Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello
Ati nebude mit nikdy asi ovladace pro linux ....
1. nikdy neumela ovladace
2. a uz vubec ne pro linux ...
BTW, k threadu ...
Musim priznat, ze na blbem desktopu s WinXP (hry) mi pripada dual nanic ...
Ovsem treba posledni kernely se SMP a 2x Dual core, treba, to je jina kava ...
Staci jen instalace Slackware se zaplym a vyplym SMP (balicky jsou i486) a je to BRUTALNI rozdil ..... Jen kdyby to DVD cetlo rychleji ...
Ovsem ve hnus Windows je mi dual nanic .... Ale tam je mi to taky uplne ukradeny ....
Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
Atari 1040 STe - game machine :-)
Atari 800XE - game machine also :-)
MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter
tak si to DVD nakopiruj na disk
No ATI uz patri pod AMD, tak ta sance na dobre ovladace snad bude...ovladace umi, ale proc nema tu akceleraci netusim - pod klasickem X hardwarove bezi. Btw. nVidia pro G80 ovladace vyzaduje cisty (cti preinstalovany) system![]()
No pod XP si to predstavit umim, ale tech programu jeste tolik neni...ale na Viste budeme radi za kazde jadro![]()
C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
dalsi dukaz toho, kudy se bude vyvoj ubirat... neni potreba se hadat- je jasne ze vyznam to ma a mit bude - jen nektery vyvojari budou muset prekousnout to, ze s tim budou mit vice prace.
A i "singlecore" programy na svem C2D vyuziju - viz nedavno, kdyz jsem dekryptoval heslo (jedno jadro na 100%) a mezitim jsem hral NFS Carbony na max detaily (o tom ze je to shit ani nemluvim) affinita na druhe jadro.
Tento thread zda se byt nekonecny...![]()
KOMPÍK1: E8400 4Ghz, NH-U12F, GB EX38-DS4, 4x1GB Kingston HyperX 1066Mhz, Asus HD4870(840/4000)+AC S1+NoctuaP12, 36GB raptor,2x250GB, 2x1TB-usb, X-FI E.G.+Genius HT5.1 5000, Samsung 275T, A+Case X-Blade, Fortron 500W
KOMPÍK2: E6850 3,4Ghz ACfreezer7P, Asus P5B Dlx, 2x1GB Kingston HyperX 760Mhz, 8800GT(700/1700/2000)+AC S1+NoctuaS12, 160GB, 750GB-usb, Dell 248wfp, Coolermaster Elite, Asus 450W
KOMPÍK3: X2 4800+ BOX, Asus M2V-K8T89, 3GB 667Mhz, Ati Sapphire X800, 80+320GB, Samsung 2243NW, EC 300W
PS3 slim, Iphone 4G 32GB JB, Xtremer Pro 2x2TB
Btw ohledně vývojářů (konkrétně her). Nejlepší by bylo, kdyby si tu lidé přečetli ten starší rozhovor s tvůrci novýho Unreal enginu. Ti se vyjadřovali celkem rozsáhle i k programování MT a bylo to velmi zajímavé počtení. Je to trochu odbornější, ale určitě mnohem poučnější, než PR kecy našeho šaška z Valve.
Nevim, jestli už tu někde na začátku threadu padl ten link a moc se mi ho nechce teď dohledávat, snad si pak někdy najdu víc času, ale koho ta problematika doopravdy zajímá, tak by si to měl najít. Je tam dobře řečeno, proč programování multithreadově nečeho tak rozsáhlého jako je Unreal engin, je takový průser.
Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
Blog o mobilní technice -> [WWW]
No vezměme si prostě ten základní fakt, dualcore tu neni pro to aby zvyšovalo výkon v aplikacích, nebo znamenalo ňákej pokrok, je tu proto, že výrobci CPU již nejsou schopni adekvátně zvyšovat výkon v single thread. Dualko si člověk mohl postavit od dob Pentia PRO když to potřeboval a mohl to využít. A dual CPU stroj je úplně to samý jak dualcore, kor když komunikujou přes FSB (pravda, K8 je v tomhle trochu vymakanější, taky je to nej serverovej CPU.) A nikdo o to neměl zájem, leda na servery, já jsem si jeden dual postavil už před pár lety, byla to Dual Pentium 2 350 @ 412 a tehdy jsem ještě neměl moc zkušeností a byl jsem z toho nešťastnej, protože jakákovil stejně taktovaná single P2 mi naprosto ve všem co jsem používal podávala stejnej výkon, hlavně v hrách mě to štvalo, tak jsem se toho zbavil. A ony se ty aplikace moc nezměnily, pokud někdo programátory donutí aby psali pro dualcore, bude to jedině ze zoufalství před naprostym zastavenim rozvoje v oblasti CPU.
Jen si to vezměte, jak výrobci už nedovedou zvyšovat frekvenci CPU, koukejte jak šly výrobní procesy za posledních pár let: udáváno v micronech. A frekvenci udávám takovou kam to šlo za naprosto běžnejch podmínek s asi nejlepšim CPU tý technologie a za zavináčem kam asi tak šel taktnout, čili strop tý technologie. Berte to prosim vše jen přinližně, ne úplně doslova.
0.25- Pentium3 Katmai - až 600mhz oficiál @ 700mhz max.
0.18- Athlon XP2100+ Palomio real 1.73ghz @ někam pod 2ghz. Pokud počátám Netburst tak Willamate 2ghz oficiál, dobré kousky oc kolem 2.4ghz.
0.13- AthlonFX 55 clawhammer - 2.6ghz @ 2.8ghz. / Intel P4 Northwood 3.4ghz @ 3.8ghz.
0.09- Athlon FX 57 san diego - 2.8ghz @ 3ghz. / Intel P4 Prescott 3.8ghz @ (upřímě 0, spusta z nich throtlovala i na defaultu s normánim chladičem)
0.065- Zaim jen Intel Conroe 2.93ghz @ 3.8ghz.(Netburst už nezahrnuju) A u AMD se dá předpokládat že nová K8 nebude frekvenčně moc nad tou současnou, AMD tvrdí že hlavní problém současnejch K8 v dosažení vysokejch frekvencí je neoddělené napájení paměťového řadiče a jádra, což se u budoucích socketů změní a K8 půjde prej vejš, a taky nevíme co přinese K8L, no to jsem odbočil.
Čili k čemu jsme došli? Že největší pokrok byl zatim na 0.18micron, od tý doby se to zpomaluje ten pokrok, na 0.13 to bylo ještě skvělý, byl to asi vrchol pro oba výrobce CPU. Ale 0.09 už byla katastrofa. U Intelu jeho prescott naprostá pohroma, stejný frekvence, na stejnejch taktech o chlup horší výkon, díky pomalý L2 cache a ještě k tomu větší zahřejvání a spotřeba. Intel na 0.09 přešel jen s tim, že procesory vyráběné 0.09micron jsou prostě na výrobu znatelně levnější než 0.13 a tak Intel víc vydělal i když ty CPU byly shity.
Ačkoliv v době nástup Prescotta se na něj nadávalo a po nástupu Winschestera u AMD říkalo, jak to AMD zvládlo líp ten přechod, ono to neni tak docela. Ano, AMD to zvládlo líp, jejich CPU na tý samý frekvenci mnohem míň žraly a topily než jejich starší modely, ale to bylo asi tak vše, žádný orgie ve zvyšování taktů se nekonaly, K8 zůstala frtekvenčně prakticky na místě. 2.4ghz Athlon 64 3500+ měl furt 2.4ghz ať už tam byl Newcastle nebo Vencie, akorát Newcastle se dostal průměrně na 2.6ghz po OC a Venice na 2.8, hmm 200mhz, to je zanedbatelné. 0.065micron neni taky niak revoluční, a budoucnost v tom zmenšování výrobního procesu moc neni, intel s tim dělá hype, jakej proces už testuje a AMD vyrábí furt 0.9 ale realita je taková, že tim Intel už moc nezíská, leda číslo a statistiku a možná trochu nižší spotřebu když mu to vyjde, jo a možná levnější produkci. K dalšímu pokroku dojde až se CPU začnou vyrábět úplně jinak, ale kdo ví.
A ještě bych chtěl dodat pro zastánce Dualcore pár věcí, na který se tu podle mě pozapomíná. Mam na vás otázku - využíváte ty 2 jádra naplno najednou opravdu? nebo máte jen dobrej pocit z benchmarků? Je to sice hezký, že si pustíte 2cpumarky najednou s prakticky nulovim zpomalenim výsledků. ale podívejte se na to v praxi, mluvim z dob kdy já jsem měl ten dual. Abych to ňák využil, musel jsem přemejšlet co vůbec mam udělat, začal jsem teda komprimovat nebo kódovat na pozadí video a mezitim si pustit ňákou gamesu. Rychle mě to ale vyvedlo z omylu že tohle půjde. Nejen že tamten program zatížil řadič paměti a snížil drasticky prostupnost do RAM, čili mi FPS šly o 20% dolů, no faj, furt lepší jak 80% při single. To bych překousnul ještě, ale práce disku atd, ta taky byla trochu cejtit (ano, DMA pracovalo dobře), jakmile si hra potřebovala na něco sáhnout na disk bylo to na tejden protože ho už zatěřoval tamten program. Ale vůbec největší problém byl s kapacitou RAM. Ono spousta programů ve win má tu vlastnost prostě zabrat celou volnou ram, přičemž když něco běží na pozadí, narvou to třeba do swapu, jen aby měly co nejvíc ram pro sebe. Ale tohle byla ta katastrofa, protože ta hra hned vycucla ram pro sebe a začala cpát přitom tamten program do swapu, ten ale byl aktivní tak ho win zase tahaly do ram prostě systém byl na to hraní nepoužitelnej, protože jakmile jste se třeba dívali na jednu zeď , win vám mezitim něco hodily do swapu a když jste se otočily tak sek na 2 sekundy než se to načetlo zpátky a takhle to bylo furt. Řekl jsm si fajn, mam na to málo ram, dokoupil jsem 2x takovou, ale to samý, jen to trvalo dýl než ta hra zabrala tu ram zas celou, prtože neunloadovala ty textury z minulejch levelů třeba. Takže jediný pozitivum jsem v celym dualku našel to, že systém měl svižnější odezvy a byl dobrej v renderingu a když měl dělat 2 složitý matematický operace najednou s nízkou náročností (nebo penvně stanovenou) na kapacitu paměti ale v praxi mi to bylo úplně k prdu. A pořád platí že většina lidí co maj třeba přetočený Core2 duo si libujou dobrym výkonem, ale to cejtěj ten dobrej výkon toho jednoho jádra, tý architekury toho CPU, ten výkon tam neni díky tomu dualcore, zkuste si třeba vyřadit jedno jádro tim že ve win odstavíte podporu pro SMP a dost možná rozdíl téměř nepoznáte.
The best Unreal Tournament maniac.
2 DOC_ZENITH: Ad posledni odstavec: to, ze sprava pameti a CPU scheduler jsou ve woknech parodie, ze jsou naprosto tragicke, neni zadne tajemstvi, to ale neni chyba dual-core. Kdyz si na dualcore pustis nejaky opravdovy operacni system a nemas vylozene malo RAM, muzes provadet hodne veci najednou naprosto bez problemu.
Souhlasim s tebou v tom, ze rust rychlosti CPU se hodne zpomaluje. Dokud nekdo nevymysli neco zcela noveho, dlouho to uz takto zrejmne nepujde. V tom se asi shodneme. Zaroven ale tvrdis, ze vice CPU je take na nic. Jake je tedy tvoje reseni? Predpokladam, ze asi zadne, ze se proste mame smirit s tim, ze vykon CPU uz moc rust nebude a fidli. No tak s tim se ja smirit nehodlam a nastesti nejsem sam.
