozhodně není "pohodlné".
Vis, ty by jsi mel delat politiku. Ja se te na neco zeptam a ty odpovis necim jinym. Stale tu oponujes mp3kama a kdyz ti nekdo rekne, ze by se dualcore pro jeho praci hodilo, tak ty zase zacnes mp3 a vetsinou aplikaci. Nikdo ti to nebere, ale ty proste neuznavas nic jineho nez vetsinu aplikaci a podle ni by se mel ridit cely svet.
Pište česky: hold × holt
hold – projev pocty nebo úcty (další význam je výkupné, vynucený poplatek ve válce)
holt – povzdech; ve významu „inu, zkrátka a dobře“
No prave vdaka tej priorite operatorov mozes matematicke vypocty dobre paralelizovat. A dokonca aj jedno samotne nasobenie ide velmi dobre paralelizovat.
Vsetko to, co dokaze reorder instrukcii v out-of-order cpu, dokaze rovnako kompiler. Dokonca ten ma na to viac casu a prostriedkov, takze ak je program dobre skompilovany, instrukcie su uz preuspriadane, uz su out of order... skratka vo svete, kde robis programy pre procesor (A nie procesor pre uz existujuce programy) resp. ich mozes prekompilovat, si mozes dovolit presunut istu logiku z procesora do kompilatora...Stále ještě... haha. A to si jako myslíš, že nějaká optimalizace cosi spraví? Out-of-order single-core procesor bude ve většině desktopových věcí vždycky rychlejší než zastaralý Cell.
beton mozes praveze velmi dobre robit paralelne, to by si neveril, ale do miesacky pocas miesania mozes naraz sypat cement, piesok, strk a aj vodu a este sa to vsetko aj paralelne miesa....je sekvenční - podobně jako když se dělá beton, tak tam je ti taky 20 pytlů s cementem na prd, když potřebuješ naházet do míchačky cement, písek, štěrk a vodu a počkat, až se to pořádně promixuje.
Navyse, ak robis beton, tak tam ti tych 20 pytlu s cementem prijde celkem vhod
ale ved predsa tu stale opakujes ako najpouzivanejsie kodeky nejdu paralelizovat....GPU ho doplňovat při paralelizaci těch několika málo úloh, které se paralelně dají napsat (např. video).
Pomaly disk - riesenie - hybridne disky. Ramky sa tam da dat tiez celkom dost. Apple robi notebooky urcene pre pracu s videom a su aj celkom vykonne a pouzitelne. Takze ano, aj na notebooku mozes robit narocne ulohy.
Stale sa tu ohanas s tym, ze vo vacsine aplikacii a vacsina uzivatelov. Teraz mi povedz, kolko ludi enkoduje do mp3 v lame? Ved to cd/zvuk ti staci enkodovat len raz. Vacsinou si aj tak stiahnes uz enkodovane mp3, nez aby si to sam komprimoval.
to su tebou pouzivane programy a ja tvrdim, ze to nie je to, co pouziva vacsina pouzivatelov a z tohtho pohladu ich nemozno brat ako agrumentMP3, Monkey's Audio (možná jde, možná nejde, ale teď není paralelizováno), DOSbox (s největší pravděpodobností jde, ale není paralelizováno), realtime antivirus (nejde), XviD (je jen beta, která padá), MPEG4 AVC (nejde), hry (např. Civ III paralelní není a výkonu by potřebovala kvantum; nové střílečky jen obtížně a za cenu prasáren), Excel (není, možná by šlo omezeně pro některé úlohy, ale např. pro řešitele nejde), programovací nástroje (nejsou), šifrovací algoritmy (z principu nejdou), WinRAR (nejde), Photoshop (je jen z části a výkon navíc nic moc), šifrování disku (nejde), deassembler (nejde), spousta starších programů a her (např. Bryce 5, ACDSee 3.1, hry se SW renderingem - ty už nikdo nikdy předělávat nebude, existují novější alternativy, které ale nemusí jedincům sednout a navíc si je musí lidi koupit).
Winrar je paralelny, sifrovacie algoritmy mozu napr. rozdelit subor na viacero casti (kazdopadne aj bez rozdelenia sifruje priemerny procesor omnoho rychlejsie ako dokaze priemerny disk zapisovat, takze naco nejaka paralelizacia...). Na starsie programy a hry nepotrebujes vyssi vykon.
Hry na ps3, xbox a pc su velmi podobne, pretoze su to vacsinou aj tak tie iste hry... Vyssia cena hry je casto sposobena nutnostov vytvorit vacsi a detailnejsi obsah.Dále jsem taky slyšel, že cena jedné hry pro PS3 je tak vysoká, že se musí prodat vysoce nadstandardní počet kusů. A konečně taky se říká, že hry pro PS3 jsou kvalitou velmi podobné těm, které jsou na XBox 360, který má jen tříjádrový in-order pomalý procesor.
Do buducna budu hry robene aj tak na najrozsirenejsich enginoch (valve, id soft a epic) - ktore su/budu vsetky multithreadovane (tiez aj koli tomu ze ako pc, tak xbox aj ps3 ma viacjadrove procesory...)
Tak nam teda dokaz (ak to uz tvrdis), ze to provest nejde. A k tej prasarne si neviem ako prisiel, to si si proste vymyslel. Ukaz mi kde je v q4 so zapnutym SMP nizsia kvalita oproti verzii bez smp.A proč nám tedy nevysvětlíš, jak tu paralelizaci hodlají provést, když se tím pořád oháníš? Stále jsi nebyl schopen vyvrátit to, že je to s největší pravděpodobností prasárna.
no a preto si tiez kupuju tie dc pocitace...
ja by som povedal, ze k pocitacom ma dost vela ludi 5.1 repraky, ze dost vela filmov (nie, tie stare nie) ma 5.1 zvuk, takze je to celkom vyuzitelne.Jim ty dva kanály v 44,1 kHz stačí (i komprimovaně v MP3), protože stejně nemají aparaturu, která by zvládla víc (protože do ní nechtějí dávat prachy, neboť všechny ty sestavy vypadají v Datartu stejně, a tak si vyberou tu, která má brand nebo je nejlevnější). A i kdyby měli, tak jich to většina neuslyší, takže jakápak motivace pořizovat si jí vyjma toho dělat ze sebe kinga?
Ked som v threade o 90core intel cpu pisal, ze itegracia napr. sietovej karty (a dalsich dsp a pod.) na cpu znizi celkovu spotrebu, tak si mi napisal ze NIE, pretoze ze vraj ta sietovka ma na horsom vyrobnom procese aj tak nizsiu spotrebu. Takze teraz si trocha protirecis - znizi to teda tu spotrebu, alebo nie?Integrace CPU a grafické karty se u AMD plánuje pro notebooky, kde to uspoří elektřinu.
EDIT: pozeram ze v ankete ma moznost "Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo" stale 0 hlasov, Svaca, este si nehlasoval? alebo sa radsej zdrzis?
Naposledy upravil THX; 28.12.2006 v 22:02. Důvod: edit:
3570K, 16G, x25-m, itx
xj40
Rychlé = rychlejší než člověk. Do té doby je to pomalé.
Priorita operátorů určuje jasný sled operací. Stejně tak řádky v programu určují jasný sled. Dělat v matice víc věcí vedle sebe jde jen někdy, stejně tak v tom programu.
To čistě jen teoreticky. V praxi v žádném případě. Důvod je ten, že out-of-order má latenci mezi jednotlivými paralelními částmi prakticky nula, zatímco latence mezi více jádry je značná a vždycky bude značná (už z důvodu fyzické vzdálenosti transistorů).
Když budu mít příklad
a = 1 + 5
b = 4 - 2
c = a / b
Tak v out-of-order to zabere dva cykly. V multicore bude výpočet trvat taky dva cykly, ale další minimálně desítky bude trvat, než přemístíš data.
1) V PC nelze přizpůsobovat programy procesoru - to je daň za modularitu.
2) To, co říkáš, je možné jen na úrovni fyzicky blízkých zařízení, což multicore v žádném případě není. Je to snesitelné u jednotlivých výpočetních jednotek. Touhle cestou jde např. Itanium a tam to má výsledky. Jenže chce to velkou cache (kód je víc komplexní) a nesmí se měnit architektura CPU - proto už je tolik let Itanium 2 v jádru stejné (ani Intel si nedovolí přeuspořádat mu jednotky, protože by to znamenalo nutnost rekompilace programů, tj. dodatečné náklady).
Nepochopil jsi to - tady je limitem to, jak rychle mícháš. Celá tvorba betonu stojí a padá s touhle operací, kterou nemůžeš dělat paralelně. To, že budeš mít deset rukou a naházíš tam cement, písek, štěrk i vodu najednou, ještě neznamená, že nějak zrychlíš proces míchání. A to je právě ta věc - musel bys mít míchačku, která míchá rychleji (teď předpokládám, že ti stačí jedna míchačka betonu, ne že toho chceš celý mix).
Upřímně v GPU se příliš nevyznám. Pokud se ale chovají jako SIMD procesory (což se všude tvrdí), tak tam může být paralelizace v rámci ILP. SIMD v CPU je taky ILP. Problém multicore je v tom, že kdyby se měl kód paralelizovat na jednotlivých instrukcích, jako se to dělá u SIMD, bude procesor celou dobu jen čekat na synchronizaci dat z threadů.
Hybridní disk ti přece nikdy nemůže nahradit rychlou mechaniku. Může leda tak doplnit spekulaci s DRAM bufferem. Čtení ti ale nijak neurychlí.
Pokud budeš uvažovat uživatele, kteří výkon nepotřebují, tak těm bude stačit i ten nejlevnější procesor (nedávno tuším nějaký Celeron za 1300 Kč s DPH). A BTW, jsem to já, kdo těmhle lidem tvrdí, že si musí nutně pořídit dual-core, aby jim ty jejich nenáročné aplikace běhaly dostatečně rychle? "Dual-core: Do More", že? Stejně jako ta sestava z ATčka, kde bylo C2D a k tomu 512MB RAMky a říkali, jak je to na kancl neuvěřitelně rychlý (pro zajímavost - na kancl využiju 1 GB RAM i já, stačí větší soubor v Excelu a už se to veze).
Pak je to věc názoru. Já si docela všímám, co lidi používají.
Je... a neposkytuje identické výsledky. A taky měl v té paralelizaci bug způsobující poškození dat. Také přináší opravdu výrazné zvýšení rychlosti (za tu dodatečnou cenu za dual-core super, že?).
Pokud máš hash na celý soubor, tak o tom vcelku pochybuju.
Jenže to zdržuje. Když mám šifrovaný celý disk (v podnikové sféře v lepších firmách vcelku standard), tak při přístupu k souboru potřebuju:
1) Načíst soubor (to trvá a nelze zrychlit).
2) Dešifrovat obsah.
3) Scanovat realtime antivirem.
4) Spustit kód.
Operace 2, 3 a 4 je možné zrychlit. Jenže se v případě operací 2 a 3 jedná o čistě sériové operace, na něž je dual-core k ničemu. Jakékoli zrychlení je tady vítáno.
Nejlepší hláška tohoto threadu. Takže mi chceš tvrdit, že když v Civilization III trvá s rozlehlou mapou jeden jediný turn počítače 5 minut, když se přepočítávají trasy pohybů (např. postavíš letiště) kolem třiceti vteřin (tj. klik, čekáš 30 sekund, pak další klik, mezi tím nemůžeš nic dělat), když načtení savu trvá asi tak tři minuty, že výkon nepotřebuju? To si asi děláš srandu.
Stejně tak starší gamesy s renderingem prováděným CPU se v případě vysokého rozlišení moc nehýbou.
Nadhodil jsem tady, proč si myslím, že to paralelně udělat nejde. Nikdo z vás mi tuhle domněnku nebyl schopen vyvrátit. Naopak jste jí dokonce uznali. A rozhodně to není čisté, vliv se ztratí až při vysokém fps. Pokud ale počet fps z nějakého důvodu klesne (např. kvůli grafice), začne být vidět, jak se ovládání zpožďuje.
