Na slevu nema narok, prave proto, co sem napsal. Na slevu mas narok, pokud jenejak poskozeno zbozi, ale ne obal.
Na slevu nema narok, prave proto, co sem napsal. Na slevu mas narok, pokud jenejak poskozeno zbozi, ale ne obal.
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
.... a pak se lidi strašně diví, že je tady spotřební zboží tak drahé (proti USA skoro propastně). V tomto vláknu možno najít odpověď. Všechnu tuhle "ochranu" někdo zaplatí. Ten někdo se jmenuje zákazník.
(Najdete na světě opravdu minimum zemí, kde by mohla vzniknout taková diskuse.)
V US je to totiz trocha jinak, jako zakaznik nepozivas zdaleka takove zkone ochrany jako v EU, ale na druhou stranu, mas daleko vyssi sanci, ze pokud se ti neco podela, tal ti to vyresi velmi radi dobrovolne i bez zakona, protoze moc dobre vi, ze v opacnem pripade by je to mohlo stat spoustu M$, pokud je budes zalovat.
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
MSI Z77A-GD55, i5-3470, Gelid Tranquillo rev. 2, 16GB RAM Kingston HyperX Blu XMP 1600Mhz, Gigabyte HD 7950, 80GB Intel SSD, 500GB WD, HP ZR2740w
V USA se nežalují prodejci (ty za to logicky nemůžou - naše zákony logiku nepotřebují), ale výrobci. Tam je ten "právnický business".
rekni mi, co je nelogicke na tom, ze pravni vztah na zaklade kupni smlouvy mas pouze s prodavajicim? a co na tom, ze prodavajici ma (coby kupujici) separatni pravni vztah se svym dodavatelem (coby prodavajicim) a ten s dovozcem a ten s vyrobcem? dohromady to da krasny retez, kde kazdy, kdo preberene nejakou odpovednost, ji automaticky hodi na dalsiho. smulu ma v evropskem prostredi ten posledni prodavajici, ktery veci prodava konecnym zakaznikum - spotrebitelum. tomu je evropskou legislativou vnucena povinnost poskytovat zarucni dobu 24 mesicu, ackoliv asi vetsinou sam takovou zaruku od "sveho" prodavajiciho nedostane...
i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
"Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."
V zásadě několik:
- přebírání odpovědnosti za skutečnosti, které není schopen jakkoliv ovlivnit (něco jako přijetí reklamace dovolené u moře, protože pršelo)
- velice to prodražuje tento "krásný řetězec" a zároveň otevírá prostor různým filištínům, kteří tento systém obcházejí (zcela nelegálně či aspoň na hranici legality) a tím se opět zvyšuje konečné cena
- evropské právo je ještě výrazně benevolentnější než naše. Tam je 2r. povinná záruka pouze na vady, které byly při prodeji zboží (doufám, že to interpretuji dostatečně přesně), jen se automaticky předpokládá, že do půl roku od zakoupení se to nemusí prokazovat.
- většina lidí u nás stejně nechápe rozdíl mezi zárukou (výrobek-výrobce) a odpovědností za vady (prodejce-konkrétní zákazník)
- práva a povinnosti při vztazích obchod/obchod a obchod/občan jsou, zejména v některých exponovaných oborech, naprosto odlišné (těsně před prodejem se ten "krásný řetěz" poněkud zvrhne)
Zákon je zákon, ať už je špatný nebo dobrý. Prodejci se s tím musí nějak popasovat. Kdo se nepopasuje, tak třeba podvádí (tím, či oním způsobem), ale raději by měl skončit. Bohužel tak mohou skončit i velmi dobré firmy (čili v konečném důsledku to opět odskáče zákazník).
krasna teorie. praxe je ovsem zcela jina. zakaznik by okamzite nasrany volal, co to jako ma bejt...a vysvetlujte mu, ze obal neni soucasti vyrobku. ha, ha, ha...![]()
a kdyz to nevyhada, tak ho do 14 dnu vrati...vysledek pro prodejce naprosto stejny - rozbalena sluchatka se vratila...
Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)