OK, ty prides neco (cokoli) reklamovat, ja stim pudu na dve minutky nekam "dozadu", pak pridu, reknu ti, ze me to funguje a poslu te dopr.dele. (neber to osobne ) Este ti reknu, ze muzes bejt rad, ze ti neuctuju 300 za praci technika.

Pride ti takovehle postup OK ? Navic mas ze zakona pravo videt zbozi v provozu. Coz by asi prodejcum PC komponent moc nevonelo, kdyby kazdej chcel videt to svoje v provozu pred nakupem (u komponent je to mozna sporny, ale u monaku neni o cem debatovat - kdyz ti nekdo pride a rekne, ze chce videt tehle pet monaku, tak mu je musis predvist). Takze pokud nechtej dopadnout tak, ze budou celej den predvadet, ze to funguje, meli by byt vstricnejsi pri reklamacich.

A tady sme se bavili o necem trochu jinym. Kdyz si koupim desku, na ktery je ze umi DDR400 a me to nejde a ani v krame jim to nejde, tak neni vubec co resit. Z pohledu zakaznika i prodejce je ta deska spatna = prodejce je povinej ji poslat dodavateli na reklamaci a ne mi tvrdit, ze je OK, kdyz tuhle skutecnost nejsou schopni zjistit, paac jim to taky nejede.

Mas pravdu v tom, ze resenim je soud ( i kdyz v nasem kocourkove ... ). U soudu by podle me (laik) nemeli sanci, protoze odmitli prevzit evidentne opravnenou reklamaci, protoze nebyli sami schopni prokazat opak.

Pokud vim, reklamace se neuznava pokud je vada zpusobena uzivatelem (zasah do veci) nebo pokud je vec evidentne funkcni. Tohle by ciste teoreticky slo povazovat za pokus o podvod ze strany zakaznika, ale on muze tvrdit, ze jemu to nefungovalo. Dal podle me je prodejce povinej i overit funkcnost (za uplatu = prace) tohle je vetsinou ta "neopravnena reklamace". A taky je povinej vypsat protokol o funkcnosti/nefunkcnosti vyrobku.

Takze pokud ja donesu reklamovat desku, dostanu protokol ze je plne funkcni s danymi parametry (uvedena presna konfigurace pri jake to slo), tak mi to predvadet nemusej. Ale pokud je pak dam k soudu, tak tomu to predvist budou muset (ja predvedu, jak to nefunguje).

Kua, to sem se zase rozepsal .