ach jaj, chyba ti zakladna znalost a to, ze nemozes porovnavat dve rozdielne architektury tj. Netburst v podobe D805 a Core 2 Duo v podobe E6600.
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
ach jaj, chyba ti zakladna znalost a to, ze nemozes porovnavat dve rozdielne architektury tj. Netburst v podobe D805 a Core 2 Duo v podobe E6600.
E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore
"Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH
barjos:
Polopaticky povedane jedno jadro C2D zvladne viac operacii na takt ako P3 a to zvladne viac operacii za takt ako P4.
Krajsie je to vysvetlene v Eaglovych clankoch na svethardware.cz
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
Samozřejmě. Pokud chceš něco levně, tak přílišnou kvalitu neočekávej.
Důvodů může být hned několik:
- větší L2 cache (4MB vs. 1MB) a větší L1 cache (32kB vs. 16kB)
- rychlejší L2 cache (cca. 2x) i L1 cache (o 33 %)
- rychlejší přístup do paměti (odhadem o 20 %)
- jádro s větším paralelismem, více spekulativními výpočty, mnohem kratší dobou provádění instrukcí
Až na tu velikost cache by ti nejspíš to samé (v budoucnu) nabídlo jednojádrové Pentium a Celeron na bázi stejné architektury. To ale samozřejmě Intel nechce momentálně dávat najevo, neboť jeho cílem je přesvědčit lidi, že Core 2 Duo je úžasné... což sice je, ale ne proto, že by bylo dvoujádrové, ale kvůli vylepšením v samotném jádru (viz můj článek na Živě, kde jednojádrový Core 2 v některých případech překonal i dvoujádrový Athlon 64 X2).
Naposledy upravil Eagle; 04.10.2006 v 17:08. Důvod: oprava velikosti L2 cache
Díky všem za vysvětlení a omlouvám se že v záplavě příspěvků mi unikla podstata problému. Eagle díky - články prostuduji, ale určitě půjdu do c2d. Hlavní důvod je že potřebuji novější pc a proto že v brzké době asi sc bázi stejné architektury asi jen tak brzo nebude v nabídce. Pro čtyřjádrový procesor asi v dohledné době nebudou aplikace které by ho využily. Jinak asi žádný přínos oproti c2d nebude. Navíc prý čtyřjádro bude mít dvojnásobné TDP![]()
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
2 SWARM: Takze jestli to chapu dobre, tak ten clovek skutecne potvrdil, ze ty nejnovejsi enginy budou mit oddlene jednotlive veci (AI, fyziku, Zvuk a pod)? To je superOtazka je jak moc komplikovane to bude, aby pak ty hry vubec vysli v konecnem case.
Ad ta fyzika: doufam ze ne vsichni vyvojari, co pisi fyziku, ani poradne nevedi, co to je Laplaceova transformace. Ono je dost mozne, ze by i do her sla aplikovat vysokoskolska fyzika jako napr. Lagrangeovy rovnice druhého druhu a pod. veci, problem je ale v tom, ze ten vyvojar by musel byt jak dobry programator, tak alespon prumerne vzdelany fyzik. Takovych lidi asi moc neni a to je mozna duvod, proc az do nedavna fyzika ve hrach vypadala tak jak vypadala. Neber to prosim jako urazku toho tveho znameho a diky za tvoje prispevky.
Ad vyrobci HW vs. programatori: Jestli to chapu dobre, tak se soucasnou technologii vyrobit rozumne 6GHz SC patrne nejde, kdezto psat MT programy, pokud to algoritmus dovoli (dost casto), jde. Presto jich je velmi malo. Kdo je tedy neschopny nebo liny? A proc jsou podle meho nazoru obecne kvalitnejsi linuxove programy velmi casto MT, kdezto wokenni malo kdy? Neni to proste spise tim, ze linuxovy programatori pisi proto, aby ty programy byly co nejlepsi (a proto jsou casto MT), kdezto wokenni pisi proto, aby si vydelali? Mozna je tedy dobre, ze intel jen tak neuvede SC verzi core 2 ***, protoze si alespon vice lidi poridi DC a mozna to konecne donuti i wokeni vyvojare psat MT SW.
