On tím chtěl nejspíš naznačit, že se celá "fyzika" udělá jednou a nepřipouští se na ní žádné "if-else" konstrukce. Možnost volby úrovně by totiž znamenala další nutnost programování (např. zjednodušený algoritmus), což stojí čas a peníze. Proto je jednodušší to nějak splácat, aby to běželo na všech počítačích a jakž takž se to jevilo reálně.
A k těm programátorům - Ono to není jen o znalostech, je to i o obtížnosti. Věřím tomu, že časem bude velká část aplikací, kde to bude možné (!), multithreaded. Ale určitě k tomu nepřispěje WinAPI ani žádná školení o funkčních voláních a optimalizacích. Kde vidím největší rezervy, jsou kompilátory - takhle to sice bude kompilovat ne hodinu, ale několik dní, ale pak to možná nějaký ten paralelismus vyplivne. Tohle je ale nejvíc na Intelu a jeho divizi Intel C++ Compiler, která na tom musí pořádně máknout. Následně musí Intel tento kompilátor věnovat Microsoftu zdarma tak, aby mohl být zaintegrován do nejbližšího Visual Studia (... které musí být v levných verzích taktéž zdarma). Tam zase musí být zvolen jako výchozí volba optimalizace. Cokoli jiného a bude to znamenat další námahu navíc, kterou si sotva někdo připustí. V marketingový tlak nevěřím, dneska prodává hezká grafika a hezká krabice.