DOT, nepochopil si ma, resp. som to asi napísal nejasne. Netvrdím že seťák u Olyho je nepoužitelný, a to by som si ani nedovolil tvrdiť lebo som ho ešte ani v ruke nemal, ba dokonca som presvedcený že na aktuálnu technológiu Olyho ten seťák zatial bohato postačuje. Ide o to, že keď o pár rokov bude mať Oly na menšom čipe oproti ostatným značkám rovnaký počet pixlov (dajme tomu 20MPix), tak seťák Olyho už bude musieť byť sakramentsky kvalitný aby dokázal kvalitne preniesť obraz na tak malú plochu s tak vysokým rozlíšením, pričom ten čip určite bude o kúsok pozadu v kvalite oproti čipom s väčším rozmerom, lebo vyššia hustota bodov znamená napr. vyšší šum. Inak, trocha laicky povedané (čísla teraz budem strielať): pri rovnakej technológií čipu a rovnakom počte MPix bude musieť u Olyho 1 cm2 skla preniesť obraz pre 3MPx a sklá podobnej kategórie u klasického 3/2 systému s cropom cca. 1,6x až 1x budú musieť dokázať preniesť obraz iba pre 1-2MPix. V tomto prípade bude musieť Oly po čase vyrábať kvalitnejšie základné sklá, inak sa dostanú do situácie, že menej kvalitné sklá budú brzdou výstupu pri vysokom rozlíšeni. Tiež je jasné že toto obmedzenie čaká aj klasický 3/2 systém, ale ten má oproti 4/3 ešte nejakú tú rezervu.


Jan, nemal som v umýsle písať ako majitel 1D, sorry keď to tak vyznelo. Viem dobre že som majitelom tela patriaceho do low-end segmentu a pravdobobne nikdy nebudem mať lepšie ako nejaké semi-profi. Na druhej strane treba myslieť na to, že čoskoro 16 a viac MPix bude bežná vec aj pre majitelov low-end zrkadloviek a treba s tým do budúcna počítať. K D70 iba toľko, že dnes sa už drží naozaj ťažšie oproti konkurencií, ale je to skoro tri roky starý model a stále má postačujúci výstup aj oproti modernejším zrkadlovkám.

K šumu: akceptujem ho na BW fotke fotenej na film, tam ten šum naozaj nevadí. U digitálu ho nechcem ani vidieť (hlane keď väčšinu fotiek fotím na ISO800-1600). Kebyže ho potrebujem, tak si ho radšej vyrobím...

Pre úplnosť: ja nemám nič proti Olymu, ale ten systém 4/3 má svoje nevýhody ktoré neskôr môžu obmedzovať a pri kúpe DSLR s tým treba počitať. Všetci vieme, že prechod na inú značku/systém nie ja lacný špás.