Výsledky 1 až 25 z 37

Téma: vraceni zbozi - poskozena krabice

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: vraceni zbozi - poskozena krabice

    V USA se nežalují prodejci (ty za to logicky nemůžou - naše zákony logiku nepotřebují), ale výrobci. Tam je ten "právnický business".

  2. #2
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    330

    Standardní Re: vraceni zbozi - poskozena krabice

    Citace Původně odeslal pHp Zobrazit příspěvek
    V USA se nežalují prodejci (ty za to logicky nemůžou - naše zákony logiku nepotřebují), ale výrobci. Tam je ten "právnický business".
    rekni mi, co je nelogicke na tom, ze pravni vztah na zaklade kupni smlouvy mas pouze s prodavajicim? a co na tom, ze prodavajici ma (coby kupujici) separatni pravni vztah se svym dodavatelem (coby prodavajicim) a ten s dovozcem a ten s vyrobcem? dohromady to da krasny retez, kde kazdy, kdo preberene nejakou odpovednost, ji automaticky hodi na dalsiho. smulu ma v evropskem prostredi ten posledni prodavajici, ktery veci prodava konecnym zakaznikum - spotrebitelum. tomu je evropskou legislativou vnucena povinnost poskytovat zarucni dobu 24 mesicu, ackoliv asi vetsinou sam takovou zaruku od "sveho" prodavajiciho nedostane...
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  3. #3

    Standardní Re: vraceni zbozi - poskozena krabice

    V zásadě několik:
    - přebírání odpovědnosti za skutečnosti, které není schopen jakkoliv ovlivnit (něco jako přijetí reklamace dovolené u moře, protože pršelo)
    - velice to prodražuje tento "krásný řetězec" a zároveň otevírá prostor různým filištínům, kteří tento systém obcházejí (zcela nelegálně či aspoň na hranici legality) a tím se opět zvyšuje konečné cena
    - evropské právo je ještě výrazně benevolentnější než naše. Tam je 2r. povinná záruka pouze na vady, které byly při prodeji zboží (doufám, že to interpretuji dostatečně přesně), jen se automaticky předpokládá, že do půl roku od zakoupení se to nemusí prokazovat.
    - většina lidí u nás stejně nechápe rozdíl mezi zárukou (výrobek-výrobce) a odpovědností za vady (prodejce-konkrétní zákazník)
    - práva a povinnosti při vztazích obchod/obchod a obchod/občan jsou, zejména v některých exponovaných oborech, naprosto odlišné (těsně před prodejem se ten "krásný řetěz" poněkud zvrhne)

    Zákon je zákon, ať už je špatný nebo dobrý. Prodejci se s tím musí nějak popasovat. Kdo se nepopasuje, tak třeba podvádí (tím, či oním způsobem), ale raději by měl skončit. Bohužel tak mohou skončit i velmi dobré firmy (čili v konečném důsledku to opět odskáče zákazník).

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •