Citace Původně odeslal DANNY

- no, to jsou prave dve zasadni zmeny k horsimu po 1.1.2003 - ani vyrizeni reklamace ani vyplaceni penez nebo vymena uz NENI omezena jednim mesicem...ridi se to pripad od pripadu vpodstate dle DOMLUVY mezi prodavajicim a kupujicim. (sanckce nastupuji az po poruseni domluvene doby - ale nemate-li to na papire, spatne se to dokazuje) Na druhou stranu Hradecky soud ted judikoval, ze "primerenou dobou pro vyrizeni bezne reklamace se rozumi 30 dni" (i kdyz se na tom prodavajici a kupujici nedohodli)
Zásadní věcí je, jestli to byl vztah podle obchodního zákoníku nebo občanského. Obchodní mezi podnikatelama, občanský pro koncového spotřebitele.

Jinak je pravdou, že v zák. č. 634/1992 Sb. (o ochraně spotřebitele) je v § 19, odst. 3 stále toto:

"Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit."

Pro vztahy mezi podnikatelema, však neplatí toto ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. Jelikož v obchodním zákoníku není automaticky definována záruka, ta platí jen pokud si ji strany smlouvy (podnikatelé) výslovně dohodnou - § 429, platí pouze odpovědnost za vady.