Napr. Fortron ma aj zdroj bez ventilatora - http://www.fsp-group.com.tw/english/...d=48&proid=119
Napr. Fortron ma aj zdroj bez ventilatora - http://www.fsp-group.com.tw/english/...d=48&proid=119
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
Jenzne ten stoji skoro 2000 a pokud uvazim, ze prvni vzorek s urcitou nenulovou pravdepodobnosti neprezije tak se mi do toho zrovna nechce.
A proc zrovna pasiv? Kdyz uz mam vsude vodu tak se mi zda pasiv zbytecny.
BTW: Na svethardware.cz vysel nedavno peknej test zdroju i s fotkama, jenze tam testovali samy 400W a vic a ty jsou logiky celkem naslaply.
Naposledy upravil Iguaner; 21.08.2006 v 18:09.
I pes ma svuj den .... a dnes je ten den a já jsem ten pes.
e4400@3Ghz(def.v.+BOX),Gigabyte GA-965P-DS3P, 2x1024 ADATA 800mhz, 7600gt pasiv,2x80gb RAID0
Vodník v rekonstrukci, DIY repro ve výstavbě.
ja bych to resil predelanim kastle zdroje, pcb by se dalo vertikalne a vsechny elity a diody by se prepajely na druhou stranu pcb, nejlepe vsechny vymenit za nejake kvalitni 105°, mezi pcb a elity dat nejakou el. a tep. izolaci a nechat je klidne cucet z kastle, no a ze druha strana pcb ma 80° uz by pak snad tak nevadilo
docela by me zajimalo jak se vam podailo oddelat chladice z trandaku? tam ty srouby jsou sroubovakem nedostupny, aspon v mym chieftecu 360W
Naposledy upravil check; 21.08.2006 v 19:25.
Athlon64 2800+ @CC TT SonicTower(120mm), 2x Kingmax 512 433ddr cl. 2.5(Cu+Al), Soltek SL-K8AN2E-GR (Al vsude), MSI Diamond 6600 @ 560/1160 (moded Schooner), Samsung P160gb Sata, powered on Chieftec (120mm), zdroj Chieftec 360W moded--> 120mm, IBM ThinkVision 17", MS IO, Icemat, Technics SU-V4X repas, DIY Seas L18RNX/P+27TBFC/G
když už rvát vodu do zdroje tak DŮRAZNĚ DOPORUČUJU KVALITNĚ PROPOJIT TĚLESA BLOKŮ SE ZELENOŽLUTÝM DRÁTEM TJ. SE ZEMÍ
E2180@-0.1V udervolt Gigabyte DS4 P35, 2GB/800 RAM, GeForce 7300GT, WD Raptor 36GB ADFD, WD 3200AAKS, CFI1009, Enermax Pro82 425W, E-MU1212m. Consumption: 80W (music playing/office work)
No, já teď něco dodělávám, jenom to potřebuju pořádně dotěsnit okolo hadic a bude to. Zkusím udělat nějaké fotky - ale tady je rychlý popis: štěstí bylo, že ten zdroj má ty hřející plovodiče přišroubované jenom k rovnému hliníkovému plechu (dále "chladič"), na který byly teprve přišroubované žebra. Takže jsem sundal žebra a na jejich místo přilepil epoxydem "těleso" v podobě dutého hliníkového hranolku, na každý "chladič" jeden, na jedné straně spojené jsou spojené a na druhé mají vývody.
Ohledně elektriky - na vysokonapěťové části jsou obecně k nalezení plovoucí potenciály 0V, cca 325 V (Vmax síťové fáze), a umělý střed mezi nimi. Blok "chladiče" u měl jednu nohu volně a druhá byla na těch 325, nicméně všechny 3 tranzistory byly už z výroby odizolované (občas se jeden dotýká, pak je třeba ho odšroubovat a přišroubovat přes tu "slídovou" placičku, se šroubem v plasovém mezikroužku. Jediné co jsem já udělal, že jsem tu nohu co stála v 325V odštípnul kleštěma (nejrychlejší, stejně to ve výsledku drží spíš ty hadice vodníka než cokoliv jiného). Nízkonapěťový "chladič" stojí nohama na zemi, tzn. je na něm 0V, akorát že vůči zemi jinde v počítači tam nějaké malé napětí v řádu do desetiny voltu bude, ale na to kašlu.
U jiných zrojů máš na výběr buď odstranit "chladiče" úplně a dát místo nich vlastní, které se nebudou galvanicky ničeho dotýkat, nebo se snažit přilepit chladící trubičku někam na bok mimo žebra, záleží na jejich tvaru, u těch co jsou vícenásobně střihnuté do hřebenu to půjde dobře.
Asi 3 hodiny jsem na to včera jel, akorát že jsem si pak všimnul že mi to netěsní kolem jedné z hadic - ale vzhledem k pasivním preventivním opatřením se nic neděje. (zdroj je vzůru nohama na dně skříně, voda je z počítače čerpadlem odsávána - takže pak stačí pozorovat kde se objevujou bublinky..). Jo, a asi 10 minut to jelo bez vody, když jsem jí vypustil a nevšiml si že počítač je zapnutej (pak to shodil bios kvůli čidlu na procesoru)
skype drake.cz
No, já teď něco dodělávám, jenom to potřebuju pořádně dotěsnit okolo hadic a bude to. Zkusím udělat nějaké fotky - ale tady je rychlý popis: štěstí bylo, že ten zdroj má ty hřející plovodiče přišroubované jenom k rovnému hliníkovému plechu (dále "chladič"), na který byly teprve přišroubované žebra. Takže jsem sundal žebra a na jejich místo přilepil epoxydem "těleso" v podobě dutého hliníkového hranolku, na každý "chladič" jeden, na jedné straně spojené jsou spojené a na druhé mají vývody.
Ohledně elektriky - na vysokonapěťové části jsou obecně k nalezení plovoucí potenciály 0V, cca 325 V (Vmax síťové fáze), a umělý střed mezi nimi. Blok "chladiče" u měl jednu nohu volně a druhá byla na těch 325, nicméně všechny 3 tranzistory byly už z výroby odizolované (občas se jeden dotýká, pak je třeba ho odšroubovat a přišroubovat přes tu "slídovou" placičku, se šroubem v plasovém mezikroužku. Jediné co jsem já udělal, že jsem tu nohu co stála v 325V odštípnul kleštěma (nejrychlejší, stejně to ve výsledku drží spíš ty hadice vodníka než cokoliv jiného). Nízkonapěťový "chladič" stojí nohama na zemi, tzn. je na něm 0V, akorát že vůči zemi jinde v počítači tam nějaké malé napětí v řádu do desetiny voltu bude, ale na to kašlu.
U jiných zrojů máš na výběr buď odstranit "chladiče" úplně a dát místo nich vlastní, které se nebudou galvanicky ničeho dotýkat, nebo se snažit přilepit chladící trubičku někam na bok mimo žebra, záleží na jejich tvaru, u těch co jsou vícenásobně střihnuté do hřebenu to půjde dobře.
Nebo to udělej podle http://zfz.com/projects.asp?request=...max550w&page=1 tam vytáhli dráty k těm tranzistorům a diodám mimo plošňák, akorát myslím že to taky nesplňuje bezpečnostní normy o galvanickém oddělení vysoko a nízkonapěťového okruhu (v případě že by selhala izolace pod tranzistorem) a navíc to dělá mnohem větší zářič na frekvenci řádově desítky kHz, ale nic z toho by němělo být kritické pro normální chod v zavřené kovové krabici.
Asi 3 hodiny jsem na to včera jel, akorát že jsem si pak všimnul že mi to netěsní kolem jedné z hadic - ale vzhledem k pasivním preventivním opatřením se nic neděje. (zdroj je vzůru nohama na dně skříně, voda je z počítače čerpadlem odsávána - takže pak stačí pozorovat kde se objevujou bublinky..). Jo, a asi 10 minut to jelo bez vody, když jsem jí vypustil a nevšiml si že počítač je zapnutej (pak to shodil bios kvůli čidlu na procesoru)
skype drake.cz
Na fotky uz se tesim, ale tohle jsem nak nepochopil. To jako na tom chladici bylo 230V?! A jakou nohu jsi odstrihl? Toho tranzistoru predpokladam ne)
Jo jeste bys mohl napsat, o jaky typ zdroje se jedna (co nejpresneji) a jak moc je uvnitr mista. Take by me zajimalo, jestli ten "epoxit" vodi i teplene a jak pevne to drzi. Jo a jeste jesi topi i jine casti nez tranzistory (IO, civky). Taky by me zajimalo, jestli pak nak roste teplota vody v okruhu, ale to nepredpokladam.
Bezpecnost by se dala vyresit uzemnenim chladice, nebo tam dat slidove podlozky - v elektrikarske praxi se pozivaji roky a prakticky nemuzou selhat.
BTW: Jako lepsi reseni mi prijde koupit nejaky medeny hranol treba 50x50x5 mm (ve Ferone maj "tyce" s hranou 5mm vyber od 10 do 120) a na nej upevnit tranzistory a k nemu pripajet medenou trubku. Akorat je problem, ze ta trubka ma s blokem malou stycnou plochu. Ale dutej medenej hranol jsem nikde nevidel a koupit plnej a provrtat ho prakticky nejde.
Naposledy upravil Iguaner; 03.09.2006 v 17:43.
I pes ma svuj den .... a dnes je ten den a já jsem ten pes.
proto používám všude hliník - dají se koupit všechny možné profily (teď jsem viděl jeden přímo dělanej na chlazení hddd - je to páska přecházející na jedné straně v trubku) - původně jsou to různé konstrukční lišty, mají to všude (hornbach, bauhaus, baumax, asi i obi), dobře se s tím pracuje (stačí pilka na železo, kombinačky a štípačky pro modelování složitějších tvarů, většinou se detaily nemusí vůbec řezat, stačí to vylomit. Nakonec to do finálního tvaru slepíš epoxydem (Bison Epoxy Metal, cca 200kč/dvoutuba, vydrží dlouho), necháš přes noc zatuhnout a už se to nerozpadne.... Dělám si takhle i kolena z trubiček říznutých na 45° a ještě jsem to jenom v ruce neroztrhnul (a kleštěma ani nezkoušel). Tepelně to je určitě vodivější než jakékoliv silikonové pasty, obecně to stačí. Elektricky je to nevodivé (jenže se ti "uvnitř" stejně ty části dotknou)
Ty chladiče ve zdrojích jsou do plošňáku připájené dvěma nohama, tak jednu z nich, tu co byla na 300V.
Jediná další věc co se tam hodně hřeje je ta společná toroidní tlumivka, ale ta to snad vydrží.
Mimochodem ty slídové destičky nejsou ze slídy, ne?
skype drake.cz
I pes ma svuj den .... a dnes je ten den a já jsem ten pes.
Imho nejsou, je to nějaký hodně pružný plast, jakoby guma, ale pevnější. Slída není gumová, dá se zlomit; ale věřím, že původně se slída používala - má hodně velkou elektrickou pevnost a dá se naštípat natenko.
Chill CP-400P2 400W, místo uvnitř nebylo skoro žádné, ale po odšroubování těch žeber se to zlepšilo. A samozřejmě když vyndáš ten velký větrák, najednou je tam místo něj prázdno.
skype drake.cz
tak jsem to konečně nafotil; ještě se tam uploaduje zbytek, ale za 10 minut to bude hotové
http://www.dr4k3.net/galleries/water01/
skype drake.cz
Nad niektorymi fotkami som sa naozaj pobavil co clovek nevymysli, kadzopadne otazka: "Podla coho si modoval toho eheima na prietokac?"
E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore
"Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH
1, povyhazej vsechny ty pravohuly slepence.
2, zkus tomu venovat trochu pece, nezlob se na me ale tohle je prasarna
3, ty plastovy stahovaci pasky ti moc nepomuzou, budto tam dej o-krouzky nebo kovovy sponky.
2tomase: tohle pravdepodobne neni eheim
e4400@3Ghz(def.v.+BOX),Gigabyte GA-965P-DS3P, 2x1024 ADATA 800mhz, 7600gt pasiv,2x80gb RAID0
Vodník v rekonstrukci, DIY repro ve výstavbě.
Hi
teda je to fakt prasarna. Aby ses jednou nedivil, az ti to vytece)). Ja to nakonec udelal, jak jsem pasl vyse a zatim to funguje. Jen by me zajimalo, z ceho je ten chaldic (vymenik).
A jinak ve zdrojich se fak nepouzivaj slidovy, ale silikonovy podlozky pod tranzistory. To ale nic nemeni na faktu, ze slidovy jsou ze sildy))
Naposledy upravil Iguaner; 03.09.2006 v 17:45.
I pes ma svuj den .... a dnes je ten den a já jsem ten pes.
<ot>a ten pochybný silikon je tam proto že, se nemusí podmazávat. Než to co je ve zdrojích je odost lepší obyčejná slída, podmáznutá kvalitní pastou, podmínkou ale je aby chladič nebyl moc křivej, jakože bývá. Jinak dá se sehnat alternativa, která překonává slídu a to je Kerafol, jen si zjistěte kolik stojí. Další průser bývá, že jsou málo utažené šroubky a součástky nedosedají, toto jsem viděl hlavně u zdrojů Chill.</ot> Ten výměník: neni to chladič z auta?
![]()
Naposledy upravil Tinky linky; 03.09.2006 v 18:47.
E2180@-0.1V udervolt Gigabyte DS4 P35, 2GB/800 RAM, GeForce 7300GT, WD Raptor 36GB ADFD, WD 3200AAKS, CFI1009, Enermax Pro82 425W, E-MU1212m. Consumption: 80W (music playing/office work)
pro kolena působí hlavně 2 faktory:
1 - na průtoku mi moc nezáleží (efekt je do 1°C, změřeno)
2 - výborně to šetří místo
Používal bych oblá topenářská měděná kolínka, ale nechci do okruhu dávat měď když už je plnej hliníku. Možná v nějaké jiné verzi.
celé je to stavěné na ticho, ne na zimu - kdybych chtěl chladit za každou cenu, udělám dva okruhy oddělené peltierem (nebo 2,3 vedle sebe)
Jediné co mě potenciálně trápí, je, jestli dlouhodobě vydrží těsnit ten epoxymetal (že by se rozpadl úplně nehrozí..). Z toho důvodu taky čerpadlo z počítače vodu odsává, vyzkoušeno že netěsnost způsobí nasávání bublinek, což se výborně zjišťuje, protože to dělá rámus v čerpadle.
skype drake.cz
http://www.overclockers.com/tips1240/index.asp
možno by táto verzia vodného chladenia PSU bola pre niekoho z Vás použiteľná, ako jednoduché riešenie - mne sa to zdá jednoduchšie, ale len pri dostatočnom priestore v skrini
AMD Opteron 170 (JH9-E6;TCaseMax=61°C) 2,0@2,6GHz/AC Freezer 64; DFI UT NF4 Ultra-D bios-BT704-2a (NF4 HSF pasiv homemade); OCZ 2x512MB Gold (BH-5) @216MHz (2-2-2-5-1T, 3.2V; po RMA dodaný DC omnoho slabší!); HIS R1950 Pro GDR3 256MB @576/1220MHz; Seagate 160GB SATA NCQ; LG DVD-RW GSA-4160B + Plextor CD-R PX-4824A; Leadtek PVR2000; Case:AC Silentium II (+PSU Seasonic S12 400W 80Plus, active PFC); LCD 17" Samsung 172X; MS MediaPro + IntelliMouse Explorer 4.0; ADSL D-com
Notebook: FSC Amilo Pi1536 (P CoreDuo 1,6GHz; DDR2-533 2x512MB; ATI 1400 128MB; 80GB SATA)
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)