Výsledky hlasování: Presvedcil vas vykon G80?

Hlasující
173. Nemůžete hlasovat
  • Ano, uz jsem majitelem 8800GTX

    17 9,83%
  • Ano, uz jsem majitelem 8800GTS

    21 12,14%
  • Ne, ale planuji si jednu koupit (GTX/GTS)

    42 24,28%
  • Ne, cekam na R600 a pak koupim, co bude vyhodnejsi

    80 46,24%
  • Ne, nVidii bych si nikdy nekoupil

    13 7,51%
Výsledky 1 až 25 z 841

Téma: NVIDIA GeForce 8800GTX/GTS

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Stručně jsem to přeložil, takže pokud neumíte německy...

    - 681mio Transen
    - neue ROPs mit FP32 + MSAA
    - 128 Steam Prozzies mit 1350Mhz (1 Skalar pro Takt) = 518,4GFLOP/s
    - WUAF
    - besseres Dynamic Branching
    - besseres Early Z

    Streaming Proc.:
    Bisher konnten GPUs (Verktorprozzies) einen RGBA Wert auf einemal berechnen. Da aber nicht immer vier Vektoren benötigt werden müssen die ALUs nicht mehr 3:1 oder 2:2 aufgeteilt werden. Somit steigert die die effizeinz. Ein skalar ist im Prinzip ein einkanaliger Vektor. Der Shader-Compiler hat somit einen einfacheren Job.
    Die 128 Streaming Proc. sind aus gründen der Cacheverwaltung zu 16ALUs zusammengefasst. Jede dieser ALUs kann pro Takt eine MADD und eine MUL ausführen.
    Wenn man die reine MADD Leistung vergleicht kommt man auf 345,6GLOP/s
    681 milionů tranzistorů
    podpora FP16/FP32 HDR včetně FSAA
    128 unifikovaných stream-procesorů s 1D (=skalární) architekturou - předchozí čipy měly shader jendotky s architekturu 3D:1D (=vektorovou část pro operace se třemi komponentami a skalární pro operace s jednou komponentnou), případně 2D:2D. Rozdělení na samostatné 1D (skalární) ALUs umožňuje rovnoměrnější vytížení zátěže a zvýšení efektivity. S tím souvisí i efektivnější dynamic branching (jemnější granularita). Stream-pr. jsou uspořádány ve skupinách po 16ti. Každý SP umí operaci MUL a MADD.

    stream-procesory běží na 1350MHz

    Textureinheiten:
    Acht Bilineare Textureinheiten sind integriert. Allerdings nur 4 Textur Address Proc. pro Gruppe. Insgesamt können daher 64 bi-Texel pro Takt berechnet werden, aber nur 32 adressiert. Die restlichen TMUs können per Koordinaten Offset zusätzlkiche Daten samplen, wenn wenigstens eine Dimension mit der ersten übereinstimmt (z.B. 2:1 Bi-AF).
    TMUs haben eine eigene Adresseinheit, es muß nicht mehr der Pixel-Shader verwendet werden. -> TMU Latenz entschärft.
    texturovací jednotky - je jich 64, ale nejsou srovnatelné se současnými; polovina je "plnohodnotná", každá TMU z této poloviny má vlastní ALU pro adresování textur (G7x tohle neměla, pro tyhle účely využívala primární ALU pixel shaderu - G80 tedy už pro pro adresování textur vlastní jednotku a neubírá při těchto operacích výkon pixel shaderu). Druhých 32 TMUs nemá vlastní jednotku pro texture adressing a jsou výrazněji vytíženy především při náročnější filtraci textur. TMUs běží na stejné frekvenci, jako jádro, tedy 575MHz.
    AA:
    Es wir 4/8/16 MSAA geben.
    Neu ist zuschaltbares 'Coverage Sampling AA'. Dies ist ein Kopressionsverfahren, welches aber nicht immer Kompatibelsein soll. Die 16 Zufällig verteilten Subpixel verden auf den Bedekungsgrad als Booleanwert (Wahr/Falsch) gespeichert. Das ergebnis wird auf 4x oder 8x MSAA Kompromiert.
    AA - režimy 4/8/16x s novým systémem komprese, jehož výsledkem je (při AA 16x) snížení objemu dat na úroveň jako při AA 4x nebo 8x = nižší propad výkonu.

    ROPs:
    Es gibt 6 ROP Cluster, jeder Cluster ist mit 64bit bei 900Mhz angebunden. Somit die 384bit.
    Bei der GTS ist es ein Cluster weniger. Je ROP vier Pixel mit Farb- und Texturinfo.
    Z-und Stencil-Ops weiter getuned.
    ROPs jsou uspořádány v 6 skupinách po čtyřech. ROPs běží na stejné frekvenci, jako paměti.
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  2. #2
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    43
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    361

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Citace Původně odeslal no-X Zobrazit příspěvek
    AA - režimy 4/8/16x s novým systémem komprese, jehož výsledkem je (při AA 16x) snížení objemu dat na úroveň jako při AA 4x nebo 8x = nižší propad výkonu.
    Zapomnel si jednu docela dulezitou vec, ze bohuzel tenhle novy zpusob neni 100% kompatibilni, takze nepujde pouzit vsude

    btw. neni tohle to "VCAA" ?
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

  3. #3

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    http://www.redaktori.cz/?q=node/228 obsahuje fotku waferu G80
    Sound (Sennheiser HD 580 + Meier Corda Move) just great
    Workstation (Intel i5 4590 + Noctua DH14×Asus Z97-A×24GB DDR3×480GB Sanmsung 850 Pro + 1TB WD + 1TB WD + 1TB Samsung+×MSI N760 TF 2GD5/OC ×Enermax Pro82+ 425W×Antec Solo Modded×Dell UltraSharp U2713HM 27"×Logitech MX3200×Inspire T3030) not so silent anymore
    Photo (Sony A6000×32GB SD×stuff×Crumpler Long Schlong+Tenba D-15c×Velbon V2000×Lomo LC-A) creative
    Notebook (IBM ThinkPad T420s×nejaká i5×240GB Samsung 850Pro×8GB RAM×dve baterky×blabla) mobile
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem), už můžete i "anonymně".

  4. #4
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    286

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Citace Původně odeslal no-X Zobrazit příspěvek
    Na fyziku to určitě nebude, nedávala by smysl pozice čipu na PCB. Poblíž toho čipu jsou: DVI, VIVO, SLI. Takže to bude souviset s některým ze zmíněných konektorů. Je možné (a já to vidím docela reálně), že by mohlo jít o čip pro podporu HDCP, třeba video-in a možná ještě nějaký další funkce pro video, případně by ještě mohl obsahovat TMDS transmitter či nějaký RAMDAC. Konkrétně poždavky trhu ohledně videa a výstupů se mění dost rychle, takže je klidně možný, že se nVidia rozhodla tyhle věci nechat na malým externím čipu, který lze připravit/upravit na poslední chvíli. Kdyby musela např. kvůli podpoře HDCP přepracovávat G80, mohlo by to způsobit několikaměsíční zpoždění. Takhle stačí pouze doplnit G80 o čip, který bude nabízet to, co trh aktuálně vyžaduje.

    Teď mě ještě napadá, že funkce potřebné pro video (např. blending) jsou v podstatě identické s funkcemi, které se používají při skládání obrazu při multi-GPU renderingu, takže by to mohlo být využito i při SLI (dosavadní čipy nVidie používaly ke skládání obrazu ROPs, tedy 3D jádro; neobsahovaly specializovanou jednotku, která by byla vyhrazena pouze pro tento účel). Ale to už je trochu divoká teorie, i když neříkám, že by se mi takový přístup ze strany nV nezamlouval.
    zda sa, ze to tak skutocne bude....
    http://theinquirer.net/default.aspx?article=35385
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  5. #5

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    Jo, máš pravdu, je to tak potvrzený z více zdrojů
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  6. #6
    Moderátor Avatar uživatele Masster
    Založen
    21.03.2003
    Bydliště
    Světlá n. S.
    Věk
    43
    Příspěvky
    7 010
    Vliv
    361

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    NVIDIA's G80 I/O chip has implications for GPU futures

    THERE IS A second chip on the upcoming G80 boards that does the I/O for the chip, something that has been integrated since time immemorial. Basically Nvidia took the entire display pipeline and put it on an external component.

    The interesting bit is that the G80 is already huge, 480mm2 or so, a little bigger than the R600. Once you add in the necessary 50mm2 or so of the I/O chip, that brings the total to 530mm2, notably larger than the R600. For comparison the G71 is 197mm2 including I/O, so this one is almost triple the size.
    http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35406
    But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy

  7. #7

    Standardní Re: nVidia GeForce 8800GTX/GTS

    BFG and PNY jump the guns on 8800 GTX

    Only $800


    http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35416

    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. nVidia ForceWare 160.02 WHQL
    Založil Masster v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 0
    Poslední příspěvek: 26.05.2007, 13:44
  2. nVidia ForceWare 160.03 XP
    Založil Masster v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 12.05.2007, 01:38
  3. MPlayer, problem s video driverem
    Založil Lopan v sekci fóra Operační systémy na bázi Unixu
    Odpovědí: 34
    Poslední příspěvek: 19.12.2006, 13:05
  4. nVidia ForceWare 84.15 WHQL
    Založil .:::iGor:::. v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 17.03.2006, 20:16
  5. Srovnani 60 grafik v 16 testech - 3D hitparada (PCtuning)
    Založil Mirek v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 20.04.2004, 22:50

Klíčová slova k tématu

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •