OMG!!! Toto AMD len tak lahko nerozdycha...
http://img246.imageshack.us/img246/89/sandraoh0.th.gif
Printable View
OMG!!! Toto AMD len tak lahko nerozdycha...
http://img246.imageshack.us/img246/89/sandraoh0.th.gif
Este si pamatam, ako sa Sandra "optimalizovala" pre P4. V jednej verzii boli P3 rychlejsie ako P4 a v dalsej verzii to uz bolo "opravene"... Takze vztah medzi vysledkami zo Sandry a realnym vykonom je...ziadny.
"uplne na ho**o". To si asi ludia kupuju X2 a P-D a C2D len preto ze po veceroch nemaju co robit a peniaze trhaju na stromoch :-) S tymi grafickymi kartami si myslel to "famozne" Atineviemco, co sa napokon zistilo ze za vsetkym je software?
Rainbow > Vysledok zo Sandry je len jeden z mnoha, na Tom's sa staci pozriet ze inde daval Kentsfield tiez slusny kotol.
Viac jadrove je LEN lepsie to je jasne. Len mozno nie dnes, teda nie je na to optimalizovany OS a programy... V buducnu je to jasne, ak KAZDA JEDNA aplikacia bude schopna vyuzit dve a viac jadier. Kentsfield je ozaj len na machrovanie, dnes je velmi malo programov, ktore to vyuziju... Najlepsie by asi bolo keby bol taky OS, ktory by aj program, pisany pre single core, nejak efektivne rozlozil do viac CPU, to by bolo ono :)
Není pravda. Dvoujádrové procesory jsou v některých single-threaded aplikacích pomalejší než identické jednojádrové.
To jsem teda zvědavý, jak někdo donutí programátory kompenzovat neschopnost výrobců hardware a to bez jakékoli (finanční) náhrady. První dvoujádrový procesor přišel před rokem a půl a od té doby se výkon navíc nějak nedostavil.
Z principu není možné kvůli tomu, že instrukce se z pohledu programátora vykonávají v předem stanoveném pořadí.
Tady ses opravdu, zase, dost shodil. Jak toto: "Více jader je úplně na ho***" muzes napsat ? A jeste takovym pubertackym zpusobem ? Co takhle 3DsMAX, Maya, Lightwave, encodovani a nemluve o serverech a profesionalnim vyuziti ??? Intel i AMD pripravuji QuadCore protoze to je "na .....", ano, spravne. Osobne znam hodne developeru co na QuadCore dost horlive cekaji. Takove Intel/MS kompilery vyuzivaji pri prekladu vice projektu multicore az do mnozstvi projektu v solution a to je az nekolik set vlaken !!! To cos napsal je jak od nactileteho pubertaka, opravdu me to zaskocilo. Opet tady vyvolavas nesmyslne flamy takymto trapnym zpusobem...
Tento typ programů jistě využívá každý běžný uživatel. Škoda že žádného takového neznám. Mimochodem, tyto programy jsou často hodně závislé na akceleraci od grafické karty - rychlejší karta přinese mnohem víc výkonu než rychlejší CPU.
Protože neumí zvýšit výkon jiným způsobem. Když to ještě uměli, žádný dual-core nebyl, přestože technicky by nebyl problém ho tehdy vyrobit a ani by to nebylo drahé.
To nemůžu potvrdit ani vyvrátit - máš nějaký důkaz? Co ale můžu s klidem prohlásit, že při kompilaci jednoho projektu je kompilátor MSVC rychlejší na jednojádru. Dokonce je to jeden z příkladů, kdy dual-core oproti single-core zpomaluje. I kdyby platilo, co tvrdíš, zátěž na pevný disk a RAM je při simultárním kompilování více projektů velkou limitací. A navíc spousta programů má buďto jediný projekt nebo jeden hlavní, který se kompiluje podstatně déle než ostatní.
Myslím, že by ses měl klidnit. Máš docela velký problém s chováním.
K tomu opravdu nemam co dodat, snad jen, ze by ses nemel michat do veci, se kteryma si nikdy nedelal. To, ze te bavi cist whitepapers k HW je tvoje plus, ale ty ses evidentne vitez uz predem :lol:
Tak 1. Tyto 3D programy vyuzivaji MultiCore pri RENDERINGU, to je to co zpomaluje praci grafiku. Graficky akcelerator na to nema ZADNY vliv. Klidne muzes pouzit grafiku, ktera nema vubec 3D akceleraci a renderer ti pobezi stejne rychle. Grafiku potrebujes pouze na modelovani a i tam je vetsi problem CPU pro vypocet iteraci krivek. Renderery FinalRender/MantalRay ci primitivni Scanline jsou naprosto SW a jejich narust rychlosti je takmer linearni s poctem jader. Nejdriv si o to neco zjisti nez zacnes psat, pro priste.
2. Nevim co to ma spolecneho s tim, ze je podle tebe DualCore k nicemu ?
3. U kompilace je predevsim problem CPU :rolleyes: Az zacnes jako ja kompilovat bakalarku se 150 projektama, ktere i na X2 zabere 20 minut, tak poznas, ze HDD ti zacne byt bottleneck teprve az pri linkovani a tam uz jeksi nejde o zatez CPU protoze v tu dobu jsou jiz potrebne projekty prekompilovane. Opet nevis o cem mluvis.
4. Moje vyjadrovani je zcela a naprosto v poradku. Dalsi snaha od tebe tu vyvolat flame.
Jistě. Jenže je taky spousta profesionálního software, kde hlavní roli má grafická karta a CPU je až druhořadý. Ostatně můžeš si to vyzkoušet na SPECviewperf, což je průmyslově uznávaný benchmark těchto nástrojů - procesor tam má poměrně malý vliv.
Že by to byl argument na to, že Intel a AMD dělají dual-core kvůli výkonu?
Jen 20 minut? Nic proti, ale já už kompiloval věci, které trvají víc jak hodinu. A můžu s klidem prohlásit, že když spustím dvě kompilace paralelně vedle sebe, že jde hodně o výkon pevného disku. Ostatně pevný disk je extrémní limitací u většiny programů nějak přistupujících na disk - například u RARu zrychlí bufferování vstupu a výstupu práci klidně o 50 %.
Pořád jsi nedoložil to tvoje tvrzení, že na vícejádrových počítačích kompilátor jede projekty paralelně.
Tvoje vyjadřování je pro mě pouze snahou na sebe upozorňovat a dokazovat tady ostatním, že seš velkej machr. Pokud ti nepřijdou urážky ostatních členů fóra jako jasný příklad nevychovanosti, je mi tě upřímně líto. Budeš to mít v životě těžké.
1. No to samozrejme je spousta i takovych aplikaci. Copak ti tohle nekdo vyvraci ? Rec je o vyuzitelnosti multicore a ty se zacnes bavit o programech ktere jsou zavisle na grafice ? Vtipne...
2. Presne ! Kvuli vykonu ! A proto je nesmysl tvrdit ze je multicore k nicemu !
3. Tak to opravdu nevim jak nebo co si kompiloval(jestli vubec). Ani nevim procs poustel 2 kompilace paralelne vedle sebe. Kompilery se totiz samy vetvi podle zanorenosti projektu do sebe pricemz kazdy projekt pak dostane vlastni thread. Pricemz v idealnim pripade je to opravdu az thread na projekt. Nicmene si pak staci pouzit MS VisualStudio 7.0-8.0(alias 2005) a podivej se na TaskManager na vyuziti jader, to ti snad jako dukaz staci, ne ? A rozhodne HDD je bottleneck jenom u linkovani, to mi muzes verit :) Pokud prekladas projekty, potom se veskery kod projektu da do pameti (zdrojaky maji obvyke do 1MB/projekt) a to rozhodne HDD nepretizi :)) Teprve az pri linkovani se vytvareji OBJecka (a jine debug soubory) ktere uz maji i nekolik desitek MB a teprve tento linking pretezuje disk !!! Ale to uz sme uplne jinde. Nebudu ti tu vysvetlovat jak funguje kompiler ve VisualStudiu.
