Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně výběru měniče pro tubu o průměru 20 cm, není to žádná sláva, nečekám zázraky, uvažoval jsem o ARN 165-01/4, pro tento měníč jsem vypočítal objem cca 47L. jaké jsou Vaše názory?
Printable View
Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně výběru měniče pro tubu o průměru 20 cm, není to žádná sláva, nečekám zázraky, uvažoval jsem o ARN 165-01/4, pro tento měníč jsem vypočítal objem cca 47L. jaké jsou Vaše názory?
Asi nejses na moc spravnem foru zrovna o autosubwooferu, nicmene muj nazor - do auta se nevyplati nic bastlit formou nakupu nejlevnejsich menicu treba jako je ARN. Koupit hotovy menic od znacky, ktere maji v tomhle artiklu tradici. Jak opakuju asi po 50te, auto je specificky poslechovy prostor, kde nic co neni primarne urceno do auta a neni to praxi vyzkouseno, nehraje tak, jak by melo.
A tuba uz do auta vhodna vubec neni, pokud chces kvalitnejsi bass (a ze k tomu stejne casem dospejes :) ) tak jedina cesta je subwoofer v uzavrene cio basreflexove ozvucnici. Vse ostatni je jen o tuc tuc pri otevrenych oknech a ohromovani vesnickych nanynek nudicich se na zastavce autobusu...
Jak si přišel na tu litráž (většina diy výrobců beden používaj namísto slova objem pojem litráš, protože neví jestli se píše je, nebo ě)? Pro tu 165 je ideál tak 15l, jinak bude utopená a rozplizlá (začínám konečně přejímat ty hifi termíny:-)). Osobně bych volil trochu vhodnější měnič a to ARN-226-07/4 ved 20litrech closed. Osobně s tim měničem zkušenosti nemám, ale imo je dost dobrej, řekl bych vylepšená obyč 226 o další magnet. S těma obyč zas zkušenosti mám :-)
Já např testoval v autě 312 - na zadních sedadlech a vpoho no :-) bylo to slyšet fajn i venku, no ikdyž taková vytočená M42 taky nezní špatně :p.
To sem zase jednou vlezl do sekce zvuk.
Tiktak má pravdu v tom, že auto je specifický prostor, dále už to sou polopravdy nebo spíš hlouposti.
Autohifi, hlavně autoreproduktory, jsou čistě marketingová záležitost, výrobci uvádějí nepravdivé parametry, pokud vůbec a orientují se čistě na kýčovitý design.
DIY má v tomto případě opravdu smysl, zmiňované TVM zcela jistě přehraje většinu stejně velkých autohifi měničů, jedno jaké značky. Sice se nejedná o výrobce, který by šel nějak kupředu - reproduktory už jsou od revoluce prakticky stejné, ale je to v této cenové kategorii jeden z mála výrobců, který uvádí pravdivé parametry. 6,5" měnič bych opravdu za subwoofer nepovažoval, chce to alespoň 8".
Nevím, jak kvalitně zpracovaná je ta tuba, ale většinou to bývají různé "materiály" na bázi tvrzeného papíru, který se pevností dřevu moc nepodobá. Využití prostoru (kterého v autě moc nedostává) také není ideální. Postavit vlastní (nesrovnatelně pevnější) ozvučnici vyjde na pár stokorun. Pevnější ozvučnice znamená víc basů.
K prostředí v automobilech: To se vyznačuje jako malý uzavřený prostor, do pár jednotek m3. Vlastní charakteristika na basovém konci vykazuje značný zdvih. Nebudu se tady zabývat tím proč a nač, ale prostě je to tak. Pod nějakých 120hz je v charakteristice zdvih, který do značné míry vyrovnává pokles charakteristiky repro v uzavřené ozvučnici. Není tedy až tak nutné dosáhnout co nejnižšího mezního kmitočtu, který by v autě stejně způsoboval rezonance součástí a pazvuky. Vzhledme k malému uzavřenému objemu, který otevřené okénku už moc nezmění, je naprosto nevhodné použití veškerých ozvučnic s akustickými obvody, což sou jak bassreflexy, bandpassy, tak pasivy (pozor - ne pasivní reprosoustavy). Vysvětlení důvodů proč by bylo na dlouho.
To nám nechává akorát uzavřenou ozvučnici. Pokud repro nakonec půjde do té tuby, tak Beyma 8BR40 hůře 6B30P určitě vyhoví požadavkům do sytosti. K zakoupení jsou u firmy Dexon. Snad budou mít i 4Ohm verze.
Pokud by si byl ochoten přitlačit s penězi a zároveň postavit novou ozvučnici, tak bych ti doporučil nějaký profi reproduktor, jehož závěsu vůbec nebude vadit drsný autoprovoz.
Toliko stručně úvodem. Na fóru DiyFans ti rádi odpovíme.
Promin, urcite rozumis zakladum chovani se zvuku a jeho moznosti (ale predpokladam v mistnosti).
Autohifi je jak opakuju specificka sekce hifi, kde plati skutecne trochu jine zakonitosti, ktere samozrejme nepopiraji akusticke vztahy jako takove, ale jsou v leccem odlisne od audia domaciho.
Za prve - rici o vyrobcich autoaudia obecne, ze uvadeji nepravdive udaje, vykony a parametry - promin - na MYCH audiosoucastkach v aute te mohu ubezpecit, ze jsou uvadeny skutecne vystupni vykony v DIN pri urcitem napeti, pri urcitem harmonickem zkresleni a dalsich provoznich parametrech. Bude to asi tim, ze jsem volil audiocasti retezce od pomerne ronomovanych znacek, protoze pri skladani autohifi se nakupu "znackovych" a overenych veci nevyhnes, jestlize chce postavit kvalitni audiosestavu. O tom, co je napsane na vyrobcich typu Jensen a Mecosonic odnekud z trznice se nebavim, neni to proc pitvat, kazdy trochu inteligentni vi, ze zesilovac 15x15 cm prodavany v trznici za 1500,- asi nebude schopen DIN vykonu 4x1000W (jak je na nem napsano) pri 1 kHz, 1% THD... :)
Mluvim ted o dosazeni skutecne KVALITNI reprodukce - a autohifiku oznacovany jako SQ, vubec nemam na mysli SPL nadsence, kde jsou jim udaje na soucastkach naprosto putna, mimo velicin jako maximalni vykon zesilovace v kW!! a maximalni tlak menice (dle kategorie i menicu). To "oblastni prebory" vyhravaji i nadsenci se subwooferama za par stovek, hlavne ze je "natlakuji" zesikem na 4kW...
Na kycovity design se pri vyberu autoreproduktoru mozna orientuje hodne lidi, napriklad mne je uplne jedno, jak moje repro vypadaji, protoze mimo subwooferu, zesilovace, kapacitoru a par kabelu jsou stejne "zastavene" a pod original mrizkami auta, aby nebyli viditelne a nelakali nenechave spoluobcany.
Ano, reproduktory jsou jiz od sveho vzniku prakticky stejne, (pokud pominu takove veci jako elektrostaty atd), ktere v aute stejne neuvidis, (respektive tak maximalne v kufru pri transportu z bodu A do bodu B :) ), ale nove technologie a materialy zarucuji naprosto odlisnou kvalitu reprodukce od starych lakovanych papiraku s magnetem (ne ze se nepouzivaji, ale je to trosku jina generace). Tedy vyznelo mi to tak, ze je v podstate jedno, jaky zvolim repro, vzdyt jsou vsechny stejne... :rolleyes:
Cpat do auta reproduktory typu Beyma apod., to je skutecne rada jak hrom, pokud rikam, ze do auta patri jen reproduktory skutecne urcene k provozu do auta, myslim to tak jak to rikam. Cely audioretezec v aute musi vydrzet nesrovnatelne vyssi namahu razy, otresy, teplotnimi vykyvy, vlhkosti a dalsi stresove faktory - neni to o tom - co mi hraje pekne v obyvaku, bude hrat stejne pekne v aute atd :)
Ohledne "mezniho kmitoctu a rezonanci" - urcite jsi nekde neco cetl a videl ohledne toho, jakym zpusobem se skutecne profi autohifi instalace tlumi, jakym zpusobem se prave testuje na "odruseni" parazitnich kmitoctu, jak se "vymysli" co nejlepsi umisteni wooferu atd atd ???, tedy doporuceni "nezabyvat" se prenosem frekvenci pod 120Hz protoze budou stejne jen parazitnimi - to je skutecne usmevne. To je jako dimenzovat brzdy u auta jen na vahu maximalne dvou lidi, protoze pet jich tam jezdi jen malokdy a stejne kdyz budou naplno brzdit, tak to neubrzdi... :rolleyes:
Jedine, v cem s tebou plne souhlasim je, ze skutecne kvalitni sestava je idelani se subwooferem respektive lepe dvema woofery, 8" -10 " a v uzavrenych ozvucnicich, ale to je skutecne rada pro nekoho, kdo stavi svou 20tou sestavu v aute, soucastky voli z nejvyssich serii spickovych vyrobcu pro autohifi, ma auto idealne vytlumeno, reseni realizuje treba i v aktivu atd atd.
Pokud nekdo chce jen slusneji zvukove vybavene auto, i tak do toho musi trochu investovat a je mu vetsinou pro zacatek vcelku jedno, zda si da do kufru bandpass, bassreflex nebo uzavrenku, respektive zacatecnikovi uzavrenka neda dojem objemu a tlaku bassu, tak jako slusny bassreflex, ktery umi jak lehky tlak, tak slusny primy bass.
