Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
MAUL: XEON 3350, ASUS P5Q-E, 4GB Corsair DDR2-1066, GB 6850/1GB, 2x1,5TB WD15EADS, Samsung SH-S203B, 24“ LCD DELL 2408WFPp, Antec Solo, Corsair HX620W
KRISSS: C2D E8400, GB EP35-DS3, 2GB Kingston DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, ASUS CB-5216A, 26“ LG W2600HP-BF, Seasonic 430W
MAULÍK: C2Q Q6600, GB EP35-DS3R, 2GB Corsair DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, Plextor PX-116A, 22“ LG Flatron L226W, Corsair VX450W
MAUL: XEON 3350, ASUS P5Q-E, 4GB Corsair DDR2-1066, GB 6850/1GB, 2x1,5TB WD15EADS, Samsung SH-S203B, 24“ LCD DELL 2408WFPp, Antec Solo, Corsair HX620W
KRISSS: C2D E8400, GB EP35-DS3, 2GB Kingston DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, ASUS CB-5216A, 26“ LG W2600HP-BF, Seasonic 430W
MAULÍK: C2Q Q6600, GB EP35-DS3R, 2GB Corsair DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, Plextor PX-116A, 22“ LG Flatron L226W, Corsair VX450W
nechte ho. eagle bude jeste za ctyricet let poslouchat mp3 a koukat na mpeg1 ...
Aneb ja se drzim hesla 'Nerikej, ze neco nejde, protoze se najde blbec, kterej nevi, ze to nejde, pujde a udela to.'
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Víš, o tomhle nerozhodují firmy, ale lidi. A pokud je dnes MP3 nejoblíbenější kompresní formát na hudbu, tak to tak prostě je a málokdo to dokáže změnit. Většina lidí rozdíl mezi MP3 a lossless neslyší, a proto jim MP3 vyhovuje a s největší pravděpodobností i vyhovovat bude. Proč si myslíš, že se neuchytily formáty Super Audio CD a DVD Audio?
Jinak BTW, MPEG4 AVC multithreadově udělat nelze (už to tady opakuju 100x).
Většina činností, které lze paralelizovat, nepatří mezi typické desktopové úlohy (vyjma videa). Typická úloha je sekvenční, stejně jako v matematice. A i v matematice se musíš řídit prioritou operátorů, jinak se nikdy nedobereš správnému výsledku. Jistě že se najdou i úlohy, které využijí masivní paralelismus, ale ty jsou z oblasti supercomputingu. V desktopech bude znamenat více jader jediné - pokles výkonu v drtivé většině aplikací.
Plně souhlasím s tím, co tvrdí AMD - že cesta zvyšování výkonu v desktopu vede přes vysokofrekvenční jednojádra doplněná účelovými akcelerátory.
Stále ještě... haha. A to si jako myslíš, že nějaká optimalizace cosi spraví? Out-of-order single-core procesor bude ve většině desktopových věcí vždycky rychlejší než zastaralý Cell.
Dostatečný? Takže ty vlastně žádný výkon nepotřebuješ, viď? A když je dostatečný, tak proč tady lidi tak básní o Core 2 Duo, který posiluje právě integer výkon?
Ano, grafika u her paralelizovatelná je, ale to je dáno tím, že daná scéna obsahuje stovky tisíc pixelů, které jsou jeden na druhém nezávislé. Je to jako když máš dvacet pytlů s cementem a má je odnést jeden chlap nebo dvacet chlapů. Jenže většina desktopových aplikací (včetně např. věcí, které dnes ve hrách připadají na CPU) je sekvenční - podobně jako když se dělá beton, tak tam je ti taky 20 pytlů s cementem na prd, když potřebuješ naházet do míchačky cement, písek, štěrk a vodu a počkat, až se to pořádně promixuje.
Proto tvrdím, že u desktopu vede cesta přes paralelizaci v GPU a vysokofrekvenční single-core CPU, které zvládne sekvenční úlohy.
Jasně, takže když už mám v počítače vysoce výkonným SIMD procesor v podobě GPU, tak si tam ještě budu cpát stejně koncipovaný CPU. Víš, jaký bude výsledek? Pokles výkonu ve většině aplikací! Proto říkám, že CPU má jít cestou vysokého sekvenčního výkonu a GPU ho doplňovat při paralelizaci těch několika málo úloh, které se paralelně dají napsat (např. video).