2 Eagle:
Dobre, ze jsi napsal IMHO, protoze ve Valve si ocividne mysli neco jineho a jejich novy (zcela jiste hodne zpraseny) engine, ma podporovat mnohem vice jader nez 2 nebo 3. Jak ale zduraznil ten vyvojar z Unreal 3 enginu, hodne zalezi na tom, jak budou ty jadra propojena. doted se totiz MT SW psal s durazem na minimalizaci inter-threadove komunikace, coz je jednak narocnejsi na cas, jednak to ten SW muze dost brzdit. Skutecne nativni QC ala pripravovane AMD skutecne umozni vyuzit vsechna 4 jadra bez velke penalizace zpusobene komunikaci mezi jadry, protoze budou propojene velmi rychlym crossbarrem. Verim tomu, ze kdyz bude klidne tech 16 jader, o kterych pises, velmi rychle propojeno (HyperTransport 2.0) a zaroven to bude NUMA, ze to bude realne vyuzitelne.
Ad spotreba: sam vis moc dobre, ze pro MT aplikace je spotreba DC o stejnem vykonu NIZSI nez u odpovodajiciho SC. Dukaz je napr. Niagara, ktera na serveru, kde bezi hodne procesu/vlaken, naseka pozadi libovolnemu procesoru, dokonce i vetsine dvouprocesorovych konfiguraci vcetne nejlepsich XEONu pri velmi nizke spotrebe.
Tim Sweeney:
"Most of the current multi-threaded software is developed with an eye at keeping inter-thread messaging and synchronization as low as possible because both have a significant cost. This cost will be lowered by an ordered of magnitude by multiple cores on a single die giving in turn more flexibility for the programmers.
Applications which got low speed-ups by going multi-threaded due to the overhead of fine-grained locking mechanisms will be able to exploit multiple-processors with fast interprocessor communications much better."
Naposledy upravil Petrik; 06.12.2006 v 18:50.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Petrik: Jaký význam má nativní quad-core na problému komunikace mezi thready (tedy, že jeden čeká na druhý, až se zpracuje)?
Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Cekani, az se druhy zpracuje, neni problem pomale komunikace mezi thready. Tim Sweeney mel na mysli neco jineho a ty moc dobre vis coPochopil jsem z toho zhruba toto: MT SW jde psat dvema zpusoby: budto se minimalizuje mezi-vlakovna komunikace na minimum, coz je nutne u CPU propojenych pomalou FSB, protoze jinak oba procesory tato komunikace velmi brzdi. Pak ale zrejmne nastava to, ze na sebe musi thready dlouho cekat a pod, coz neni efektivni. Dalsi moznost je psat MT SW bez ohledu na minimalizaci mezi-vlaknove komunikace a soustredit se jen na co nejefektvinejsi navrh z hlediska MT pristupu. To ale zrejmne muze vyzadovat pomerne hodne mezi-vlaknove komunikace, coz je v pripadne nativne vice jadrovych CPU pouzitelne a podle nej to muze prinest vyrazny narust vykonu. Upozornuju, ze tomu nerozumim, jen jsem si prelozil, co Tim napsal...a pripada mi to pomerne logicke. Jinymi slovy: dnesni MT SW neni optimalizovan na DC, takze jde ocekavat dalsi zvysovani vykonu i u nyni MT aplikaci....
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
2DOC_ZENITH:Víš ono od dob PII se wokna trochu vyvinuly. Nebudu ti tady tvrdit, že pořád využívám obě jádra na 100%, 95% času ten výkon nevyužiju. Jenže 95% času se nevyužije ani výkon single core a přesto ji lidi kupujou 3GHz cpu, i když by jim 95% času stačilo PII200MHz.
Chtěls konkrétní případ, máš ho mít: Na pozadí mi běží DC++(nic se zrovna netahá), pustim si hudbu(winamp) a jdu pařit nějakou gamesu(Trackmanii Nations). Už teď mám oproti singlu výhodu protože TM dostane celej výkon výkon jednoho jádra o zbytek se postará druhý jádro. V tuhle chvíli ještě můžeš argumentovat, že za cenu dualcore máš výkonnější single, kterej to zvládne všechno, a budeš mít pravdu. Zlom ale nastává v okamžiku kdy přes to DC++ začnou pořádně lítat data(třeba 5MB/s), v tom okamžiku si DC vezme chvílema až 45% výkonu jednoho jádra. Dualcore nemá problém, jenom se mi delší dobu načítaj nový mapy ve hře, ukaž mi takový singlecore cpu do ntb který to zvládne a kdybys nějaký náhodou našel, tak pořád budeš muset ještě pečlivě nastavovat priority - já nemusííím. U desktopu je to stejný jenom jsou ty výkony trochu vejš.
Jenom dodám, že takovejch příkladů bych mohl napsat daleko víc z věcí který běžně dělám.
Děkovat mi kromě karmy můžete také v BTC: 1JVRVYsWRYFb9AajzoHRVnmqjgpBjYmykr
Hehe. S tim DCčkem jsem to už sledoval na jednom notebooku, kde bylo jenom jedno jádro a ve chvíli, kdyby ti DC vytěžovalo 45% jádra, tak jako už neni šance z toho pomaloučkého disku, jaký má třeba právě tvůj A6T cokoli ještě natáhnout jinou aplikací. Situace, kterou tu popisuješ má limit spíš v pomalém notebookovém disku.
Zamýšlet se nad výkonem DC na sestavě, kde je disk skoro polovičně rychlý, než to nejpomalejší, co se dá do stolního PC sehnat, je trochu zcestné.
Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Naposledy upravil Petrik; 06.12.2006 v 20:35.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
2swarm: Můžu tě ubezpečit že to nijak hrozný není, nejvíc jsem tam přes to DC zatím viděl 11,5MB/s(víc už prostě 100Mbit nedá) a pořád sem byl schopnej si u toho pustit film bez toho aby se to nějak sekalo, jenom se o něco delší dobu spouštěl, nic víc.
Děkovat mi kromě karmy můžete také v BTC: 1JVRVYsWRYFb9AajzoHRVnmqjgpBjYmykr
Neprosto bez problemu - nerikam, ze takhle hraju ty nejnarocnejsi hry, ale to ze si muzu pustit nejakou gamesku behem komprimace/defragmentace/whatever - podminka je mit aspon 2 disky. Ono to s tou omezenosti sbernic atd. a malo pameti tak zhave neni, ale jak sem rikal, pokud ma clovek jeden disk, tak mu DC na multitasking taky moc nepomuze.Původně odeslal DOC_ZENITH
I na obycejne prohlizeni webovych stranek (s flashem atd) je nekdy i 1GHz malo - zkus si nekdy celej den pracovat na PII kolem 400MHz, klidne i s hodne RAM a rychlym diskem - par tabu v Opere a uz jen cekas.Původně odeslal Peca-on-line
Presne tak, ja napr. na jednom monitoru hraju Richard Burns Rally a na druhem mi bezi televize (kdyz se chteji spolubydlove koukat treba na ordinaci v ruzove zahradePůvodně odeslal Peca-on-line
)
Windows sheduler je bohuzel debilni, nastesti ani na mem koncepcne prehistorickem procesoru prepinani uloh zase tolik vykonu neubere. V tomto ma ale DC nevyhodu oproti singlecore. Nejake uvahy o cene me nechavaji klidnym, sem ochoten si za komfort ktery mi DC prinasi priplatit. Ale tyhle vase vize o 16ti jadrovych CPU mi prijdou prinejmensim legracni. Dualcore sem kupoval kvuli multitaskingu, rozhodne ne kvuli mutlicore-optimalizovanych aplikacim (kdyz se zamyslim, tak krome winraru u ktereho je narust vykonu opravdu "uzasny" me nenapada zadnej program co pouzivam, kterej by DC vyuzil).
Verim tomu ze do budoucna par her DC-ready bude, casem mozna i Quad-core ready - ale jakej narust vykonu budou prinaset? A opravdu si nedokazu predstavit jak bych v blizke budoucnosti vyuzit onen 4jadrovej procesor. Natoz 16ti jadrovej atd![]()
Naposledy upravil Caleb; 06.12.2006 v 19:33.
Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104
Ano, zaroven ideu vice jader neodsuzuju - dokazu omezeny pocet jader (momentalne 2) obcas vyuzit - ale k multitaskingu, ne ke zvysovani vykonu jednotlivych aplikaci.
To ze idea zvysovani vykonu neustalym navysovanim poctu SMP jader je absolutni nesmysl, snad uz pochopil kazdy.
Naposledy upravil Caleb; 06.12.2006 v 23:37.
Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104
Tak jako v akademickém prostředí se třeba dual core využije. Zrovna jsem se nedávno bavil s kamarádem (taky FEL, 5. ročník), který potřeboval počítat nějaký složitější systém, tak si to naprogramoval tak, aby mohl využít víc jader, takže ho o 99% vyšší rychlost zpracování výpočtů potěšila. Já sám když to vyjde, tak možná na dual core procák už taky přejdu (v notebooku) možná už za týden (upgrade ale neni z důvodu DC) i doma. Věřim, že do školy se mi to bude hodit. Jinde asi moc ne, možná tak ten DVB-T TV tuner, který čím je slabší signál tím víc vytěžuje procák.
Ačkoli si stojim za tim, že naprogramovat celou hru MT je dost HC záležitost, u některých aplikací jsem přesvědčen, že by to nebyl takový problém, ale zase na druhou stranu tam nějak neni důvod, aby byly MT, protože nemám pocit, že by většina těch normálních aplikací trpěla nedostatkem výkonu ani na rychlých SC procesorech. Výhodu dvou jader ale taky vidim u některých uživatelů právě v multitaskingu dvou výpočetně náročných aplikací (víc jak dvě jsem nějak nikdy nepotřeboval, stejně jako asi většina lidí běžně). U notebooků mi ale vadí, že neexistuje možnost, jak to druhé jádro úplně vypnout a odseknout od napájení, aby se snížila spotřeba procesoru...na to abych psal ve Wordu někde v čekárně mi přijde trochu mimo, aby pracovaly obě jádra.
Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Jasne, jenom tem tupcum z Valve, Epic games a tvurcum Alan Wake 2 to porad ne a nedochazi....uvidime, co si o tom "absolutnim nesmyslu" povime treba za rok nebo za dva... jinak Xbox a PS3 predpokladam take navrhovali tupci, kdyz to prvni ma 3 a druhy dokonce 8 jadrovy CPU...
Jo abych nezapomnel: pravdepodobne nejocekavanejsi hra soucasnosti, totiz Crysis, pokracovani FarCry, ktera pobezi na CryoEngine 2.... co myslite, je ST, nebo MT? Autori jsou totiz ocividne take tupci, ktery to take nepochopili a udelali to, to byste neuhadli.......multithreadove. Takze to bude jiste "prasarna se snizenou vystupni kvalitou", vid Eagle, radeji to ani nebudu zkouset. Vecna skoda no. Kdo videl trailery, tomu musi byt jasny, ze to je teda vazne prasarna. No fakt me zajima, jak to pobezi na SC. ...sorry za flame, ale tohle je trochu moc...
Jeste jedna poznamka: nikdo tu netvrdi, ze naprogramovat hru MT je jednoduche, ani ja jsem to (doufam) nikde nenapsal. Porad ale tvrdim, ze to jde a hlavne, ze se tak nove dobre hry psat budou, coz se ukazuje jako pravda. Stejne tak video / audio codeky se postupne stavaji MT. A myslim, ze uz i lidi typu Eagle zacinaji chapat, ze Mutli-core zase az tak uplne marny neni a ze brzy to bude treba na hrani narocnych her nutnost.
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=36037 :
Also of note from the report are a couple of other things. Mainly that Crysis will run on both DX9 and DX10 and on Windows Vista and Windows XP. A video card supporting Shader Model 2.0 is the minimum, period. Don't bother with anything less. The CryEngine 2 as its called, can scale back quite a bit, around 2 years according to Crysis-Online, and scale ahead around 1.5 years or so. Crysis will utilize multi threaded CPU's which means the game will support Quad Core processors.
Naposledy upravil Petrik; 07.12.2006 v 01:55.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore
"Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH
Seznam několika her s podporou dual-core cpu....
http://forumz.tomshardware.com/games...pict94969.html
Toto téma si právě prohlíží 2 uživatelů. (0 registrovaných a 2 anonymních)