Výsledky 1 až 14 z 14

Téma: Win 7 a zvuk ve hrách

  1. #1

    Standardní Win 7 a zvuk ve hrách

    Zdravím. Poohlížím se po nějaké kvalitnější zvukové kartě, takže bych rád, aby nebyla hned out. V oblasti přehrávání hudby je to bez problémů. Mám hi-fi sestavu Kenwood + bedny Mission a vím, že něž se to celé rozpadne, sem s kvalitou zvuku na pro mne hi-endu.
    Co mě, ale trápí je pokrok v ozvučení her. Aktivně hraji FPS hry, takže při ozvučení PC je pro mne kromě kvality přehrávání hudby i maximální přesnost 3D lokalizace zvuku (jen přes sluchátka) a plně podporovaná hw. akcelerace zvuku.
    Nedávám tento příspěvek do nákupní poradny, protože nepotřebuji konkrétně poradit model zvukové karty, ale rád bych se dozvěděl něco o zvuku ve hrách pod Win 7. Vím o dvou hlavních "tahounech" Asus -Xonar a Creative - X-fi. Znám nabídku Auzentech, Ausu i Creative. Vím co nabízejí v dnešních hrách, ale netuším, jestli třeba celé EAX nepadne s příchodem Win 7.
    Rád bych řešil problematiku hlavně pro sluchátkový poslech.
    Díky za odpovědi.

    PS: z momentální nabídky se mě líbí Asus Essence a Auzen Forte/Theatre, ale to je jen pro ilustraci, fakt nechci do nákupní poradny
    Daniel V. (Aradan)

  2. #2

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    No muj nazor je takovej, ze mezi Vistou a 7ckama neni zadny zasadni rozdil co se tyce zvukoveho subsystemu. Z Visty zmizelo Directsound3D (tj. vcetne nadstavby EAX), ktere je pod Vistama/7 emulovane. Creative dokaze u hrstky starsich her pres alchemy HW akceleraci i s EAXem rozjet.

    Ve Viste/7 se k HW akceleraci pouziva pouze OpenAL (klidne i s EAXem). Hry uz moc nehraju, ale mam posledni dobou pocit, ze nove hry bud bezi pres OpenAL nebo, rekl bych prevazne, maji nejaky vlastni zvukovy engine. V tom pripade je uplne jedno jakou ma clovek zvukovku.

    Asus Xonar - jedna se o obycejnou C-media zvukovku se sympatickejma ovladacema a dobrym zvukem. Sem presvedcen, ze veskere inzerovane herni technologie jsou pouze SW siditko pocitane v ovladacich (coz dnes pri vykonech dnesnim multicoru nemusi neni uz tak dulezite). Technologii DS3D GX2.5 kdesi cosi bych popsal jako nic nedelajici tlacitko v ovladacich panelech. Vzhledem k tomu, co jeste vzpomenu v zaveru bych asuse uplne neodsuzoval, vzhledem k dobremu zvuku a skvelym ovladacum je prave Xonar zvukovkou, kterou sem si v pocitaci nechal.

    X-Fi je plnohodnotne herni DSP s ... otresnyma ovladacema. Drivery jsou obrovskejch moloch a tohle je vlastne hlavni duvod, proc sem z kompu vyhodil Audigy2. OpenAL a hry wrapovane pres Alchemy by mely fungovat s plnou akceleraci. Zvukove na X-Fi lidi uz tak nenadavaji, takze toho bych se nebal. Jako jednoznacnou vyhodu u X-Fi beru "sluchatkorezim" - tj. technologii ktera by mela efekty optimalizovat pro poslech na sluchatka. Za cele ty leta co je X-Fi na svete sem se nedokopal ji otestovat, takze nakolik je tahle feature pouzitelna nepovim.

    A ted takove lehke shnuti. Dost sem ted saskoval se zvukovkama, a muj vyslednej verdikt je, ze u hej je, az na naproste vyjimky, uplne jedno jakou zvukovku clovek pouziva. S Audigy, Xonarem, integrovanym Realtekem nebo i dokonce USB M-Audiem mi zvuk ve hrach v V7/Vista prisel naprosto stejny. A ani sem nemel pocit, ze by mezi tema zvukovkama byl nejaky rozdil co se tyce rychlosti hry. Proto muj verdikt je takovy, ze pokud chces vylozene herni zvukovku, jdi do X-Fi, ale pripravil bych se na to, ze jeji schopnosti dnes vyuzijes v maloktere hre.
    Naposledy upravil Caleb; 30.09.2009 v 08:28.
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  3. #3

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Pořád v tom mám zmatek. Ve win 7
    1. má hw. podpora EAX 5.0 HD význam, nebo bude vše soft. emulované a Asus s GX2.5 dotáhne Creative X-fi?
    2. nový standart 3D zvuku ve win 7 tedy nebude?