Jestli si stále myslíš, že budu investovat peníze do něčeho, co mi nezvýší výkon v současných aplikacích (nové si pořizovat nebudu, protože to stojí peníze a ty současné plní úlohu dobře), prosím, ale myslím, že už sám začínáš chápat, že takto to nebude...
Kompilovat multithreadově jde skutečně velmi špatně a pokud si myslíš něco jiného, tak nám nastiň, jak si to představuješ. Něco jiného je kompilace více zdrojáků paralelně (to ale nemá s multithreadingem vůbec nic společného, je to stejné jako u těch pixelů). A jen pro zajímavost - Visual Studio 2005, nejdůležitější vývojový nástroj pro nejrozšířenější počítačovou platformu, neumí spouštět víc instancí kompilátoru najednou.
Pořád nedokážeš pochopit elementární věci? Je sakra rozdíl mezi tím, jestli máš ujet 10 km co nejrychleji nebo přepravit na vzdálenost 1 km 10 tun písku. Na to první bych asi Tatru 815 nepoužíval. Pokud ty ano, tak se pak nediv, že to jede tak pomalu.
Ale co sem pletes mp3? Je to snad jedina cinnost, kterou zvladnou pocitace? To sem zase pletes pouze to co ty delas na pocitaci. Jsou i lide, kteri nemaji pocitac k poslouchani/ripovani mp3!
Znamena to snad, ze kdyz Lojza Z Nemanic hraje jen Accolade motorky, tak ze my ostatni nemuzeme vyuzit multithreading?
Kdysi se take rikalo, ze clovek nemuze letat....a dnes muze![]()
Pište česky: hold × holt
hold – projev pocty nebo úcty (další význam je výkupné, vynucený poplatek ve válce)
holt – povzdech; ve významu „inu, zkrátka a dobře“
No covece ja jsem videl par videi z PS3 a nevim nevim zda by to postarsi G4 utahlaasi mas na mysli vykon pod linuxem, ktery na nej stale jeste neni dostatecne optimalizovany...navic bych se nedivil, kdyby ta aplikace, ve ktere dostal na frak, jela emulovane...
Ty proste stale nechapes jednu dost zasadni vec: Pro naprostou vetsinu realnych aplikaci je vykon stavajicich procesoru v pevne desetine carce dostatecny. Vyjimku tvori treba huffmanovy kompresni algoritmy, pak nejake hodne specialni aplikace a samozrejmne kompilace zdrojaku.... Naprosta vetsina aplikaci, ve kterych je zoufaly nedostatek vypocetniho vykonu, operuji s plovouci carkou a vetsinou vyuzivaji streaming vektorove instrukce typu SSE a pod. To je ruzna grafika, video, zvuky, fyzika a podobne veci. Naprosta vetsina techto programu resp. algoritmu, ktere bychom tolik potrebovali zrychlit, je IMHO paralelizovatelna, coz vidime realne ve hrach, kde diky masivni paralelizaci uvnitr GPU je mozne renderovat takovou grafiku, o ktere se dnesnim CPU ani nezda. V techto oblastech budou mit CPU typu Cell a GPU obecne velmi vysoky vykon. Ze je huffmanova komprese taktez paralelizovatelna ukazuje nejnovejsi winRAR (ja vim, ma o 0.001% horsi vysledek) a ze pri kompilaci lze vyuzit vice jader vi kazdy linuxar uz davno.
Predpokladam tedy, ze budouci procesory budou neco mezi dnesnimi CPU a GPU, tedy hybridni chip s nekolika beznymi procesorovymi jadry pro pevnou desetinou carku a k nim na spinavou praci v plovouci carce mnoho vysoce vykonnych SIMD mikrojader ala SPE v cellu ci unifikovany shader v GPU. Ze to neni jen nejaka moje halucinace ukazuje nejnovejsi projekt AMD v podobe APU jednotek ktere se chysta integrovat do svych novych CPU. Pravdepodobne take bude potreba aplikovat nejakou formu NUMA architektury, aby se zvetsila pametova propustnost pro jednotliva jadra. Zda to bude klasicka NUMA ci neco podobneho Cellu se uvidi. Jeslti si stale myslis, ze budouci CPU budou jednojadrove topici bestie o frekvenci 10GHz, prosim, ale myslim ze uz sam zacinas chapat, ze takto to nebude...