Nicmene proc jsem se tak rozepsal - deje se mi to tak vzdy, kdyz nekdo doporucuje zacatecnikovi produkci Dexonu ci proste neceho, co neni primarne do auta vubec mysleno ani konstruovano. Doporucuji to bohuzel vetsinou ti, co sice maji relativni zkusenosti s hifi v domacich podminkach, maji nasprtane akusticke zakony a co si jednou postavili domaci repraky ze soucastek lepsi stavebnice a ted se jim tam reprodukce libi (protoze bohuzel neslyseli sousedovi Focaly, Tannoye ci jine repracky za cenu podobnou jejich stavebnici, na kterou jsou pysni) nicmene o realizaci autohifi stavby retezce tak maximalne cetli, ale sami jej jeste nezkouseli a nemaji tudiz zadnou praktickou zkusenost...
Promin, ale vetsinou to tak byva...
Pokud nahodu mas v aute Beyama subwoofer ve vlastni konstrukci closed bedny a jeste se ti jeho zvukova produkce neskonale libi - pak ti doporucuju zaskocit nekam na sraz SQ autohifiku - ver mi, ze komponenty "tech znacek, co se tvari, ze jsou autohifi" jsou zvukove skutecne nekde jinde...
PS: ohledne autohifi bych na vase forum skutecne na rady nelezl, nerikam, ze se tam nenajsou znali a nadseni jedinci pro autohifi, ale vetsinou jsem se spis mohl pocurat smichy, nez najit konstruktivni radu... Ze tam resi prave takove "bastly" je mozna pekne pro hracicky s pajkou prirostlou k ruce, ale do profi autoaudia to ma skutecne dost daleko. Par prispevku jsem precetl a na seriozni dotazy k autohifi bych se skutecne vydal na jine stranky....
Nebavím se o zesilovačích ale reproduktorech. Udávané maximální příkony některých reproduktorů jsou směšné.
Kapacitor je k ničemu.
Reproduktory nejsou stejné ani náhodou, samotné elektrodynamické typy se hodně vyvinuly a vznikly nové typy měničů. Nicméně v autě se zůstane kvůli omezení místa a napájení u elektrodynamických.
Jedno, jaký reproduktor použít, opravdu není, Vybíral sem z dostupného sortimentu v Čechách a byl sem limitován maximálními financemi, které, jak jsem vycítil, nebudou vysoké.
Uved mi nějaká odlišnosti autoreproduktorů, které je činí odolnějšími.
8" ne PA reproduktor má rezonanci dostatečně nízko na to, aby pokles vlivem ozvučnice vyrovnával zisk malého vnitřního prostoru, takže dokud reproduktor stačí výchylkou, charakteristika je rovná.
BR,BP do auta nepatří, to už sem psal. Closed na tom bude lépe i co se týče bezpečnosti.
V aute snad plati nejaké jiné akustické zákony?
Narážku na DIY si odpusť, dobře provedené hrajé lépe než kupované za několikanásobně větší peníz.
Máš pravdu to fórum není tolik o autohifi, ale se subwooferem poradíme.
Opet promin, ale teoretizovat (ano, jen teoretizovat) s tebou o autohifi neminim, jelikoz tvoje nazory jsou teorie, ja mam zkusenosti prakticke.
Takze si to preber jak chces, a nerad prosim nekomu "teoreticke" bludy, ktere jsou v praxi nepouzitelne a to zejmena v aute.
Respektive az mi najdes nekoho, kdo vyhrava autohifi souteze (treba EMMA) a jeho sestava pro SQ je vybavena subwoofery Beyma ci Dexon, pak se verejne omluvim a prohlasim se za debila, ktery tomu naprosto nerozumi.
Podivej se na sestavy vitezu, pokud tam najdes byt jediny sub z produkce "stavebnicovych home repro", pak opet se rad pohlasim za debila.
V aute neplati jine akusticke zakony, nez jinde na svete, ale kuprikladu zminovany lakovana papirova membrana standartne urcena pro home zastavbu tam dlouho funkcni nevydrzi, protoze ji treba odrovna vlhkost, ci razy a zavesy se proste utrhaj.
Odlisnosti jsou prave v te konstrukci, jinak tvorene zavesy kosu, membrany z kevlarovych kompositu atd atd, to jsou ty odlisnosti. A vubec celkova konstrukce.
Jinak to myslis skutecne vazne, ze jsou si ty bezne repro a autorepro naprosto shodne? Pokud ano, nemusime diskutovat, protoze jsi skutecne kvalitni repro do auta opravdu nevidel.
O odborne znalosti clenu tveho fora jsem se presvedcil z precteni par prispevku, usery si nevyberes, nicmene i moderatori sekci autohifi bych nazval stredne pokrocilymi LAMAMi a to bez urazky k jejich osobam, ktere neznam a kteri mohou v teoreticke rovine home made bastleni (a to nemyslim hanlive, ale tak, jak to proste je) byt na vysi a jejich teoreticke i prakticke zkusenosti v tomto oboru mohou byt slusne. Ona totiz mimochodem doba pomerne pokrocila a stavby home made veci se moc nevyplaci a zaroven nedokazou svoji kvalitou konkurovat obdobne drahym a tovarne vyladenym pristrojum (specielne o reproduktorech ted pisu, zesilovace pana Dudka jsou rozhodne tim, co bych si nedovolil hanet). Ono je to troksu o zklamani z toho, ze si pul roku stavis domaci reproboxy s nejvetsi moznou presnosti, das do toho finance, usili, cas a pak te setkani s realitou formou poslechu "tovarnich" reproduktoru "nizsi stredni tridy" (samozrejme uznavaneho a provereneho modelu) usadi na pr*el.
A zjisteni, ze tve sluchovody a hlavne tve home made domaci repro na kterych si stravil spoustu casu, usili i penez stavbou prevalcuji bednicky tovarni serie za par tisicovek - to je vzdy nemile. Bohuzel (nebo bohudik) se mi to stale vice potvrzuje, mam rovnez spoustu kamaradu, kteri dnes uz zjistili, ze vymyslet vymyslene a tvorit s realne velikou sanci neuspechu je proste kontraproduktivni.
Aneb neco se proste jeste vyplati doma delat, neco uz proste ne.
A u autohifi uznavam tak tvorbu domacich ozvucnic, domecku na vejsky ci distanci z MDF na stredobasy do dveri a jeste par rucnich praci, kde se da vlastnimi silami vytvorit nejaka hodnota. Osazeni reprem ze stavebnice pro levne domaci reproduktory tomu rozhodne neodpovida.
Ono sednout si k PC a teoretizovat z pokoje o tom, co asi bude dobre hrat v aute je vyborna zalezitost, ale jsou na ni potreba urcite prakticke zkusenosti, ktere teoretickymi znalostmi proste nedozenes. (kdyz si detailne prectu 10 prirucek o hokeji, Jagr ze mne tim taky nebude...
Podobny je to s tebou, pouceny teoretik, se nerovna letum praxe a zkouseni...
Sorry, ale myslim, ze autoinstalaci asi za sebou moc nemas a teorii se to dohnat bohuzel neda....
Ke kapacitorum bylo dost diskuzi a teoretickych i praktickych testu a poslechove to vetsinou konci v jeho prospech, idkyz nikdo dle teorie jeho vyznam neprecenuje, u zesilovacu s DIN vykony kolem 0.5kW a vyse je jeho pouziti proste doporucene a ikdyz mozna o pocitu, tak se proste instaluje. Tecka a bez diskuze.
K totalnimu OT zde v thredu o rade o autorepro - opet opakuju - vetsina byt i levnych ale praxi a uzivateli overenych autoreproduktoru je lepsi, nez jakakoliv produkce repro pro stavebnice domacich repro. Rovnez tecka.
Je to muj nazor (ktery je tedy podporeny asi vsemi autohifisty, kteri se casem dopracovali ke stejne myslence a to ze kvalitativni latka se da posunout jen opetovnym zvysenim kvality jednotlivych soucastek retezce a jejich sladenim a vyladenim, desitkami hodin testu a poslechu a praktickymi zkusenostmi. Uz jen proto, ze kazde auto je jine a kazde je tim padem trochu jiny poslechovy prostor, s jinymi sancemi umistit soucastky autoretezce, tam kam potrebuju.
Neberu ti tvuj zapal pro vec, ale v autohifi je pomerne kontraproduktivni, pokud mi prijedes predvezt auto, ktere bude vybaveno podle tveho receptu uvadenymi reproduktory a home made vyrobenymi zesilovaci, to auto ujede s hrajici hudbou par set kilometru bez zmeny kvality produkce a bude hrat lepe nez moje auto, jak opakuju - verejne se ti omluvim a prohlasim se za debila.
Tecka, nebudu uz reagovat na cokoliv, vidis to z pohledu zidle pred PC, ja to vidim trochu jinak.
Nemáme se o čem bavit, mám na toúplně jiný názor.
emma a podobné věci jsou většinou o SPL ne? to sem taháš kozy a my myslíme vozy....
TVM ARN 226-07/4 je určitě dobrá levná začínající volba.
jinak absolutně nesouhlasím též. vzhledem k cenám je veliké procento autoreproduktorů dost šmejdskejch. ale to bude zas jen hádka a hádka, jako kdysi na autohifi, a když dojde na hrubý fakta, tak nic k věci stejně nikdo nepoví.
Podivej se prosim, v cem vsem se vubec na EMMA soutezi a pak neco povidej o SPL, jo? :)
TVM je rovnez skvela volba, pak bych jeste doporucil si dat do auta treba podiovy Line Array od treba od JBL (protoze to fakt bude hustohusta reprodukce), misto autoradia namontovat gramofon (protoze se preci nic jinyho mu zvukove nevyrovna) a samozrejme vejfukem protahnout tu trifazi, co to bude zivit.
