Kdyz reknes fyzikalnimu enginu ze prehrada = zelezobeton (zjednodusene) + vejsku hladiny a tvar, tak uz by mel vedet, jakym zpusobem se rozpada. On je podstatnej rozdil, kdyz chces udelat rozpad cehosi aniz bys to vlastne pocital = delas script, a kdyz to pak pocitas. Mas k dispozici informaci o typu materialu a energii. To by ti melo stacit na velmi realisticky zobrazeni nasledku.
Kuprikladu budu mit cihlovou zed. Pro zobrazeni grafarnou to je proste jeden kvadr potazenej texturou. Zed zasahne strela. Tudiz v tomhle okamziku vygeneruju podle nejakyho algoritmu cihly v casti zdi, kterou strela zasahla (fyzika predbezne spocita rozsah). Fyzikalni engine spocita, co to udela s jednotlivejma cihlama = rozsypou se po okoli, nektery se trebas rozpadnou jeste dal ...
V tomhle okamziku pocita GPU efekt => staci jen velmi nepresny, protoze toho tak jako tak moc videt nebude (prach, ohen, ...), ale uz zna rozsah => muze priblizne zlikvidovat spravnou oblast.
No a ve finale preda PPU grafarne novou podobu zdi, coz je vpodstate opet kvadr potazenej texturou s nejakou dirou + cihlovej bordel kolem. To se v tuhle chvily stava soucasti herniho prostredi, pokud to budu chtit vypocetne zjednodusit, muzu z bordelu udelat jeden objekt.
---
V tomhle proste problem nevidim, kdyz se neco pocita pro film jako animace, kde nesejde na tom, jak dlouho to bude trvat, tak se to da spocitat naprosto realne. Problem bude spis v tom, jak se stim vyrovnaj vyvojari. Protoze pak proste nebude existovat zadna neprekonatelna prekazka, budou muset pocitat s tim, ze hrac misto aby bezel nejakym ohranicenym tunelem si proste udela diru kde se mu bude hodit a projde jinudy. Tudiz naprosto padne sriptovani AI, bude se muset udelat skutecny AI - aby se protivnici prizpusobovali. Ovsem to pak vede k paradoxum typu ze AI, naprosto logicky, vyhladi vsechny budovy do kterejch by se moh nekdo shovat a podobne. Tudiz je nutne napr omezit munici, zadne nekonecne objevovani se potvor ....
Zkratka herni, neefektova fyzika, neni problem technicky, ale psychologicky.