4. Na flame veci neodpovidam.
Rad bych pripsal poznamku o vyuziti dual-core. Dejme tomu, ze ve specifickych testech je jejich prinos diskutabilni, ale co takhle bezna prace s PC jako programovani, testovani, virtualni masiny (tj. misto kde opravdu bezi vic aplikaci naraz)? Nebo myslis, ze si vsichni prispivajici v tomto threadu vymysleji?
presne tak. Pokial je moj subjektivni pocit pri praci lepsi, aj ked synteticky test ukaze nieco ine, kupim si DC namiesto SC, pretoze clovek proste dava na pocity :-)
100% pretakt na vzduchu!
E6300, ASUS P5B DLX, Big Typhoon
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=120669
Pokud jsi to stále nepochopil, tak se bavíme o využitelnosti dual-core. Já tvrdím, že drtivá většina programů takový procesor není schopna využít. Připouštím, že existují určité profesionální a multimediální aplikace, které z toho mohou těžit. Zároveň ale říkám, že mnoho z těch profesionálních aplikací je závislých na výkonu grafické karty a že některé multimediální aplikace by mohly v budoucnu těžit z výkonu grafických karet, který je pro tyto účely podstatně vyšší než ten, který dokáže nabídnout jakýkoli vícejádrový procesor.
Jsi velmi naivní. Jediné, co Intel a AMD sledují, je finanční ukazatel zvaný zisk (přesněji řečeno ROE a EPS). Jim nejde o žádný výkon. Rychlejší procesory jsou uváděny jen proto, že zákazníka zajímá (zjednodušeně řečeno) poměř výkon/cena, tudíž ten, kdo přichází s rychlejším procesorem, mu může nasadit vyšší prodejní cenu, tj. vydělat víc. Dokud bylo možné získávat vyšší výkon zvyšováním frekvence, žádné dvoujádrové procesory nebyly. Dual-core je pouze důsledkem toho, že výrobci nejsou schopni zvyšovat výkon vyšší frekvencí. Proto se snaží obalamutit zákazníky vyšším výkonem v některých specifických programech (... které málokdo používá), ovlivňováním benchmarků a přirozeně taky vydáváním hypových tiskových zpráv, ukázkových testů atp.
Že by na zkoušku?
U projektů netuším, protože obvykle kompiluju věci, které mají jen málo projektů (max. tak kolem pěti). A ty se na mém CPU kompilují postupně. To je ostatně vcelku logické, neboť některé výstupy vyžadují .lib z jiných projektů, tudíž kdyby se kompilovalo paralelně, muselo by se na finalizaci .lib počkat. BTW, pořád jsi nedodal důkaz, že na dual-core se to bude chovat jinak.
Pokud jde o kompilaci .cpp, tak ta probíhá samozřejmě postupně a to i na dual-core. Počet threadů je přirozeně vždy roven jedné, neboť každý soubor se kompiluje individuálně a je pro něj separátně spoustěn cl.exe (spustí se, zkompiluje, vypne se). IDE v tomto ohledu slouží jen jako volání cl.exe.
Počet threadů = 1.
Tak to ti teda rozhodně věřit nemůžu, když to tak není. Když si spustím paralelní kompilaci více projektů zároveň, zátěž na čtení .cpp a zápis .obj je natolik velká, že to kompilaci každého z projektů začne zpomalovat.
*.obj vytváří přímo kompilátor - je to strojový kód funkcí. S linkerem to nemá nic společného.
Přínos je naopak diskutabilní při běžné práci, neboť prakticky neexistují vícevláknové aplikace se zátěžovými vlákny. A pokud ano, přínos není právě ohromující (v řádu třeba + 10 %). Ve specifických testech je nárůst výkonu daný tím, že tyto testy jsou pro dual-core optimalizovány (... za což kupující takového software řádně zaplatí).
ad thread - stejně tak znám lidi, kteří rozdíl při přechodu na dual-core nepoznali. Faktem je, že záseky Windows existují i na dual-core a že pokud chceme provozovat nějakou aplikaci na pozadí, dá se to ve většině případů snadno vyřešit prioritami. Ostatně dual-core v tomhle není záchrana, protože jakmile si budu chtít spustit na pozadí dvě aplikace nebo budu mít jednu multithreaded, mám hned stejný problém.
nie ze by som vas chcel rusit pri vasich erudovanych debatach, ale nemohol by niekto vyseknut tento offtopic ako napr "Ma multicore zmysel?" aby sem clovek neliezol zbytocne zakazdym a nasiel tu len dalsi offtopic?
1. "Připouštím, že existují určité profesionální a multimediální aplikace, které z toho mohou těžit."
No tak slava, MultiCore tedy neni na ......
2. Nejsem naivni. K me praci je DualCore neocenitelny. Preklad se mi zkratil z 55 minut s Bartonem na 20m s X2. S C2D sem to jeste nemeril.
3."U projektů netuším, protože obvykle kompiluju věci, které mají jen málo projektů"
No ten zbytek si pak vubec psat nemusel, protoze v ramci 1 projektu je samozrejme 1 thread.
"Tak to ti teda rozhodně věřit nemůžu, když to tak není. Když si spustím paralelní kompilaci více projektů zároveň, zátěž na čtení .cpp a zápis .obj je natolik velká, že to kompilaci každého z projektů začne zpomalovat."
Natolik velka ??? Teda to nevim co mas za disk, ale ujistuji te, ze s beznymi disky co maji vic jak 40MB/s NENI HDD bottleneck pri kompilovani. Nehlede na fakt, ze .cpp uz jsou v te dobe davno v pameti a dochazi pouze k zapisu do .obj a to je opravdu pouze par MB/s na projekt.
"Teprve az pri linkovani se vytvareji OBJecka"
Ano, to priznavam, to sem se prepsal. Chtel sem tim rict, ze az pri linkovani dochazi k prochazeni OBJecek a .lib a tim parsovanim se pak zacne pretezovat disk.
Běžnému uživateli používajícímu normální programy (vyjma komprese videa) je. Mnohem větší přínos vidím v Raptoru a hodně RAM.
Kolik z toho času připadlo na upgrade architektury a třeba zvětšení RAMky? Obecně je v tomto K8 vcelku o dost rychlejší než K7 díky rychlejší L2 cache a kratší latency do RAM.
Už poněkolikáté tě žádám o důkaz, že se na vícejádrových procesorech projekty kompilují paralelně. Dělá ti to takový problém?
Bottleneck to je a to kvůli seeku, který je příliš pomalý. Také potřebuješ hodně RAMky. Ono to nevypadá, ale zkus si to. To samé jsem si myslel o RARu - pár MB/s. Jenže taky prefetch do RAM dokáže zrychlit kompresi neuvěřitelným způsobem.
Že má linker velkou zátěž, to se nepřu. Jak ale říkám - ke zpomalení dochází i při kompilaci. Výjimkou může být situace, kdy máš hodně RAMky, protože pak Windows bufferují zápis, tj. na disk se zapisuje až se zpožděním v době nevytížení.
Dela mi to problem, protoze nevim jaky dukaz chces. OK, muzes to udelat takto: Kup si MSVC++ 7.1 a lepsi (pripadne + STL port) . Stahni si zdrojaky k OpenSceneGraph. (Ten je velky dostatecne :) ). Dej si batch build, pripadne prekompiluj cely solution. Sleduj pri tom vyuziti CPU na multicore systemech, jakmile dojde k vetsimu zanoreni projektu uvidis vyuziti 100% i na 8 jadrovych systemech. Staci ?
