Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
OK tomase, tak prosím navštiv nejbližší kamennou prodejnu a seznamuj se tam s nějakým výrobkem po dobu 14 ti dní, pak ti možná docvakne, že je tu něco krapet špatně (napovím: v kamenném krámě si zboží odzkoušíš v řádu max. desítek minut, zboží od internetového obchodu si ale zaslouží test 14ti denní? Jak se asi na výrobku projeví, zda ho někdo regulérně používá 14 dní doma nebo zda ho někdo 20 minut testuje v kamenném krámě pod dohledem prodejce?).

Já nemám nic proti ochranné lhůtě 14ti dní na vrácení zboží, ale nesouhlasím s tím, aby byla prezentována, jako lhůta "testovací". Podle mého potřebuje zákazník na vyzkoušení výrobku a zjištění, zda si objednal správnou věc, pár desítek minut, stejně jako v kamenném krámě a zbytek lhůty už jen slouží na pohodlné zabalení a doručení zboží zpět prodejci.

Jakékoliv jiné chování zákazníka je pak podle mne využívání možností našich zákonů až na hranici únosnosti a "těším" se na dobu, kdy díky těmto "vych***kům" internetové obchody začnou tvrdě znepříjemňovat vracení zboží "slušným" zákazníkům a bohužel mám za to, že tato doba už přichází... viděl jsem čerstvé statistiky a nestačil jsem se divit... v dnešní době internetový obchod = půjčovna, fakt děs!
Jen tak pro zajímavost, (vzhledem době kdy tato diskuse vznikla to píšu spíš pro lidi kteří se sem dostanou přes google a ne přímo jako reakci) Vykuku tvůj názor je přinejmenším špatný a značně mi připomíná řidiče kamionů, kteří při dopravních omezeních na dálnici blokují levý pruh, aby je nikdo nemohl předjet a za každou cenu se snaží podobné předjíždění interpretovat jako nehorázné a neslušné. Pak spousta lidí co se chce chovat slušně jezdí 10 km jen v jednom pruhu a zácpa, která by mnohdy ani nemusela být se protáhne na hodiny. Pak stačí krýtký záběr z vrtulníku, aby bylo vidět jak kamiony jen zpomalují dopravu a prodlužují zácpu. Ovšem kdejaký kamioňák je vám ochoten dát přes hubu, budete-li říkat nebo činit jinak. Lhůta na vrácení zboží je tu právě proto, že Vykukové obchodníci prodávají čínské zmetky a člověk nemá šanci to bez vyzkoušení zjistit. V Kanadě například zákon na ochranu spotřebitele jde mnohem dál než u nás (s ohledem na dobu vzniku této diskuse). Jestliže si koupím v jednom obchodě výrobek a cestou domů narazím na jiný stejný za lepší cenu mohu ten první vrátit a to jen kvůli rozdílné ceně. Nikdo se vás vlastně ani neptá proč zboží vracíte. Většina výrobců stejně mění kus za kus a opravami se mnozí ani nezabývají. Takže bych nejdříve zametl před prahem prodejců, pak se rozčiloval nad zákazníky.