    Váhám mezi Asus Essence a Auzen Forte. Obě karty jsou za stejnou cenu (i když Asus cenou spadl a Auzen je předraženej až to bolí). Obě mají samostatný sluchátkový zesilovač. Essence se mě líbí, ale podle recenzí si ve hrách moc dobře nevede. Proto mě hlavně zajímá jak to bude výhledově. Jestli se ten rozdíl smaže, nebo bude vždy pokulhávat. U Auzen Forte je zase problém, že nevím, kde tuhle zvukovku koupit, protože na dobírku jí nechci a CzC si hraje na socializnus a nechce vydělávat na jejím prodeji (prostě nedodá).
    Daniel V. (Aradan)

  4. #4

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Novy standard je prave OpenAL. Diky nemu je moznost nadale vyuzivat HW akceleraci zvukovych karet, lze pouzivat i rozsireni typu EAX.

    Priznam se, ze jsem ono GX2.5 moc nestudoval, muj nazor je kazdopadne takovej, ze do budoucna se rozdil bude cim dal tim vice smazavat. Uz dnes mam problem vzpomenout hry u kterych sem videl kolonku EAX. Podle letmeho googleni EAX 5 podporuji pouze:
    Doom 3
    Doom 3: Resurrection of Evil
    Quake 4
    Prey
    Battlefield 2
    Battlefield 2: Special Forces
    Battelfied 2142
    Full Spectrum Warriors: Ten Hammers
    F.E.A.R.
    Titan Quest
    Unreal Tournament 2k4 (with Xfi patch)
    Dle stranek Creativu je to takto:
    http://www.soundblaster.com/technolo...ax&j2=gamelist
    Tj. ve Windows 7 ti to bude pres EAX zvucet pouze u her co podporuji OpenAL nebo Alchemy.

    Ja osobne bych sel rozhodne do Asusu hlavne kvuli funkcnim a jednoduchym driverum.
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  5. #5

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Hmm, vždyť si v předchozím příspěvku kritizoval právě GX2.5 a jeho emulaci prostorového zvuku ve hrách.
    Abych to ještě upřesnil. Mám Sennheiser HD555 a jde mě o co nejlepší podání prostoru ve hrách a co nejlepší kvalitu přehrávání hudby. Vše ostatní je pro mne minoritní záležitost.
    A vzhledem k ceně mě jde i o trvanlivost, proto se také zajímám o zvuk ve Win 7.

    PS: Asus Essence má prý problémy ve hrách právě s podáním prostorového zvuku. Nevím na kolik je to věc ovladačů, karty a nebo neschopnosti recenzentů to správně nastavit/rozchodit.
    Daniel V. (Aradan)

  6. #6

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Ja sem narazel na to, ze u vetsiny her co jsem zkousel, se zadny uzasny prostorovy zvuk nekonal ani s Audigy. Posledni hra, co si pamatuju, s EAX efekty co za neco staly, byl Bioshock. Proto zastavam nazor, ze dnes to je prast jako uhod. Pokud budes hrat prevazne se sluchatky, tak bych o X-Fi uvazoval, kvuli onomu "sluchatko-rezimu". Priprav se ale na boj s drivery. Auzen by na tom mohl byt lip, na lan-party sem u zillaka drivery od X-Fi Forte ve Win7 prolejzal a prislo mi to funkcni.

    BTW: HD555 mam take a co tyce zvuku pri napojeni na linkovy vystup je to dost boj. Proto ti vrele doporucuju prave zvukovku se sluch. zesilovacem. Muj nazor plati, pokud ti jde primarne o bezproblemovy chod a kvalitni zvuk, jdi do Xonaru, pokud je pro tebe priorita herni schopnosti, jdi do X-Fi. Me preference posleni dobou prelily prave k vlastnostem, ktere maji zvukovky od Asusu.
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  7. #7

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Mam Windows 7 RTM.

    DirectX 11 nebude prinaset vpodstate zadne novinky oproti DirectX 10 (co se zvuku tyka).