Kdyz uz proboha mluvite o necem, co jste asi ani nezkouseli (pripadne zkouseli, ale libi se to bohuzel jen vam - skutecni autohifici z toho nadseni nebudou), tak si alepson bezte nekam poslechnout zvuk "prumerne" sestavy pro SQ souteze, vubec nebudete chapat, jakym zpusobem dokaze spravne vyladene a profikem s hudebnim sluchem ozvucene auto hrat a to jakykoliv zanr, od dechovky po Sepulturu.... :rolleyes: :rolleyes:
Kdybych si neprosel nekolika instalacemi ( a klidne se priznam, ze jedny z prvnich byli o papirove tube, druha prave s Beyama subem v drevene bedne atd atd) a nemel jsem v hudbe v aute utopeno hodne (a kdyz rikam hodne, tak myslim hodne desitek tisic) a moje sestava je stale relativne velmi zvukove nadprumerna proti beznemu ozvuceni, nicmene velmi silne podprumerna, vuci skutecne spicce v autohifi, pak trosku skutecne vim, o cem mluvim. Nehlede na to, ze jsem sedel v autech znamych, kteri jsou zvukove nekde uplne jinde, bohuzel taky vetsinou cenove. (skutecne velmi kvalitni instalace je pak otazkou ceny nove Fabie a taky podstatne vice).
A to uz vubec nemluvim o extremech jako lampove zesilovace, signalove kabely za pul mega atd. (typicky od bohatych chlapcu z Ruska :).
Jen stale a dokola opakuju to, ze pokud vemu urcity obnos penez (a klidne i pomerne maly), pak dobre vybrane, dobre instalovane slusne komponenty nizsi tridy pro autohifi, budou zvukove vzdy o tridu vys, nez nejake domaci "bastly" (a to zase nemyslim hanlive), ktere nejsou primarne urceny na zastavbu do auta. Typicky reproduktory zde zminovanych znacek ve vsech autozastavbach vzdy zvukove naprosto "shori", ikdyz se muzem dohodnout na tom, ze kdyz se zadari, kdyz to ten clovek umi a kdyz vi z ceho stavet - tak domaci reprosoustavu z nich muze vytvorit relativne slusnou.
Ne vsak v aute, tam skutecne nemaj podobne repro co delat a nikdo zkusenejsi se o jejich zastavbu nebude ani pokouset.
Muj nazor (bohuzel musim konstatovat, ze draze overeny praxi a zkusenosti spooosty podobne uvazujicich lidi od autohifi...)
to je totálka. V běžných reproduktorech občas najdeš takové, které mají kompletně stejné TSparametry jako kdejaký autohifík. chceš mi s tím snad naznačit, že protože se ten hifík jmenuje Autohifík, tak je lepší? oh to snad ani ne.
ano, nedivím se že něco za půl mega hraje uplně na jiné - vyšší úrovni.
Tady ale porovnáváš neporovnatelné.
konktétně ani TVM nelze s žádnýma autohifi reproduktorama porovnávat, máš autoreproduktor 20cm za 350Kč nikdo nevyrábí, a když jo, tak je to nějakej kšunt vyrobenej z papíru, a to včetně koše :D
Tady šlo o jinou věc. nikdo tu neporovnával nebe a dudy. šlo o to, že tě vyjde daleko líp, koupit samostatný (třeba autohifi) reproduktor, spolu s kabeláží a montážním materiálem, a ubastlit si to nakoleni sám. Alespoň v cenové kategorii do 10k (woofer)
Ale vo tom to presne je a tvrdim to celou dobu :)
Ja vubec nemam nic proti vlastni vyrobe a zastavbe treba ozvucnice subwooferu, ale necpat do nej nejaky TVM, Dexon apod, ale klidne levnej Rainbow, Dragster, Sinul Live ci neco podobnyho, vyzkousenyho, otestovanyho a dobre za svou cenu vyhodnocenyho. A pak mas sanci za relativne malo financi postavit slusnou hrombednu (samozrejme v ramci cenove relace). Protoze pak kdyz slysis treba 2x JL Audio 10W6v2 v uzavrence "na miru", krmene silnym a dobrym zesikem (nebo dvema), pak ztratis iluze o tom, ze ti tvoje bedna dobre hraje :)
Ale jak rikam, je to dost o penezich, potrebach a usich, ale experimentovat s beznymi stavebnicovymi repro pro domaci vyrobu neni prinosne.
Takze stavba cehokoliv samozrejme, ale jen pokud se stavbou dostanu minimalne na zvukovou uroven o neco drazsi "masvyroby", coz u autosubwooferu slozeneho z doma vyrobene bedny a reproduktoru z produkce TVM, Dexon atd. na 90% neplati.
A jak opet a dokola opakuju, neni to jen o TSparametrech reproduktoru (ze zkusenosti je vic nez zrejme, ze dva rozdilne reproduktory, kazdy s velmi podobnymi papirovymi parametry proste v urcite zastavbe a prostredi nehrajou stejne), ale taky o tom, ze na ne nesmi pusobit vlhkost, velke zmeny teploty, dlouhodobe mechanicke namahani podelnymi razy atd atd.
V tom je kus problemu, ktery se neda Dexonem s papirove podobnymi parametry jako treba low endem od Rainbow vyresit. (znacky uvadim skutecne pouze prikladem, podobneho repra za relativne podobnou cenu)
v tom prvním se shodnem. stejně jako nejde porovnávat soustavu za Mega s běžnou, tak nejde porovnávat Autohifi reprák, řekněme za 3000Kč s TVM 226. Sice s ní leccos jde udělat, a bude to příjemná hudba, ale nebude to nikdy tak dobrý. Je jasný že dobře udělaná Tesla, bude hrát líp než uplně zprasenej hifík, ale to jsou nerovné boje. Pokud vemem pro oba repráky ne identické, ale pro každý reprák vhodné podmínky, Tesla za 350 bohužel nemůže uspět.
TVM je technicky slabší :-) Dexon snad ještě víc, i když je dražší.
Na papír ale pozor - není papír jako papír, a outdoorové PA repráky s papírovou membránou v pohodě vydrží slabší déšť, nějaké to pivo vycáklé z půllitru při pařbě atd, a nic se mu nestane. Sám jsem za tohle bojoval a dal si do auta
Eminence Delta12LF, a nemám s vlhkem žádné problémy. Stála mě 1750Kč i s poštou, a v autě už jí nějakou dobu vozím. dosud bez nejmenšího problémku.
Nejde ani o papir (samozrejme vim, ze lakovany a impregnovany papir se pouziva dodneska i na dost slusne typy autorepro), jde spis o podstatu veci, ze ani Emince Delta (ktera je mimochodem na podobne ucely dost "bastlery" (v dobrem slova smyslu) pouzivana a z uvedenych je asi skutecne skoro nejlepsi, nicmene stojim si za tim, ze v podobne cenovce se uz da skoro vybrat i z origo autohifi subwooferu, kteri budou zvukove v aute lepsi.
Ale ja to beru trosku jinak i v tom smeru, ze subwoofer v celkove cene i s bednou a zastavbou za 1750,- Kc mi v aute diky jeho obecne kvalite nemuze rozhodne prinest nic vic, nez podivny booom booom a tuuuc tuuuc a tak si tam podobny vyrobek proste vubec nedam a pripadnou investici vlouzim radsi do treba lehce slusnejsich prednich repro (ktere jsou uz za tuto cenovku rozhodne poslouchatelne, zatimco subwoofery bohuzel jeste zdaleka ne).
Tedy pro mne rozhodne nebude prioritou vyresit subwoofer za uvedenou cenu, jelikoz dobre vim, ze mi mimo projevenych zvuku nic moc lepsiho nezahraje, o vyrovnane kmitoctove charakteristice ani nemluvim a o sladeni se zbytkem na celem pasmu zesileni to taky nebude.
Fakt nez takovyto subwoofer, tak radsi nic, nebo za to vytlumim dvoje dvere, nebo misto tovarnich papiraku, koupim lehce slusnejsi komponenty do prednich dveri - vysledek se na kvalite reprodukce projevi znatelnejs.
Pokud chces jenom hlasitejsi booom booom z kufru - pak prosim, Delta bude asi shudna....
opak je pravdou. Nutíš mě začít uplně od začátku a tím je výroba reproduktoru. Nehledě na parametry,
PA je PA - většinou u těch levnějších plechovej koš, slušnej magnet, cívka, středička, přívody, papírová membrána, závěc, a občas něco navíc. Váží třeba 4kg. Papír je docela levnej... Tyhle repráky se všechny dovážej. dovoz čtyřkilovýho repráku stojí X Kč.
Autohifi: Magnet - většinou větší (hlavně ulevnějších repráků, naoko) s nějakou husto povrchovou úpravou, nebo krytem - to stojí víc peněz na výrobu.
Koš - už i do levnějších repráků se snažej cpát neplechové koše ale nějaké robustnější - zase, je to dražší a reprák tím ztěškne. Tyto koše sou opět nějak opracovány, perforovány, s vyraženým logem
Membrána - hustomembrána těžká 300gramů z nějakého drahého plastu, opět navěšena nálepkami a na vrchlíku velikým 3D logem :-) Závěs... ani nemusím mluvit. Reprák byl drahej na výrobu protože spotřeboval hodně surovin, a teď váží 10kg což je přes oceán znatelně dražší na přepravu. Opravdu si ještě myslíš že na autohifi repráku za 1800 je něco dobrého? Já si myslim že má výrobní cenu 300-400Kč. U PA za 1800 není pomalu co vyrábět. vše je děláno čistě účelově. za 1800Kč, dostaneš zvuk, ne mohutnej vybrušovanej a postříbřenej koš s dvěma velkými logy....
SPL a frekvenční charakteristika nevypovídá vůbec o ničem.
S tou deltou žádné bůů ani hůů nezažívám. naopak, v menší uzavřené ozvučnici je pořádně pevná a razantní. Nemám zalehnuto v uších jako jiní....
Pokud máš slušné rádio, není problém jí dobře navázat +-1db
Jiná situace je vejš, ale my se tu bavíme o reproduktoru i s bednou pod 2000Kč, a tam je to snad jasné.
Jako decentní, přesto silná (500W není jen nakreslenejch na krabici, ale se 3,5" až 4" cívkou dosažitelnejch) basová podpora si myslím že dobrá - dobré komponenty ve dveřích nebo tlumení, to se udělá taky. Takto levný subwoofer rozhodně neužírá peníze zbytku audiosoustavy - naopak. Abych koupil opravdu lepší, musím zaplatit za hotový třeba 4-5000Kč. já ale 2-3000 ušetřím a koupím o to lepší předky.
Nebudu a nechci uz o tom diskutovat, holt na to mame kazdej diametralne odlisnej nazor a ze si nedokazu predstavit "poradne pevnej a razantni bass" zrovna z Delty v uzavrence, tak to my nesmis mit za zle, asi mame holt jine usi... :(
Je rovnez pravdou, ze porizovat subwoofer za cenu treba 1750,. Kc a ocekavat od nej nejake vysledky je pro mne pomerne nerealisticka vec.
Takze at zije domaci bastleni cehokoliv a z cehokoliv, paklize se uzivatelum/vyrobcum techto veci jejich produkce libi, pak k tomu nemam co bych dodal.
Nicmene muj nazor stejne je a bude, ze nic podobneho do auta nepatri a ze subwoofer v teto cene bude svym zvukem jen vzdy relativne "hyzdit" celkovy projev jinak treba celkem rozumne instalace zbytku.
Mimochodem - predni/zadni komponenty, zesik a radio mas taky z "home made" dilny? Vzdyt koupit stavebnicove stredobasy a vejskace taky jde, zesik si taky home made doma spichnes a signalove kabely ci silove jde preci taky "umotat" doma ze zvonkoveho dratu, dyt preci taky zelezo jako zelezo nebo med jako med, ne? :) :)
Já kupuju komonenty. Nemotám si cívku na reprák a nelepim membránu ke koši. Autozesík bastl by byl hodně náročnej a drahej. to se nevyplatí - alespoň ne v tak nízkých cenách ne.
Pořád nechápeš - u autohifi to musí být podobné - Tu deltu koupím za 1750Kč a ubastlím ozvučnici. A nebo si jí můžu hotovou za 8000koupit. za 8000 už se ti to zdá jako dost dobrý reprák? (vyjma toho že není do auta)
1)Platíš tam materiál kterej nechceš
2)Platíš tam povrchovku kterou nechceš
3)Platíš tam práci kterou si rád udělám protože mě to baví,
4)Platíš si sklady ve kterejch to skladujou, mašiny který na to řežou dřevo, lidi který to dávaj dokupy, haly ve kterejch se to dělá
Zm*dy který tomu celýmu velej
5)Platíš maloobchodníkovi za to aby si trošku na tom repráku vydělal - jinak by to neprodával, platíš za přepravu, řidičům kamionů a jeho šéfům, kapitánovi trajektu kterej to v konťáku převeze přes oceán.
Pak platíš clo, platíš DPH pokud jde o obchod.....
Tohle všechno ty platíš, a repráku to nepřidá.
Já třetinu z toho jednoduše neplatím.
To je fakt a nezmůže na tom nic ani moje ucho ani tvoje ani názory ani myšlenky. tohle se děje.
Já bych třeba zareagoval, ale tiktak píše dlouhý příspěvky o hovně, kdo to má číst.
Ja bych treba uz na tebe ani nereagoval, (tvoje vyjadrovani mi nepripada zrovna slusne, nicmene tvoje vec), ale fakt mne bavi, kdyz mi o teorii autohifi "kaze" pokojovy teoretik, ktery pravdepodobne muziku do auta ani nikdy nestavel, ani poradnou nikdy neslysel.
To si myslim o tvych prispevcich...
crashpc: mas svym zpusobem pravdu, ale praxe cloveka hodne nauci a hlavne soudneho presvedci...
Muzu ti jen duverne sdelit, ze uplne skoro presne jsem to videl ja, kdyz jsem si do auta porizoval prvni tubu se starym dvoukanalem v mustku, pak si stavel prvni bednu s reprakem myslim zrovna Beyma a postupne zjistoval, ze tudy cesta k dosazeni prijatelne reprodukce nepovede :)
Ale fakt uz mlcim, vzajemne se skutecne nepresvedcime... :(
Treba mi nekdy po letech das alepson v duchu za pravdu.
v cenách nad 10k za sub asi ano, ale jinak není problém koupit totožný reprák z nějakého hotového subwooferu, a uplně přesně ho celý okopčit. dělá se to.... a je to levnější.
Do ted sem mel pocit, ze tu resite umisteni TVM/Dexon repraku v ozvucnici do auta - zkopirovat komercni sub je trosku neco jineho, ne?
2Check: z tveho posledniho postu mam pocit, ze ti ponekud dosly argumenty, to se muze stat, ale chtelo by si to zachovat trosku slusnosti.
2Tiktak: To je vsechno moc hezke co tu pises, ale mam pocit, ze jste orlandovi moc nepomohli - myslim, ze kdyby si mu readeji doporucil nejaky reproduktor napr. prave z oblasti autohifi, mel by mozna vetsi radost nez z povidani o profi instalacich. Nebo opravdu zastavas nazor, ze nez levny sub, tak radeji nic? To ze TVM a spol do auta nepatri beru i ja jako nezpochybnitelny fakt.
no, nepatří tam, ale pro nenáročného člověka svou práci udělá. stejně jako kompaktní fotoaparát za 3000Kč, nebo hobby vrtačka za 800...
njn, mas pravdu, ze diskuze byla skutecne trosku o principu, ne o konstruktivni rade :( :oops:
Nicmene ja to osobne beru tak, ze nez vymyslet pro mne skutecne zvukove nehodnotnou tubu v ramci ceny par stovek, tak budu radsi skutecne bez "radobysubwooferu".
Bohuzel jsem na ruznych srazech slysel jak opravdu kvalitni instalace, tak i podobne home made hrombedny s extra levnymi reproduktory stavebnicoveho typu a opet rikam - nez tohle, tak radsi nic.
Moje doporuceni je holt neco pritlacit a mensi subik zakoupit z levnejsich rad Rainbow, Hertz, Phase, Rodek ci neceho podobneho a klido pak vytvorit potrebnou ozvucnici (v teto kategorii bych ani neresil bassreflex versus uzvarenku) a svuj ucel to splni pro nenarocneho az stredne narocneho posluchace hudby v aute, zvykleho na bezne tovarni ozvuceni (samozrejme tim myslim tak radio a dva pary repro).
Se slusnymi a k sobe sladenymi komponenty se da hudba v aute velmi pozvednout za skutecne par tisic, za par set to dle meho skutecne uzitecne bohuzel nejde.
rozhodně souhlasím s tím že musí jít o REPRODUKTOR, ne nějaké kmitátko typu Dexon atd....
uf to sem si oddechl tajil se mi pri te teoreticko teoreticke diskuzi dech, ale celou dobu sem sledoval jak vyzraly tiktak nechce nikomu moc doporucovat pokusy atd. ale jit sice draz zato vsak na jistotu. Crashpc zastaval nazor rozumneho DIY, kterym ovsem tusim tiktak ve svych zacatcich taky prosel a hodi se to hlavne k poznani toho, ze nakonci se stejne dospeje k tiktakovi a pojede se za draz, ale na jistotu. Coz je ovsem i otazka veku uzivatelu a jejich chuti delat pokusy atd. Takze mi starsi kluci radsi nakoupime od prumeru smerem vyse a mladsi kluci at blbnou se stavenim. Zakoncili jste to nakonec oba velmi slusne za to tleskam.
resume z meho pohledu drazsi a na jistotu instalace a funkcnosti doporucuje tiktak, levnejsi a DIY pristup cenove dostupny mladi doporucuje crashpc, oba modely jsou pro urcite lidi pouzitelne.
I kdyz sice zakladateli threadu nakonec trochu odbocili, poresili si tu zajimave nazory.
co se tyce modela check "nech si vulgarizmy smerovane primo na nekoho" pro jina fora tady na to nejsme zvedavy.
To víš neskrývám pravdu za metafory nebo hyperboly.
Prosím Vás, mohli byste mi navrhnout pár kvalitních akcí v Praze, na které nestojí vstup moc peněz? Rád se zajdu podívat na kvalitní autohifi.
Jinak sme si tady nerozuměli akorát ve fundamentální víře, že fyzika prostě u autoreproduktorů neplatí a jsou sestaveny z magických předmětů.
Hod si do strejdy googla nejaky autohifi ci tunig sraz (myslim vetsi akce), pak pekne popros nekoho, kdo ma vystavene pohary v aute za SQ EMMU ci jine alespon lokalni MR souteze, ci si dojed na Sinsheim az bude za rok a predpokladam, ze zacnes verit v cernou magii, az uslysis nejake slusnejsi SQ ozvuceni...
