Výsledky 1 až 25 z 99

Téma: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
    OK tomase, tak prosím navštiv nejbližší kamennou prodejnu a seznamuj se tam s nějakým výrobkem po dobu 14 ti dní, pak ti možná docvakne, že je tu něco krapet špatně (napovím: v kamenném krámě si zboží odzkoušíš v řádu max. desítek minut, zboží od internetového obchodu si ale zaslouží test 14ti denní? Jak se asi na výrobku projeví, zda ho někdo regulérně používá 14 dní doma nebo zda ho někdo 20 minut testuje v kamenném krámě pod dohledem prodejce?).

    Já nemám nic proti ochranné lhůtě 14ti dní na vrácení zboží, ale nesouhlasím s tím, aby byla prezentována, jako lhůta "testovací". Podle mého potřebuje zákazník na vyzkoušení výrobku a zjištění, zda si objednal správnou věc, pár desítek minut, stejně jako v kamenném krámě a zbytek lhůty už jen slouží na pohodlné zabalení a doručení zboží zpět prodejci.

    Jakékoliv jiné chování zákazníka je pak podle mne využívání možností našich zákonů až na hranici únosnosti a "těším" se na dobu, kdy díky těmto "vych***kům" internetové obchody začnou tvrdě znepříjemňovat vracení zboží "slušným" zákazníkům a bohužel mám za to, že tato doba už přichází... viděl jsem čerstvé statistiky a nestačil jsem se divit... v dnešní době internetový obchod = půjčovna, fakt děs!
    Jen tak pro zajímavost, (vzhledem době kdy tato diskuse vznikla to píšu spíš pro lidi kteří se sem dostanou přes google a ne přímo jako reakci) Vykuku tvůj názor je přinejmenším špatný a značně mi připomíná řidiče kamionů, kteří při dopravních omezeních na dálnici blokují levý pruh, aby je nikdo nemohl předjet a za každou cenu se snaží podobné předjíždění interpretovat jako nehorázné a neslušné. Pak spousta lidí co se chce chovat slušně jezdí 10 km jen v jednom pruhu a zácpa, která by mnohdy ani nemusela být se protáhne na hodiny. Pak stačí krýtký záběr z vrtulníku, aby bylo vidět jak kamiony jen zpomalují dopravu a prodlužují zácpu. Ovšem kdejaký kamioňák je vám ochoten dát přes hubu, budete-li říkat nebo činit jinak. Lhůta na vrácení zboží je tu právě proto, že Vykukové obchodníci prodávají čínské zmetky a člověk nemá šanci to bez vyzkoušení zjistit. V Kanadě například zákon na ochranu spotřebitele jde mnohem dál než u nás (s ohledem na dobu vzniku této diskuse). Jestliže si koupím v jednom obchodě výrobek a cestou domů narazím na jiný stejný za lepší cenu mohu ten první vrátit a to jen kvůli rozdílné ceně. Nikdo se vás vlastně ani neptá proč zboží vracíte. Většina výrobců stejně mění kus za kus a opravami se mnozí ani nezabývají. Takže bych nejdříve zametl před prahem prodejců, pak se rozčiloval nad zákazníky.

  2. #2
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    276

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal Xcenda Zobrazit příspěvek
    Jen tak pro zajímavost, (vzhledem době kdy tato diskuse vznikla to píšu spíš pro lidi kteří se sem dostanou přes google a ne přímo jako reakci) Vykuku tvůj názor je přinejmenším špatný a značně mi připomíná řidiče kamionů, kteří při dopravních omezeních na dálnici blokují levý pruh, aby je nikdo nemohl předjet a za každou cenu se snaží podobné předjíždění interpretovat jako nehorázné a neslušné. Pak spousta lidí co se chce chovat slušně jezdí 10 km jen v jednom pruhu a zácpa, která by mnohdy ani nemusela být se protáhne na hodiny. Pak stačí krýtký záběr z vrtulníku, aby bylo vidět jak kamiony jen zpomalují dopravu a prodlužují zácpu. Ovšem kdejaký kamioňák je vám ochoten dát přes hubu, budete-li říkat nebo činit jinak. Lhůta na vrácení zboží je tu právě proto, že Vykukové obchodníci prodávají čínské zmetky a člověk nemá šanci to bez vyzkoušení zjistit. V Kanadě například zákon na ochranu spotřebitele jde mnohem dál než u nás (s ohledem na dobu vzniku této diskuse). Jestliže si koupím v jednom obchodě výrobek a cestou domů narazím na jiný stejný za lepší cenu mohu ten první vrátit a to jen kvůli rozdílné ceně. Nikdo se vás vlastně ani neptá proč zboží vracíte. Většina výrobců stejně mění kus za kus a opravami se mnozí ani nezabývají. Takže bych nejdříve zametl před prahem prodejců, pak se rozčiloval nad zákazníky.
    To přirovnání jsem moc nepochopil (souvislost), IMHO je mimo mísu...
    Jako v principu nesouhlasím ani s "Vykukem" ani s tebou. Ta 14tidenní lhůta na vyzkoušení je na VEŠKERÉ zboží zakoupené přes internet. A věřím tomu, že když (např.) důchodce dostane od "mladých" na vánoce TV zakoupenou přes internet, tak i těch 14 dní je málo na to, aby zjistil, že chce svoji starou Teslu Na druhé straně je pravdou, že mnozí "zákazníci" (úmyslně v závorkách) tohoto skutečně zneužívají, viz. tvůj příklad s lepší cenou (to je prostě vychcanost, jinak se to nazvat nedá). Také tu argumentuješ zákony v Kanadě... neznám, je to možné. Nicméně si myslím (a bude to blízko pravdě), že Kanaďané mají v sobě poněkud více morálky a "solidnosti" než my Češi a Moravani, takže proč ne...
    Jinak - pokud jsi nikdy nebyl prodejcem, tak si zřejmě nedokážeš představit, jací mohou být (a mnohdy jsou) zákazníci...
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  3. #3