    Windows 7 budou (resp.uz maji) jedinou vyznamnou zmenu, tou je podpora viceprocesorovych GPU (ted pro nas nezajimave) a multikanalovy zvuk prehravany jiz zcela bez aplikaci tretich stran.
    To je velka zmena pro vyrobce her, technicky jiz davno umi multikanal privest treba pro PS3.

    V cem budou psat SW !? .NET je standardizovany, takze jiste pujdou do C#, a ne treba do nestandardizovane Javy, PHP ci Pythonu.
    API OpenGL a OpenAL je urcene pro C, ne pro C++. Samozrejme ho lze pouzivat z C++, ovsem je to podobne nesmyslne, jako pouzivat string.h v C++ kodu.
    U OpenAL muzete volat funkce jednotlive, a OpenAL pozadavky preda kernelovemu driveru az ve vetsi davce.

    U Direct3D se marshalling (ktery tam musi byt v kazdem pripade) resi tak, ze volate API s dlouhym seznamem volani, a ten se preda kernelovemu modulu najednou. to je presne vec, kterou hry potrebuji.
    Faktem je, ze vetsina implementaci OpenAL byla minimalne v dobe uvadeni Direct3D daleko pomalejsi.
    Navic OpenGL API je pro vyvoj her dost nevhodne, a neresi radu aspektu problematiky. U OpenAL je to vlastne velmi podobne.

    DirectX je o hrach, a tam je SW rendering pomoci OpenGL i Direct3D nesmysl. Oboji je pomale, a ani jedno se ve hrach nikdy nepouzivalo. Naopak hry provadely SW rendering ve vlastni rezii.
    Tzv. vendor lock-in je vzdy a vsude, muzete na nem bezet Win API a radu enterprise aplikaci.
    ------------------
    Proc to pisu.
    Zatim neexistuje hra pro DirectX 11 a hry pro DirectX 10 lze spocitat na prstech jedne ruky.
    Nove drivery soucasnych karet (ano, mluvim o Creative a ASUS-Xonaru) jiz presly do finalni verze, obe karty zatim pracuji pod Windows 7 RTM tak stabilne, ze jsem Vistu Ultimate zcela zrusil.

    Hry sice nehraji, ale tech nekolik, ktere znam, ma svuj zvukovy model (AC I napr. jede pod EAX i na kartach, ktere o EAX nikdy neslysely).
    3D positioning je zporavovan velmi dobre, ostatne zakoupena licence od Dolby Laboratoies jak firmou Creative, tak ASUSem, svedci o podpore Dolby Digital Headphones a ostatnich standardech Dolby.

    Zakoncim jen podporou Dolby Digital Plus -- to je standard, ktery jeste donedavna nebylo mozno na PC vubec spustit. A Windows 7 jej nativne umi.

    Obe karty (znacky) umi positioning 3D, je lhostejne, jakym zpusobem jej dosahuji. Creative jiz napr. nepotrebuje emulaci EAX (Alchemy).

    Prestoze mam primarni kartu pro bezne PC X-Fi Elite Pro (kvuli externimu boxu I/O), pouzivam i Xonar Essence ST + Analog box.

    Xonar je jednoznacne lepsi (ale pouze tento typ). |S drivery od ASUSu z konce zari 2009.
    Naposledy upravil shapet; 02.10.2009 v 02:06. Důvod: Correct

  8. #8

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Děkuji za vyčerpávající odpověď. Dá se tedy říct, že v budoucích hrách nebudou mít karty založené na čipu X-fi výhodu ve zpracování 3D zvuku oproti třeba Asus Essence s GX2.5 emulací, protože zpracování 3D zvuku obstarají Win 7 a "jen ho pošlou na přehrání do karty"?

    Visty tohle umět nebudou, nebo "tuto vlastnost" získají spolu se zavedení DirectX 11? (Vím, že ty řeší jen grafiku, ale jestli k nim nepřidají i tenhle modul na zvuk)

    Vzal byste, s ignorovnáním podpory současných a minulých her, Auzen Forte, nebo Asus Essence, s ohledem na co nejlépe zpracovaný 3D zvuk ve sluchátkách?
    Daniel V. (Aradan)

  9. #9

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Citace Původně odeslal Aradan Zobrazit příspěvek
    á se tedy říct, že v budoucích hrách nebudou mít karty založené na čipu X-fi výhodu ve zpracování 3D zvuku oproti třeba Asus Essence s GX2.5 emulací, protože zpracování 3D zvuku obstarají Win 7 a "jen ho pošlou na přehrání do karty"?[/
    Shapet spise narazel na to, co uz sem zminoval, ze vetsina novejsich her ma vlastni zvukovy engine a ty veci si resi samy.

