Ano. Jenže, potřebujeme opravdu fyzikální akcelerátor? Zatím žádná hra nedokázala, že by její fyzika byla tak náročná, aby její hardwarová akcelerace byla nějak prospěšná. Jsou v podstatě dvě teorie:
1. PhysX není povedený - byl to prostě pokus, který se nezdařil a jeho výkon (či vhodnost jeho architekutry pro fyzikální výpočty vyžadované hrami) nejsou na takové úrovni, jaká by byla třeba
2. Více fyziky ~ více objektů. A to znamená větší zátěž na CPU (objekty, generování vertexů...) a větší zátěž na GPU, které musí tyto objekty vykreslit = nižší výkon.
Navíc mě se stále zdá velice pochybná celá ta cesta CPU-NB-[SB-PCI-PhysX-PCI-SB-NB]-PEG-GPU
A k tomu ještě "kvalita" implementace PCI na současných čipsetech (nesrovnatelně pomalejší, než na >5 let starých deskách)
ATi prezentavala, že PhysX je ve výpočtech kolizí srovnatelný s RV530 (nyní tedy RV535). A ty se spotřebou nijak moc neliší, navíc jakákoli karta psotavená na RV535 je nesrovnatelně levnější, než PhysX. ATi můžeme a nemusíme věřit. Ale stejně tak můžeme a nemusíme věřit Ageie.A mimochodem, podivej se, jakou ma spotrebu Ageia a jakou libovolnej GPU pouzitelnej pro fyzikalni vypocty.
Každopádně, kdyby fyzikální akcelerace byla k něčemu dobrá, určitě by už někdo z tria ATi/nVidia/Intel uvedl vlastní plnohodnotné řešení...