dobre rano
Kdybys cetl vse, co jsem sem jiz napsal, tak bys vedel, ze s tebou vice mene souhlasim Vetsina aplikaci nebude nidky MT, protoze to proste neni potreba. winamp, thunderbird, ale i firefox a pod proste vetsinou nejsou limitovany vykonem CPU, takze je zbytecne psat je MT. U aplikaci, kde je CPU brzda vykonu, uz budto podpora MC (mutli-core) je nyni, nebo se na ni pracuje. To jsou ruzne profi a vedecke aplikace atd, audio-video a predevsim, ikdyz s tim mnoho lidi nesouhlasi, i hry. Prvni skupina uz podporu MC vetsinou ma, audio-video k tomu take miri, idkyz spise video, protoze audio se uz enkoduje tak rychle, ze to skoro neni potreba. Jedine, co zatim MC moc nevyuziva a kvuli cemu tu je nejvetsi flame, jsou ty hry. Prestoze kazda hra jiz bezi lepe na DC kvuli MT grafickemu driveru, casto to neni potreba, protoze hry nejsou napsane tak, aby CPU hodne vyuzivaly (az na hry s Havokem). Tomu je ale zda se konec a vsechny nove pripravovane top hry budou mit velmi kvalitni a narocnou fyziku, vetsinou i AI a pod. To je mozne predevsim proto, ze jsou k dispozici MC CPU, ktere to zvladnou. Doufam ze uz vetsina, vcetne Eagle, pochopila, ze hra napsat MT jde a ze to nebude prasarna.
Ted k poctu jader: jelikoz MT programovani her je zatim v plenkach, vesina jich vyzuje 2, max 4 jadra. Vyjimkou zrejmne bude novy valve engine, ktery je vyvijen MT i v ramci jednotlivych casti, jako je AI, fyzika, zvuky, atd. Podle jeho tvurcu (odkaz je nekde v tomto vlaknu) bude mozne naskalovat tento engine na mnoho jader. Otazka bude, jak rychle budou tyto jadra propojena a jak kvalitni bude CPU scheduler budoucich systemu...konkretne windows vista. Ze treba pro fyziku neni problem pouzit i destitky jader dokazuji nejruznejsi vedecke aplikace, ktere realne bezi na vedeckych superpocitacich, rovnez to potvrdil Saman. S AI to bude doufam podobne. Verim, ze az se MT programovani her zvladne, az budou k dispozici kvalitni vyvojove nastroje a kompilery, ze se jednou, a nemusi to byt daleko, dockame tech 80-jadrovych CPU, ktere nyni vyviji intel, ktere hry z vetsi casti dokazi zamestnat. Samozrejmne, ze by bylo lepsi mit mega rychly SC CPU, ale dokud ho nemame, nic jineho, nez MT, nam nezbyva, pokud chceme lepe vypadajici hry s chytrejsima protivnikama...

Citace Původně odeslal Caleb Zobrazit příspěvek
2Petrik: Ze nejaka hra lze napsat multithreadove (a verim tomu ze Alan Wake vicemene 4 jadra vyzije) je hezke. Ale presne jak si rekl ty, uvidime za rok, za 2, sem zvedavej kolik % v te dobe vzniknuvsich aplikaci bude multicore-ready. Sam musis uznat, a z mnoha zde linkovanych clanku to vyplyva, ze nektere vypocty sou zkratka nedelitelne (anebo je takove deleni nemozne z duvodu narocnosti vyvoje a testovani), tj. si dokazu predstavit hru co vyuzije 4 jadra, ale uz ne hru co vyuzije jader 8 nebo 16. To same mas s aplikacema, pokud nejde o nejakou formu nezavislych vypoctu, distribuce vykonu mezi stale vice a vice jader je imho neresitelna. Pripoctes-li si k tomu jak zprasene hry dnes vychazeji (enginy od IDsoft, Crytek, Remedy a Epic sou opravdu jen svetlou vyjimkou), neustale se zdrazujici vyvoj softwaru.....
Porad se tu ohanis nejakejma Niagarama (servrove CPU) a hernima konzolema (nekde sem zahledl ze spousta her u Xboxu vyuziva jen jedno jeho jadro) ale svet PC nejsou jenom hry a ja proste neverim, ze aplikace se najednou budou psat multithreadove, kdyz je evidentni, kolik problemu prinasi je prepsat tak, aby vyuzily 2 jadra.