Tak zrovna Quake 4 jeví na dual-core určité neduhy, které se na single-core nestávají. Jedná se o různé formy zasekávání v místech, kde single-core jede OK.
Bohužel je to tak.
Kdyby tady byl velký hlad po 5.1 zvuku v oblasti hudby, tak se to dávno prosadí. Tuším že právě DVD Audio tohle nabízí (společně s 96 kHz). A prosadilo se? Ani se mi nezdá. Hodně profi zvukových zařízení je taky stále jen stereo (např. věhlasné Nautily).
U nevýkonových záležitostí je majoritní leakage, protože dynamická spotřeba se moc nekoná. To je i případ síťové karty (většinu času tráví v idle). Menší transistory obecně mají vyšší leakage, a proto se u síťovky nemusí vyplatit dělat jí na menším procesu. Pokud vím, tak jsem nikde netvrdil, že dělat síťovku novou technologií je nutně špatně, jen jsem říkal, že leakage se může stát významných faktorem hrajícím proti. Pokud to zvládnou i novějším procesem, může to být. Obvykle se i dělají pro velikost transistorů dva výrobní procesy - jeden na low-power a druhý na performance. Ale jak si vede ten low-power ve srovnání se starší generací, netuším.
Grafická karta je využívána vždy, dynamická spotřeba tam hraje větší roli (obraz se prostě kreslí pořád). Čili když menším transistorem snížíš dynamickou spotřebu, pořád se to může vyplatit. Hlavní záměř AMD ale IMHO je v tom, že jim to umožní lépe sladit power management CPU, GPU a řadiče pamětí. Když všechno bude na jednom kusu křemíku, bude si to schopné předávat informace o zatížení, optimalizovat přístupy do RAM atd. U čipsetů a dodatečných řadičů se bohužel nějaký power management moc neděje a asi se nedá čekat, že se k tomu odhodlají, dokud to nebude vysloveně nutné (power management = další logika = vyšší výrobní cena).
Mě by spíš zajímalo, proč se v diskuzi o dual-core vede anketa o C2D. Spíš by se sem hodila anketa typu
"Majorita mnou používaných programů je:
single-threaded
multi-threaded s nárůstem výkonu do 20 %
multi-threaded s nárůstem výkonu od 21 do 59 %
multi-threaded s nárůstem výkonu nad 60 %"
Popřípadě anketa:
"Máte nebo nemáte zkušenosti s programováním a co si myslíte o dostupnosti dobře paralelizovatelných multithreaded programů s vysokým nárůstem výkonu?
Mám zkušenosti, MT programy budou za dlouho
Mám zkušenosti, MT programy budou brzo
Nemám zkušenosti, MT programy budou za dlouho
Nemám zkušenosti, MT programy budou brzo"
U té ankety, co je tady teď, bych se i vcelku vsadil, že většina uživatelů, kteří ho tak chválí, by ho chválila i v situaci, kdy by byl jednojádrový.
neurcuje jasny sled operacii, vravi len o tom, co musi byt dokoncene skor a co neskor, (a+b)*(c+d) - tu nikde nie je povedane, ci mam najprv scitat a+b, alebo ci c+d
Ak by ti riadky programu urcovaly presny sled, potom by nikdy nebolo nic ako out-of-order vykonavanie instr.
nespravne si to pochopil, ja som vobec nehovoril o nejakych jadrach atd. ale iba o tom, ze to iste, co robi reorder jednotka moze rovnako dobre, ak nie lepsie, urobit kompilator a preto nemusi byt non out-of order procesor pomalsi ako ten out of order. Predstav si ze uz mas ten kod dobre preusporiadany, potom reorder jednotky v podstate nerobia nic a tym padom ich nepotrebujes.To čistě jen teoreticky. V praxi v žádném případě. Důvod je ten, že out-of-order má latenci mezi jednotlivými paralelními částmi prakticky nula, zatímco latence mezi více jádry je značná a vždycky bude značná (už z důvodu fyzické vzdálenosti transistorů).
Když budu mít příklad
a = 1 + 5
b = 4 - 2
c = a / b
Tak v out-of-order to zabere dva cykly. V multicore bude výpočet trvat taky dva cykly, ale další minimálně desítky bude trvat, než přemístíš data.
