Je tu reč o D3 a D300, čo sú profesionálne foťáky, takže preto hovorím o profíkoch (amatérov teraz naozaj neriešim). Človeka ktorého som popisoval je profesionál a keď fotí bežné reportáže tak fotí do JPEG. Dôvod je jednoduchý, pre tlač (denníky a týždenníky) to bohato postačuje aj na A4 stránku. Veď prečo má Nikon D2Hs "iba" 4 megapixle? Kvalita je postačujúca a keď fotíš celý deň tak ku koncu dňu môže aj kapacita karty dôjsť (16Mpix RAW je dosť veľký), ale ani neide o toto, lebo CF karty sú už dnes lacné. Ide o to, že fotky v JPEG môže odovzdať cestou domov v redakcií, RAW musís ešte doma spracovávať a za tú robotu a čas to nestojí, lebo v redakcií alebo pri tlači to aj tak dojebú, takže RAW je pri reportáži na dve veci. Keď ešte pridám fotoreportérov ktorý fotia šport a fotky musia poslať do redakcie ešte pred skončením zápasu, je asi normálne že si nekomplikujú život RAW-om. Samozrejme štúdiové fotky je iné kafé, ale to už nie je reportáž.

P.s.: Ten Mark nie je redakčný, je to jeho vlastný foťák.