THX zacitujem len z jedneho zakona (108/2006 novelizovany 118/2006) o ochrane spotrebitela, podomovom a zasielkovom predaji pre rekapitaluciu pre nas vsetkych nezaskodi:
strucny vytah - tovar musi byt doruceny do 30 dni od objednavky, ak to nevie splnit musi do 15 dni (pocitam ze odkedy to zistil a nie 30+15) vratit peniaze (ak uz boli nejake zaplatene) alebo poskytnut alternativny tovar za rovnaku cenuT R E T I A Č A S Ť
ZÁSIELKOVÝ PREDAJ
§ 9
(1) Zmluva uzavieraná na diaľku je zmluva, ktorú uzaviera predávajúci a spotrebiteľ na zásielkový predaj tovaru alebo na poskytnutie služby na diaľku výlučne prostredníctvom prostriedkov komunikácie, ako je najmä adresovaný list. adresovaná tlačovina, neadresovaná tlačovina, ponukový katalóg, inzercia v tlači s formulárom objednávky, automatické telefónne zariadenie, telefón, videofón. fax. videotex (mikropočítač a televízna obrazovka) s klávesnicou alebo obrazovkou reagujúcou na dotyk, rozhlas, televízia pri predaji cez telefón alebo elektronická pošta.
§ 10
Povinnosti predávajúceho
(1) Pri zásielkovom predaji je predávajúci povinný pred uzavretím zmluvy na diaľku súčasne s ponukou tovaru alebo služby spotrebiteľovi oznámiť
a) svoju totožnosť, trvalý pobyt a živnostenské oprávnenie, ak zásielkový predaj vykonáva fyzická osoba, obchodné meno a sídlo, ak zásielkový predaj vykonáva právnická osoba,
b) opis tovaru alebo služby,
c) cenu tovaru alebo poskytnutej služby,
d) dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru,
e) platobné podmienky,
f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy,
g) cenu za použitie prostriedkov komunikácie na diaľku, ak sa cena určuje inou ako základnou sadzbou,
h) lehotu, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou ponukou vrátane ceny,
§ 13
Ďalšie zmluvné podmienky
(1) Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak. predávajúci je povinný objednávku spotrebiteľa splniť do 30 dni od jej doručenia.
(2) Predávajúci a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene; náklady spojené s vrátením tovaru pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy znáša aj v tomto prípade predávajúci.".
(3) Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení.
(4) Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení, predávajúci je povinný nahradiť všetky preukázané náklady, ktoré spotrebiteľ vynaložil na objednanie tovaru alebo služieb.
(5) Pri náhradnom plnení je predávajúci povinný spotrebiteľovi dodať tovar alebo poskytnúť službu v rovnakej kvalite a cene.
takze vyzera to (aspon podla tohto zakona) tak, ze napriek tomu, ze mate spolu uzavretu zmluvu, tak ju jedna strana jednostranne nemusi plnit a moze si vybrat ci ti vrati peniaze alebo ti zozenie naozaj taky lacny monitor a nie je ju mozne nutit do toho monitora ked sa moze rozhodnut pre peniaze, to by bola odpoved na moju otazku ako by to bolo v pripade ze by bol tovar zaplateny, ako je to v pripade dobierky som zo zakona nevycital
v najhorsom pripade ako utecha ale mozu dostat dotycni pokutu za porusenie roznych zakonov napr. zakona o cenach, kedy zavadzali cenou vymenou za co som im dal svoje osobne udaje a pod., tych poruseni sa najde isto dost ak ti po potvrdenej objednavke odmietaju predat tovar (napr. tiez neinformovanie o nedostupnosti tovaru ak ho ponukaju a budu neskor tvrdit ze ho nemaju)
na druhu stranu by stacilo aby SOI kupila ten monitor uz teraz za zvysenu cenu, cim by potvrdila klamstvo o absencii skladovych zasob ak sa budu vyhovarat na to
celkovo je to o tom, ze je pre nich tak ci tak vyhodnejsie z fin. hladiska zaplatit radsej pokuty ako dodat monitory, ak by sa jednalo len o par kusov monitorov mohlo by byt lacnejsie ich radsej dodat a neplatit pokuty
btw. akurat pocas pisania mailu mi dosiel mail z toho obchodu, ze vraj moja objednavka nebola potvrdena, tak neviem co bol potom predosly mail v ktorom mi dosla objednavka
ad tesco - no ono sa to prave riesi, kontroly sa deju v kuse, akurat nie su medializovane ako to maso, ale bezne lietaju pravidelne v desiatkach tisic kludne aj viackrat do mesiaca. co sa letakov a vypredania zasob tyka, tak ja som spominal citujem "v letaku musia uvadzat tovar ktory realne vedia zabezpecit, ak ho tam nemaju uz na zaciatku, tak pekne pokuta", ak ho tam nemaju uz na zaciatku akcie tak lietaju pekne pokuty, nieco ine je po niekolkych dnoch ale minimalne prve dni tovar musi byt dostupny ak nie je vyslovene v letaku uvedene obmedzene konkretne mnozstvo kusov
EDIT: len namatkou som si pozrel aj Zakon o ochrane spotrebitela 634/1992 a porusili minimalne toto a tych poruseni sa najde az az, zaco vyfasuju pokuty ked nevedia dat na net poriadne ceny:
§ 12
(1) Predávajúci je povinný jednoznačne informovať spotrebiteľa o cene predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb platnej v okamihu ponuky. Za týmto účelom je povinný najmä zreteľne označiť výrobky cenou alebo informáciou o cene výrobkov alebo služieb inak vhodne sprístupniť. Podrobnosti o spôsobe označovania cien môže ministerstvo upraviť všeobecne záväzným predpisom.
(2) Informácie o cene alebo okolnosť, že informácia je neúplná alebo chýba, nesmie najmä vzbudzovať dojem, že:
a) cena je nižšia, než aká je v skutočnosti,