Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.
Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core.
A co AVS? Tie zeru najma procak. A bol som prekvapeny, niektore avs zatazili HT pentium na 70%, t.j. 60%tne vyuzitie druheho jadra....

Eagle:
viem si predstavit paralelizaciu kompresie zvuku/videa tak, ze jedno jadro enkoduje prvu polku filmu, druhe druhu, alebo jedno parne a druhe neparne framy, obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
A tiez taka vec - skusali ste si niekedy cez fraps nahravat do jpg to co hrate? taku vec ocenite v hrach ktore nevedia robit dema... no a tu to bez druheho jadra skoro nejde (teda ano, ale 10 fps).

Ad kodeky - ano, sw zvukovky su tu dlho, ale argument ze to zvladaly stare procaky tak musia aj tieto... tak to by sme si mohli povedat, ved hry zvladali aj stare procaky, predsa tvrdis ze procak nie je limitom hry, tak to by nam mali teraz stacit stare procaky....

A inac, ak hra pocita v jednom threade zvuk, v jednom fyziku, v jednom AI v jednom grafiku tak uz to je dost dobre paralelizovatelne a vyuzije to druhe jadro, a ak nie, tak hra pri prehravani zvuku a vykreslovani pouziva iste syst. volania (zabezpecovane driverom) a tieto spotrebuvavaju tiez isty vykon - takto mozu bezat na druhom jadre. Tiez paralelne NV/ati drivery...
A btw. winrar je multihreaded, takze tam to vyuzijes.

A co sa tyka cena vykon, neporovnavaj iba cenu procesorov, ale cenu a vykon celej zostavy.

P2P crc je limitovane iba diskom (teda, ak nemas 400mhz procak)

Inac ber to tak, ze ak mas DC, tak vsetky systemove volania a vsetko co predtym bezalo na pozadi na jednom procesore, bezi teraz na druhom jadre, takze ak aj program druhe jadro nevyuziva, ma pre seba 100% vykonu jedneho.
A ze vo win je u DC zlozitejsi planovac? Ze spustanie threadu trva dlho? Ale ved to sa moze diat vsetko na druhom jadre, bez zataze prveho...
Co vsetko je paralelizovatelne a na co vsetko sa da dobre vyuzit DC mozno zistit aj z intel prezentacii HT. Tam napr. ukazovali spustanie photoshopu, ktore na procesore so zapnutym HT bolo rychlejsie, tak viem si predstavit, ze na DC by bolo este rychlejsie....