1) V PC nelze přizpůsobovat programy procesoru - to je daň za modularitu.
2) To, co říkáš, je možné jen na úrovni fyzicky blízkých zařízení, což multicore v žádném případě není. Je to snesitelné u jednotlivých výpočetních jednotek. Touhle cestou jde např. Itanium a tam to má výsledky. Jenže chce to velkou cache (kód je víc komplexní) a nesmí se měnit architektura CPU - proto už je tolik let Itanium 2 v jádru stejné (ani Intel si nedovolí přeuspořádat mu jednotky, protože by to znamenalo nutnost rekompilace programů, tj. dodatečné náklady).
nemyslim, ze limitom je miesanie, to by sa uz robili kadejake rychlomiesacky atd., v praxi ti obyc. miesacka bohate postaci a povedal by som, ze problem budes mat skor s odvozom betonu a dodavkou surovin... Navyse myslim ze v momente ked tam hodis poslednu lopatu piesku uz nebudes musiet vobec cakat na nejake premiesanie a budes moct hned spotrebovavat co si si pripravil.Nepochopil jsi to - tady je limitem to, jak rychle mícháš. Celá tvorba betonu stojí a padá s touhle operací, kterou nemůžeš dělat paralelně. To, že budeš mít deset rukou a naházíš tam cement, písek, štěrk i vodu najednou, ještě neznamená, že nějak zrychlíš proces míchání. A to je právě ta věc - musel bys mít míchačku, která míchá rychleji (teď předpokládám, že ti stačí jedna míchačka betonu, ne že toho chceš celý mix).
ale zase ti zrychli vo vacsine pripadov pristupovu dobu a to velmi vyrazne... Rychlost lin. citania je obmedzujucia iba vo velmi malo pripadoch.Hybridní disk ti přece nikdy nemůže nahradit rychlou mechaniku. Může leda tak doplnit spekulaci s DRAM bufferem. Čtení ti ale nijak neurychlí.
to ze neposkytuje identicke vysledky nevadi, a ano mal bug, aj ine programy maju obcas bugy, a este ake, a su to dokonca single threaded programy...Je... a neposkytuje identické výsledky. A taky měl v té paralelizaci bug způsobující poškození dat. Také přináší opravdu výrazné zvýšení rychlosti (za tu dodatečnou cenu za dual-core super, že?).
Ja som rad za kazde zvysenie vykonu... (a zase sme pri cene - uz si omrkol tie bazary? obhajil by si vobec cenu akehokolvek procesora, ak by si nejaky procak dostal zadarmo? ved potom by kazdy iny procak, ktory by nebol zadarmo mal horsi pomer cena/vykon).
tu ta aj tak brzdi disk, takze ti to je jedno a nemusis urychlovat vypocet toho hashuPokud máš hash na celý soubor, tak o tom vcelku pochybuju.
aby si mohol desifrovat obsah a scanovat realtime, nemusis cakat na nacitanie celeho suboru, mozes naraz citat, to precitane hned desifrovat a poslat antiviru. Takze limitovat ta bude zase iba rychlost disku. Dokonca ti pobezi antivir paralelne s desifrovanim, pretoze kym antivir spracuvava data, tak ty uz mozes desifrovat dalsie...Jenže to zdržuje. Když mám šifrovaný celý disk (v podnikové sféře v lepších firmách vcelku standard), tak při přístupu k souboru potřebuju:
1) Načíst soubor (to trvá a nelze zrychlit).
2) Dešifrovat obsah.
3) Scanovat realtime antivirem.
4) Spustit kód.
Operace 2, 3 a 4 je možné zrychlit. Jenže se v případě operací 2 a 3 jedná o čistě sériové operace, na něž je dual-core k ničemu. Jakékoli zrychlení je tady vítáno.
no neviem si potom predstavit, ako to mohlo ist na doporucanom p2 500mhz, ked na 2ghz athlone ti to ide tak pomaly...Nejlepší hláška tohoto threadu. Takže mi chceš tvrdit, že když v Civilization III trvá s rozlehlou mapou jeden jediný turn počítače 5 minut, když se přepočítávají trasy pohybů (např. postavíš letiště) kolem třiceti vteřin (tj. klik, čekáš 30 sekund, pak další klik, mezi tím nemůžeš nic dělat), když načtení savu trvá asi tak tři minuty, že výkon nepotřebuju? To si asi děláš srandu.