A k te RAMce. Samozrejme se bavime o systemech, kde neni bottleneck RAM. Tj. systemy s 1GB RAM u mensich projektu a 2GB+ u vetsich (jako treba onen OSG), to sem predpokladal jako samozrejmost.
Necital som celu predoslu diskusiu, tak dufam ze nebudem opakovat, co tu padlo. Co sa tyka profi 3d grafickych programov (3ds max, Maya apod.), treba rozlisit 2 veci: 1) renderovanie vo viewporte (realtime modely) a 2) samotne renderovanie (ziaden realtime). Pre viewporty je dolezita graficka karta (+ RAM pre samotny program), da sa merat FPS, benchuje sa napr. pomocou spominaneho SPECviewperf-u, procesor ma prakticky 0% vyznam. Pre renderovanie je vsak dolezity CPU (tiez aj RAM na spracovanie dat pred renderovanim, pocas a po) a dnesne 3d softy (nativny Scanline renderer v 3ds max nie, ale bezne pouzivane mentalRay, V-Ray, finalRende atd. podporuju multi-core, a viac jadrove procesory su velmi silne pocititelne. Vyuziva to sice len minorita pouzivatelov IT, do ktorej patrim aj ja a na dulacore nedam dopustit.
Existuju este hybridne riesenia, napr. nVidia Gellato - pre renderovanie sa vyuzuiva graficka karta, ale zo skusenosit z okolia viem, ze je to na ho***. Potrebuje silne zazemie zo strany softwaru (rendereru), ktory musi byt prepisany a ani vykonovo to nie je to, co sa predpokladalo.
Skratka, pre mna osobne, dualcore je vyhodny, dokazem vyuzit jeho potencial, ale vacsina uzivatelov to v sucastnosti nevyuzije, aspon nie do doby, kym bude vacsina (bezne pouzivanych) aplikacii prisposobena pre viacjadrove procesory.
samozrejme netusim, co to buildite za megazdrojaky, ale tohle jako benchmark imo staci
Kód:du -chs php-5.1.6
55M php-5.1.6
Kód:#time make -j3
real 1m45.039s
user 2m32.660s
sys 0m32.264s
Kód:#time make -j2
real 1m49.142s
user 2m31.504s
sys 0m31.316s
kdyz budu mit cas, benchnu jeste neco vetsiho ... treba zdrojak gcc ...Kód:#time make -j1
real 3m2.027s
user 2m30.559s
sys 0m31.578s
rozhodne ale v tomhle DC prinos je (teda je to testovano na dual-nocona 3.2G ale vykonovej rozdil oproti DC je minimalni)
jo a jeste dodam odkaz na http://distcc.samba.org/
Citace:
distcc is nearly linearly scalable for small numbers of machines: Building Linux 2.4.19 on a single 1700MHz Pentium IV machine with distcc 0.15 takes 6 minutes, 45 seconds. Using distcc across three such machines on a 100Mbps switch takes only 2 minutes, 30 seconds: 2.6x faster. The (unreachable) theoretical maximum speedup is 3.0x, so in this case distcc scales with 89% efficiency.
Bohatě by mi stačil link na nějakou stránku, kde o tom píšou.
2Fox!MURDER: GCC je především pro Linuxovou komunitu, na Windows (... které mají mimochodem cca. 99 % zastoupení na PC) jsou klíčovou aplikací Microsoft Visual C++ a Borland Delphi. A tyto nástroje, pokud vím, neumí kompilovat víc souborů paralelně vedle sebe.
ty si zase musis uvedomit, ze na tomto fore su tieto cisla a pomery uplne ine ako v beznej vzorke obyvatelstva :)
no mam problem po novej instalacii Win sp2 mi ide len jedno jadro na 100% druhe ide na 0% ovladac ACPI Multiprocessor PC mam z 1.7.2001
ked ho dam aktualizovat tak nic nenajde :cry:
no kto pomoze ??? :oops:
screen z taskmanagera by helfol :-)
mas ho mat!
jenze gcc je jen compiler ... ta dulezita komponenta tady je make ...
klidne bych to moh kompilovat iccckem, kdybych na nej mel licenci ...
Edit: a jeste, kdyz uz jsi u toho procentniho zastoupeni ... kolik z tech 99% windows pc ma nainstalovano MSVS ? 0.5%? a kolik z tech linuxovejch stroju pouziva gcc? 30%?
To ses tak neshopny, ze si ani neprelozis to OSG co sem ti psal ? Tady mas screenshot, mas tam i vyuziti disku. Vyctes z toho, ze spikes na disk time jsou jenom pri linkovani nektereho z projektu pri kompilaci je jeho vyuziti kolem 20-60%. A jak vidis vyuziti je u obou jader prakticky stejne, protoze se pri buildu pouziva pocet kompiletu podle poctu jader(jak psal i FOX u make gcc). Pokud nedochazi k linkovani, tak je 100% casu bottleneck CPU. A vubec nechapu proc se tu snazis vsechno tak hloupe zpochybnovat. Zbytecne tu vyvolavas flamy a me obiras o cas, protoze to nedokazu jen tak prejit...
Ja si myslim ze jedini lidi kteri nedokazou pochopit vicejadrove procesory sou snad jenom hraci her, ktere ve vetsine sou psane pouze pro jedno jadro. Kdyzto clovek ktery dela i neco jineho nez hraje hry. Tak casto nepracuje jenom z jednou aplikaci ale z vice. Takze mu tam nemusi vadit ze je napsana pro jedno jadro. A pricemz aplikaci pro vice jader pribyva a pribyva ;) takze nevim proc zahazovat Kentsfield. Myslim ze ma dobre predpoklady do budoucna. A dnesni vyuziti vicejadrovych procesoru se vzdy uplatni na servrech. Vim to z prace.
Tohle teda kompiluje paralelně projekty nebo přímo .cpp? VCPP má totiž nmake, který .cpp kompiluje postupně, čili u něj je dual-core na prd.
S programováním bych to zas tak špatně neviděl, dělá to docela dost lidí. IMHO poměr bude podobný jako u práce s videem.
Víc aplikací se dá v 95 % případů v pohodě ošetřit prioritami. A vzhledem k tomu, že dual-core přináš v průměru tak + 10 % i u současných optimalizovaných aplikací, vidím jeho přínos dost uboze. To si radši upravím priority a trošku počkám, za tu nižší spotřebu a možnost pasivního chlazení mi to jednoznačně stojí.
jednotlivy c/cpp se kompilujou paralelne pokud uz jsou hotovy prequisity ... na ty se holt obcas musi pockat (jestli to ma i nejakou logiku, podle ktery to vybira co driv a co pozdejs, to nevim, natolik jsem to nestudoval, ale ocividne to dela docela good job). a i napriklad pokud kompiluju z notebooku pres distcc na dalsich dvou PC doma, tak mam minimalne 2nasobnej (vetisnou vetsi) speedup. takze disk to rozhodne nebrzdi.
no nevim. na video dneska clovek nepotrebuje nic, krom klikaciho nastroje. na progrmovani uz precijen nejaky ty znalosti. teda nepocitam programovani stylem naklikam tam jeden formular, udelam z toho 10MB exac a prohlasim to za hotovy dilo. tam by se ten dc fakt asi neuzivil ... na to by stacil celer 600 ... stejne jako na veskery offisy, wordy, ekcely, etc.Citace:
S programováním bych to zas tak špatně neviděl, dělá to docela dost lidí. IMHO poměr bude podobný jako u práce s videem.
jasne, velky vetsine lidi bude DC celkem k nicemu a kdyz uz neco, tak by uzivili HW akcelerovany video, nebo jiny vychytavky. to ze si oni koupej DC cpu ale je chyba toho, ze nemaj dost informaci. ale porad je tu par % uzivatelu (poweruseru), kteri multicore vyuzijou ... a pri dnesnich cenach si ho i koupej ...