Tedy jak jsem predpokladal, do ted jsi ZADNE JINE, nez sve ozvuceni v aute neslysel, chapu, ze pak je teoretizovani v tehle oblasti z tve strany naprosto opravnene... :)
A ted mi jeste vycti, ze zase mluvim o ho*ne :) :)
No zrovna EMMA určuje kvalitu ozvučení jako nezávislý znalec. :D
1. Nezávislý, ale na stránkách maj víc reklamy na výrobce jak idnes
2. Co sem tak koukal do těch jejich technik měření, tak mi to furt není jasný, oni ty repra neměří v bezdozvukovce... :-) - jak pak můžou něco porovnávat, když okolní zvuky nedostanou pod cca 10dB - což sou na cháře nepředstavitelné píky.
3. Měří klidně stereo zvuk vycházející ze 4 rerpo.
4. Měří to vůbec při stejných výkonech?
__________________________________________________ _________________
Má tohle jejich měření nějakou vypovídající hodnotu, nebo to je sprostá komerce. Osobně se kloním k tomu druhému.
U SQ instalaci je mereni jen bodova relativne podruzna zalezitost, poslechovy testy jsou hlavni. Ze se meri, tak jak se meri jsem nevymyslel, nicmene ono nejak rozumne (a vetsinou na venkovni plose) vymyslet objektivni a presny mereni frekvencni charakteristiky ve vnitrku auta - to je taky docela problem.
Jak vypada EMMA - vypada jak vypada, je to urcite taky o penezich reklame atd, nicmene pisu ji sem proto, aby bylo jasne, ze zvuk sestavy je "testovan" komisi nekolika rozhodcich, kteri by meli byt relativne nezavisli (ze tomu uplne vzdy tak asi neni, je jasne, nicmene je to tak skoro ve vsech takovychto "sportech"
O EMMA tady fakt pisu jen pro srovani - ze auto s instalaci, ktere se dobre umisti ve sve kategorii treba tam, urcite nebude hrat vylozene spatne. Jinak to neni pro mne zadne dogma. (nicmene ti rozhodci tomu skutecne rozumej, maj dobry usi a vedi, na co se pri testech kvality zamerit)
A prave diky tomu, ze temto soutezim prihlizi vzdy spousta a spousta nadsencu ci jenom cumilu, auto je si pak mozno vetsinou poslechnout i na zivo, tak je zarucena urcita objektivita toho, ze ta sestava skutecne hrat dobre bude, pokud je dobre hodnocena. Nic vic, nic min, to na vysvetlenou k EMMA, kterou rovnez nijak neprecenuji.
Jinak vrcholny instalace SQ tady v CR jsou stejne vetsinou v podstate showcar-y firem ci majitelu firem, zabyvajicich se prodejem a instalaci autoaudia zde (je to docela pochopitelne, protoze je to finnancne dost nakladna zalezitost a ne kazdy si proste muze dovolit dat do hudby v aute pul mega jen proto, aby mel dobry pocit :)
Fakt to neni o EMMA, fakt je to o tom, se na poradne udelany audio v aute jit nekam podivat a poslechnout, to vetsinou nepresvedcene presvedci...
to je jako komuniskus - teoreticky parádní režim, jenže ty lidi......
No, je pravda že zastávám diy, protože je levné, ale nevím proč by nešlo udělat i dražší. dokonce i samotní výrobci kvalitních hi-fi komponent nabízejí své vlastní diy sestavy za mnohem méně peněz!
Týýjo, tak sem to celý přečetl.
Tiktaku vysvětli mi prosímtě konkrétní rozdíl mezi autoreproduktorem a normálním reproduktorem ve stejné cenové kategorii.
Jak víš, že parametry udávané u autoreproduktorů odpovídají skutečnosti, prováděl někdo erudovaný měření?
Zmiňovaná Tesla/TVM přežila někomu v autě víc než deset let. Do profíka klidně můžeš nalejt vodu.
Kapacitor nemá smysl, ať už je to při jakém výkonu. Jeho vnitřní odpor je znatelně větší než 12V baterie, za předpokladu že je ona v pořádku. Takže elektricky se prostě nemá šanci projevit. Ovšem když si někdo sedne do auta, kde mu svítí nová modrá ledka, která stála aspoň pět tisíc, tak to musí přeci hrát lépe :).
S narážkou na gramofon míříš špatně. To je parketa zvrhlíků, kteří musejí utrácet tisíce, za nesmyslná technická řešení (jejej co mi to připomíná? :)).
No coment :)
Tedy snad jen maly :)
- reproduktory jsem rozebiral, pokud stale nechapes, pak nemohu slouzit.
- kapacitor jsem rovnez rozebiral vyse, technicky jeho prinos nehodnotim, zvukove ho na sve sestave asi nepoznam, v hi-tech instalacich vetsinou byva, pry ku prospechu veci, dale no coment (mne osobne ta oranzova dioda schovana v kufru pod roletkou rozhodne nevadi a koukat se na ni nechodim, takze tak)
- nikdy a nikde jsem nerekl, ze repro ala TVM/Tesla (proste to, co neni pro auto primarne urceno) v nem nemuze nejakou dobu vydrzet provoz. Muze, ale taky nemusi... :)
- ad gramofon - pokud myslis hi-end gramofon stolni a pripada ti jako "nesmyslne technicke reseni" pak
a) ...jsi opet reprodukci kvalitniho gramofonu s kvalitni deskou pres stejne kvalitni retezec predzesilovace, zesilovace a reproduktoru na vlastni usi neslysel...
b) ...pokud pohanis produkci gramofonu obecne (a to jak jsem psal i hi-end gramafonu s prislusnym audioretezcem), pak jses pro mne HiFi negramot.
Nic vic, nic min.
PS: jen by mne fakt zajimalo, kolik zastaveb audia do auta mas za sebou, kdyz jsem schopen takto fundovane teoretizovat na tema ozvuceni auta... :rolleyes: :rolleyes:
Ani jedinou a ani mě to neláká. Mě by zajímalo, kolik stran teorie ohledně audia (ne nemyslim Sereho a Vidělo, nebo podobnou automutaci) si za život přečetl. Některé tvoje názory jsou do očí bijící.
Reproduktory si rozebíral fundamentální větou, že auto hifi musí být lepší, když se to jmenuje autohifi. Uvěď mi nějaký konkrétní konstrukční prvek, díky kterému je autohifi reproduktor odolnější nebo lepší než jiný reproduktor.
Konkrétně si u auto hifi vychvaloval úžasnou odolnost, a o TVM si říkal, že ten provoz nemůže vydržet. Tady máš protiargument, tak se z toho nevykrucuj.
Gramofon měl smysl ve své době, páska měla smysl ve své době, cdčko mělo smysl ve své době, všechno to jsou dnes překonané věci.
Vyborne, tedy jses "odbornik" na slovo vzaty, je to presne jak jsem psal, pokud si tedy myslis, ze si prectes prirucky o audiu a bude z tebe tim padem Mark Levinson, prirucku o hokeji a bude z tebe Jarda Jagr, pak nas buh chran, pred podobnymi "samozvanymi" odborniky....
Konstrukcnich prvku autoreproduktoru, ktere jsou provedeny jinak (odolneji, z jinych materialu atd) jsem uvedl nekolikrat dost, ze neumis cist je fakt jen tvuj problem...
A to je skutecne muj posledni komentar, s takto zkusenem "praktikem" a "znalcem" v oblasti autohifi, ci gramofonovym analfabetem diskutovat skutecne nebudu, je to pro mne opravdu ztrata casu, myslim, ze uz jsem dost veci dostatecne vysvetlil, kdo to chce pochopit nebo se nad tim alepson zamyslet, mel myslim moznost.
Ze mame diametralne jiny nazor, je samozrejme mozne, akorat ho prosim v ramci nejakych for nerad nikomu, kdo by to chtel myslet s instalaci audia do auta jen trochu vazne, mohl by te pak zakoupenym TVM prastit po jeho poslechu v aute do hlavy...
ale onise prodávají právě i reproduktory velmi odolné i bez nálepky "Autohifi" vodě odolné, mechanicky odolné, s dobrými parametry, a to za ceny z hlediska autohifi docela normální až směšné....
Neuvedl si ani jeden konkrétní prvek, ve kterém by byly autohifi reproduktory lepší než ty ostatní. Můžeš moje otázky a připomínky znevažovat jak chceš, to na ně ale neodpoví.
PS: Když se tu tolik hraje na pravidla, není citování předchozího příspěvku proti pravidlům?
Moje prispevky mimo sekci "ostatni" nejsou vubec caste, ale tady po dukladnem precteni vsech prispevku musim neco malo napsat. Tiktakovo audio jsem pred par lety slysel a byl to vazne zazitek. Nemam zadne vetsi zkusenosti co se tyka oblasti hi-fi - na kompu posloucham hudbu v konfigu Senny HD580 + Terratec - ted posledni dobou kvuli hram XFI. Nicmene o to tady naprosto nejde.
Proste sazka na jistotu a nakoupeni autohifi komponent se mi zda lepsi a jelikoz budu v blizke dobe zvucit pristi auto, tak doufam, ze Tiktak nezahorkne a poradi mi nejaky konkretni typ, protoze rozhodne odmitam stravit tolik casu jako stravil nad autohifi on, pro me to je jen okrajove hobby :-)
nicmene check, pokud si libujes v tom "uprimnem" chovani tak ti tady verejne vzkazuji, ze bez ohledu na tve znalosti ( ktere nehodnotim) se formou prispevku chovas jako "videl jsem, stavel jsem, muzu machrovat na foru a neberu ohled na nazor ostatnich (mnohdy zkusenejsich)"
Carpe diem.
