Necital som celu predoslu diskusiu, tak dufam ze nebudem opakovat, co tu padlo. Co sa tyka profi 3d grafickych programov (3ds max, Maya apod.), treba rozlisit 2 veci: 1) renderovanie vo viewporte (realtime modely) a 2) samotne renderovanie (ziaden realtime). Pre viewporty je dolezita graficka karta (+ RAM pre samotny program), da sa merat FPS, benchuje sa napr. pomocou spominaneho SPECviewperf-u, procesor ma prakticky 0% vyznam. Pre renderovanie je vsak dolezity CPU (tiez aj RAM na spracovanie dat pred renderovanim, pocas a po) a dnesne 3d softy (nativny Scanline renderer v 3ds max nie, ale bezne pouzivane mentalRay, V-Ray, finalRende atd. podporuju multi-core, a viac jadrove procesory su velmi silne pocititelne. Vyuziva to sice len minorita pouzivatelov IT, do ktorej patrim aj ja a na dulacore nedam dopustit.
Existuju este hybridne riesenia, napr. nVidia Gellato - pre renderovanie sa vyuzuiva graficka karta, ale zo skusenosit z okolia viem, ze je to na ho***. Potrebuje silne zazemie zo strany softwaru (rendereru), ktory musi byt prepisany a ani vykonovo to nie je to, co sa predpokladalo.
Skratka, pre mna osobne, dualcore je vyhodny, dokazem vyuzit jeho potencial, ale vacsina uzivatelov to v sucastnosti nevyuzije, aspon nie do doby, kym bude vacsina (bezne pouzivanych) aplikacii prisposobena pre viacjadrove procesory.





