No pokud to chces poustet v kine na velkem platne tak tam pouzivaji 2K digitalni promitacky a v zamori se dokonce zacinaji vybavovat kina 4k projektory. Dale se chce tlacit na produkcni spolecnosti a rezisery aby cely proces produkce probihal jiz kompletne ve 4k rozsliseni. Ten frame rate napr 120fps, dava tvurci volnost, natoci vybrane sceny v 120fps a az v postprodukci muze rozhodnout jak rychle (nebo spis jak pomalu) se bue scena promitat. Toto lze krasne videt napriklad ve filmu 300 v akcnich scenach kdy se nerusene prechazi z normalniho modu do pomaleho modu. Ano 2500 dolacu jen telo bez objektivu a prislusenstvi ale ve finale se da kamera dostat pod 100 000 a za ty penize si koupis akorat nejakou plecku na miniDV kazety v nejlepsim pripade s 25p frameratem (v tom horsim 50i) a nemoznosti vymeny objektivu. Tohle neoceni Lojza co si koupi kameru a bude za flasku slivovice a 5ti stovku natacet svatby v Horni-Dolni...
ad. Komba za miliony- Jak rikam cely proces produkce prechazi na 4k rozliseni, aby se to priblizilo klasickemu filmovemu pasu (i kdyz i ten byl degradovan postprodukci kdyz se skenovalo v 2k rozliseni pro efekty). Ty vyssi rozliseni jsou zatim zbytecna, ale sve zajemce si urcite najde (tady mluvime o profikach). No a ta 261Mpix 28k technologie, to uz je vazne maso, ale v tomto pripade chce jen firma podle me ukazat, ceho je schopna, nejaci sileni Japonci na to urcite skoci... mimochodem v Japonsku chcou za par let presne na toto rozliseni prejit i v bezne televizi... magori