NV4 vs NV5 (TNT/TNT2): nový výrobní proces, lepší RAMDAC, podpora 32bit Z/Stencil Bufferu, AGP 4x + 1,5V podpora, tuším ještě lepší řadič schopný adresovat dvojnásobek paměti
NV10 vs NV15 (GF256/GF2): nový výrobní proces, nový texturing engine (2x bilinear oproti 1x trilinear), tuším ještě vylepšení pipeline (register combiner)
NV20 vs NV25 (GF3/GF4): PS1.3, druhý VS, z-komprese, fast-z-clear, quad-cache, auto pre-charge, vylepšený FSAA (posun quincux grid, SS)
NV30 vs NV35 (FX58/FX59): širší rozhraní řadiče, překopaná PS unit (místo 2 FX12 Mini-ALU z nichž každá uměla 2 MULs nebo 1 ADD nebo 1 MAD byla použita 2 FP32 mini ALU z nichž každá umí 1 MUL nebo 1 ADD nebo 1 FP16 MAD, nějaké změny na VS (ty z hlavy dohromady nedám), UltraShadow, vylepšené kompresní algoritmy
NV30 vs G70 (GF6800/GF7800): o 50% více pixel pipelines, clock domains, podpora transparentního AA (tuším v driverech časem doplněna i na NV4x, ale s niží úrovní akcelerace), MSAA gamma correction (sice jen pro MSAA 4x a ne zcela ideální, ale NV4x ho neuměla vůbec), upravený PS engine (2x MADD místo 1x MADD + 1x MUL) a ještě jeden rozdíl, který mi díky skleróze vypadl z hlavy (snad si někdo vzpomene) //ed: jo, oproti NV40 lepší (plně funční) mini ALUs, ale třeba i nativní implementace PEG a SLI
jenže... jaké lze čekat rozdíly mezi G92 a G92 rev.2? Ani s G94 (GF9600) nVidia neuvedla, že by přinášela něco nového... věřím, že tam určité změny budou, ale pokud by se týkaly uživatele, proč nVidia mlčí? Napadá mě jedině, že by v původní verzi G92 nefungovalo něco, co souvisí s DX10.1 a nVidia o tom nechce mluvit, aby si nezabila prodeje GF8, než bude nová revize G92 na trhu. Ale stejně tak je možné, že to není pravda a nVidia se jen pokouší vyvolat v uživatelích dojem či naděje, že nová revize G92 bude něčím lepší...