Jinak ti durazne doporucuji precist si toto: http://arstechnica.com/articles/paed...-multicore.ars
Decela me tam pobavila jedna vec. Vis jak porad tvrdis, ze si nedokazes predstavit MT kompilovani nebo ze to snad ani nejde?
For certain specialized tasks, such as compiling, fine-grained threading works really well. Valve has already implemented a system whereby every computer in their offices automatically acts as a compiler node.
No vida, dokonce 128
Myslim ze unifikovane shadery v 8800 toho uz umi ponekud vice nez SSE jednotka v CPU, ale ja jsem zduraznil, ze to neni totez jako CPU...jen jsem Eaglovy vysvetloval, proc dosahuji GPU tak uzasnych vysledku a ze na to nejdou podle jeho rady o zvetsovani frekvence....a ze GPU nemusi umet jenom renderovat hry tu nekolikrat zduraznil on sam
Naposledy upravil Petrik; 28.12.2006 v 16:10.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
A jaj, a jaj .... Nesmysl o linuxu nebudu komentovat. Vykon CPU je dostatecny, ale pouze na normalni operace, Chci-li komprimovat (zvuk/video) jsou soucasne procesory ZALOSTNE pomale ....
Az budu prevadet divx video o 100 minutach do 5 minut, MUZEME se bavit o tom, ze procesor je vykonny ... Do te doby to jsou pomale kramy ..
Aspon pro me
U prevodu do MP3 ten vykon jakz takz ujde ....
Ale mas pravdu, ze jestli mam Mplayer pod Duron 1G, nebo Conroe 5G tak je to jedno, hraje porad stejne ... (joke), ale treba v kancelari, taky neni velky rozdil mezi PC 2G Athlon a 4G Pentium, pricemz cena je jinde ...
Opakuji znovu, jedu Linux optimalizovany pro Intel (PC jede 24 hodin) a poridil jsem si procak o 50 procent lepsi nez ten minuly a zadny rozdil nepozoruju, tedy do doby, nez zadnu grabovat do MPEG2, MPEG4 a jeste pri tom, muzu psat do fora a aktualizovat system, ale to nedela kazdy a rozdil v cene je propastny ...
Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
Atari 1040 STe - game machine :-)
Atari 800XE - game machine also :-)
MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter
A jaj, asi jsi si vubec necetl, co jsem napsal. To je pak tezka debata. Ja psal, ze jejich vykon je dostatecny v PEVNE desetine carce, coz multimedia rozhodne nejsou...naopak jsem tvrdil, ze v plovouci jsou hodne pomale, cili o tom se bavit nemusime![]()
Ohledne toho linuxu: linux JE na Cellu zatim opravdu zalostne pomaly, najdi si to na netu.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
A víš proč? Protože je to pro úlohy jako OS a desktopové aplikace pomalý šunt.
Dyť je to jednoduchý. Nemáš MT aplikace => nekupuj si DC. Máš MT aplikace a potřebuješ výkon => kup si dvousocket. Takhle to fungovalo 10 let a bylo to logické. Cena za dvousocket není zas o tolik vyšší než u jednosocketu a výkon to ve specializovaných úlohách přinese. Tahle nebude nutné snižovat frekvence, a tudíž běžnému uživateli to přinese hodně, a i ten, který potřebuje MT výkon, si přijde na své.
Jistě budeš argumentovat cenou, ale můžu tě ubezpečit, že ono to vyrobení DC není zas o tolik levnější než vyrobení dvou SC. Deska o něco dražší je, ale výrobně to taky není přehnané. To je holt politika výrobců CPU, že za to kdysi účtovali těžké peníze a teď, když jim teče do bot, byli schopni tuhle dojnou krávu potopit, aby vůbec měli typickým zákazníkům co nakecat.
Naposledy upravil Eagle; 28.12.2006 v 19:34.
http://www.svethardware.cz/art_doc-8...30074F8B8.html
Sice jenom koncept, ale asi se té zrůdnosti dožiju ;).
Lenovo X200 | Lenovo Ultrabase | Sennheiser HD 595 | Fujitsu Siemens P19-2 Black | Logitech Internet Navigation Keyboard | Logitech VX Revolution
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)