Stejně tak starší gamesy s renderingem prováděným CPU se v případě vysokého rozlišení moc nehýbou.
Skratka, stare hry si zahras minimalne tak dobre, ako by si mohol v dobe ich vydania.
Ty si tiez nebol schopny vyvratit, ze to paralelne udelat jde... Nemusis nevyhnutne pouzit "pipelining", mozes pocitat kazdu jednu cast vykreslenia frame paralelne na viac cpu (viz id soft, epic, valve)Nadhodil jsem tady, proč si myslím, že to paralelně udělat nejde. Nikdo z vás mi tuhle domněnku nebyl schopen vyvrátit. Naopak jste jí dokonce uznali. A rozhodně to není čisté, vliv se ztratí až při vysokém fps. Pokud ale počet fps z nějakého důvodu klesne (např. kvůli grafice), začne být vidět, jak se ovládání zpožďuje.
integraciou grafiky na procesor dosiahnes vsetky neduhy sposobene koncentraciou vacsieho mnozstva kremika na jednom mieste (teda to, co si vycital DC) - nutnost lepsieho chladenia, pri rovnakej spotrebe nizsie frekvencie atd. Na grafike v 2d rezime nevyuzivas 3d cast, navyse aj ak zoberies do uvahy vistu, tak to zatazenie 3d casti nebude velke (a tiez sa potom vlasne nebude vyuzivat 2d cast...).Grafická karta je využívána vždy, dynamická spotřeba tam hraje větší roli (obraz se prostě kreslí pořád). Čili když menším transistorem snížíš dynamickou spotřebu, pořád se to může vyplatit. Hlavní záměř AMD ale IMHO je v tom, že jim to umožní lépe sladit power management CPU, GPU a řadiče pamětí. Když všechno bude na jednom kusu křemíku, bude si to schopné předávat informace o zatížení, optimalizovat přístupy do RAM atd. U čipsetů a dodatečných řadičů se bohužel nějaký power management moc neděje a asi se nedá čekat, že se k tomu odhodlají, dokud to nebude vysloveně nutné (power management = další logika = vyšší výrobní cena).
Mě by spíš zajímalo, proč se v diskuzi o dual-core vede debata o cenach procesorov.Mě by spíš zajímalo, proč se v diskuzi o dual-core vede anketa o C2D.
Naposledy upravil THX; 28.12.2006 v 23:58.
3570K, 16G, x25-m, itx
xj40
Tohle je spíš slovíčkaření. Řádky ti určují přesný sled, ale to neznamená, že některé věci se nedají dělat paralelně. Nicméně souvislosti musí být zachovány. To jsem tím chtěl říct.
S tím se dá souhlasit jen částečně. Out-of-order procesor totiž dokáže pozdržet vykonávání instrukcí do doby, než sežene potřebná data. Mezi tím může cpát do jednotek instrukce ze zásobníku. Tyhle datové závislosti na úrovni kódu ošetříš jen těžko.
OK, dobře, jiný příklad. Představ si, že položíš novou podlahu z betonu. Za jak dlouho se po ní můžeš projít? No přece až uschne. A je úplně fuk, jestli jí položíš 1 m2 nebo hangár pro 747ku. Ta operace je sériová a nemůžeš dělat nic dalšího, dokud není dokončena.
Jak jí může zrychlit? Když mám random access, co mi zaručí, že mnou požadovaná data budou ve flashce ?
Mě ano. U WinRARu to možná není kritická vada, ale třeba u videa, když by mělo dojít ke snížení kvality, tak to radši budu enkódovat delší dobu.
Tohle je jednoduchá statistika - jaká je pravděpodobnost, že multithreaded program bude mít chybu? A jaká je pravděpodobnost, že single-threaded program bude mít chybu. U MT je mnohem vyšší (i několikanásobně).
