Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Tak 1. Tyto 3D programy vyuzivaji MultiCore pri RENDERINGU, to je to co zpomaluje praci grafiku.
    Jistě. Jenže je taky spousta profesionálního software, kde hlavní roli má grafická karta a CPU je až druhořadý. Ostatně můžeš si to vyzkoušet na SPECviewperf, což je průmyslově uznávaný benchmark těchto nástrojů - procesor tam má poměrně malý vliv.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    2. Nevim co to ma spolecneho s tim, ze je podle tebe DualCore k nicemu ?
    Že by to byl argument na to, že Intel a AMD dělají dual-core kvůli výkonu?

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    3. U kompilace je predevsim problem CPU Az zacnes jako ja kompilovat bakalarku se 150 projektama, ktere i na X2 zabere 20 minut, tak poznas, ze HDD ti zacne byt bottleneck teprve az pri linkovani a tam uz jeksi nejde o zatez CPU protoze v tu dobu jsou jiz potrebne projekty prekompilovane.
    Jen 20 minut? Nic proti, ale já už kompiloval věci, které trvají víc jak hodinu. A můžu s klidem prohlásit, že když spustím dvě kompilace paralelně vedle sebe, že jde hodně o výkon pevného disku. Ostatně pevný disk je extrémní limitací u většiny programů nějak přistupujících na disk - například u RARu zrychlí bufferování vstupu a výstupu práci klidně o 50 %.

    Pořád jsi nedoložil to tvoje tvrzení, že na vícejádrových počítačích kompilátor jede projekty paralelně.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    4. Moje vyjadrovani je zcela a naprosto v poradku. Dalsi snaha od tebe tu vyvolat flame.
    Tvoje vyjadřování je pro mě pouze snahou na sebe upozorňovat a dokazovat tady ostatním, že seš velkej machr. Pokud ti nepřijdou urážky ostatních členů fóra jako jasný příklad nevychovanosti, je mi tě upřímně líto. Budeš to mít v životě těžké.

  2. #2

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    1. No to samozrejme je spousta i takovych aplikaci. Copak ti tohle nekdo vyvraci ? Rec je o vyuzitelnosti multicore a ty se zacnes bavit o programech ktere jsou zavisle na grafice ? Vtipne...

    2. Presne ! Kvuli vykonu ! A proto je nesmysl tvrdit ze je multicore k nicemu !

    3. Tak to opravdu nevim jak nebo co si kompiloval(jestli vubec). Ani nevim procs poustel 2 kompilace paralelne vedle sebe. Kompilery se totiz samy vetvi podle zanorenosti projektu do sebe pricemz kazdy projekt pak dostane vlastni thread. Pricemz v idealnim pripade je to opravdu az thread na projekt. Nicmene si pak staci pouzit MS VisualStudio 7.0-8.0(alias 2005) a podivej se na TaskManager na vyuziti jader, to ti snad jako dukaz staci, ne ? A rozhodne HDD je bottleneck jenom u linkovani, to mi muzes verit Pokud prekladas projekty, potom se veskery kod projektu da do pameti (zdrojaky maji obvyke do 1MB/projekt) a to rozhodne HDD nepretizi ) Teprve az pri linkovani se vytvareji OBJecka (a jine debug soubory) ktere uz maji i nekolik desitek MB a teprve tento linking pretezuje disk !!! Ale to uz sme uplne jinde. Nebudu ti tu vysvetlovat jak funguje kompiler ve VisualStudiu.

    4. Na flame veci neodpovidam.
    Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
    2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7

  3. #3

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    1. No to samozrejme je spousta i takovych aplikaci. Copak ti tohle nekdo vyvraci ? Rec je o vyuzitelnosti multicore a ty se zacnes bavit o programech ktere jsou zavisle na grafice ? Vtipne...
    Pokud jsi to stále nepochopil, tak se bavíme o využitelnosti dual-core. Já tvrdím, že drtivá většina programů takový procesor není schopna využít. Připouštím, že existují určité profesionální a multimediální aplikace, které z toho mohou těžit. Zároveň ale říkám, že mnoho z těch profesionálních aplikací je závislých na výkonu grafické karty a že některé multimediální aplikace by mohly v budoucnu těžit z výkonu grafických karet, který je pro tyto účely podstatně vyšší než ten, který dokáže nabídnout jakýkoli vícejádrový procesor.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    2. Presne ! Kvuli vykonu ! A proto je nesmysl tvrdit ze je multicore k nicemu !
    Jsi velmi naivní. Jediné, co Intel a AMD sledují, je finanční ukazatel zvaný zisk (přesněji řečeno ROE a EPS). Jim nejde o žádný výkon. Rychlejší procesory jsou uváděny jen proto, že zákazníka zajímá (zjednodušeně řečeno) poměř výkon/cena, tudíž ten, kdo přichází s rychlejším procesorem, mu může nasadit vyšší prodejní cenu, tj. vydělat víc. Dokud bylo možné získávat vyšší výkon zvyšováním frekvence, žádné dvoujádrové procesory nebyly. Dual-core je pouze důsledkem toho, že výrobci nejsou schopni zvyšovat výkon vyšší frekvencí. Proto se snaží obalamutit zákazníky vyšším výkonem v některých specifických programech (... které málokdo používá), ovlivňováním benchmarků a přirozeně taky vydáváním hypových tiskových zpráv, ukázkových testů atp.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Ani nevim procs poustel 2 kompilace paralelne vedle sebe.
    Že by na zkoušku?

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Kompilery se totiz samy vetvi podle zanorenosti projektu do sebe pricemz kazdy projekt pak dostane vlastni thread.
    U projektů netuším, protože obvykle kompiluju věci, které mají jen málo projektů (max. tak kolem pěti). A ty se na mém CPU kompilují postupně. To je ostatně vcelku logické, neboť některé výstupy vyžadují .lib z jiných projektů, tudíž kdyby se kompilovalo paralelně, muselo by se na finalizaci .lib počkat. BTW, pořád jsi nedodal důkaz, že na dual-core se to bude chovat jinak.

    Pokud jde o kompilaci .cpp, tak ta probíhá samozřejmě postupně a to i na dual-core. Počet threadů je přirozeně vždy roven jedné, neboť každý soubor se kompiluje individuálně a je pro něj separátně spoustěn cl.exe (spustí se, zkompiluje, vypne se). IDE v tomto ohledu slouží jen jako volání cl.exe.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    podivej se na TaskManager na vyuziti jader, to ti snad jako dukaz staci, ne ?
    Počet threadů = 1.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    A rozhodne HDD je bottleneck jenom u linkovani, to mi muzes verit
    Tak to ti teda rozhodně věřit nemůžu, když to tak není. Když si spustím paralelní kompilaci více projektů zároveň, zátěž na čtení .cpp a zápis .obj je natolik velká, že to kompilaci každého z projektů začne zpomalovat.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Teprve az pri linkovani se vytvareji OBJecka
    *.obj vytváří přímo kompilátor - je to strojový kód funkcí. S linkerem to nemá nic společného.

    Citace Původně odeslal NightKing Zobrazit příspěvek
    Rad bych pripsal poznamku o vyuziti dual-core. Dejme tomu, ze ve specifickych testech je jejich prinos diskutabilni, ale co takhle bezna prace s PC jako programovani, testovani, virtualni masiny (tj. misto kde opravdu bezi vic aplikaci naraz)? Nebo myslis, ze si vsichni prispivajici v tomto threadu vymysleji?
    Přínos je naopak diskutabilní při běžné práci, neboť prakticky neexistují vícevláknové aplikace se zátěžovými vlákny. A pokud ano, přínos není právě ohromující (v řádu třeba + 10 %). Ve specifických testech je nárůst výkonu daný tím, že tyto testy jsou pro dual-core optimalizovány (... za což kupující takového software řádně zaplatí).

    ad thread - stejně tak znám lidi, kteří rozdíl při přechodu na dual-core nepoznali. Faktem je, že záseky Windows existují i na dual-core a že pokud chceme provozovat nějakou aplikaci na pozadí, dá se to ve většině případů snadno vyřešit prioritami. Ostatně dual-core v tomhle není záchrana, protože jakmile si budu chtít spustit na pozadí dvě aplikace nebo budu mít jednu multithreaded, mám hned stejný problém.

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele SajmoN
    Založen
    21.06.2003
    Bydliště
    live@nDca
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 391
    Vliv
    292

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    nie ze by som vas chcel rusit pri vasich erudovanych debatach, ale nemohol by niekto vyseknut tento offtopic ako napr "Ma multicore zmysel?" aby sem clovek neliezol zbytocne zakazdym a nasiel tu len dalsi offtopic?
    | intel i3 12100f | noctua NH-U12F | asus TUF Z690-plus | kingston 32GB 3600 | gigabyte RTX2070 super
    | samsung SSD 860 EVO 250GB | wd 20earx | benq cosi 27"| logitech G600 | microsoft X6
    | seasonic
    S12-430 | diy acrylic ikea kallax case
    | “The future is already here—it is just unevenly distributed.”

  5. #5

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    1. "Připouštím, že existují určité profesionální a multimediální aplikace, které z toho mohou těžit."

    No tak slava, MultiCore tedy neni na ......

    2. Nejsem naivni. K me praci je DualCore neocenitelny. Preklad se mi zkratil z 55 minut s Bartonem na 20m s X2. S C2D sem to jeste nemeril.

    3."U projektů netuším, protože obvykle kompiluju věci, které mají jen málo projektů"

    No ten zbytek si pak vubec psat nemusel, protoze v ramci 1 projektu je samozrejme 1 thread.

    "Tak to ti teda rozhodně věřit nemůžu, když to tak není. Když si spustím paralelní kompilaci více projektů zároveň, zátěž na čtení .cpp a zápis .obj je natolik velká, že to kompilaci každého z projektů začne zpomalovat."

    Natolik velka Teda to nevim co mas za disk, ale ujistuji te, ze s beznymi disky co maji vic jak 40MB/s NENI HDD bottleneck pri kompilovani. Nehlede na fakt, ze .cpp uz jsou v te dobe davno v pameti a dochazi pouze k zapisu do .obj a to je opravdu pouze par MB/s na projekt.

    "Teprve az pri linkovani se vytvareji OBJecka"

    Ano, to priznavam, to sem se prepsal. Chtel sem tim rict, ze az pri linkovani dochazi k prochazeni OBJecek a .lib a tim parsovanim se pak zacne pretezovat disk.
    Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
    2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7

  6. #6

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    No tak slava, MultiCore tedy neni na ......
    Běžnému uživateli používajícímu normální programy (vyjma komprese videa) je. Mnohem větší přínos vidím v Raptoru a hodně RAM.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    2. Nejsem naivni. K me praci je DualCore neocenitelny. Preklad se mi zkratil z 55 minut s Bartonem na 20m s X2. S C2D sem to jeste nemeril.
    Kolik z toho času připadlo na upgrade architektury a třeba zvětšení RAMky? Obecně je v tomto K8 vcelku o dost rychlejší než K7 díky rychlejší L2 cache a kratší latency do RAM.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    "No ten zbytek si pak vubec psat nemusel, protoze v ramci 1 projektu je samozrejme 1 thread."
    Už poněkolikáté tě žádám o důkaz, že se na vícejádrových procesorech projekty kompilují paralelně. Dělá ti to takový problém?

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    "Natolik velka Teda to nevim co mas za disk, ale ujistuji te, ze s beznymi disky co maji vic jak 40MB/s NENI HDD bottleneck pri kompilovani. Nehlede na fakt, ze .cpp uz jsou v te dobe davno v pameti a dochazi pouze k zapisu do .obj a to je opravdu pouze par MB/s na projekt."
    Bottleneck to je a to kvůli seeku, který je příliš pomalý. Také potřebuješ hodně RAMky. Ono to nevypadá, ale zkus si to. To samé jsem si myslel o RARu - pár MB/s. Jenže taky prefetch do RAM dokáže zrychlit kompresi neuvěřitelným způsobem.

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Ano, to priznavam, to sem se prepsal. Chtel sem tim rict, ze az pri linkovani dochazi k prochazeni OBJecek a .lib a tim parsovanim se pak zacne pretezovat disk.
    Že má linker velkou zátěž, to se nepřu. Jak ale říkám - ke zpomalení dochází i při kompilaci. Výjimkou může být situace, kdy máš hodně RAMky, protože pak Windows bufferují zápis, tj. na disk se zapisuje až se zpožděním v době nevytížení.

  7. #7

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Už poněkolikáté tě žádám o důkaz, že se na vícejádrových procesorech projekty kompilují paralelně. Dělá ti to takový problém?
    Dela mi to problem, protoze nevim jaky dukaz chces. OK, muzes to udelat takto: Kup si MSVC++ 7.1 a lepsi (pripadne + STL port) . Stahni si zdrojaky k OpenSceneGraph. (Ten je velky dostatecne ). Dej si batch build, pripadne prekompiluj cely solution. Sleduj pri tom vyuziti CPU na multicore systemech, jakmile dojde k vetsimu zanoreni projektu uvidis vyuziti 100% i na 8 jadrovych systemech. Staci ?

    A k te RAMce. Samozrejme se bavime o systemech, kde neni bottleneck RAM. Tj. systemy s 1GB RAM u mensich projektu a 2GB+ u vetsich (jako treba onen OSG), to sem predpokladal jako samozrejmost.
    Black holes are where God divided by zero. - Steven Wright
    2600K s AC HF14 | P8P67Deluxe s 16GB DDR3 | GTX1080 s LP2480zx | EVO850 s ICH10R | X-Fi s HD555 | TripleXtreme 360 s HPPS+ | Windows 10 + 7

  8. #8
    Junior Member
    Založen
    18.06.2006
    Bydliště
    Slovensko
    Věk
    37
    Příspěvky
    4
    Vliv
    0

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Necital som celu predoslu diskusiu, tak dufam ze nebudem opakovat, co tu padlo. Co sa tyka profi 3d grafickych programov (3ds max, Maya apod.), treba rozlisit 2 veci: 1) renderovanie vo viewporte (realtime modely) a 2) samotne renderovanie (ziaden realtime). Pre viewporty je dolezita graficka karta (+ RAM pre samotny program), da sa merat FPS, benchuje sa napr. pomocou spominaneho SPECviewperf-u, procesor ma prakticky 0% vyznam. Pre renderovanie je vsak dolezity CPU (tiez aj RAM na spracovanie dat pred renderovanim, pocas a po) a dnesne 3d softy (nativny Scanline renderer v 3ds max nie, ale bezne pouzivane mentalRay, V-Ray, finalRende atd. podporuju multi-core, a viac jadrove procesory su velmi silne pocititelne. Vyuziva to sice len minorita pouzivatelov IT, do ktorej patrim aj ja a na dulacore nedam dopustit.

    Existuju este hybridne riesenia, napr. nVidia Gellato - pre renderovanie sa vyuzuiva graficka karta, ale zo skusenosit z okolia viem, ze je to na ho***. Potrebuje silne zazemie zo strany softwaru (rendereru), ktory musi byt prepisany a ani vykonovo to nie je to, co sa predpokladalo.

    Skratka, pre mna osobne, dualcore je vyhodny, dokazem vyuzit jeho potencial, ale vacsina uzivatelov to v sucastnosti nevyuzije, aspon nie do doby, kym bude vacsina (bezne pouzivanych) aplikacii prisposobena pre viacjadrove procesory.

  9. #9

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    samozrejme netusim, co to buildite za megazdrojaky, ale tohle jako benchmark imo staci
    Kód:
    du -chs php-5.1.6
    55M     php-5.1.6
    Kód:
    #time make -j3
    real    1m45.039s
    user    2m32.660s
    sys     0m32.264s
    Kód:
    #time make -j2
    real    1m49.142s
    user    2m31.504s
    sys     0m31.316s
    Kód:
    #time make -j1 
    real    3m2.027s
    user    2m30.559s
    sys     0m31.578s
    kdyz budu mit cas, benchnu jeste neco vetsiho ... treba zdrojak gcc ...

    rozhodne ale v tomhle DC prinos je (teda je to testovano na dual-nocona 3.2G ale vykonovej rozdil oproti DC je minimalni)
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  10. #10

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Haste Zobrazit příspěvek
    Dela mi to problem, protoze nevim jaky dukaz chces.
    Bohatě by mi stačil link na nějakou stránku, kde o tom píšou.

    2Fox!MURDER: GCC je především pro Linuxovou komunitu, na Windows (... které mají mimochodem cca. 99 % zastoupení na PC) jsou klíčovou aplikací Microsoft Visual C++ a Borland Delphi. A tyto nástroje, pokud vím, neumí kompilovat víc souborů paralelně vedle sebe.

  11. #11

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Že by to byl argument na to, že Intel a AMD dělají dual-core kvůli výkonu?
    Rad bych pripsal poznamku o vyuziti dual-core. Dejme tomu, ze ve specifickych testech je jejich prinos diskutabilni, ale co takhle bezna prace s PC jako programovani, testovani, virtualni masiny (tj. misto kde opravdu bezi vic aplikaci naraz)? Nebo myslis, ze si vsichni prispivajici v tomto threadu vymysleji?
    Love 'murican gas-guzzlers...
    Chevrolet Camaro '79, 5L V8
    Chevrolet Tahoe '01, 5.3L V8
    Chevrolet Camaro '01, 3.8L V6
    chevroletcamaro.cz - Unleashed Fuel Only

  12. #12
    Senior Member Avatar uživatele tomase
    Založen
    29.01.2004
    Bydliště
    Brno[work],Martin[home]
    Věk
    40
    Příspěvky
    1 982
    Vliv
    286

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    presne tak. Pokial je moj subjektivni pocit pri praci lepsi, aj ked synteticky test ukaze nieco ine, kupim si DC namiesto SC, pretoze clovek proste dava na pocity
    E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore

    "Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH

  13. #13
    Member
    Založen
    11.06.2004
    Bydliště
    Brno, N. Zamky
    Příspěvky
    235
    Vliv
    260

    Standardní Re: Intel Conroe - novy kral

    100% pretakt na vzduchu!
    E6300, ASUS P5B DLX, Big Typhoon
    http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=120669
    A64 Winch 3000+@4050+, 285x9, 1.58V, AC freezer 64 PRO @ 5V, ABIT AV8, Dual 2x 512MB A-DATA Vitesta 500@510Mhz 3-4-4-7-1T, Raptor powa! SATA 16MB cache, MSI NX6600-VTD128 Diamond @ 550/1100 + Primecooler VGA-HG1 Blue @ 5V, LG FLATRON 710PH, Genius 5.1HT, Levicom Visible Power 450W/30A, Logitech MX500, Logitech Formula GP, WinXpP SP2
    Casemod
    B2K | CS 1.6 Server running on my PC

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 3 uživatelů. (0 registrovaných a 3 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •