Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Pro drtivou aplikaci nema dual core opodstatneni, s tim rozhodne vetsina lidi bude souhlasit. Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core. O tom se tu nikdo nehada. Problem je, ze u tech aplikaci, kde je potreba silny procesor, uz vetsinou dual-core smysl ma a nekdy hodne veliky. Ripovani DVDcek, hudby, strih videa a hlavne a to asi zajima nejvice lidi tady na foru, na hry. Skoro ve vsech hrach je dual core lepsi nez single, jednak kvuli ovladacum grafiky, jednak kvuli tomu, ze vetsina narocnych novych her jiz je multitrheadovych a dokonce uz jsou takove hry, ktere si i na hodne silnem single core moc nezahrajete, jako je mnou jiz asi potreti zminovany Ghost Recon Advanced warfighter (SW emulace AEGIA physical enginu zere hodne procaku, hra ji vyzaduje), ktery na mem K8 sempronu 2.76GHz vic nez 50FPS neudela ani v 800x600. Navic na rozliseni temer nezalezi, protozer to proste brzdi CPU. A uz vubec nemluvim o tom, ze malokdo ma HW zvukovku a ze vsechny kodeky dost vyzname zatezuji CPU, o zapnutem EAX netreba se zminovat. Takze eagle, kdybys to rekl tak, ze pro vetsinu lidi nema vyznam silny procesor, natoz pak DC, rozhodne bych souhlasil. RAM a HDD brzdi pri beznem vyuziti pocitac mnohem vice nez CPU. Ale ten, koho limituje CPU vetsinou DC vyuzije at se ti to libi nebo ne.
"Tímto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant. Sorry, nerad urazim lidi, ale co je moc, to je prilis." Nikdo se nebaví o Office (i když i ten může u větších výpočtů v Excelu nebo při VBA dost zatížit CPU). V aplikacích, kde je potřeba výkon, dual-core často nic nepřináší, protože tyto aplikace povětšinou nejsou na dual-core optimalizovány.

Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.