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Jak vnímají své zákazníky prodejci na západ od Aše, v zemích, kde jde zákon na ochranu spotřebitele ještě dál než u nás? U nás je jakýsi národní zvyk o zákazníkovi předem předpokládat, že je to vychcánek (zvlášť když se ptá na možnosti vrácení zboží). To že někdo chce využít své zákonné právo je legitimní, to že to někdo zneužije je nefér, ale taky legitimní. Hůř to podle mě snášejí obchodníci malých firem, kteří prodávají a zároveň přijímají reklamace. Lépe na tom jsou prodejci, které má obchodní i reklamační oddělení zvlášť, tak jsou zaměstnanci trochu víc odolnější. Leckterý kamenný obchodník umožní vrátit zboží taky a když k tomu i zruší obvyklý otrávený výraz typu "no jen čum, takové co to pak koupí na internetu já znám" a chová se mile, tak dokáže využít toho, že už má zákazníka u sebe v obchodě.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  4. #4

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Ještě dodám, že někdy čínský šmejd nemusí člověk poznat ani za 20 minut v krámě, ani za 14 dní doma.
    Někteří zákazníci Alza.cz si už přes rok myslí, že mají doma Apple iPhone 4.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  5. #5
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    299

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Vrácení zboží v zákonné lhůtě není nic nenormálního (nemorálního) a tento zákonný institut je určitě potřeba. Ale tak jako před 5ti lety tak i teď, kdy už na Cybexu nejsem, stále tvrdím, že tento institut stále hodně zákazníků zneužívá a teď po uplatnění direktiv slavné socialistické EU, kdy je prodejce nucen vracet i poštovné jejich procento ještě poroste.

    Co si myslíte, že se s takovým vráceným zbožím asi děje? Buď je prodejce "otrlý" a naskladní to zpět jako nové zboží a další kupující se pak nestačí divit a nebo je takové zboží prodávané znovu se slevou jako použité. Onu slevu ale samozřejmě musí prodejce zafinancovat z vlastní kapsy. A ač tomu stále většina lidí nevěří, marže na IT a spotřební elektroniku se pohybuje obvykle mezi 5-15%. Pokud je prodejce schopen zajistit si přímý dovoz z Číny, tak je marže 30-50% dle kalkulované poruchovosti s prakticky nulovou šancí na dobropis od výrobce (tedy kalkuluje se např. na cílovou 10% marži). Jinými slovy, prakticky každé vrácené zboží se rovná ztrátě pro prodejce - pokud měl špatně popis nebo dodal nějaký krám, OK je to jeho problém, ale pokud chtěl zákazník třeba foťák na dovolenou a po návratu jej chce vrátit, tak s prominutím BLEEEEEEE!

    Jen pro ilustraci uvedu jeden příklad, který jsem měl "na triku" před pár lety na Cybexu (v tomto případě nejde o vrácení zboží, ale o nepřevzetí zboží objednaného "na zakázku" - výsledek prakticky stejný):
    Zákazník si objednal zrcadlovku Olympus s objektivem bratru za 50k, k tomu si objednal vodotěsné pouzdro za cca 20k, zákazník byl prověřený, žádné důvody k obavám, jenže ouha... převzal si pouze foťák a pouzdro že nechce... bomba... telefonáty/maily s dodavatelem, Olympusem... nikdo to pouzdro nechtěl zpět... Tak nám milé pouzdro v hodnotě 20k hnilo na skladě rok a půl, než jej koupila myslím nějaká jihočeská univerzita z ČB za výprodejovou cenu 10k (tedy pro nás krásná ztráta 10k).

    Já teda nevím, ale asi jsem divný (a půjdu do politiky )... Stále třeba nechápu (jako spotřebitel), že mám nárok na vrácení plné kupní ceny, pokud se třeba projeví neodstranitelná vada na výrobku, který používám třeba skoro 2 roky (tedy těsně před koncem záruky). Opotřebení není žádné sprosté slovo a dle mého názoru (ač je to proti mým zájmům) by mělo být započítáno. Tedy absolutně bych se nebránil modelu - koupím výrobek, podělá se do půl roku - ok 100% dobropis, podělá se za 2 roky - ok 50% dobropis. Asi by to nešlo použít na všechno zboží se stejnými procenty, ale tento princip bych fakt rád viděl někdy v praxi. Samozřejmě by na to musely existovat nějaké tabulky, jinak by se to prodejci/výrobci snažili zneužít. Prostě je tu stále mezi mnohými představa (a dá se říci, že oprávněná), že prodejce holt podniká na svoje riziko, ale málo kdo už vidí, že stát a potažmo EU se snaží obchodníkům život akorát znepříjemnit a dle mého názoru zcela zbytečně... Na druhou stranu jsem zatím pracoval pouze pro poctivé prodejce a nepopírám, že mohou existovat opravdoví vychcánci...
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  6. #6

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Vykuk: Do politiky rozhodně běž, ten nápad s částečným plnění garantované záruky je super a v EU tě úředníci jistě uvídají s otevřenou náručí, protože si to bude kromě nového zákonu žádat tolik upřesňujících směrnic a výpočtových sazeb, že to jistě podnikatelům život usnadní. A jediní kdo bude mít radost budou právníci a vychcánkové, ti jediní si s tím budou vědět rady.
    Z jednoho pohledu to vypadá jaké jsou obchodníci chudinky a zákazníci vychvánkové, z toho druhého pro změnu je obchodník vykuk a šejdíř a zákazník chudák co se domáhá svých práv... a pořád to jsou stejní lidé.
    Ani chůze po chodníku není bez rizika, tak proč by podnikání mělo být? Příběh s podvodním pouzdrem je jistě z pohledu obchodníka smutný, kdy se z výnosu stal náklad, kdy neobvyklé zboží nikdo z řetezce nechtěl zpět a zákazník by se měl stydět za to co provedl.... a teď ještě těch pár desítek příběhů o tom, jak jste prodali zrcadlovky, nikdo je nevrátil a tak jste realizovali zisk.... a doufám, že v Cybexu i jinde zatím převažují tyto obchody...
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  7. #7
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    276

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal Connor Zobrazit příspěvek
    Někteří zákazníci Alza.cz si už přes rok myslí, že mají doma Apple iPhone 4.
    Můžeš to prosím rozvést? Ne že bych iPhone4 měl, ale zajímá mě to
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  8. #8
    Member
    Založen
    27.07.2003
    Bydliště
    Plzeň, Strakonice
    Věk
    42
    Příspěvky
    148
    Vliv
    276

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Taky přispěju z pohledu prodejce. Před Vánoci jedna z mnoha objednávek, ČB laserovka Canon asi za 3kKč. Mezi svátky volá týpek, že by chtěl tu tiskárnu vrátit, že jenom otevřel krabici, podíval se na tiskárnu a zase zavřel. Řikam mu, OK, pokud nejsou poškozené obaly a není rozbalený toner, pošlete zpátky, vrátíme peníze. Minulý týden tiskárna přišla a co byste řekli? Igelity (ve kterých byla zabalena) zmuchlané vedle v krabici, tiskárna plná vlasů a chlupů, všechno příslušenství v roztrhaných obalech, roztržená pošetka s instalačním CD a samozřejmě rozbalený a použitý toner vražený v tiskárně. Zajímalo by mě, jak byste se zachovali, zvláště vy, co tak bráníte práva zákazníků.
    Dell XPS M1210 C2D T5500 1.66GHz; 3GB DDRII 667MHz; nVidia GeForce Go 7400 256MB TurboCache; Samsung Spinpoint 120GB 5400rpm 8MB SATA; Sony DVD-RW; 12.1" WXGA 1280x800...
    ...aneb nenávratně jsou pryč doby strávené u OC a 3DMarků...fňuk

