Samsung by ušetřil na R&D a marketingu, uživatelé by dostali třetí stranu na skla, stejně jako by Samsung dostal další dvě na skla a příslušenství.

Jinými slovy Samsung dostává do prodeje svůj vlastní formát, který je větší, ale (zatím) v ničem lepší v momentě, kdy m4/3 má třeba v Japonsku už přes 20% marketshare v kategorii foťáků s výměnnými objektivy, 10 (nebo kolik) těl a 10 nativních skel venku (a dalších cca 35 přes redukci, Samsung má 3 a další v roadmapě jsou nestabilizované levnější verze už existujících pro ořezané modely). Třeba se jim zadaří a koláče si slušně ukrojí, ale budou to mít dost těžké (a reakce trhu na NX-10 je hodně vlažná, zdá se). Samozřejmě, pokud do toho nalijí obrovské peníze, tak se to změní, ale pravděpodobně budou válčit sami a mají tím pádem dost co dělat, ale třeba s televizemi se jim to marketingově povedlo ...

Co se týká "předraženosti", tak konkrétně Oly je teď z mirrorless trojice (Oly, Panák, Samsung) nejlevnější a třeba já osobně nevidím (i v kontextu těchhle testů a výše napsaného) žádný smysl v připlácení z Oly na Samsung a ani v ušetření pár stovek za Samsung proti Panasonicu. A to bude pokračovat s (jistým) nástupem Sony a (pravděpodobným) nástupem Fuji a velké dvojky - kolik lidí v krámě bude preferovat foťák v téhle cenové kategorii od Samsungu před "foto" značkami?

To jsou ovšem jen moje dojmy ...