Výsledky 1 až 8 z 8

Téma: vyvětlení pojmu řádné užívání

  1. #1

    Standardní vyvětlení pojmu řádné užívání

    Můžete mi někdo vysvětlit jak se bere řádné užívání u motorového vozidla.A zdali lehký unik oleje z motoru je už bránění v řádném užívání.Děkuji

  2. #2
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    325

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    vec je mozne uzivat radne, kdyz je mozne ji uzivat obvyklym zpusobem a v obvyklem rozsahu k ucelu, k jakemu ma vec slouzit. v tvem pripade bych rekl, ze pokud nejsi nucen dolevat olej +/- v jinych nez primerenych intervalech pro srovnatelna auta, pak to omezeni radneho uzivani neni.
    Naposledy upravil riksa; 09.11.2009 v 18:39.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  3. #3
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    Ad dolévání oleje v přiměřených intervalech - výrobci obvykle v manuálech uvádí, kolik je běžné dolévat oleje do motoru. Např. u starších Toyot je dokonce informace že pokud je to méně než litr na tisíc km, tak je to v pořádku a není důvod k obavám (imho diskutabilní ).

    Pokud by šlo o únik oleje z převodovky např., tak to si sám u většiny aut nedoleješ a je to určitě zásadní závada.

    Obecně vzato, ono i únik oleje z motoru není úplně v pořádku - olej se může ztrácet a spalovat se, ale neměl by z motoru nikde téct. To pak znamená zřejmě nějaká špatná těsnění, gufera, atd...

    odkud ti co teče? kolik se ti toho ztrácí?


    BTW, nespletl sis forum? Tady je to o PC/IT ..
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

  4. #4
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    273

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    Ad. dolévání oleje: zrovna tohle jsem (ne)dávno řešil u svojí Hondy Civic. Po cca 5.000 ujetých km (byla to funglovka) začala papat motorový olej - cca litr na 2.500 ujetých km. Tak jsem to "reklamoval" s tím, že chci zjednat nápravu (= zjistit kde co netěsní, proč to žere olej a opravit to), ale poněkud jsem narazil.
    Bylo mi řečeno, že každý výrobce aut má stanoveny limity, kdy je toto "olejopapání" v pořádku a kdy ne. No a protože se chce výrobce pojistit, aby tohle nemusel moc řešit, stanovuje ty limity DOST benevolentně. U Hondy to bylo tuším 1,5l na 1.000 km.
    To znamená 2 věci: 1) tuhle toleranci jen tak nepřekonáš (ano, jde o "ochcat", možná toho i využiju), 2) vzhledem k bodu 1) máš prostě smůlu
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  5. #5
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    IMO pokud z toho tece olej, tak to neprojde technickou = vuz neni zpusobily k provozu => nelze jej uzivat vubec.

    2meteor, jop, ja mam v papirech tusim 1l/1000km, kdyby to zralo realne tolik, tak je to na hozeni ze skaly. Ale opet si myslim, ze pomoci soudniho znalce bys dokazal, ze uvedena informace neni u daneho motoru bezna a ze naopak signalizuje zavadu.

    Edit: Jop, olej vetsinou "tece" bud z prevodovky a pak je to samo spousta prace s pretesnenim, je treba odmontovat prevodovku, nebo z olejovy vany, tady to je jednodussi, pokud je to jen netesnost, staci vypustit, odmontovat vanu a pretesnit. Mluvim o zavade typu ze unik oleje neni nijak znatelny, ale ve spojich se dela kapka. U technicky se to "resi" umytim + prelepenim nejakym tmelem (= technickou to projde a pak uz to nikdo neresi).

    Pokud olej papka motor, je to horsi. Ale za normalnich okolnosti by se spotreba oleje u benzinu nemela nijak vyrazne zvedat do rekneme 200-250kkm, pak muze jit trochu a postupne nahoru, u naftaku by to melo byt vpohode tak 500kkm. Samo v zavislosti na praseti za volantem .
    Naposledy upravil Jezevec; 10.11.2009 v 16:27.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  6. #6

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    S lahkym unikom bez problemov prejdes aj na STK (aspon u nas to tak je). Na protokole to bude zapisane ako lahka zavada a auto je sposobile na premavku.
    1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele macher
    Založen
    23.11.2005
    Bydliště
    Brno
    Věk
    41
    Příspěvky
    501
    Vliv
    250

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    jenom pro info - BMW ma ve specifikaci 1l oleje /1000km -> na bmwklubu jsou lidi, co jim to skoro i tak papa... u me to vychazi cca 1l na 8-10k km

    Notebook Dell Vostro V13 U7300, 500GB 7200rpm
    DesktopIIntel i5 750, Noctua NH-U12@Noctua NF-S12-1200, Intel SSD 80GB X25-M, 6x Samsung 1,5TB, all disk in silentmaxx, Lian Li PC-A10B, Enermax Modu82+ 625W, DVDRW LG GSA-E40L, Logitech MX Revolution, HP 3065+Dell 2007 (secondary)
    Sound Harman Kardon AVR445 + Audio-Technica ATH-W5000
    Photo Canon 450D + 18-55 IS + 70-300 IS USM
    Vehicle BMW 525i, full vybava :)

  8. #8

    Standardní Re: vyvětlení pojmu řádné užívání

    ad papani: udaj +- litr na tisic, coz je strasliva hodnota a tipuji, ze takoveto auto jiz nemuze splnovat emisni limity, ma vetsina vyrobcu.

    reseni: co jsem pochytil od techniku, tak nejcastejsi zavady jsou tri:

    1) olej proteka kolem driku ventilu, naprava spociva v instalaci "simeringu" coz je jakysi sterny krouzek - tesneni. Sikovny technik ani nemusi sundavat hlavu, takze to nemusi byt nutne drahe.

    2) poskozene tesneni pod hlavou, coz je dost prusvih, hrozi propaleni hlavy ci bloku, nutna okamzita vymena. Jak se to ale pozna, kdyz neni zaroven narusen vodni okruh, netusim.

    3) vadne ci poskozene (ci obracene namontovane, napr. skoda 1.8 20V bez turba) sterne krouzky na pistech. Opet nevim, jak se toto pozna, kdyz jsou "tlakove" krouzky vporadku.

    Mirne take pomuze pouziti tuzsiho oleje, napr. 5W-30 misto extremiho a velmi draheho 0W-30 apod. Napr. temer vsechny diesely by dnes uz meli jezdit na moderni 5W-30 VW 507, ktery nahrazuje snad vsechny predchozi specifikace a je pomerne levny, cca 1200/5l.
    Naposledy upravil Petrik; 23.11.2009 v 10:39.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Reklamacia neuspesna! = UZ UKONCENA -ZAZRAK !
    Založil AjsTi v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 65
    Poslední příspěvek: 02.04.2006, 15:20

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •