"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
MAUL: XEON 3350, ASUS P5Q-E, 4GB Corsair DDR2-1066, GB 6850/1GB, 2x1,5TB WD15EADS, Samsung SH-S203B, 24“ LCD DELL 2408WFPp, Antec Solo, Corsair HX620W
KRISSS: C2D E8400, GB EP35-DS3, 2GB Kingston DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, ASUS CB-5216A, 26“ LG W2600HP-BF, Seasonic 430W
MAULÍK: C2Q Q6600, GB EP35-DS3R, 2GB Corsair DDR2-1066, GB 4850/1GB, WD5000AAKS, Plextor PX-116A, 22“ LG Flatron L226W, Corsair VX450W
Ono záleží dost na optické konstrukci objektivu a povaze snímače. Pokud je objektiv založený na nějakém moderním double-gauss designu, jako planar nebo ultron, tak největší středovou ostrost dává na f/5, ještě na f/5.6 se můžou lepšit kraje. Pokud je to něco výrazně staršího, tak těch f/8. U retrofokálních skel (širokoúhlých) bývá nejlepší těch f/7-f/8, ale je to spíš kvůli krajům. Některé se lepší až do f/11.
U kompaktu je ale problém, že jde většinou o kombinaci retrofokálního zoomu, který by nejlepší výsledky dal na těch f/9-11, ale kvůli mrňavým pixelům senzoru se objevuje difrakce už na f/8, takže většinou maximum (co se středového rozlišení týká) je kolem f/5, plus-mínus, jak který...
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
opět pro zajímavost...
tuhle fotku jsem cvaknul za jasného slunečního dne s 50/1,7@16 při čase 1/1000 což mi přišlo na Kodak GOLD 100 dost divné. teprve poté jsem si všiml, že mám nastaveno ISO1600 a přesto fotka takto z labu vylezla ok. oproti ostatním, již korektně exponovaným, je samozřejmě výrazně tmavší, ale nechápu, jaktože má levný GOLD100 (aktuálně 163Kč za 3ks 36sn balení) takovouto kvalitu při brutální podexpozici (reálný expozimetrem zjištěný čas by byl při oněch 1600 menší, cca 1/1500, ale plátěná závěrka v mé minoltě prostě rychleji neumí).
To je predsa davno zname, ze film sa postupne vdaka lacnym trafikovym papierovym jednorazovym cvakatkam dostal tam, kde je. Tzn. na pociatocne zachytenie informacie mu staci malo svetla a mozes nan "svietit" dlhsiu dobu a nevznikne prepal. Takuto vyhodu zrkadlovky zatial nemaju (s vynimkou Pentaxu).
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
Zajímavá teorie.. leč trochu bagatelizující
1) Laciné negativní filmy mají až o 2clony větší citlivost než je na nich napsané. Prostě se počítá s tím, že budou exponovány špatně. Negativu přeexpozice nevadí narozdíl od podexpozice, takže je tu pojistka blbuvzdornosti č.1
2) V labech kde prd umí a používají chemii co měla být dávno vyměněna často kolísá proces. Takže se může stát, že převolají nebo podvolají. V tomto případě se mohlo stát to první.
3) Ano filmy jsou dnes podstatně dál než dříve, ale psí kusy se nevymyslí. Když negativ podexponuješ, naroste ti zrno, i když pak úpravou pozitivní části procesu vytáhneš slušně krytou fotku.
4) expozimetr může být zmaten jednobarevným motivem a měřením odraženého světla(tedy ne dopadajícího které je to které by ho mělo zajímat, leč to v slr jaksi zkonstruovat nejde)
když se to všecko sečte a podtrhne, máme tu řekněme chybu v expozici 2-3clony a tu pokryly protiblbostní mechanismy v minilabu a u filmu, takže výsledek je nějaká fotka. du spat.
IBM
Lenovo
Kriglnakafe
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)