Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
Kdysi jsem tuším četl, že 3CCD oproti 1CCD stejné úhlopříčky by mělo typicky představovat o 1/3 nižší barevný šum, o 1/3 větší dynamický rozsah a o 1/2 větší barevnou citlivost. Nevím, jakým způsobem pracuje GH1 s daty ze snímače ve video režimu, ale nemyslím, že by bylo nesmyslné domnívat se, že by ten snímač tohle ve srovnání s 1/3" snímačem nezvládl?
Tahle čísla neznám, takže nevím, jestli jde o teoretické hodnoty, nebo nějakým způsobem naměřené údaje, takže jestli to odpovídá, hodnotit nemůžu. Šum a dynamický rozsah může větší senzor pozitivně ovlivnit, ale barevná citlivost přeci s roměry senzoru nesouvisí. Je vyšší proto, že je pro každý pixel snímáno celé barvné spektrum a ne jen třetina.

Pokud se ještě vrátím k šumu - na stejný povrch senzoru kamery při f/1.8 dopadá 2,5x více světla, než na senzor DSLR při f/4. Takže on ten náskok v podobě většího senzoru nebude až tak skvělý, jak se může zdát...

Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
Není to pletení jablek s hruškami? Ta zmíněná HDR-XR520VE má světelnost tuším f/1.8-3.4, ale na 1/2.9" chipu, SD9EP může mít f/1.8-2.8, ale dokonce na 1/6" chipu. A s hloubkou ostrosti je to tak, že je řádově jinde, než u GH1. Podle kalkulátoru znamená u té Sonky min. DOF při ekv. 41/1.8 z 1 metru 2,2 metru a ekv. 492/3.4 na 30 metrů hloubku ostrosti 20 metrů. U SD9EP to bude ještě o dost horší, že. Pro představu na GH1 s 14-140 dává ekv. 41/4.0 z 1 metru hloubku ostrosti 0,29 metru ...
V tom máš zřejmě pravdu, otázka ale je, kolik videofilů to bude zajímat. Nějak jsem nezaregistroval, že by zrovna hloubka ostrosti byla to, podle čeho uživatelé videokamer v tomhle cenovém segmentu vybírají.

Taky je otázka, jak video bude vypadat, pokud bude chtít člověk do hloubky ostrosti dostat více objektů. Pokud vezmu tvůj příklad, tak abys dosáhl stejné hloubky ostrosti, jakou nabízí kamera, pak G1 nebude stačit ani přiclonění na f/16. Jak se bude chovat senzor, když bude mít 4-5x méně světla, co udělá difrakce při této cloně na senzoru s touto hustotou pixelů a jaký bude výsledný šum, to zatím neví nikdo. Panasonic se tím nechlubí, takže se asi není čím chlubit.

Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
K 5D je potřeba připočíst 28-300, tj. cca 3,5 násobek ceny setu GH1 a stále bez AF a spol., A900 video vůbec nevede, nerozumím srovnání. Za ty peníze se dá koupit třeba i zahraniční auto, nebo slušné hodinky ...
Srovnání vychází z toho, že HD video je jen přidaná featura, kterou imho dost lidí oželí, pokud si za podobnou cenu budou moct koupit aparát s o 3 třídy větším senzorem (a poloviční hloubkou ostrosti, když už jsi jí zmiňoval v souvislosti s videem).

Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
Já GH1 nebráním (proč taky), stejně tak ani cenu, jen nevidím nic, na základě čeho jí extra rozporovat, prostě nic takového kolem nevidím. Jinak ta cena je tuším spíš trochu nižší, než kolik se předpokládalo.
I za předpokladu, že jde o produkt, který má video vyřešeno lépe, než konkurence, je ta cena mimo. Jestli bude 500D včetně IS 18-55 za 21k, jak se čeká, tak se málokomu vyplatí dát 17 tisíc navíc, aby místo 1080p@20FPS měl 30FPS a pár featur navíc.

Různé prvky z kamer už do aparátů Panasonic implementoval dávno, ale nikdy to takhle nelogicky nezvedlo cenu. Třeba taková optická stabilizace - ve fotoaparátech to bylo skutečně něco nového a výrazně to ovlivnilo konstrukci objektivu (oproti v podstatě jen mírným vývojovým vylepšením, jako ztišení AF nebo plynulejší cloně) a přitom ty staré Panasonicy byly oproti konkurenci stále velice výhodné - i když přinesly něco, co na trhu v daný okamžik nikdo jiný neměl. A právě proto se Panasonic prosadil a získal si tolik příznivců.

GH1 nemá nic, čím by byla generaci před konkurencí, aby mohla mít cenu na násbku konkurenčních produktů - jen je o něco lepší. To, čím m4/3 mohly zaujmout, byla nižší cena těl, nižší cena objektivů a větší výběr modelů. V tomhle ohledu to zatím Panasonic těžce projíždí.