Mám tu zajímavou perličku, se kterou si úplně nevím rady.
Reklamoval jsem HDD. Doba 30 dní na vyřízení reklamace uplynula, tak jsem navštívil prodejce. Bylo mi slíbeno leccos, ale následně jsem dostal mailem písemné vyjádření, že jde o vadu neodstranitelnou a že mi vystavili dobropis.
Nicméně disk jsem kupoval "před povodněmi" a nyní je cena podstatně vyšší, tj. za vrácené peníze si nepořídím stejný nebo podobný disk.
Tak a co s tím:
OZ § 622 odst. 2 říká, že v případě neodstranitelné vady mám nárok na vrácení peněz nebo výměnu věci.
Není však upřesněno, na jakou výměnu (zda za stejný kus nebo kus obdobných parametrů) a zda způsob řešení mohu zvolit sám.
Myslel jsem si, že způsob řešení reklamace si mohu vybrat sám, a požadovat za výrobek obdobných parametrů. Je to ale nějak podloženo?
Děkuji za rady.