EDIT: tak uz jsem dostal nejaky feedback na tenhle prispevek, uvidim podle dalsi - necham to tady par dni a pak to prevdepodobne zmenim :-)
...A to jsi pred lety slysel moji cca. treti instalaci, ktera hrala po strance poslechove jeste diametralne hur, nez ta soucasna asi tak 6ta, 7dma :) :)
Staci mit slusne usi (coz mas, jinak by sis nekupoval Senny a Terrateca :) ) a rozdil je diametralni. Byla samozrejme ode mne od pocatku hloupost hodnotit poslech sestavy za relativne malo prostredku a prumerne moji, nicmene za tim faktem, ze vybrat se dnes uz da z bezne produkce slusne a cenove prijatelne audio do auta z "auto" produktu.
Ja bych to skoro uzavrel tim, ze tomu, kdo si proste chce dat do auta nejake lepsi "zvucidlo" a zvukove mu to pak vyhovuje, nemam nic proti tomu, at si tam da cokoliv. Pokud chce ovsem casem upgradovat a hledat jeste vyssi kvalitu, nevyhne se stejne nakupu osvedcenych znacek a typu pro autohifi produkci, jinak to proste bohuzel nejde a vyvojem k tomu stejne dospeje.
Jelikoz sam vim dobre, ze spousta lidi v autohifi s nim zacala prave "experimentovanim" se zastavbou repro ze stavebnicovych produktu, ruznym "vymyslenim" jiz lepe vymyslenych reseni atd.
Nicmene kazdy mame svuj nazor, nekdo ho muze oprit i o realne zkusenosti a pokud mne nekdo predvede vozidlo ozvucene komplet TVM/Beyma/Dexon atd, ktere bude zvukove srovnatelne s relativne podobne drahym (mozna tedy pro poradek lehce drazsim) ozvucenim renomovanych firem, rad svuj nazor prehodnotim.
Ono je to pomerne logicke - pokud by se dalo vytvorit stejne kvalitni ozvuceni levnymi komponenty stavebnic, malokdo rozumny by si x krat (spis xy krat) drazsi komponenty koupil. A ja bych nebyl vyjimkou - vyhazovat prachy za "zvucnou nalepku" na zesilovaci, reproduktoru ci subwooferu, (ktere mam stejne schovane :) ), bych taky nehodlal.
V tom mi check-u muzes zase klidne verit :)
No jestli mě někdo nepochopil, tak nepochopil, s tím těžko něco nadělám.
Pravda, pustil sem si trochu hubu na špacír, ale ono to někdy není na škodu.
Názory Vám brát nebudu. Snažil sem se poradit, rady ste mi vyvraceli. Když sem se ptal po důvodech, relevantni odpovědi se mi nedostalo.
Errando discimus.
Ja bych to tak nebral, nebyt tech koncovych vylevu nebylo to zly. Kdyby jsi byl nejaky uplny noob, tak pochybuji, ze by si dal Tiktak tolik prace a reagoval by na Tebe tak dlouho. Jelikož jsi nereagoval vztekle na moji provokaci a odpustil jsi si podobne hanliveho prizviska, tak jdu opravit to moje tvrzeni o Tobe.
Nicmene tohle je proste diskutabilni tema, kazdy si prosazuje svou, ale clovek si ve finale muze vybrat jen jednu cestu. Timto tady svoje v podstate OT prispevky koncim.
PS: Doufam, ze nekdy uslysim tu Tiktakovo 7gen audio v aute :-)
tiktak: ajajaj, to sis to zavařil. Zkusím ty lidi sehnat, ale beyma dělá i kvalitní věci, dokonce i přímo autohifi a competition repráky, takže se dá sehnat její plné osazení uplně v pohodě. A dexon s TVM nemá nejmenší právo se s ní rovnat.
"Proste sazka na jistotu a nakoupeni autohifi komponent"
- autohifi komponenta obecně není sázka na jistotu.....
stejně tak jako komponent jiných značek. Když víš kam sáhnout, vždycky dobře vybereš.
"Pokud chce ovsem casem upgradovat a hledat jeste vyssi kvalitu, nevyhne se stejne nakupu osvedcenych znacek a typu pro autohifi produkci, jinak to proste bohuzel nejde a vyvojem k tomu stejne dospeje."
odkdy kvalitu určuje autohifi??? tam jde jen o ten "kompromis" kvality a odolnosti. z toho 30% autohifi produkce jsou ojebávky a dalších 50% SPL drtičky mozků, a ne kvalitní repráky.
stejně tak jako hodně stavebnic jsou ojebávky. není ale nad to co jsem řikal - koupit celé kvalitní komponenty, a jen to doma sestavit.
NA to lze rict jen jedno - zajed si prosim nekam na soutez v SQ produkci, obejdi auta majitelu a OPIS si jejich sestavy, schalne, zda tam na Beymu narazis.
Ja jejich produkci nezatracuju a priznam se, ze o ni vim jen pomalu, nicmene zastavbu tvorenou Beyma reproduktory, kterou je mozno kvalitou srovnavat byt s low endovymi komponenty treba Rainbowu jsem proste ani nevidel ani neslysel. A kdyz jsem slysel levne subwoofery postavene na tebou oblibene znacce, tak jsem z nich pocit kvalitni reprodukce nemel. Bohuzel
To, ze je maj namontovany kamaradi, co nekde u pumpy nebo parkovisti Tesca pak predvadej svou produkci okolo jdoucim zakaznikum - to skutecne za kvalitativni ukazatel neberu. Ono hodne lidi chodi v keckach od vietnamcu ci ma doma jako hlavni audiosystem "vez" od sikmoocku z trznice, ktera vic nez svym zvukovym projevem udivuje mnozstvim blikajicich svetylek, nicmene to neni smerodatny ukazatel kvality reprodukce.
Jak asi po 20te jen v tomhle threadu opakuju - ja netvrdim, ze to nebude hrat, a ze to spoustu lidi neuspokoji, ale tvrdim, ze to nema se skutecne kvalitni reprodukci co spolecneho a ani se ji to vetsinou vubec nepriblizuje.
Ale jak rikam, ma uz lety vybudovane specificke naroky na to, jak by melo auto hrat k obrazu memu, uz jen treba ten fakt, ze ma nekdo v aute zesilovac ci HU bez moznosti plynuleho fazoveho posuvu pro SW je pro mne neprekonatelne a produkce se mi tim padem nelibi...
Ale jak rikam, je to o prioritach, financich, zkusenostech atd.
Jinak je mi skutecne uplne jedno, co kdo v aute ma, kdyz mu to vyhovuje, nicmene fakt, ze jsou nekomu podobne zastavby doporucovany jako "skvela volba" levneho ozvuceni je pro mne rovnez neprezitelnej...
Ale asi jsem divnej, tak mne - budouci nebo soucasni majitele SW Beyma - prosim nechte mit svuj nazor. :)
Asi si nerozumime - ja mylsim plynule nastavitelnou casovou fazi pro SW vystup pripadne pro kompletni sadu. A v tom te muzu ubezpecit, ze plynulou casovou fazi pro SW disponuji skutecne az velmi slusnejsi zesilovace, z HU (autoradii) pak opet jen skoro top modely a jeden z nejpropracovanejsich systemu ma Alpine se svymi ruznymi typy "Bass Engine Pro". Nebavime se o vyhybkach pro frekvencni pasma, to je neco jineho :)
Vim, ze mas vyborne teoreticke i prakticke znalosti v oblasti Hifi, ale ted mluvime kazdej o necme jinem :)
podívej se na Beyma power12
myslím že už jde o takovou skoro střední třídu.... rozhodně to není o SPL
Asi takhle - konkretne tento model neznam, neslysel jsem ho a vzhledem k cene kolem 250E je na "stavebnici" skutecne drahy, to tedy ano. Nicmene ja to beru spis tak, ze je to pulka ceny JL Audio 10W6, ktery je ve sve tride skoro referencni, zatimco tohle jsem neslysel ani neznam. Experimentuji rad, ale pro co myslis, ze bych se rozhodl? Pokud mi nekdo postavi - jak opet a neustale opakuji - vedle sebe dve auta, identicky osazeny a jedno bude mit jako SW 10W6v2 a druhy tuhle Beymu, poslechnu si to a zjistim, ze Beyma je srovnatelna nebo lepsi, nez 10W6, pak ho vemu na vedomi a rad ho budu doporucovat ostatnim.
A kdyz jsem tenhle typ hodil do googlu, tak jsem o nem sice zminku v par (vetsinou nemeckejch konferach) nasel, ale co jsem projel, tak v zastavbach do BR ci BP s ozvucnici taky 70 a vice litru. To neni o SPL? :) :) Zatimco zminku o closed maleho objemu jsem nikde nevidel...
Ale ja uz o tomhle fakt nechci diskutovat, ne proto, ze bych nemel argumenty, proc zvolit neco jinyho, ale spis proto, ze co jsem chtel, to jsem myslim nekolikrat vysvetlil a smirlive navrhl, at si dame kazdej do auta, co uzname za vhodne a co se nam libi.
Takze kontrovat zpusobem - tohle je Beyma a ta hraje dobre a tim ti dokazu, ze ne vsechny Beymy jsou sajrajt - ono by bylo spis dost smutne, kdyby reproduktor podobne provenience v cene 250E nehral alespon trochu slusne.
Nicmene ja bych stale volil neco jineho a za tuto cenu je myslim zase uz co vybirat.