Naposledy upravil Petrik; 04.10.2006 v 20:33.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Ked robis open source, tak ten kod pises tak, aby si sa za to nemusel hanbit... Teda vacsinou, uz som videl aj hrozny kod v open source. Ale v closed source to skoro nikto nevidi, tak tam mozu byt omnoho horsie veci.
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
No, týkalo se to teď ohlašovaných enginů, takže teď máme 3 roky čas než na těch enginech začnou vycházet hry.
Jako urážku svého známého to neberu. Ani nevim jestli ho můžu nazvat svým známým, když jsem se s nim bavil dneska v poledně snad minimálně po půl roce. Záleží asi na konkrétním člověku, jaké má školy ohledně té fyziky. Drtivá většina herních vývojářů, se kterými se ale setkávám mají za sebou aspoň několik semestrů vysokoškolské fyziky, takže tvoje teorie, že takových lidí moc neni ti tu rovnou radši vyvracím, než je začneš moc rozvíjet. Jsem přesvědčen o tom, že většina lidí, co kodí fyziku ve hrách má vysokoškolskou fyziku probranou. Aspoň teda když se zaměřím na mé nejbližší okolí, tak určitě.
Nějak nemám pocit, že by v tom byl linux nějak lépe. Z čeho vycházíš?
Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
Blog o mobilní technice -> [WWW]
to reseni je, ale ne momentalne, to mas pravdu. Presvedcit vetsinu vyvojaru, aby zacali psat HT, to bude chvili trvat. Ale doufam ze ne moc, protoze cekat nejaky dramaticky vyvoj v oblasti SC asi ocekavat moc nelze. Alespon ne v oblasti klasickych CPU, jake dneska zname. Spise bych to videl na stale vetsi a vetsi paralelizaci, at se ti to libi, nebo ne. Ad tvoje tvrzeni: nebo nam chces tvrdit, ze je nejaka dulezita vec, kterou vylozene zivotne potrebujes a ktera je principialne neparalelizovatelna?
Predem sorry za OT.
To rad slysim, s temi vyvojari. Dalsi otazka je, jakou vysokoskolskou fyziku mas na mysli. Nechci nijak urazet treba CVUT, ale krome jaderky je tamni fyzika ponekud priliz prakticka a melka oproti treba MFF a to predevsim kvuli nedostaku potrebne matematiky.
Jako jasne ze jsou i dobre programy pod windows, to jiste, ale stejne mam vzdycky pocit, ze hlavni neni kvalita, ale aby to hlavne vydelalo ty prachy. Navic, dost dulezita vec podle me je, ze napr. v gentoo se instaluje vse formou zdrojovych kodu. Kdyz jsem to poprvy videl v procesu, tak jsem jen ziral a divil se, jak je mozny, ze se to vsechno po cca 25hod (az na uplne vuyjimky) spravne zkompiluje, ze to fakt funguje. Ve windows mi to pripada jako scifi, tam bych se vubec nedivil, kdyby se autor pri kompilaci musel drbat pravou rukou za levym uchem a odrikavat nejaou modlitbu, aby se mu to spravne zkompilovalo. Prehanim, ale myslim, ze to tak nejak bude. A pokud to tak nejak je, tak to podle hodne vypovida o kvalite zdrojoveho kodu.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
Proc myslis, ze zrovna LAME je pricipialne neparalelizovatelny ?
Cloveka napadne x zpusobu jak na to. Takovy asi nejrealnejsi je rozdelit encoding na tolik useku kolik mas jader. Tj. u DualCore na 2 casti a pak paralelne encodujes kazdou pulku na jinem jadre. Spojeni by nemel byt velky problem a to ani kvalitou ani narocnosti. A uz tu bylo napsano nejmin 10x, ze je to navic zbytecne, kdyz kazde album ma nejakych 12+ pisnicek a muzes encodovat kazdou zvlast na jinem jadre, tedy v realnych podminkach je to az linearni narust.
Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7
To je uplne jiny pripad. Nektere casti jsou vypustene kvuli urcitym vecem v kodu, ktere nebyli vyvinute stejnou firmou/teamem a pokud ta druha firma se rozhodla zdrojaky nezverejnit tak jsou vypusteny. Tj. soucasti jednoho produktu jsou obvykle casti od ruznych firem, kde kazda zvlast je pod copyrightem, dnes to jdou jine .dll, takze sice mas cely kod ale neprelozis to, protoze nemas .bin a nasledne ani .dll onech dalsich firem. Rozhodne to neni proto, abys nemohl udelat copy/paste
Jinak zdrojaky zverejnuje i ID soft a to uz pekne dlouho. A za dalsi, u tohodle typu OSource nejde o copy/paste. Tady jde o podivani se jak to udelali. Ten kod je jak technikou programovani, tak i technologiema "ancient history" (jak descent tak ID hry= Doom1,2,Quake1 ...) a rozhodne je to dneska nepouzitelne.
Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7
A ty vis neco o Mpeg1 Layer3 a jak se encoduje ?
Doporucuju toto. MDCT rozhodne je do jiste miry paralelizovatelny ve smyslu jaky sem psal. Jen se u krivky musis trefit do spravneho keyframu, aby to bylo spojite. Pokud se chces ptat jak, tak to ti rozhodne z hlavy nereknu, ale jde to![]()
Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7
Sám říkáš, že to jsou staré hry - no ano, přesně tak. Zveřejní staré zdrojáky, aby fanoušci mohli dělat modifikace. Ale novou věc ti nikdo nezveřejní, protože nechce, aby mu to někdo obšlehnul (ať už stylem Copy & Paste nebo omrknutím know-how). Programátor je placen mimo jiné i za to, že něco umí udělat lépe než ostatní (ať už rychleji nebo kvalitněji).
Určitě o tom víš víc než programátoři LAME... (ironie)
Naposledy upravil Haste; 05.10.2006 v 15:43.
Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7
Já to samozřejmě vím, dříve se často využíval Miles Sound System na zvuk a ten určitě není možné poskytovat "free". Jenže to jen potvrzuje, co říkám - že prostě programátor komerční aplikace v drtivé většině případů nechce uveřejnit kód, neboť se tím chrání proti kopírování.
Jenže program není jen matematika. Můžeš mít paralelismus pro určité specifické bloky, ale ty můžou být tak malé, že se je paralelizovat nevyplácí. Vyplatí se je třeba udělat v SIMD, což taky LAME využívá. Abys mohl paralelizovat všechno, musíš mít poměrně velké instrukční bloky - jednak kvůli režii OS a taky kvůli efektivnosti CPU (než načteš první data a instrukce do cache, trvá to; než z pipeline dostaneš první výsledek, trvá to; než vyměníš výsledky s druhým CPU jedoucím hlavní thread, trvá to). Aby se vyplatilo paralelizovat nějakou smyčku, musí se jednat o tisíce instrukcí (jednojádro při využití SIMD v tom může být hodně rychlé). Ale jestli si myslíš, že to tak není, běž to programátorům LAME předvést - je to open-source a oni určitě uvítají, když jim to trošku urychlíš BEZ ztráty kvality.
Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7
Jak už jsem řekl - http://www.hydrogenaudio.org/forums/...p?showuser=138. To je kontakt na programátora LAME, běž mu to vysvětlit, když mu nevěříš.
proc sakra vsichni chtej paralelizovat jen rozdelenim do dvou stejnejch vlaken ?
Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.
Toto téma si právě prohlíží 6 uživatelů. (0 registrovaných a 6 anonymních)