Pomalu vstřebávám těch 24 stránek threadu o úpravě HTček ... tady jsou zatím poznatky z debaty, plus sem pástnu ještě zajímavý posty.

Obecné poznatky:
Ozvučnice> FirstClass Bandpass
-Material: MDF desky
-Vady: není oddělená střední příčka ...
-Netěsnost komor > důvod: elektroinstalace, i přes obalené kabely absorbčním materiálem, je v komorách příliš předmětů(PCB plus trafo), které mohou způsobit nežádoucí interfernce.
-Netěsnost kolem samotných kabelů – problém napájecího kabelu.

Zesilovač(kanál pro SUB) > Mono TDA7296 zapojení dle výrobce tj. Výkonové zapojení s minimem aplikací proti rozkmitu pro optimální hodnotu THD. Filtrace 10mF (standartní fitrační hodnota pro tento výkon, může být větší, ale vyraznější změna bude zanedbatelná).

Elektronika obecně: Trafo> neznámý transformátor se třemi odbočkami a s odhadovaným výkonem 120-150W ... při úvahách se zjistilo, že při standartní účinosti IO z řady TDA je trafo navrženo přesně , ovšem s žádnou rezervou, vzhledem k filtraci zdroje je napájení nedostačující

Měnič> Noname 100W@8Ohm ... nezdá se, že by to byla uplná šunka, ale bude to nejspíš zlatý střední mainstream od neznámého výrobce.

Milníky:
Neznáme přesné prametry měniče, nelze proto oveřit vhodnost návrhu ozvučnice pro použitý měnič.
Basreflex se zdá být správně navržen dle mé praxe jsem učinil tento odhad(délka a průměr nátrubku odpovídají inproffes vodítkům)

Doposud známé testy:
Bylo zkoušeno připojit zesilovač z HT na jiný měnič, pouze ve variantě freeair(náhradní měnič volně položen) – reprodukce byla úděsná
Bylo zkoušeno utěsnění všech škvír – reprodukce mírně čistčí, ale nepodařilo se utěsnit otvor kolem sítového kabelu, zde pořád uchází vzduch
Po přečtení pctuning.cz, kde vyměnili jen tak měnič – nechi vědět jak to dopadlo, ale výsledek musí být hrozný

Je potřeba vyzkoušet:
Připojit samotný měnič z HT na jiný zesilovač(sežente pražáka s HT, který je ke mě přinese)
Proměřit samotný měnič a zjistit jeho parametry k zpětnému návrhu ozvučnice.

Stalo by za pokus:
Vzít si na mušku zdrojovou část a trochu jí posílit


...Tak to je overwiev, zvlášt bych chtěl vyzdvihnout, že další krok krom zlepšení zvuku, je vyzkoušet samotný měnič v ozvučnici na jiném zesilovači, aby jsme jednou provždy dostali odpověd po jaké koleji se máme dát.

... Dále důležité příspěvky a obecná teorie k problému:

fotky:
>> http://www.pretaktovanie.sk/modules....rder=0&thold=0
>> http://overclock.kong.cz/uvnitr/ght51/gen.htm

Citace Původně odeslal Halen
Neni vetsinou mozne pouste plny vykon, psany pro dany typ basaku pri jeho umisteni v subbasu s vyzarovanim pres bassreflex (uzavreny subbas, zadni zavrena komora, predni komora s natrubkem) To zvladaji jen VYSOCE kvalitni reproduktory s velikym zdvihem membrany. 95% beznych 100W reproduktoru nesnese v subbasu tohoto typu vic nez 15-20W bez toho, aby kmitacka repraku nezacala narazet do magnetu neb o zkresleni prelezlo unosnou mez. Nejlepe z hlediska reproduktoru pro subbasy v rozumne cenove hranici do 2000,- Kc za reproduktor dopadaji menice VISATON. A pak je tu jeden sampion - ARN 312-08 8Ohm. 100W sumovy prikon, 9,5mm linearni zdvih membrany, 91dB/1W/1M citlivost, 26Hz rezonancni kmitocet, optimalni Qes. V subbasu pomerne subtilniho objemu 55 dm3 je prenosove pasmo pro pokles o 3dB 32-140Hz. Uz mame s brachou rozestavene, budou fotky i navod ke stavbe.

BTW, k rozebrani GENIUS subbasu jsme se jeste nedostali, jsem liny. Stacilo by zjistit typ repra, co v tom je, objem komory predni s natrubkem a uzavrene zadni. Pak uz neni problem nacpat to do sw, ktery "vyplivne" vysledek.

Citace Původně odeslal Já jsem
Tak tady to je... Je to moje reakce na to, jak se tu někteří hádali, jak je strašně důležité, aby SUBbas zahrál nižší frekvence jak 30Hz. Tak zaprvé... Lidské ucho(no vlastní basy ucho neslyší ale ta kůstka za uchem je vnímá) běžně vnímá frekvence od 17Hz a potom málokterý zesilovač, vyjma FETů, tuhle frekvenci přenese bez výrazného THD.

Za druhé... to co ve filmech, hudbě a vůbec slyšíte a naskakuje vám u toho husí kůže není vlastně těch 20Hz, ale je to harmonicky zkreslený signál, ve kterém se nejvíc projevý až frekvence 100+Hz a ten tlak co cejtíte je nějakejch 20-50Hz, na kterém se ten signál nese.

Zde jsou dva zvukové samply. Jeden je čistý sínus 20Hz a druhý je harmonicky zkreslený signál (tedy v jednom čase se reprodukují dvě frekvence) a to 20Hz a 150Hz.

Pak je tu grafické znázornění, jak ty dva signály vypadají....

Takže závěr... Někdy takovéhle podúrovnové signály jsou spíš naškodu... Zvukaři by mohli povídat, když padá omítka a pod..., protože to co si myslíte, že je strašně hluboká bassa, tak to tak vlastně není.



http://arteee.net/henkel/Sample01.mp3

http://arteee.net/henkel/Sample02.wav