Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
viem si predstavit paralelizaciu kompresie zvuku/videa tak, ze jedno jadro enkoduje prvu polku filmu, druhe druhu, alebo jedno parne a druhe neparne framy
Šlo by to udělat po keyframech. Program by ale musel být dost advanced, protože by musel v realtime rozdělit jeden vstupní soubor na dva. Taky by to znamenalo značnou zátěž na disk (dvoje čtení z různých částí disku a dvojí zápis do různých částí disku). U krátkých sekvencí s málo keyframes by to nemělo smysl, protože tak by paralelizovat nešlo.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
Otázkou je, zda je to proveditelné - kompresní algoritmy můžou být navázané na předchozí "frame", kdy by to pak nebylo možné.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Ad kodeky - ano, sw zvukovky su tu dlho, ale argument ze to zvladaly stare procaky tak musia aj tieto... tak to by sme si mohli povedat, ved hry zvladali aj stare procaky, predsa tvrdis ze procak nie je limitom hry, tak to by nam mali teraz stacit stare procaky....
A myslíš, že se starším procesorem vybaveným dobrou grafickou kartou si dneska nezahraješ?

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
A inac, ak hra pocita v jednom threade zvuk, v jednom fyziku, v jednom AI v jednom grafiku tak uz to je dost dobre paralelizovatelne a vyuzije to druhe jadro
Pokud ale budu limitován grafickou kartou (... což při snaze mít nejlepší vizuální efekty) jednoznačně budu, tak všechny tyto činnosti zvládne i jednojádro.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
A btw. winrar je multihreaded, takze tam to vyuzijes.
Přínos u WinRARu je dost slabý (kolem desíti procent). Mimochodem, verze 3.60 při multithreaded kompresi produkovala chyby v archivech. Jednojádrových procesorů se toto netýkalo. To jen dokazuje, že vícevláknové aplikace je horší debugovat, tj. budou obsahovat více chyb.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
A co sa tyka cena vykon, neporovnavaj iba cenu procesorov, ale cenu a vykon celej zostavy.
Dle mě chybná úvaha. Kdybych měl sestavu za 100 tisíc a dal do ní 2 GB RAM za 6 tisíc (navýšení 6 %) a prohlásil, že mi zvýší výkon o 40 %, tak je to skvělý kauf. Pak budu mít sestavu za 12 tisíc a přidám do ní 2 GB RAMky za 6 tisíc (nárůst 50 %) a prohlásím, že mi to výkon zvýší taky o 40 %, je to nic moc. Obhajovat dual-core jen tím, že si ho můžu dovolit, není racionální.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Co vsetko je paralelizovatelne a na co vsetko sa da dobre vyuzit DC mozno zistit aj z intel prezentacii HT.
V mnou provedeném testu snad neexistovala aplikace, která by byla staršího data vydání než HyperThreading. Přesto tyto aplikace většinou druhé jádro vůbec nepoužívají.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Tam napr. ukazovali spustanie photoshopu, ktore na procesore so zapnutym HT bolo rychlejsie, tak viem si predstavit, ze na DC by bolo este rychlejsie....
HT je balast. Ignoruje priority procesů. Je jasné, že se mi při zátěži na pozadí s normální prioritou bude Photoshop spouštět rychleji, ale právě na úkor výkonu aplikací běžících na pozadí - tedy se jedná o zcela identický výsledek, jako když aplikace na pozadí přepnu na nízkou prioritu. Nevítězí procesor s HT, ale ten, který dosahuje celkově vyššího výpočetního výkonu.