Sláva, konečně jsme se k něčemu dobrali. Ale teď jedna otázka na zamyšlení - kdo na tom bude lépe?
1) Ten, kdo si teď koupí drahý dual-core a bude s ním žít tři roky.
2) Ten, kdo si teď koupí levný procesor a pak ho třeba za rok vymění za v té době levný dual-core.
Kdybych teď koupil Celeron D za 1500, tak ho za půl roku můžu vyměnit za E4300 za 3000, přičemž to je stále méně než E6300 dnes za 5200. A ještě mi pak zbude ten Celeron, který budu moct prodat. A situace za rok? To už budou 45nm modely s větší cache, čili opět výhoda. Mimo to tímto postupným upgrade dostaneš novější revize procesorů s méně bugy a i lepšími možnostmi přetaktování.
Víš, on Xeon MP je určený pro 4-way desky, a proto má takovou cenu. Zjisti si ceny Opteronů 2xx a klasických Xeonů. Tak odlišné od desktopu nebudou.
Proto máme u příspěvků datum. Taky asi víme, že když tady někdo říká, že dá druhému 486ku zadarmo, že to nenapsal v roce 1990.
Omyl, ty jsi žádné dva protipříklady nenašel. Ty jsi prostě jen srovnal jeden z nejvýhodnějších dual-core (C2D) s jedním z nejméně výhodných single-core (P4) a vymyslel si účelové překroucené tvrzení.
To už mi nějak nápadně připomíná toho, jehož jméno se nevyslovuje, který také je schopen programovat, surfovat po webu, kompilovat, dívat se na HDTV film, psát dokument ve Wordu a hrát počítačovou hru v jeden jediný okamžik.
Tak si připrav peněženku. Já půjdu radši investovat přebytečnou cash do dluhopisových fondů.
Takže ty když bys měl někomu koupit single-core, půjdeš do obchodu a vezmeš P4ku, i když poskytuje horší výkon než A64 a stojí o hodně víc? Vybral jsem to, co je v SC výhodné (tj. A64) a k němu vybral dual-core se stejným single-threaded výkonem.
To, co říkáš, je nesmysl, protože zamknout si pozici znamená, že už tam ten panák je (je veden v nějaké lokaci a pak se tam vyrenderuje). Jenže tady mluvíme o něčem jiném. Máš thread, který potřebuje spočítat posun panáka (fyziku - tj. jak daleko, zda z něčeho nespadne atp.). Tenhle thread si načte info o okolních věcech ze sdílené RAM, včetně pozic okolních panáků. Provádí výpočet a když zapisuje výslednou pozici svého panáka... ejhle, už tam nějaký jiný panák je. Chápeš? K problému dojde v důsledku toho, že při paralelním zpracování se scéna změní v době, kdy thread počítá s původními daty. V single-threaded zpracování se ti něco takového nikdy stát nemůže, protože threadu nic za běhu výpočtu změnit sdílenou RAM nemůže.
Pak máš říct, že sis C2D koupil pro radost, ne proto, že to bylo výhodné.