Můžete mi někdo vysvětlit jak se bere řádné užívání u motorového vozidla.A zdali lehký unik oleje z motoru je už bránění v řádném užívání.Děkuji
Můžete mi někdo vysvětlit jak se bere řádné užívání u motorového vozidla.A zdali lehký unik oleje z motoru je už bránění v řádném užívání.Děkuji
vec je mozne uzivat radne, kdyz je mozne ji uzivat obvyklym zpusobem a v obvyklem rozsahu k ucelu, k jakemu ma vec slouzit. v tvem pripade bych rekl, ze pokud nejsi nucen dolevat olej +/- v jinych nez primerenych intervalech pro srovnatelna auta, pak to omezeni radneho uzivani neni.
Naposledy upravil riksa; 09.11.2009 v 18:39.
i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
"Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."
Ad dolévání oleje v přiměřených intervalech - výrobci obvykle v manuálech uvádí, kolik je běžné dolévat oleje do motoru. Např. u starších Toyot je dokonce informace že pokud je to méně než litr na tisíc km, tak je to v pořádku a není důvod k obavám (imho diskutabilní).
Pokud by šlo o únik oleje z převodovky např., tak to si sám u většiny aut nedoleješ a je to určitě zásadní závada.
Obecně vzato, ono i únik oleje z motoru není úplně v pořádku - olej se může ztrácet a spalovat se, ale neměl by z motoru nikde téct. To pak znamená zřejmě nějaká špatná těsnění, gufera, atd...
odkud ti co teče? kolik se ti toho ztrácí?
BTW, nespletl sis forum? Tady je to o PC/IT ..
CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III ◦ 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610 ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350
Ad. dolévání oleje: zrovna tohle jsem (ne)dávno řešil u svojí Hondy Civic. Po cca 5.000 ujetých km (byla to funglovka) začala papat motorový olej - cca litr na 2.500 ujetých km. Tak jsem to "reklamoval" s tím, že chci zjednat nápravu (= zjistit kde co netěsní, proč to žere olej a opravit to), ale poněkud jsem narazil.
Bylo mi řečeno, že každý výrobce aut má stanoveny limity, kdy je toto "olejopapání" v pořádku a kdy ne. No a protože se chce výrobce pojistit, aby tohle nemusel moc řešit, stanovuje ty limity DOST benevolentně. U Hondy to bylo tuším 1,5l na 1.000 km.
To znamená 2 věci: 1) tuhle toleranci jen tak nepřekonáš (ano, jde o "ochcat", možná toho i využiju), 2) vzhledem k bodu 1) máš prostě smůlu![]()
"Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."
Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro
IMO pokud z toho tece olej, tak to neprojde technickou = vuz neni zpusobily k provozu => nelze jej uzivat vubec.
2meteor, jop, ja mam v papirech tusim 1l/1000km, kdyby to zralo realne tolik, tak je to na hozeni ze skaly. Ale opet si myslim, ze pomoci soudniho znalce bys dokazal, ze uvedena informace neni u daneho motoru bezna a ze naopak signalizuje zavadu.
Edit: Jop, olej vetsinou "tece" bud z prevodovky a pak je to samo spousta prace s pretesnenim, je treba odmontovat prevodovku, nebo z olejovy vany, tady to je jednodussi, pokud je to jen netesnost, staci vypustit, odmontovat vanu a pretesnit. Mluvim o zavade typu ze unik oleje neni nijak znatelny, ale ve spojich se dela kapka. U technicky se to "resi" umytim + prelepenim nejakym tmelem (= technickou to projde a pak uz to nikdo neresi).
Pokud olej papka motor, je to horsi. Ale za normalnich okolnosti by se spotreba oleje u benzinu nemela nijak vyrazne zvedat do rekneme 200-250kkm, pak muze jit trochu a postupne nahoru, u naftaku by to melo byt vpohode tak 500kkm. Samo v zavislosti na praseti za volantem.
Naposledy upravil Jezevec; 10.11.2009 v 16:27.
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
S lahkym unikom bez problemov prejdes aj na STK (aspon u nas to tak je). Na protokole to bude zapisane ako lahka zavada a auto je sposobile na premavku.
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)