    Citace Původně odeslal Aradan
    Visty tohle umět nebudou, nebo "tuto vlastnost" získají spolu se zavedení DirectX 11? (Vím, že ty řeší jen grafiku, ale jestli k nim nepřidají i tenhle modul na zvuk)
    Citace Původně odeslal shapet
    DirectX 11 nebude prinaset vpodstate zadne novinky oproti DirectX 10 (co se zvuku tyka).
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  10. #10

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Shapet napsal:
    Windows 7 budou (resp.uz maji) jedinou vyznamnou zmenu, tou je podpora viceprocesorovych GPU (ted pro nas nezajimave) a multikanalovy zvuk prehravany jiz zcela bez aplikaci tretich stran.

    A moje otázka byla jestli tyto změny v přehrávání zvuku budou doplněny i do Vist. Asi si mě špatně pochopil, nebo sem to špatně napsal.
    Daniel V. (Aradan)

  11. #11

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Nemame bohuzel nejmensi tuseni, zda Microsoft ve svem dalsim packu uvolni vlastnosti Windows 7 do Visty.

    Moje zkusenosti s Vistou jsou tristni, myslim si, ze ledacos dovedu, ale na Vistach se vzdy naslo neco, co moje aplikace neprekously.

    Zcela bez problemu jede Windows 7 RTM se vsemi audioplikacemi, ktere mam. Vcetne pluginu je jich pres 700.
    (Pluginy z toho tvori prirozene temer 3/5).

    Muj nazor je totozny s nazorem hlavniho sefa vyvoje audio engine - teprve Windows 7 je dospely system.

    Je to vazny krok, ale poslete brzy Visty do haje, tak jako ja.
    *Core i7 980X II ASUS P6X58D Premium II **AMD IIX6 1090T II ASUS CrossHair Formula III FX790 II Saphire HD 5870 Vapor-X II DDR 3 1333MHz 4*2GB Corsair II
    Windows XP Prof. SP3 + Windows 7 Ultimate 64 bit, Software DAW,
    ---------------
    DAW studio

  12. #12

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Může mě ještě někdo potvrdit, nebo vyvráti, že Asus Essence a Auzen Forte budou tedy ve Win 7 srovnatelně přehrávat 3D zvuk do sluchátek? Výhody Forte které zatím ve hrách bezesporu má budou smazány právě unifikovaným programováním zvuku?
    Daniel V. (Aradan)

  13. #13

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Sluchatkovy vystup ve Windows 7 (ale pouze v nich) bude na srovnatelne urovni.

    Dal jsem si tu praci a srovnal HD595 (HD800 tady nepripojim) u obou karet.

    T.j. ve Win 7 a Win XP (s Vistama se uz chvalabohu netrapim) v nekolika hrach.
    Na usi jsem je nasadil hracum, protoze sam hrac nejsem a uz, ke sve litosti, asi nebudu. Je to nazor 5 kluku ve vekove kategorii, kam ja uz nepatrim (ale pamatuji ).

  14. #14

    Standardní Re: Win 7 a zvuk ve hrách

    Díky moc.
    Daniel V. (Aradan)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. ATI 9800se AIW ...zmizi obraz TV jde jen zvuk
    Založil alois v sekci fóra ATI grafické karty
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 26.08.2004, 12:25
  2. Int. zvuk po instalaci drv. jede, po restartu Win opět ne...
    Založil Nikolas v sekci fóra VIA čipové sady
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 31.03.2004, 12:07
  3. AC3 zvuk pouze ze dvou kanalu L+R
    Založil AxL v sekci fóra Zvuk
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 17.02.2004, 20:55
  4. Win XP a obnovovaci frekvence ve hrach
    Založil Lisak v sekci fóra Ostatní operační systémy
    Odpovědí: 8
    Poslední příspěvek: 01.01.2003, 19:21
  5. WIN 98 a WIN XP
    Založil Pazdi v sekci fóra Ostatní operační systémy
    Odpovědí: 1
    Poslední příspěvek: 18.11.2002, 19:31

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •