Jj nesou jiné energie, takže subjektivně strašnej rozdíl. Ale eksperti tě budou přesvědčovat, že 21W žárovka v zadní červené mlhovce je strašný zlo, zatímco když máš slabý světla a vyjede proti tobě něco se 4× 55 W bílý (až do modra), případně xenony, laser vepředu, tak je to úplně kůl.

Jinak k diodám, teďko jak se rozmáhaj ty LEDkový věci, to je mor. Kvůli té dynamické chrakteristice mají jenom velmi úzkej bod dobré efektivity. Když se to nechá volně jako rezistor, tak sice hodně svítí, ale pečou jak kamna. Když se proud omezí moc, tak svítí málo. Samozřejmě číňan všude strká zdroje 30-50 V, 80-100 V a taková rány a tam desítky diod v sérii, jak to dopadá asi netřeba říkat. Nebo no-name čína náhrada žárovek v autě - všechno na 12 V, takže při 14 to peče jak prase, diody odchází jedna za druhou. Aspoň že Cree se v tomhle drží a ty jejich jsou krásně vlažňoučký, ale maj omezenej výběr něčeho, co nesvítí hlavně dopředu přes čočku…

Dokonce údajně třeba do E27 už tam ani nedávaj zdroj, co zdroj, ani kondenzátor. Mi řikal známej, koukal do jednoho takovýho zázraku, normálně rezistor a sto diod v sérii. Ty vole!