Ta sběrnice sama o sobě nicmoc neudělá. V některých hrách (tipuju to na hlavně na opengl) bude pokles výkonu výraznější, ale jinak nic tragickýho. 512bit sběrnice byla pro R600 overkill, ale to je dáno jednak tím, že R600 běží na >100MHz nižších taktech, než se původně plánovalo, a pak několika dalšími důvody (architektura paměťového řadiče, jakou ATi používá, se pro mezikrok a la 384bit atp. moc nehodí a navíc redukuje počet padů na die oproti klasickým řadičům, takže ačkoli R600 512bit sběrnici moc nevytíží, byla pro ATi její implementace realtivně jednoduchá - viz např. PCB menší než má 384bit GF8800GTX).
Pokud bude HD2900PRO 256bitová, bude na tom podobně jako X1800XT nebo X1900XT - ty měly nepatrně rychleji taktované jádro (625MHz oproti 600MHz u HD2900PRO) a nepatrně pomaleji taktované paměti (cca 1500MHz oproti 1600MHz u PRO) a že by je 256bit sběrnice nějak extra brzdila, se říct nedá
Navíc R6x0 při MSAA nebrzdí propustnost pamětí, jako tomu je u ostatních čipů, ale brzdí ji pomalejší reslove, takže je to architektura relativně málo závislá na propustnosti paměťové sběrnice (stačí se podívat na nízké rozdíly ve výkonu mezi HD2600XT s 1400MHz pamětmi a 2100MHz pamětmi).
//edit: mohlo by se to tedy projevit u zmíněného OpenGL, nebo při použití FP16 HDR + MSAA - ale to by spíš pramenilo z deativace poloviny interního ring-busu)