Toť otázka bufferování. Mám zkušenosti, že pokud má počítač méně než 2 GB RAM, zátěž na disk je dost veliká (čtení .cpp + čtení zdrojáků + zápis .obj). Zátěž je v tomto ohledu dost otázkou bufferování - např. zápis .obj může být zpožděný a taky čtení sdílených knihoven může proběhnout jen jednou. Pokud tu RAMku nemáš, je kompilace víc věcí paralelně vedle sebe dost tragédie.
Jenže tě to musí bavit a v tom je ten problém. Já třeba neznám nikoho (nebo o tom aspoň nevím), kdo by si nahrával svoje rodinné zážitky na kameru. Foťáky jo, ale videokamery ne. S programátory je to podobné - taky jich moc neznám.
Pořád si ale myslím, že programování je na tom v zastoupení mnohem lépe než věci jako CAD, rendering atp.
O přínosu v některých aplikacích se nepřu, ale třeba já, když jsem zjistil, že mi to moje oblíbené aplikace neurychlí, jsem dost zklamaný. Vyšší spotřeba (= větší hluk a větší provozní náklady) a dvojnásobná pořizovací cena jsou pro mě vcelku dost argument. Radši bych teď koupil nějaký jednojádrový Celeron na bázi Conroe (nikoli ale s deaktivovaným jádrem).
fungovalo to i na historicky armade p3-600,320MB ram (ted na dothanu 1.6, 1280MB ram je to zas o necem jinem... ted uz to ten notebook nebrzdi) ... bohuzel mam pocit, ze srovnavame nesrovnatelne... komercni nastroj typu 'atuzjetovenkuasouzatopenize' a software psanej lidma pro lidi ... ale nechci tu vyvolavat flame o prinosu OpenSource... to je zas na uplne jinou diskuzi...
ja par takovejch lidi (asi 2) znam. ale zrovna si nemuzu vpomenout na nikoho kdo by delal velky projekty v MSVC (myslim doma. corporatni pocitace ted neresim)Citace:
Jenže tě to musí bavit a v tom je ten problém. Já třeba neznám nikoho (nebo o tom aspoň nevím), kdo by si nahrával svoje rodinné zážitky na kameru. Foťáky jo, ale videokamery ne. S programátory je to podobné - taky jich moc neznám.
jenze my nehledame zastoupeni jednotlivejch tehle slozek ... davame dohromady vsechny tyhle uzivatele ...Citace:
Pořád si ale myslím, že programování je na tom v zastoupení mnohem lépe než věci jako CAD, rendering atp.
jo, ten by bohate dostacoval 90% uzivatelu. bohuzel jim chybej informace, aby vedeli, ze to tak je...Citace:
O přínosu v některých aplikacích se nepřu, ale třeba já, když jsem zjistil, že mi to moje oblíbené aplikace neurychlí, jsem dost zklamaný. Vyšší spotřeba (= větší hluk a větší provozní náklady) a dvojnásobná pořizovací cena jsou pro mě vcelku dost argument. Radši bych teď koupil nějaký jednojádrový Celeron na bázi Conroe (nikoli ale s deaktivovaným jádrem).
ted uz proste nezbejva nic jinyho, nez donutit vyrobce SW, aby se naucili programovat. potesila me napr. nVidia, ktera opravdu od tusim verze 80 driveru renderuje vicevlaknove...
Je to tak, na to jsme uplne zapomneli. Drivery NV a pozdej i ATi uz vyuzivaji 2. jadro. Sice je to jenom tak do +20%, ale aspon neco...
EDIT: A jeste u te grafiky jsou to HD videa 720p a vyssi. Kdyz nemate nainstalovane/funkcni DXVA nebo starou grafiku, potom to uz chce DualCore na plynule prehravani.
Jo... a v okamžiku, kdy zvýšíš rozlišení, je ti to stejnak na prd, protože všechny procesory dávají stejný výsledek (= ten limitovaný grafickou kartou). Jako gamer bych radši ušetřené peníze dal do grafiky.
Otázkou je, proč bys měl akceleraci vypínat. Stará grafika je na HDTV stejnak nepoužitelná kvůli nízkému 2D výkonu.
Zajímavá diskuze, ale nějak mi z ní nevyplynul závěr, tedy pokud jím není to, že je DC snad horší než SC. Jako nejvhodnější platforma pro porovnání mi přišly mobilní Core Solo a Core Duo (obojí Yonah) a testy, které jsem našel (ať už notebookové, nebo Mac) hovoří pro mě jasnou řečí a rozdíl je zřejmý ... Tak v čem je potom háček?
no ja rozhodne povazujem pri praci dualcore/viac-core len za prinos ako pisal Haste. Tak v Cinema4d (advanced renderer2,Maxwell), 3DMax(v-ray) je narast vykonu znacny, takmer by som povedal ze linearny a to je sakra rozdiel, ked mam render za 4 hod namiesto nejkaych cca 8. Nehovoriac o tom ze ze popri renderi sa da este kludne photoshopovat (500+ MB psd subory)
Na hranie hier/domace PC by som asi zvolil aj ja sinlgecore, uz len koli chladeniu a sporebe. ale do profi oblasti (teda aspon kde pracujem ja), jedine dualcore/multicore
Musim ale priznat, ze mna osobne spotreba PC nikdy netrapila, je to rozhodne mensi zrut ako elektricke kurenie/prietokove ohrievace :) otoh ked sme uz pri tom chladeni, tak vodnik poriesi aj dualcore a je ticho. Moze byt namietka, ze je to financne narocnejsie, ale je to zas jednorazova investicia.
Idealny stav by bol, keby sa jedno jadro uplne vyplo pokial sa nepouziva.Ci je to realizovatelne, neviem.
"Podtrzeno a secteno" moj hlas patri dualcore.
Taky jsem nedávno řešil,zda nejít do dualcore,když zlevnilo AMD-měnil jsem jen procesor.Po zvážení,co na tom pc dělám z náročnějších aplikací-skoro jenom hry,tak jsem dal přednost nahrazení 3000 Venice 3700 San Diego,kvůli větší cache jsem ho upřednostnil před 3800.Uvažoval jsem,zda nekoupit 3800+ X2,ale než dulacore bude opravdu potřeba,tak mi natolik zastará zbytek sestavy,že budu dělat clkový upgrade.Kupovat v tomhle oboru něco s ohledem na budoucí využití-tedy rok a více,to jsem se odnaučil.Do té doby díly zlevní a za staré pořád dostanu tolik,aby mě upgrade vyšel celkově levněji.Prostě dnes všechno celkem rozumně běží na tom,co mám a až nebude,budu to řešit.Dualcore rozhodně nezavrhuji,spousta lidí ho využije už dnes
ajked VELMI nerad tentokrat sa z mojej strany neda s RH nesuhlasit
kocovi-lzi-o-dualcore-na-zive-cz
k clanku ako takemu sa vyjadrovat viac nebudem, len by ma zaujimalo proti comu Eagle ide? :confused:
OT
No teda, aspoň by se pan dokonalý měl naučit pořádně česky!
"Kocovi lži" jako nadpis článku na vlastním webu jsou moc pěknou ukázkou neschopnosti u někoho, kdo si hraje na nadčlověka a soudce druhých... >:}
/OT
A co ten screenshot, kde schválně není vidět ani vytížení jednotlivými vlákny ani celkové vytížení CPU ? :-D Tomu se jen směju.
Příloha 2403
Kdyby to zmizelo nebo se změnilo, tak přikládám. Můžeme se teď bavit tím, kolik z těch jím spuštěných aplikací využije víc než 5 % výkonu. Prvních sedm aplikací (295 threadů) tipuju na celkové vytížení do 1 %.
Imho pocet podprocesu v Taskmanageru neudava pouze pocet vlaken samotne aplikace. V tomto cisle jsou zahrnuty napr. dynamicky nactene dll knihovny, pripadne rozforkovany proces.
Musim celu problematiku DualCore reagovat podobne ako v Mise o chlpoch a poteni. Naco mi su vysledky a teoreticke fakty, ked clovek VZDY da na subjektivny dojem. Pokial je moj subjektivny dojem pri praci s DualCore lepsi, tak nech si cisla hovoria co chcu, ja si kupim DualCore. A tak je to so vsetkym. Ano, moj subjektivny dojem JE ovplyvneny marketingom okolo nas, v akej velkej miere to uz je individualne.
S tim souhlasim.. Mel jsem moznost chvilku delat s dual core strojem (Core Duo T2050) a pri zpusobu me prace jsem zadny rozdil nepoznal oproti memu solo stroji. Jasne, pri spusteni testu byl rozdil znatelny ve prospech dua (2x superpi), ale to je modelova situace, pro me to proste nema vyznam a jsem rad, ze jsem radeji zvolil vykonnejsi solo procesor (frekvencne).
Dlouho sem uvazoval, jestli mam do teto diskuze prispivat :)
Eagluv clanek na zive sem cetl, a v zasade s nim souhlasim - neni tam jedina nepravdiva nebo zkreslena informace, bohuzel cely clanek je celkem ostre miren proti dual-core, proto je kvuli nemu tolik povyku (napr. ten hulanuv zblept).
DualCore je pro bezneho frantu uzivatel naprosto k nicemu. Ja Franta nejsem, dualcore bych za single uz nikdy nemenil, ale i tak ho vyuzivam velice zridka. Komprimace (Audio, Video) nebo antivirus scan atd. + soubezna prace. Zde je dual-core neocenitelny. Jedine s cim bych lehce nesouhlasil je ona cast s Lame s nizkou prioritou + druha narocna aplikace. To, ze druha aplikace musi cekat, je celkem problem, presne tohle sem se snazil dualcorem eliminovat. A pak sou tu situace kdyz druha aplikace cekat proste nemuze (realtime grabovani + prace, hrani hry + komprimace atd.). Jinak se dvouma diskama (na data a hry) muzu opravdu vypalovat i parit nebo delat cokoliv jineho, aniz bych pozoroval nejake zpomaleni systemu. Pouzivam 2 monitory, takze bezne delam nekolik veci naraz. Rychlejsi odezva systemu je pouze veci priorit, zde dualcore v nicem nepomuze, bez manualniho nastavovani priorit je ale dualcore vyrazne pruznejsi nez singlecore.
Beru, ze ten clanek od Eagla je miren tem masam, ktere cekaji v total commaderu nez se jim zkopiruji soubory z jednoho disku na druhy, odevzdane cekaji nez se vypali CDcko, proste ... cekaji. U nich dualcore skutecne vyznam nema. Panuje totiz predstava, ze dualcore CPU je 2x tak rychlejsi nez singlecore (dualcore 3GHz = 6GHz). Snad proto ono osvetne vyzneni clanku.
2Eagle: Pro pokrocileho uzivatele je proste dualcore prinos, s tim snad souhlasis? :) Jinak vsude pises, ze tve oblibene aplikace dualcore nezrychli, prozradis, jake aplikace to jsou?
Záleží, na co to využíváš, pokud office only, je rozdíl zanedbatelný. Ale už jen v případě využití poměrně běžných aplikací - jako je např. Photoshop - je rozdíl veliký. A to nekomentuji využití dvou náročných aplikací najednou ...
Tak jsem si přečetl "flame článek" v hulánově plátku - to snad nemá cenu komentovat, trouba zase potřebuje zvýšit návštěvnost a podvědomě tuší, že obecenstvo navštěvující "las-lamas" Živě.cz a jeho "odborný" blog si je asi dost podobné a bojí se, že by snad jeho věrní přicmrdnávači mohli uvažovat o tom, že Radeček a jeho DualCore zase nejsou tak extra :-)
Dále jsem si přečetl zběžně i článek od Eagla a musím říct, že se s ním dá v zásadě souhlasit. Nemám pocit, že by se Eagle snažil říct něco ve smyslu, že DC je totální krávovina , jen prostě uvádí (pravdivý) fakt a to je ten, že drtivé většině běžných uživatelů nepřinese přechod na dvoujádrové procesory žádný závratný nárůst výkonu. Majorita BFUs totiž používá aplikace, které dvě jádra nijak prakticky nezrychlí.
Takže za článkem Eagla bych neviděl snahu "jít proti dvoujádru", jen snahu o zmírnění dopadu marketingové masáže, díky níž si dost uživatelů myslí, že díky 2 jádrům budou mít ve všech aplikacích 2x takový výkon, což je samozřejmě krávovina...
Takže bych doporučoval všem ten hulánovskej slint moc nečíst, ať tomu blbovi nezvednete nějak výrazně návštěvnost (což je samozřejmě to, o co tu jde především) :wink:
pretoze ked "pomasiruje" Cesky a Slovensky trh, ktory ak nahodou prestane kupovat X2 tak AMD z toho chudinka zkrachuje :rolleyes:
Samozřejmě. Myslím, že s tvým příspěvkem se dá souhlasit kompletně.
Musel bych se trošku zamyslet, takhle z hlavy mě napadá:
- Monkey's Audio (komprese + přehrávání)
- CDCheck (MD5ka)
- VirtualDub, AviPreview
- LAME
- spousta starších počítačových her (z novějších snad jen Civilization III a SimCity 4)
- DOSbox
- ACDSee 3.1
- sem tam nějaký výpočet v Excelu nebo programovacím jazyku
- deassembler
- úprava fotek (při každé operaci čekání tak 1 vteřina)
- v budoucnu přehrávání HDTV
A pak takové ty úlohy, které nezabírají žádný čas CPU nebo jsou limitované diskem nebo RAMkou. Trochu jsem třeba zkoušel MySQL, ale při mém "osahávání" to není vůbec problém.
Tady me zarazi ten DOSBox. Ten prece nepodporuje SMP a pritom by to potreboval jako sul :) Teda aspon verze co tu mam jede pouze do 50% vytizeni - single threaded. Jestli je nejaka multithreaded verze, nevite o tom ? Treba i alfa,beta nebo neco :)
Mne sa skor zda, ze niekto tu ma odlisny nazor ako vacsina ludi a z mne neznameho dovodu sa ho snazi natlacit ostatnym do hlavy. Len neviem preco potom sam pise o "hype", ked on robi presne to iste, len s inym ziadanym vysledkom. To je to iste ako Sempron vs. Athlon. Pomer cena/vykon je jasne na strane Sempronu a napriek tomu nebudem asi daleko od pravdy ked poviem, ze vacsina ludi si kupi Athlon. Preco? No pretoze kto by chcel mat doma "iba" Sempron? A pritom za urcitych podmienok nestraca na Athlon ani to 1%. A za usetrene peniaze moze vylepsit gpu/ram/hdd. Ceny Athlonov vsak rapidne klesli a rovnako aj ceny DC, preto vyvstava otazka, preco ak niekto pred rokom vyhodil 5litrov za SingleCore, by si dnes nekupil rovnako drahy DualCore? No asi len preto, ze je blazon.
krasne si protirecis, najprv obhajujes ako priklad sempron voci athlonu, a snazis sa tym obhajovat presny opak, DC proti SC .. je proste pravda, ze minimalne 90% uzivatelov pc neprinesie DC nic .. a spravat sa stylom sak to stoji rovnako, tak to kupim je tiez blbost, to uz moze clovek rovno pockat a ist do DC ked ho bude potrebovat. DC je hype, vsetci vyrobcovia tlacia davom do kocky dual to a quad tamto, preto vitam ze sa na to niekto pozrel aj z druhej strany
2tomase: Máš sice pravdu, že Dual Core procesory jsou dnes podstatně cenově dostupnější. Nicméně stále trvá stav, kdy 90% lidí ty CPUs prostě nevyužije, doma mají pro jejich práci odpovídající a dostatenčně výkonné kousky HW a vyhazovat zcela ZBYTEČNĚ x tisíc Kč za to, aby měli díky marketingu pocit, že pojedou dvakrát rychlejc.
Takže můj současný vztah k DualCore je asi následující - využiju-li ho, je to cenově srovnatelné se singlecore a kupuju nový PC, proč ne... Nicméně zbavovat se překotně současného HW a masově nakupovat dualcore, protože mám díky marketingové bublině dojem, že moje práce bude všeobecně 2x rychlejší, je kravina...
A co se týče třeba her , tak tam je to dneska už v podstatě dost jedno (v určitém rozumném rozmezí), protože hry jsou stejně apriori o grafice, nikoli o CPU. A kupovat si DC jen kvůli tomu, abych na něm párkrát pustil SuperPi a honil si tričko před kamarádama, to je vážně zbytečný... :wink:
Mno...prihodim svoji trosku do mlina. Na vetsinu veci je dneska dvoujadro zbytecne, ale par cinnosti ho uz dnes dokaze velmi dobre vyuzivat.
Na programovani je to celkem bez debat. Tim ale nemyslim psani php a podobne. Myslim tim vyvoj pod nejakym aplikacnim serverem s nejakou slusnejsi databazi. Treba takova kombinace WAS + Eclipse + Oracle a zkuste si do toho poustet nejake antovske buildy. Na to je jakykoliv procesor stale pomaly. Kompilace je zavisla hlavne na procesoru a kdyz mate vytvareni earu, ktere zabere 60 minut 100% CPU, tak pri dualcore se da jeste paralelne pracovat. Ale nekterym zamestnavatelum to proste nevysvetlite :-(
Wow. Doporučuju se podívat do ceníků, A64 je dneska dražší asi o stovku a v některých situacích je ta cache znát. Narozdíl od DC nestojí A64 o 100 % víc
1) Protože je to momentálně výhodnější (pokud pomineme Sempron pro s754, který teď ruluje).
2) Protože slyší na brand name, kterým se chtějí vychloubat.
Cena A64 3200+ je asi 2300 Kč. Cena A64 X2 3800+ je asi 4800 Kč. To, vzhledem k většinou malému nárůstu výkonu, evidentně hraje proti price/performance u dvoujádra.
Nesnazil som sa obhajovat DC. Iba som nacrtol moju teoriu toho, preco vacsina ludi DC kupuje. "Pretoze je to X2 woe!!!" Takisto ako Athlon je Athlon a nie "nejaky" Sempron. Tieto vety nie su z mojej hlavy, myslim si iba, ze takto premysla vela ludi. Proste ako povedal Eagle, pocuju na meno.
Eagle. Pred pol rokom bol jasne vyhodnejsi Sempron a ludia aj tak kupovovali A64. Preco? V tej prvej vete o pomere cena/vykon som mal napisat BOL na strane Sempronu. Moja chyba.
Na Zive vysly dnes a vcera clenky o dualcore a je tam v tom hodne kontroverze. Diskutovat podl clankem na zive nema zadny vyznam ale pojdme se o tom seriozne bavit zde.
1) Prvni otazka - ma vubec nejaky smysl tuto otazku resit?
Asi ne. Vicejadrove procesory uz vyhraly. Neni k tomu treba vesteckou kouli. V highendu jsou jen dvojjadra (a brzy se tam budou tlacit ctyrjadra), stredni trida je taktez obsazena prakticky vylucne vicejadry. Kdy se doustanou vicejadra i do lowendu je jen otazkou casu. Zadne diskuze nebo clanky na zive na tom nic nezmeni. Myslenka, ze ted prijde Intel nebo AMD a s prohlasenim, ze to byla blbost a vicejadra budou nabizet jen pro profi pouziti je smesna. Z inzenyru by to mohlo teoreticky vypadnout ale pres marketingove oddeleni by to proste neproslo ;-) Srovnani s RDRAM pokulhava. Bylo to slabe marketingove podchytitelne, BFU nevedel co si pod tim ma predstavit, odbornik videl vyhody ale i nevyhody plus citil odpor k Rambusu kvuli jeho obchodni politice.
2) Druha otazka - BFU a jeho pocitac
Co si budeme povidat- BFU nic nad jednojadro 2GHz nepotrebuje. Hry jsou limitovany grafickou kartou. Video prevadi 4x do roka a u toho si klidne pocka. Kancelarske aplikace bezi bez problemu. Tak kde je, sakra, zadrhel? V tom, ze bezny uzivatel velmi vnima ODEZVU SYSTEMU. Tohle je vec bohuzel nezmeritelna zadnym benchmarkem :-( Dokud nemate vedle sebe stejne pocitace se zmirorovanym diskem a jeden bude mit dve jadra a jeden jedno tak ani nebudete vedet, ze tam je nejaky rozdil. Ja jsem pri prechodu na X2 tuto moznost mel a byl jsem prekvapeny jaky vliv to nekdy ma. BTW od te doby umim mysovat soucasne obema rukama ;-) Zkratkovite- odezva systemu, plynulost prekreslovani... je na dualcore mnohem lepsi kdyz je na pozadi nejaka narocnejsi uloha (staci bezici antivir treba). Kdyz je na pozadi vice narocnych uloh tak je ten efekt jeste silnejsi (toto je proti argumentu, ze i na dvojjadru je treba resit priority. ano pomuze to ale i bez toho je to vzdy lepsi). Tady tento efekt bude s prichodem Visty jeste prohlouben. Ten system "zere" 3% z vykonu E6600@3.5GHz jen tak, naprazdno. Staci par oken a pusteny winamp a 10% vykonu je v coudu. A nastavovani priorit- jsme v kategorii BFU- ti nic takoveho delat nebudou.
3) Treti otazka - co je to myticky "dostatecny prinos"?
Casto vidim- dvojjadro tuto cinnost urychli o 15%. To je naprd. Je? O kolik vetsi frekvenci bych potreboval abych to dohnal frekvenci na jednojadru? Optimisticky odhad - 20%. 3.5GHz * 1.2 = 4.2GHz. WTF,OMG woot? Sezente mi nekdo Core 2 Solo @ 4.2GHZ FFS!!! ;-)
4) Ctvrta otazka - programy tezici z vicejader a prumerny uzivatel. Opravdu jich je tak malo?
Ja nevim. Mam pocit ze jsem obklopen samymi neprumernymi (nenormalnimi?) uzivateli. Nekteri analyzuji sachove pozice (+50% vykonu), jeden je hromadicem filmu a prevadi kvanta DVD do divx (+70%), dalsi ma nejake silene batche v Photoshopu (+20%) a cato mu prace stoji dokud to nedobehne a v te situaci pari gamesy (+50% - beru jen rychlost dokonceni jobu v Photoshopu ne vykon hry), jelikoz jsem siritelem paranoje tak temer vsichni pouzivaji TrueCrypt a sifrovane disky. Jeden funguje tim zpusobem, ze NEZAVIRA nikdy programy a NERESTARTUJE pocitac. Zkratka mu tam bezi softy, ktere uz mesic nepuzil na pozadi (tohle je asi zvyk asi z Palmu?). Zatracene, zacinam si myslet, ze je vice nadprumernych nez prumernych uzivatelu ;-) Ostatne ja take nejsem normalni ;-) Pouzivam Gentoo a tam se vsechnen soft kompiluje (30-60% - tohle jsem si nevyvucnul z prstu, to mam zmereno.). A take casto pocitam dnetc (+98% !!!) :-)
5) Z clanku by sli clovek mohl odnest, ze je dulezite, jak se system chova ve stavu, ve kterem se nachazi vetsinu casu. Je to pravda?