  9. #9
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    276

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal Hrady Zobrazit příspěvek
    Taky přispěju z pohledu prodejce. Před Vánoci jedna z mnoha objednávek, ČB laserovka Canon asi za 3kKč. Mezi svátky volá týpek, že by chtěl tu tiskárnu vrátit, že jenom otevřel krabici, podíval se na tiskárnu a zase zavřel. Řikam mu, OK, pokud nejsou poškozené obaly a není rozbalený toner, pošlete zpátky, vrátíme peníze. Minulý týden tiskárna přišla a co byste řekli? Igelity (ve kterých byla zabalena) zmuchlané vedle v krabici, tiskárna plná vlasů a chlupů, všechno příslušenství v roztrhaných obalech, roztržená pošetka s instalačním CD a samozřejmě rozbalený a použitý toner vražený v tiskárně. Zajímalo by mě, jak byste se zachovali, zvláště vy, co tak bráníte práva zákazníků.
    Nafotil / natočil bych otevření balíku a to, co je uvnitř, a následně bych mu to slušně omlátil o hlavu doufám, že jsi postupovat stejně / podobně...
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  10. #10
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    328

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal Hrady Zobrazit příspěvek
    Taky přispěju z pohledu prodejce. Před Vánoci jedna z mnoha objednávek, ČB laserovka Canon asi za 3kKč. Mezi svátky volá týpek, že by chtěl tu tiskárnu vrátit, že jenom otevřel krabici, podíval se na tiskárnu a zase zavřel. Řikam mu, OK, pokud nejsou poškozené obaly a není rozbalený toner, pošlete zpátky, vrátíme peníze. Minulý týden tiskárna přišla a co byste řekli? Igelity (ve kterých byla zabalena) zmuchlané vedle v krabici, tiskárna plná vlasů a chlupů, všechno příslušenství v roztrhaných obalech, roztržená pošetka s instalačním CD a samozřejmě rozbalený a použitý toner vražený v tiskárně. Zajímalo by mě, jak byste se zachovali, zvláště vy, co tak bráníte práva zákazníků.
    Pravne mas narok na to, aby ti zakaznik vratil zbozi v temze stavu, v jakem jsi ho dodal, s vyjimkou neporusenych obalu, logicky. Takze bych si zdokumentoval stav tiskarny (viz meteor vyse), nechal tiskarnu odborne vycistit od chlupu apod. a naklady na to zapocetl oproti vracene kupni cene. Zakaznikovi bych napsal slusny dopis ve stylu: "Vazeny XY, vzhledem ke stavu vracene tiskarny nam vznikly dodatecne naklady ve vysi (cisteni + nove tonery, ktere budete k tiskarne asi znovu pridavat), ktere po vas timto pozadujeme uhradit. V teto souvislosti si vas dovolujeme upozornit, ze vyse uvedene naklady timto zapocitavame oproti vracene kupni cene. S pozdravem atd."
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  11. #11

    Standardní Re: Nakup pres internet - odstoupeni od kupni smlouvy

    Citace Původně odeslal meteor Zobrazit příspěvek
    Můžeš to prosím rozvést? Ne že bych iPhone4 měl, ale zajímá mě to
    Jsou případy, kdy zákazníci, kteří koupili na konci roku 2010 v Alze iPhone 4, tak dostali místo toho "čínský šmejd". A lze pouze dovozovat jak se to stalo, tehdy po tom byla obrovská poptávka, vánoce na krku a nikdo v ČR je na skladě neměl, jen Alza a málo. Alza nebyla ofiko Apple prodejce a tak to nejspíš nakoupila bůhví kde. Někdy se na to přišlo při poruše a návštěvě servisu, někdy vůbec. A problém který bylo třeba řešit to začal být až v době kdy se Alza stala oficiálním prodejcem a servisním střediskem Applu.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. ICQ pres WWW,ale ne od ICQ.COM??
    Založil Aldapo v sekci fóra Programy a problémy s nimi
    Odpovědí: 5
    Poslední příspěvek: 23.03.2006, 08:56
  2. Nepracuje internet banking pres MS sdílení. (HTTPS protokol)
    Založil Pan_Jan_83 v sekci fóra Sítě
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 21.07.2005, 19:48
  3. Pošta?!
    Založil sot v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 1
    Poslední příspěvek: 23.10.2003, 10:49
  4. Odstoupeni od smlouvy
    Založil IntEx v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 18.08.2003, 18:38
  5. Odstoupeni od smlouvy
    Založil IntEx v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 18.08.2003, 18:34

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •