Citace Původně odeslal butcherson Zobrazit příspěvek
Zdravim,tak sem udelal velkou chybu,ze sem koupil notebook na dobirku.Vim to a kaju se..rad bych ovsem znal vas nazor,jak situaci resit.Jde o to,ze me prodejce ujistil,ze je notebook v naprostem poradku.Poslal postou,ja vyzvedl,ovsem notebook je bez disku,nefunkcni touchpad ani usb porty (je to iBook G4 od Applu)Byl sem s tim uz v servisu a tam jen kroutili co to bylo za vsivaka.Mam jeho adresu na baliku a telefoni cislo (ktere me nebere).Nevite jak na to?Hodnota baliku byla 8100Kc.Diky za kazdou radu
1) jestlize ti nekdo proda vec, ktera nema vlastnosti, ktere sis pri uzavirani smlouvy vyminil, pak samozrejme mas v obecne rovine narok na to, aby prodavajici tyto vady na svoje naklady odstranil. takze, minimalne bych pozadoval, aby prodavajici uvedl ten notebook do stavu, v jakem by podle smlouvy mel byt.
2) navic, jestlize te prodavajici ujistil, ze je notebook uplne v poradku a NB potom vykazuje defekty, ktere jsi popsal, pak se uplatni § 597 odst. 2 OZ, ktery ti dava pravo od smlouvy odstoupit
3) mas pravo na nahradu nakladu, ktere ti v dusledku vymahani odstraneni vad vzniknou
4) jestlize vedel, ze NB neni v poradku (coz vzhledem k okolnostem vedet musel), pak se prodavajici dopustil tr. cinu podvodu podle trestniho zakona - vzhledem k tomu, ze skoda presahuje 5000 Kc.

takze, suma sumarum. napsal bych mu doporucene (a nejlip s dodejkou) dopis, ve kterym mu oznamis, co s NB je a zaroven mu das najevo, ze od smlouvy odstupujes a vyzves ho k vraceni penez. zaroven bych tam dal pohruzku pravniho vymahani a trestniho oznameni na policii pro podvod.