Citace Původně odeslal brazilterrorist Zobrazit příspěvek
Mám menší problém s balíkem z USA, který byl poslán přes Fedex. BAlík dorazil, ale není kompletní (to vyřizuji s odesílatelem). Problém ohledně fedexu je v tom, že v balíku byla přiložena faktura s rozpisem všeho objednaného zboží a podle toho vyměřili clo a daň. To jsem samozřejmě nic netuše zaplatil jako dobírku (služba fedexu za proclení je také zpoplatněna - jen tak na okraj). Teď samozřejmě chci vrátit peníze zaplacené na cle a dani, obsah balíku mám zdokumentovaný při rozbalování a i třeba z váhy udané na balíku je jasné, že tam nebylo vše z faktury. No a fedex na mě vyběhl s tím, že za reklamaci a opravení celních dokumentů si účtují 1500,-. Mají na to vůbec právo? Zvlášť mě to rozčiluje z důvodu, že balík se mi vždy na celnici zdrží týden a minule si od prodejce vyžádali novou fakturu, protože na té přiložené nebylo uvedeno tričko (dárek zdarma v hodnotě 3USD v balíku za skoro tisíc dolarů). No a v téhle zásilce půlka chybí a oni to stejně naúčtují. NEzbývá mi nic jiného, než opravdu zaplatit ten poplatek? Díky za všechny rady a podněty.
no, ma to nekolik aspektu:

1) tvuj vztah k fedexu na zaklade nejake smlouvy o preprave (at uz podle ceskeho prava nebo smlouvy obdobneho typu dle US prava) a jestli takovy vztah vubec existuje;
tady zalezi na tom, jestli s fedexem vubec nejaky vztah (smlouvu) mas - vetsinou eshopy funguji na principu, ze smluvne zajistuje dopravu eshop a ty mu za ni zaplatis. jestli je to i tvuj pripad, pak je tvym kontaktnim bodem primarne eshop. co se tyce reklamacniho poplatku - pripada mi to na hlavu postavene, ale primarne zalezi na smlouve s fedexem, ktera to muze stanovit.

2) tvuj vztah ke statu na zaklade dane+cla vybraneho z neprevazenych veci.
separatne od kompenzace ad 1), budes urcite mit narok na vraceni cla/dane. nicmene bys kvuli tomu musel fakt, ze ti zbozi nedoslo, pred statem prokazat.