Ne, ne a jeste jednou ne. ZADNY z vyse uvedenych si nekoupil silny pocitac kvuli tem 95% casu, kdy maji procesor vytizeny na 1%. A je jim jedno jestli to je v te chvili 1% nebo 10%. Koupili si ho kvuli tem 5% casu, kdy jede na 100%. Muzeme se bavit zda to je racionalni chovani ale je tomu proste tak...
5) Dual pomalejsi nez Single. Mytus? Realita? A kdyz je to realita tak o kolik?
Ve windows jsem testy nedelal. V linuxu jsem testoval kompilaci programu se zapnutym a vypnutym SMP v jadru pricemz se zapnutym SMP jsem pouzil -j1 coz zaruci, ze se preklada jen jeden soubor v dane chvili. Jaky byl pokles vykonu na SMP? Hluboce pod chybou mereni. Na 10 minutach prekladu, kdyz zprumeruju 4 prubehy kompilace tak mi vychazel rozdil v radu stovek ms pricemz doby jednotlivych prubehu se lisily radove o vteriny. Zato na SMP s -j3 byl zisk 4 minuty... Vysledek pro me: realita se zanedbatelnym vlivem :-)
Dusledek vsech bodu: at si kazdy dela co chce ;-)
2 miho: Bohužel jsi nepochopil dost důležitou věc. Dual-core stojí 2x tolik co single-core stejných parametrů. Dokonce i nejrychlejší single-core je dnes podstatně levnější než dual-core (vyjma pár Pentií D, o kterých snad kvůli spotřebě nemá smysl ani uvažovat).
A teď onen důležitý detail - proč bych si měl kupovat dual-core za dvojnásobnou cenu, když jediný viditelný benefit bude v multitaskingu a to ještě jen někdy. Mnou používané aplikace potáhne lépe výše taktovaný single-core, který je navíc levnější. Vidíš? Za méně peněz získám vyšší výkon. Celá otázka tedy spočívá v tom, zda se vyplatí dávat dvojnásobek financí za určité přínosy - ty ale mohou být (a často jsou) mnoha lidmi přeceňovány. Pro mě momentálně dual-core NEMÁ dvojnásobný přínos, a proto za něj NEDÁM dvojnásobek peněz.
nastasti nie kazdy rozmysla ako ty a preto AMD a INTEL ryzuju. A s tym nespravis nic, ani ked o tom vydas knihu ;-)
no, nechce sa mi to tu rozoberat, napisal si to krasne, asi si mal pocit ze sa to v grafomanii na zive strati co ...
k bodu 1 - sorry ale obhajovat existenciu a opodstatnenost samotnou existenciou?
k bodom ostatnym chaoticky - ja fakt kurwa nechapem, aky mate problem s tym clankom, eagle ma pravdu, BFU a tych je vacsina ( nie bfu ktory prevadza filmy, nie bfu ktory analyzuje sachove partie atd .. to niesu bfu .. bfu ktory povazuje napalenie cd za uspech, vo worde pouziva pismena, cisla, medzernik a enter, bfu ktory si mysli ze ma 160 giga ram) to proste nevyuziju .. obhajujete to tu ako keby sa zacali teraz robit auta s dvoma motormi .. bola by to pre 99% ludi blbost, ale proste by sa postupne nedali kupit ine, tak si povieme ze to je dobre?
bfu nevie co ma od kompu cakat, chce placaty monitor, aby na tom sli dvdcka .. cela tato debata je na TOMTO fore odsudena na neuspech .. tak si onanujte
To je naprosto spravne tvrzeni. Konecne. Jinak snad vis, ze cely tento thread vznikl predevsim kvuli tobe a kvuli tvemu puvodnimu tvrzeni a to:"Vice jader je uplne na ....". To se od tohoto uz podstatne lisi. Kdybys napsal, vice jader pro me nema vyzman nebo vice jader vyuzije jen jista skupina uzivatelu, tak tento thread ani nemusel vzniknout. Tim puvodnim tvrzenim si totiz zavrhnul MultiCore obecne, ze je obecne pro vsechny k nicemu a to samozrejme neni pravda, coz ti tu prokazala uz spousta uzivatelu OCcka, vcetne me.
vetsine bfu o kerejch se tu bavite staci celer 1.6 (a to to jeste hodne prehanim) ... takze proc vlastne intel a amd vyrabej a prodavaj neco jinyho? mohli by vyrabet tohle a prodavat to za 10k/kus a bylo by vymalovano ...
Konečně tu vidím obrat k logice - poměr value for money si každý určí sám, nemůže být o něm moc diskuze a jako subjektivní kritérium je naprosto v pořádku. Narozdíl od tvrzení, že je něco super, nebo k ničemu.
nooo tady je konecne poradnej duvod, proc quadcore domu :-D
jinak ja si myslim, ze chapu argument obou stran a rek bych, ze je hodne dobre, ze se Eagle snazi informovat bezny usery, ze jim DC k nicemu (krom Visty :-D) nebude.
pak uz proste funguje trh jak ma a kazdej si koupi co chce a potrebuje. kdyz ma dost informaci ...
Na OCčko nechodí někdo, kdo používá počítač jen jako nástroj. A prostě pro drtivou většinu aplikací stále dual-core nemá opodstatnění, neboli je (pro tyto aplikace) na *****. Možná pro několik málo procent lidí význam mít bude, ale obecně se to množství případů přeceňuje.
Co se quad-core týče, určitě víš, jaká je škálovatelnost s více jádry. Tudy cesta podle mého nevede.
Pockej Eagle, ale ja ted nevidim zadny single core s podobnym vykonem jako core 2 duo. A nebavim se o aplikacich, ktere dual core podporuji.
Právě proto si třeba já v nejbližší době Core 2 Duo nekoupím. Za tu cenu jim na to kašlu, 5500 Kč je na mě moc. Až bude jednojádro s Core 2 do 3000 a čtyřjádro tak za 4000 až 4500, pak do toho půjdu (a samozřejmě udělají novou revizi) - co z toho bude záležet na aplikacích, které budu používat. Do té doby smůla, nekupuju.
To je ako kolega: "Ja si kupim dvojjadro ked bude stat liter". MI to pride, ze je to skor z trucu, pricom "jeden Eagle hore - dole", nikoho to zaujimat nebude :-P
Z trucu určitě ne. Tak např. na A64 jsem za celou dobu nepřešel z toho důvodu, že prostě nebyla deska adekvátní mým požadavků. Jistě bych využil Cool'n'Quiet a kdybych ho přetaktoval, měl bych i vyšší výkon v některých aplikacích. Nebylo to, tak jsem neupgradoval.
Stejně tak je to teď. Chci Core 2, protože je v single-threaded aplikacích nejrychlejší a už mám i vybranou desku, ale nehodlám za něj dávat tolik peněz (A64 bych tehdy měl levně).
Ano, stoji, logicky, vic ale snad ne dvojasobek? Intel P D945 stoji 4700 i s dani. Beat this!
Vzdyt to rikam- at si kazdy dela co chce. Pro mnou pouzivane aplikace je C2D@ 3.5GHz idealni volbou.