Fakt mne prosim nechte si davat do sveho auta komponenty autohifiaudia a fakt je mi skutecne naprosto sumak, jestli tam nekdo vozi treba amplion z predvalecneho gramofonu. :)
www.diyfans.org - tam si ho někdo do auta do uzavřené ozvučnice dal. je to český web o DIY hudbě jako takové.
Nerozumim prilis tomu, v cem se soutezi na tuning srazech, ale par veci mi z diskuze neuniklo
1) "autohifi reproduktory jsou odolnejsi" - profi pro PA zvuceni jsou odolnejsi, jen nemaji nablyskane pochromovane kose
2) kapacitator je nesmysl, baterie je extremne tvrdy zdroj.
3) do specificky malyho prostoru, jakym je auto bude nejvhodnejsi subwoofer s uzavrenou ozvucnici - nejlepsi impulsni odezva a autosuby nemusi chodit tak nizko jako domaci suby, maly prostor v aute se postara o vyrovnani poklesu charky
4) proc se nepouzivaji v tuning-auto-hifi uzavrene ozvucnice je zcela evidentni - nejsou videt ty chromovane kose ....
5) verte-neverte, 12" profik s citlivosti kolem 95-96dB/W/m a prikonem 250W je na tom s SPLMax stejne jako 12" autohifik s citlivosti 90dB/W/m a prikonem 1000W.
6) nikdy jsem nepochopil, co je skryto za poustenim signalu kolem 5Hz, hluboko pod prahem slyseni do autosubu a nadsene skandovani okolostojicich nad skakajici membranou ...
A jsme zpatky u korene... :mweheh: :mweheh:
Vynatek z textu na ktery poukazujes
... Zvuk je pro mě po všech stránkách ideální, basy jsou silné, rázné, rychlé a žádné hučení a když chce, dokáže i zatlačit. Bednu žene Rodek R2180i v můstku, rádio je Pioneer DEH-P6800MP, přední kompa Oxygen Audio Air2 6 Pro, zadní Oxygen Audio Spiral 6 a žene je čtyřkanál Pyle QA 4400 III, který v tomto roce doufám vyměním za něco lepšího. Dělící kmitočet sub/kompa je 80Hz o který se stará rádio. Celá sestava je namontována v Mazdě 323F BJ....
Co "tlaci" takovyto sub v male closed ozvucnici? Mozna tak oci z dulku jejiho majitele, closed se pouziva PRAVE PROTO, ze jde o rychly pevny a kratky bass s minimalnim "funenim" ze subu, tedy bud
closed na SQ poslech bez "tlaceni"
BR na slusny poslech i lehky tlak
BP na SPL, maximalni tlak a "hluk" :)
Takze uz jen ta zminka o "tlaku" mne trosku nuti k usmevu, ze majitel tohoto ozvuceni trosku nevi, co vlastne sestavil a na jaky poslech... :
Jinak nerikam, ze to cely nehraje spatne, Pioneer mam tez (Alpina mi na moji hudbu tolik nesedela), Oxygen Audio budis (ikdyz bych osobne volil jinak), Rodek v mustku je dobra volba (sam mam Rodek 680A ve skrini z nostalgie schovanej :) ), Pyle je asi nejhorsi z celeho retezce a tu Beymu skutecne neznam, nehlede na to, ze 50% kvality zvuku SW dela spravny navrh ozvucnice a jeho umisteni.
Takze opet a naposledy - hrat to bude, jak presne dobre se neda rict, dokud se to cely neslysi pusteni a na zivo, nicmene pokud SW v cene 250E, asi bych stejne volil jinak, nicmene budis :)
Jinak nebyla uplne v pocatku debaty rozprava o cele sestave (reproduktorove) ze stavebnice? Ja jen ze z "neautohifi" sestavy vidim jen tu Beymu :)
hhh :D já si myslim že 30cm long throw reprák dobře živenej hejbající se s výchylkou +-1cm zatlačí i v closed bedně.
http://usspeaker.com/beyma%20power12-1.htm
tu máš přesné parametry.
já si nemůžu pomoct ale i s mou Eminencí s xmax kolem 5mm už mi rozonuje uplně všechno, skla zpětných zrcátek se klepou, a to to krmím 150 watty v můstku. při té citlivosti to i zatlačí.
Musel bys poslechnout. Je jasné že jentak z obrázků nevěříš, a já zas nemam peníze na to abych něco takového udělal a ukázal.
Ona tam je totiž papírová lehká membrána, a BL faktor je 17 což se středně měkým závěsem způsobí slušné kopance do zad, místo táhlého bůůůů
Mluvis o SPL, o ktere mne osobne vuuubec nejde :)
ad 1 - blbost
ad 2 - kapacitator (za to bys byl ukrizovan, alespon si najdi, ze to je KAPACITOR :) ) budis, poslechove testy sestav na cca. 500W SIN mluvi o opaku, ale osobne jeho vyznam nezvelicuju
ad 3 - nevim nevim :)
ad 4 - to jsi sebral kde, ze se nepouzivaji uzavrenky? Mozna prave tam, kde jsi na tom parkovisti u Tesca videl nablyskanou S120 se sviticimi ventilky, neony a plastovymi kridly (taky z provenience zmineneho obchodu) a u ni podobne vymodene nadsence, kteri ti tvrdili, ze je to vrchol tuningu a autohifi, tam mozna :) Jinak se uzavrenka PRAVE pouziva, pokud mluvime o SQ :)
ad 5 -blbost a k tomu nicim nepodlozena, porovnej si parametry treba zminenych JL Audio 10W6 ci W7 (nebavim se o vietnamske produkci z trznice)
ad 6 - pro mne taky spatne pochopitelne, nicmene opet o SPL, ktere tady neresime, takze zase spatne a out of range :) Navic u SQ fajnsmekru se dava prednost 2x 10" SW, rychly, presny, ucinny a kvalitni bass, 12" uz je na nekoho v aute prilis pomala :) (a to i extremne tuhy a lehky membrany)
to bych se podíval aby reproduktor s tuhou a lehkou membránou byl pomalej :D :D heh to nebude tím průměrem. 12" silný reproduktor dokáže vyvinout na volném prostranství takový tlak o velké dynamice a impulznosti, že když stojíš kousek od něj, máš vážně pocit, že tě nějaký metrákový chlápek přátelsky poplácává po zádech :D
ad 5) od halena - záleží na jaké frekvenci.
mě šlo o tu silnou dynamiku kterou jsi u 12" "pomlouval" (nic ve zlém). lze jí poměrně v pohodě docílit při zachování kvality.
No a ja ti na to jen odpovidam, ze u profi sestav, o kterych se ted konkretne bavime (ne u beznych sestav), je cilem dynamika a rychlost zmeny takova, ze ji lepe docili 2x 10" (lepe i 3x 10") sub, nez 12". Nicmene to uz se skutecne bavim o sestavach skutecnych profiku, u "bezne" je to pri volbe slusneho subu neznatelne.
Ne, tohle "teoretizovani" je skutecne o nicem, mame kazdy rozdilny nazor a ty jses alepson schopny pochopit, o cem mluvim. Mne bohuzel jen irituje ta skutecnost, ze mne presvedcuji o sve pravde (ktera pravdou podle realnych zkusenosti z profi instalaci neni) asi spis lide, kteri maji dobre teoreticke znalosti pripadne i zkusenosti ohledne akustiky a principu pripadne s DIY, ale realne spickovou hudbu v aute nikdy neslyseli. To je skutecne jen teoretizovani, ci citovani principu principu akustiky u reproduktoru. Ja bych byl jen rad, aby si zastanci DIY ozvuceni vozidla zajeli nekam poslechnout skutecne profi ozvuceni treba nejake SQ predvadecky nejakeho Autohifi shopu na urovni a pak mne napsali nazor, ze to slyseli a ze jim to pripada stejne jako subwoofer z DIY produkce. Nic vic, nic min. Ja uz bohuzel podobne DIY home made suby slysel, lepsi i horsi, bohuzel i ty lepsi byli na urovni prumerne SW produkce znamejsich firem.
To je mym cilem. Ze mne nekdo tezko presvedci, ze nemam pravdu, je dano poslechem jak zmineneho home made, tak poslechem lepsich instalaci, ktere jsou zvukove diametralne odlisne. Bohuzel a samozrejme i vynalozenymi naklady. Ale jinak to skutecne nejde.
pokud je tu něco profi, tak je to kvalitní PA :-) a tam se 12" používaj uplně v pohodě, a dynamika je to poslední co by dělalo problémy.
Pokud autohifi profíci používaj 10" protože větší sou pomalý, tak kupujou špatný repráky, s těžkou membránou a slabym pohonem, kterej tu membránu nerozhejbe jak je třeba.
i tak je to ale věc vkusu a názoru. každej řiká "dobrej zvuk" uplně něčemu jinýmu,a já tvrdě odmítám poslouchat nějakej standarizovanej "dobrej zvuk". to není vůbec dobrej nápad....
Zajed si nekam prosim poslechnout sestavu realizovanou profikem v aktivu, treba na nejakych Morelech, Braxech, MB Quartech, JL Audio ci nejake jine "prvni lize", 2x10" sw v closed nejvyssi kategorie zminenych znacek a pak mne napis, jak to "hrozne" hralo, ze Beyma ci Eminence je zvukove lepsi, OK? Vic uz toho vysvetlovat fakt nebudu a nechci protoze je to ZBYTECNE :)
O slovicka neni potreba se hadat - google vyplivne tuny odkazu jak na kapacitor tak na kapacitator. BTW, jaky vliv ma kapacitor (kapacitator) pred MENICEM? Nezavisi spis na kvalite pouziteho menice napeti pro napajeni koncovych zesilovacu? Dobry akumulator ma tak nizky vnitrni odpor, ze kapacitor jsou vyhozeny prachy, spis se vyplati kabely o vetsim prurezu a baterku blizko k menici napeti.
Na tvrzeni, ze reproduktor 95dB/1W/1m pri prikonu 250W udela vyssi SPL nez 90dB/1W/1m pri prikonu 1000W nebudu NIC menit. Pojem se jmenuje tepelna komprese a pri 1000W dodavanych do reproduktoru muze cinit ztrata tepelnou kompresi klidne 5-6dB. Je nutny si uvedomit zakladni poucku o vnimani hladiny zvuku: zdvojnasobeni hladiny zvuku vnimane posluchacem obnasi navyseni akustickeho tlaku o 6dB a to znamena 4x vyssi prikon.
Rovnez nebudu menit tvrzeni o odolnosti autohifi reproduktoru vs profi PA reproduktoru. Profi PA reproduktor musi zvladat nejen vliv pocasi, ale hlavne kontinualni, nekolikahodinovy a znacny prikon stovek wattu bez poskozeni zavesu, kmitacky, stredicky, privodu a to opakovane.
Vse vyse napsane se tyka pouze subwooferu. To je taky tematem tohoto vlakna.
BTW - nemam rad subwoofery se zvukem typu Hůůůůů nebo Bůůůůů. :)
Já si myslim, že poslechové testy na aparaturách 500W jasně dokázaly, že kapacitor pomáhá. :D (zjevně tu má někdo uši napojené na osciloskop)
tiktaku: jestli mě chceš přesvědčit, tak ke mě někdy přijeď a udělej mi přednášku
Mně tedy tahle debata trošku připomíná slavný Eaglův thread o zbytečnosti a nevyužitelnosti DC procesorů :) Praktické zkušenosti vs teorie. Zarážející ovšem je, že někdo s teoretickými znalostmi se snaží přesvědčit někoho s praktickými.
Respektive - budu věřit někomu, kdo si přečetl knížku o zákonech fyziky zvuku a následně mi doporučil reproduktory podle parametrů, které odpovídaly knížce, nebo někomu, kdo slyšel desítky či stovky reproduktorů a s nejlepším úmyslem vybral něco zapadající do mých kritérií?
Trošku mi to připadá na hlavu postavené :)
K tobe neprijedu, jelikoz "prednasky" mi davas spis ty a to od zidle pred pocitacem, skutecne by mne zajimalo, jake mas prakticke zkusenosti s tvorbou autohifi
Za druhe mne docela mrzi, ze PREKRUCUJES to co jsem napsal,
....ad 2 - kapacitator (za to bys byl ukrizovan, alespon si najdi, ze to je KAPACITOR ) budis, poslechove testy sestav na cca. 500W SIN mluvi o opaku, ale osobne jeho vyznam nezvelicuju...
Moje vsechny reakce ohledne kapacitoru byli ve zneni, ze akusticke testy "na slepo" u kvalitnich a vykonych sestav, kde nezavisli porotci hodnotili, ze sestava s kapacitorem je o nejake procento lepsi. (vetsina protcu). At se ti to zda jako "alchymie", tak to je skutecne otazka slepych poslechovych testu, kde to vychazi o par procent lepe pro kapacitor. A ja osobne jsem psal, ze jeho vyznam neprecenuju, znam teorii, ktera rika, ze by na vysledny projev teoreticky moc vlivu mit nemel a ikdyz je to jak pisu, v aute ho mam. Nic vic, nic min.
K tomu, aby se spravne citovaly moje vyroky, je tady tlacitko "odpovedet", protoze takhle to vypada, ze jsi pomerne cilene upravil mou interpretaci, ktera byla podobna, ale vyplyvalo z ni neco jineho.
Tedy pozor na to, tohle skutecne neni ferove a nemam podobne jednani rad.
Pokud tobe dochazeji vecne argumenty, jelikoz jsi pravdepodobne slusne autoaudio neslysel ani nevidel, pak neprekrucuj vyroky jinych, ani si tim nepomuzes a v mych ocich jsi opet dost ztratil.
Bohuzel nejen tobe :
Pokud bych diskutoval s nekym, kdo by mel nejake zkusenosti z instalace autoaudia, pak bychom si mohli obhajovat kazdy nejaky - byt treba rozdilny nazor.
Takhle mne fakt docela udivuje, jakym zpusobem mne napadaji za me nazory uzivatele, kteri prakticke zkusenosti nemaji, ale z prirucek o audiu vycetli, ze jejich oblibeny domaci reproduktor musi hrat v aute uplne stejne dobre a neni tedy treba nic specializovaneho, bohuzel draheho.
Kdyby to takhle jednoduse slo, fakt budu jeden z tech, co maji auto vybaveno "za levno" a klidne doporucovanymi reproduktory, mne osobne skutecne vubec nejde o to, jake znacky mam zabudovane v aute, ke vsemu jak opakuju skoro vsechny zakryte.
Je to o mem dobrem pocitu z urciteho stupne kvality zvukove produkce, ktere jsem budoval dlouhodobe a o mem uspokojeni,slusnejsim zvukem pri jizde.
Fakt je mi uplne sumak, co si kdo narve do auta, hlavne kdyz z toho ma radost. Jen se snazim eleiminovat zklamani tech, co chtej nejak zacit a je jim doporucovano neco, co pak vyvojem zjisti, ze nemelo ani smysl do auta davat.
Problem je v tom, ze spatne pobiram kvalifikovane rady, ktere jsou kvalifikovane proto, ze si nekdo v prirucce nebo na internetu precetl papirove parametry a z tech dovodil, ze neco bude hrat dobre a neco spatne.
tiktak: jestli někdy budu mít peníze, tak ti to ukážu :D :D
Není to o tom že bysme (alespoň já) ti chtěli rvát něco převratného, co uplně smete autohifi produkci ze stolu. kvylitní řešení určitě existují. jeden problém je v tom že vyšší třída zaprvé neni zadarmo, a zadruhé si na sebe stejně nevydělá, tak na ní musí vydělat nižší třída značky. nadpoloviční procento reproduktorů nemá dost dobrý poměr cena/ výkon, ale neber si to do pusy. prostě ty nejnekvalitnější šmejdy se vyráběj v největších kvantech....
další tak trošku problém je v tom, že PA a autohifi si až tak silně nekonkurujou, a není to o parametrech jako takových, ani ne o zvuku.... ono totiž není ani možno určit jisté "bitevní pole" které by k porovnávání reproduktorů nebylo pro oba vhodné.
Mě osobně jde jen o to, že moc zatracuješ neznámé konstrukce a značky - které jsi právě neslyšel. DIY reproduktory jako takové jsem ještě neslyšel, ale jak u autohifi, tak u normálního hifi a i PA se dají koupit šmejdy, a taky dobré repráky. Nesrovnávej tedy instalace za statisíce s Dexonem za 1500Kč, nebo dokonce ani s mou oblíbenkyní beymou kolem 5000kč. srovnávej srovnatelné. postav jako protivníka třeba nějaký JBL chrchlák nižší třídy....
"za levno" nikdy nebude moct konkurovat něčemu za x mnoho desítek tisíc...
s citlivostí má Halen poměrně pravdu. tam to není o teorii, to je osvědčené. bohužel ale hifíků s citlivostí 95db není až tak moc - ta Beyma ano.... a u PA je to vzhledem k frekvencím pod 45-50Hz povětšinou beznadějné. tam už ztrácí na citlivosti dost. Nad 50Hz si myslím že už ale téměř bez výjímky.
Ale jiste, ja s timhle znenim prakticky souhlasim, ze je na necem napsano "autohifi" reproduktor rozhodne neznamena, ze je dobry. Jen rikam, ze je v dnesni dobe trosku kontraproduktivni pokouset se davat stavebnicove reproduktory do autoinstalaci, kdyz uz je v dnesni dobe trh pomerne nasycen a to oboustranne. Tedy velke procento produkovanych menicu pro autohifi jsou smejdy, to bezesporu, nicmene rovnez se najde pomerne velke mnozstvi slusnych repraku za priznivou cenu, ktere uspokoji prevaznou vetsinu zajemcu, o slusnejsi nez koncernove ozvuceni. O tom to je.
A kdyz uz tahle hadko-diskuze zacala - nebyla zase rec o neautohifi x autohifi? Protoze jak jsi sam uvedl, ta Beyma co ji propagujes (a muze hrat i slusne) je z produkce autohifi teto znacky :) :) :)
ano, ano, už v zápalu boje přestáváme vědět o co se kočkujem. pravda je na obou stranách :-) nejhlavnější průšvihy PA jsou
1) velikost ozvučnicí - to pravděpodobně nikdy nepůjde napravit
2)citlivost na kmitočtech pod 50Hz - dobré PA repráky si s tím poradí, ale s odkazem na 1) - příliš velké ozvučnice.
pak už z toho ale plynou jen výhody. bohužel, nevýhoda č1 i 2 je poměrně dost velká nevýhoda, takže přesto že by se Autohifi produkci PA reproduktor nějakym způsobem vyrovnal nebo dokonce vyhrál, nemůže sloužit tak dobře. kdo pak by asi chtěl ultra dobrý mobilní telefon velký jako bagr že?
Prekvapive jste se na necem schodli, i tak je obsah celeho threadu pro nezucastneneho naprosto nepristupny. Vse uz bylo receno, pokud mate nekdo nejaky vecny poznatak k puvodnimu smyslu threadu, rad ho odemknu.