Jako velmi slušný (E-3, E-30), dříve s větším posunem dynamiky do stínů, postupem posunem k jasům. Nemyslím, že by jedno bylo extra lepší než druhé a naopak.
Podobný, jako kdekoliv jinde. Jde o fotografa, znalost aparátu a přesnost měření. Oly mají tradičně velmi přesné měření a dál už je to o člověku. Obvykle to není žádný boj, osobně highlight recovery funkce prakticky nepoužívám a pokud ano, tak velmi slabé. Obecně je lepší trochu podexponovat (což respektuje i měření), protože i dynamický rozsah ve stínech je velmi dobrý.
Jistě, zřejmě o něco menší než u kvalitních APS-C a o dost menší než u FF. To je ale pochopitelné, v některých situacích se dá vytáhnout docela dost.
Stejně jako kdekoliv jinde - pokud se ptáš, jestli SAT funguje, tak funguje. Odskáče to samozřejmě šum ve stínech, protože jsou vytažené. Stejně jako všude je lepší tyhle korekce dělat na RAWu v rámci PP.
Může být, samozřejmě, záleží na aplikaci. Je možné se v jednom burstu dostat na +/- 2.5 EV (5 fotek s 1 EV stepem), jestli to je dost, nebo není, nevím, používám asi tak jednou za rok ... 3 stepy po 2 EV by byly jistě zajímavou alternativou.
Všechno neznám, ale předpokládám, že ano.
Doporučím - stáhni si RAW a vyzkoušej. Opravdu netuším, jak se k tomuhle postavit a na základě čeho říkat, jestli to je dobré, nebo ne. Ovšem záleží dost na RAW konvertoru, pro tohle je obecně asi nejlepší Aperture, potom C1 a RAWTherapee.
Tohle je striktně subjektivní, takže žádný obrázek se z názoru různých lidí poskládat nedá. Pokud se ptáš, tak osobně (na 1600x1200 neresizuju, myslím to obecně na fullsize) považuji u E-3/E-30 do ISO1250 eq. za bezproblémový (u E-P1 spíš ISO1600), nad ISO2000 eq. (ISO2500/3200) je pak kvalita slabší, tyhle hodnoty beru jako poslední záchranu "vyfotíš/nevyfotíš". U nižších řad pak ISO800, protože od jisté doby nemají 1/3 EV ISO step a ISO1600 už je dost.
Názory uživatelů se rozchází (ehm, to není specifikum Olyho, je to všude) nejen na základě osobního "prahu bolesti" a využití fotek (velikost printu a spol.), ale také na tom, jak přesně umí kdo exponovat, ostřit a post-procesovat. Dnes, pokud se bavíme o střední a vyšší třídě Oly, tak obecně není za stejné peníze obvykle o nic pozadu než APS-C - pokud znamená 4/3 o něco víc šumu, světelnější sklo za stejné peníze to často snadno srovná. Od porovnání s konkrétními modely jiných značek bych dal ruce pryč, pro to poslouží testy na velkých webech líp.
Mě vysoká ISO nezajímají, protože je prakticky nepotřebuji, takže jen zprostředkovávám svoje dojmy - opět, pokud tě to zajímá, není nic snazšího než stáhnout RAWy či, lépe, nafotit si vlastní a porovnat.