Nic takoveho nedelam. Jen rikam, ze cesty zpet neni a diskuze na toto tema jsou ciste akademicke.Citace:
Původně odeslal SajmoN
neboj, bude aj single core
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4252
len to bude chciet poriadne nataktovat
(aj ked kto vie, ci to nebudu iba DC s jednym pokazenym (a vypnutym) jadrom? kedze to bude mat take nizke freq.)
Pro drtivou aplikaci nema dual core opodstatneni, s tim rozhodne vetsina lidi bude souhlasit. Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core. O tom se tu nikdo nehada. Problem je, ze u tech aplikaci, kde je potreba silny procesor, uz vetsinou dual-core smysl ma a nekdy hodne veliky. Ripovani DVDcek, hudby, strih videa a hlavne a to asi zajima nejvice lidi tady na foru, na hry. Skoro ve vsech hrach je dual core lepsi nez single, jednak kvuli ovladacum grafiky, jednak kvuli tomu, ze vetsina narocnych novych her jiz je multitrheadovych a dokonce uz jsou takove hry, ktere si i na hodne silnem single core moc nezahrajete, jako je mnou jiz asi potreti zminovany Ghost Recon Advanced warfighter (SW emulace AEGIA physical enginu zere hodne procaku, hra ji vyzaduje), ktery na mem K8 sempronu 2.76GHz vic nez 50FPS neudela ani v 800x600. Navic na rozliseni temer nezalezi, protozer to proste brzdi CPU. A uz vubec nemluvim o tom, ze malokdo ma HW zvukovku a ze vsechny kodeky dost vyzname zatezuji CPU, o zapnutem EAX netreba se zminovat. Takze eagle, kdybys to rekl tak, ze pro vetsinu lidi nema vyznam silny procesor, natoz pak DC, rozhodne bych souhlasil. RAM a HDD brzdi pri beznem vyuziti pocitac mnohem vice nez CPU. Ale ten, koho limituje CPU vetsinou DC vyuzije at se ti to libi nebo ne.
"Tímto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant. Sorry, nerad urazim lidi, ale co je moc, to je prilis." Nikdo se nebaví o Office (i když i ten může u větších výpočtů v Excelu nebo při VBA dost zatížit CPU). V aplikacích, kde je potřeba výkon, dual-core často nic nepřináší, protože tyto aplikace povětšinou nejsou na dual-core optimalizovány.
Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.
Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.
Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).
Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.
Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.
Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.
A co AVS? Tie zeru najma procak. A bol som prekvapeny, niektore avs zatazili HT pentium na 70%, t.j. 60%tne vyuzitie druheho jadra....
Eagle:
viem si predstavit paralelizaciu kompresie zvuku/videa tak, ze jedno jadro enkoduje prvu polku filmu, druhe druhu, alebo jedno parne a druhe neparne framy, obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
A tiez taka vec - skusali ste si niekedy cez fraps nahravat do jpg to co hrate? taku vec ocenite v hrach ktore nevedia robit dema... no a tu to bez druheho jadra skoro nejde (teda ano, ale 10 fps).
Ad kodeky - ano, sw zvukovky su tu dlho, ale argument ze to zvladaly stare procaky tak musia aj tieto... tak to by sme si mohli povedat, ved hry zvladali aj stare procaky, predsa tvrdis ze procak nie je limitom hry, tak to by nam mali teraz stacit stare procaky....
A inac, ak hra pocita v jednom threade zvuk, v jednom fyziku, v jednom AI v jednom grafiku tak uz to je dost dobre paralelizovatelne a vyuzije to druhe jadro, a ak nie, tak hra pri prehravani zvuku a vykreslovani pouziva iste syst. volania (zabezpecovane driverom) a tieto spotrebuvavaju tiez isty vykon - takto mozu bezat na druhom jadre. Tiez paralelne NV/ati drivery...
A btw. winrar je multihreaded, takze tam to vyuzijes.
A co sa tyka cena vykon, neporovnavaj iba cenu procesorov, ale cenu a vykon celej zostavy.
P2P crc je limitovane iba diskom (teda, ak nemas 400mhz procak)
Inac ber to tak, ze ak mas DC, tak vsetky systemove volania a vsetko co predtym bezalo na pozadi na jednom procesore, bezi teraz na druhom jadre, takze ak aj program druhe jadro nevyuziva, ma pre seba 100% vykonu jedneho.
A ze vo win je u DC zlozitejsi planovac? Ze spustanie threadu trva dlho? Ale ved to sa moze diat vsetko na druhom jadre, bez zataze prveho...
Co vsetko je paralelizovatelne a na co vsetko sa da dobre vyuzit DC mozno zistit aj z intel prezentacii HT. Tam napr. ukazovali spustanie photoshopu, ktore na procesore so zapnutym HT bolo rychlejsie, tak viem si predstavit, ze na DC by bolo este rychlejsie....
Šlo by to udělat po keyframech. Program by ale musel být dost advanced, protože by musel v realtime rozdělit jeden vstupní soubor na dva. Taky by to znamenalo značnou zátěž na disk (dvoje čtení z různých částí disku a dvojí zápis do různých částí disku). U krátkých sekvencí s málo keyframes by to nemělo smysl, protože tak by paralelizovat nešlo.
Otázkou je, zda je to proveditelné - kompresní algoritmy můžou být navázané na předchozí "frame", kdy by to pak nebylo možné.
A myslíš, že se starším procesorem vybaveným dobrou grafickou kartou si dneska nezahraješ?
Pokud ale budu limitován grafickou kartou (... což při snaze mít nejlepší vizuální efekty) jednoznačně budu, tak všechny tyto činnosti zvládne i jednojádro.
Přínos u WinRARu je dost slabý (kolem desíti procent). Mimochodem, verze 3.60 při multithreaded kompresi produkovala chyby v archivech. Jednojádrových procesorů se toto netýkalo. To jen dokazuje, že vícevláknové aplikace je horší debugovat, tj. budou obsahovat více chyb.
Dle mě chybná úvaha. Kdybych měl sestavu za 100 tisíc a dal do ní 2 GB RAM za 6 tisíc (navýšení 6 %) a prohlásil, že mi zvýší výkon o 40 %, tak je to skvělý kauf. Pak budu mít sestavu za 12 tisíc a přidám do ní 2 GB RAMky za 6 tisíc (nárůst 50 %) a prohlásím, že mi to výkon zvýší taky o 40 %, je to nic moc. Obhajovat dual-core jen tím, že si ho můžu dovolit, není racionální.
V mnou provedeném testu snad neexistovala aplikace, která by byla staršího data vydání než HyperThreading. Přesto tyto aplikace většinou druhé jádro vůbec nepoužívají.
HT je balast. Ignoruje priority procesů. Je jasné, že se mi při zátěži na pozadí s normální prioritou bude Photoshop spouštět rychleji, ale právě na úkor výkonu aplikací běžících na pozadí - tedy se jedná o zcela identický výsledek, jako když aplikace na pozadí přepnu na nízkou prioritu. Nevítězí procesor s HT, ale ten, který dosahuje celkově vyššího výpočetního výkonu.
Robit po keyframoch je dobra cesta ako skratit zivotnost disku :) Ale aj napriek jeho zatazovaniu by to zostava mala byt schopna zvladat bez vacsich problemov...
2 pass encoding rozdelis na viac jadier minimalne 1vy pass bez problemov s efektivitou bliziacou sa 100%am len tak fukne.
Podla tejto tvojej logiky by 2ha polovica MP3ojky rozdelenej na dve polovice nemohla ist prehrat.
Drviva vacsina VBR resp. 2 pass kodovani aj tak koduje 1vy pass ako CBR s maximalnou kvalitou a 2hy pass po urcitych blokoch, pricom kazdy tento blok zacina keyframom - nie je teda potrebny na rekonstrukciu blok predosly.
To, ze ho nepouzivaju, neznamena, ze to nejde naprogramovat.