Opet promin, ale teoretizovat (ano, jen teoretizovat) s tebou o autohifi neminim, jelikoz tvoje nazory jsou teorie, ja mam zkusenosti prakticke.
Takze si to preber jak chces, a nerad prosim nekomu "teoreticke" bludy, ktere jsou v praxi nepouzitelne a to zejmena v aute.
Respektive az mi najdes nekoho, kdo vyhrava autohifi souteze (treba EMMA) a jeho sestava pro SQ je vybavena subwoofery Beyma ci Dexon, pak se verejne omluvim a prohlasim se za debila, ktery tomu naprosto nerozumi.
Podivej se na sestavy vitezu, pokud tam najdes byt jediny sub z produkce "stavebnicovych home repro", pak opet se rad pohlasim za debila.
V aute neplati jine akusticke zakony, nez jinde na svete, ale kuprikladu zminovany lakovana papirova membrana standartne urcena pro home zastavbu tam dlouho funkcni nevydrzi, protoze ji treba odrovna vlhkost, ci razy a zavesy se proste utrhaj.
Odlisnosti jsou prave v te konstrukci, jinak tvorene zavesy kosu, membrany z kevlarovych kompositu atd atd, to jsou ty odlisnosti. A vubec celkova konstrukce.
Jinak to myslis skutecne vazne, ze jsou si ty bezne repro a autorepro naprosto shodne? Pokud ano, nemusime diskutovat, protoze jsi skutecne kvalitni repro do auta opravdu nevidel.
O odborne znalosti clenu tveho fora jsem se presvedcil z precteni par prispevku, usery si nevyberes, nicmene i moderatori sekci autohifi bych nazval stredne pokrocilymi LAMAMi a to bez urazky k jejich osobam, ktere neznam a kteri mohou v teoreticke rovine home made bastleni (a to nemyslim hanlive, ale tak, jak to proste je) byt na vysi a jejich teoreticke i prakticke zkusenosti v tomto oboru mohou byt slusne. Ona totiz mimochodem doba pomerne pokrocila a stavby home made veci se moc nevyplaci a zaroven nedokazou svoji kvalitou konkurovat obdobne drahym a tovarne vyladenym pristrojum (specielne o reproduktorech ted pisu, zesilovace pana Dudka jsou rozhodne tim, co bych si nedovolil hanet). Ono je to troksu o zklamani z toho, ze si pul roku stavis domaci reproboxy s nejvetsi moznou presnosti, das do toho finance, usili, cas a pak te setkani s realitou formou poslechu "tovarnich" reproduktoru "nizsi stredni tridy" (samozrejme uznavaneho a provereneho modelu) usadi na pr*el.
A zjisteni, ze tve sluchovody a hlavne tve home made domaci repro na kterych si stravil spoustu casu, usili i penez stavbou prevalcuji bednicky tovarni serie za par tisicovek - to je vzdy nemile. Bohuzel (nebo bohudik) se mi to stale vice potvrzuje, mam rovnez spoustu kamaradu, kteri dnes uz zjistili, ze vymyslet vymyslene a tvorit s realne velikou sanci neuspechu je proste kontraproduktivni.
Aneb neco se proste jeste vyplati doma delat, neco uz proste ne.
A u autohifi uznavam tak tvorbu domacich ozvucnic, domecku na vejsky ci distanci z MDF na stredobasy do dveri a jeste par rucnich praci, kde se da vlastnimi silami vytvorit nejaka hodnota. Osazeni reprem ze stavebnice pro levne domaci reproduktory tomu rozhodne neodpovida.
Ono sednout si k PC a teoretizovat z pokoje o tom, co asi bude dobre hrat v aute je vyborna zalezitost, ale jsou na ni potreba urcite prakticke zkusenosti, ktere teoretickymi znalostmi proste nedozenes. (kdyz si detailne prectu 10 prirucek o hokeji, Jagr ze mne tim taky nebude...
Podobny je to s tebou, pouceny teoretik, se nerovna letum praxe a zkouseni...
Sorry, ale myslim, ze autoinstalaci asi za sebou moc nemas a teorii se to dohnat bohuzel neda....
Ke kapacitorum bylo dost diskuzi a teoretickych i praktickych testu a poslechove to vetsinou konci v jeho prospech, idkyz nikdo dle teorie jeho vyznam neprecenuje, u zesilovacu s DIN vykony kolem 0.5kW a vyse je jeho pouziti proste doporucene a ikdyz mozna o pocitu, tak se proste instaluje. Tecka a bez diskuze.
K totalnimu OT zde v thredu o rade o autorepro - opet opakuju - vetsina byt i levnych ale praxi a uzivateli overenych autoreproduktoru je lepsi, nez jakakoliv produkce repro pro stavebnice domacich repro. Rovnez tecka.
Je to muj nazor (ktery je tedy podporeny asi vsemi autohifisty, kteri se casem dopracovali ke stejne myslence a to ze kvalitativni latka se da posunout jen opetovnym zvysenim kvality jednotlivych soucastek retezce a jejich sladenim a vyladenim, desitkami hodin testu a poslechu a praktickymi zkusenostmi. Uz jen proto, ze kazde auto je jine a kazde je tim padem trochu jiny poslechovy prostor, s jinymi sancemi umistit soucastky autoretezce, tam kam potrebuju.
Neberu ti tvuj zapal pro vec, ale v autohifi je pomerne kontraproduktivni, pokud mi prijedes predvezt auto, ktere bude vybaveno podle tveho receptu uvadenymi reproduktory a home made vyrobenymi zesilovaci, to auto ujede s hrajici hudbou par set kilometru bez zmeny kvality produkce a bude hrat lepe nez moje auto, jak opakuju - verejne se ti omluvim a prohlasim se za debila.
Tecka, nebudu uz reagovat na cokoliv, vidis to z pohledu zidle pred PC, ja to vidim trochu jinak.