To je pořád dokola. Už jsem tady kolikrát vysvětloval, že čas má taky nějakou cenu. To nechápeš nebo to vysvětluju blbě nebo v čem je problém?
Dual-core mi v mnou používaných aplikacích nepřinese vůbec žádný výkon navíc (aplikace ho prostě nevyužije). Opakuji: Žádný výkon navíc. Proč tedy platit vyšší cenu, když výkon není vyšší a ani mi to neušetří čas? Rychlejší single-core by mi čas ušetřil.
Viz níže - pokud chceš, aby to bylo realtime, tak musíš.
To nejde minimálně z toho důvodu, že antivirus bere soubory jako celek.
Nikdy jsem netvrdil, že nebude. Ale výsledná rychlost je součtem (limitované) rychlosti disku a rychlosti dešifrování a antiviru. Kdybych měl dešifrovat rychlostí, kterou disk čte, tak to celé bude trvat dvojnásobek času proti tomu, když bych dešifroval instantně. Proto je ta rychlost důležitá.
To je sice krásná představa, tak to ale není. To, jaké další soubory se mají spouštět, vyplývá až z funkčních volání EXE/DLL, které ale už musí právě procesor zpracovávat, a tedy už musí být dešifrované a zkontrolované proti virům.
Tyhle doporučení byly pro základní funkce. V případě Civ III tedy malá mapa, v případě leteckého simulátoru rozlišení 320x200 atp. Pamatuješ ještě éru 486tek a Pentií? Běžně hry nabízely rozlišení, které ani v době vydání žádný počítač nezvládnul. Např. v manuálu k Descentu se vysloveně píše, že to tam mají pro budoucnost, až budou rychlejší CPU.
O vykreslení se dneska stará grafická karta, takže kde je ten efekt?
S tou nižší frekvencí je to bohužel pravda a je to ostatně vidět i na Turionu 64 X2, který oproti Turionu 64 šel s frekvencí dolů dost znatelně. Nicméně... spotřeba celého notebooku nestoupne, protože nepřidáváš další transistory (v případě DC ano), pouze je přesouváš z jednoho místa na druhé. A pokud to povede k lepšímu power managementu, tak proč ne, že to bude stát trochu výkonu? Já bych na notebooku stejně ocenil spíš delší výdrž než vyšší výkon.
Pokud se tohle nebude dít na desktopu, kde jde o výkon především (a spotřeba je až druhořadá), tak v tom nevidím problém.
Jezdíš v Rols-Royce Phantom? Pokud ne, tak myslíš si, že je adekvátní se v souvislosti s ním bavit o ceně nebo je to jen prkotina, která nestojí za řeč?
u takych procesorov ako napr. cell, ktore namiesto cache maju lokalnu RAM a teda kompiler vie presne ako dlho bude trvat nacitanie instrukcii, dat atd. nemusi procesor robit ziadne pozdrziavanie instr., pretoze kompiler presunie danu instrukciu na take miesto v kode, kedy uz bude mat pripravene data...
No, pokial sa bavime o spustani suborov, tak ten prefetch co si win pripravuje, by mal byt tam. Tym navyse odstranis rozne pristupy k dll a pod, pretoze v tom prefetchi su prave vsetky tieto kusky programov a suborov, ktore program otvara hned po spusteni. Navyse, programy sa casto vracaju k tomu co naposledy modifikovali/potrebovali, a to by v tej flash cache malo ostavat tiez.Jak jí může zrychlit? Když mám random access, co mi zaručí, že mnou požadovaná data budou ve flashce ?
problem je v tom, ze tu stale opakujes, aky je E6300 absolutne zly a blby procesor, iba koli tomu, ze je drahsi ako AMDTo je pořád dokola. Už jsem tady kolikrát vysvětloval, že čas má taky nějakou cenu. To nechápeš nebo to vysvětluju blbě nebo v čem je problém?
Nikto ti nenuti kupovat DC. Dokonca ani nikto netvrdi, ze ti to pomoze v situacii, ked ten procesor nevies vyuzit. Tak nechapem preco to tu stale a znova a znova opakujes, ze tebe to nepomoze, a naopak, mas problemy uznat, ze niekto iny to moze celkom dobre vyuzit. A ked dostanes aj konkretny priklad od cloveka tuna z fora, tak len proste povies, no a co, aj tak to nie su "bezne pouzivane programy". Vsetci ti verime, ze ty to proste nedokazes vyuzit, OK, ale uz to tu pises asi 10-ty krat ako agrument nie k "DC je pre mna nevyuzitelne", ale ako agrument k "DC je nevyuzitelne".Dual-core mi v mnou používaných aplikacích nepřinese vůbec žádný výkon navíc (aplikace ho prostě nevyužije). Opakuji: Žádný výkon navíc. Proč tedy platit vyšší cenu, když výkon není vyšší a ani mi to neušetří čas? Rychlejší single-core by mi čas ušetřil.
To si nemyslim, preco by ich mal brat ako celok? Co brani antiviru spracovavat subor hned po otvoreni?To nejde minimálně z toho důvodu, že antivirus bere soubory jako celek.
lenze desifrovat mozes uz pocas citania, akonahle precitas nejaky blok z disku, desifrujes ho. Pocas desifrovania citas dalsi blok z disku. To by si musel mat fakt pomaly procesor a velmi rychly disk, aby ti to desifrovalo pomalsie ako citanie z disku. Dokonca ak ti to desifruje rovnako rychlo ako citanie z disku, tak to mozes robit paralelne bez spomalenia sposobeneho desifrovanim.Ale výsledná rychlost je součtem (limitované) rychlosti disku a rychlosti dešifrování a antiviru. Kdybych měl dešifrovat rychlostí, kterou disk čte, tak to celé bude trvat dvojnásobek času proti tomu, když bych dešifroval instantně. Proto je ta rychlost důležitá.
no ak chces nacitat dalsi subor, tak sa deje presne to iste znova - nacitanie, dekryptovanie a AV kontrola, nevidim v tom ziaden rozdiel.To je sice krásná představa, tak to ale není. To, jaké další soubory se mají spouštět, vyplývá až z funkčních volání EXE/DLL, které ale už musí právě procesor zpracovávat, a tedy už musí být dešifrované a zkontrolované proti virům.
pozri, ja by som povedal, ze ta civka pouziva skor nevhodne algoritmy (a preco? sam si to povedal - preco dat viac penazi za vyvoj lepsieho programu, ak staci povedat kupte si lepsi pocitac). A ked mas raz blby algoritmus, tak proste ti to pojde tak ci tak pomaly. Na 4ghz procaku by si necakal 30s, ale iba 15s, co mi aj tak pride vela a pomale na to, aby to bolo prijatelne interaktivne.Tyhle doporučení byly pro základní funkce. V případě Civ III tedy malá mapa, v případě leteckého simulátoru rozlišení 320x200 atp. Pamatuješ ještě éru 486tek a Pentií? Běžně hry nabízely rozlišení, které ani v době vydání žádný počítač nezvládnul. Např. v manuálu k Descentu se vysloveně píše, že to tam mají pro budoucnost, až budou rychlejší CPU.
ten efekt by mal byt v tom vsetkom, co predchadza vykresleniu kazdeho framuO vykreslení se dneska stará grafická karta, takže kde je ten efekt?
ak by sme sa bavili, napr. o konstrukcii prevodoviek v roznych autach, a porovnavali by sme aj RR, tak by som sa fakt nebavil o cene, ale o tej konstrukciiJezdíš v Rols-Royce Phantom? Pokud ne, tak myslíš si, že je adekvátní se v souvislosti s ním bavit o ceně nebo je to jen prkotina, která nestojí za řeč?
Navyse si myslim, ze kupcov RR cena az tak nezaujima, takze pri RR je neadekvatne sa bavit o cene vobec(jo a tiez to ma velku spotrebu, ale to ta jaksi tiez velmi nezaujima, koli spotrebe a nizkej cene sa to auto nekupuje)
Naposledy upravil THX; 29.12.2006 v 12:59.
3570K, 16G, x25-m, itx
xj40
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)