Výsledky 1 až 9 z 9

Téma: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

  1. #1
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Mám tu zajímavou perličku, se kterou si úplně nevím rady.

    Reklamoval jsem HDD. Doba 30 dní na vyřízení reklamace uplynula, tak jsem navštívil prodejce. Bylo mi slíbeno leccos, ale následně jsem dostal mailem písemné vyjádření, že jde o vadu neodstranitelnou a že mi vystavili dobropis.
    Nicméně disk jsem kupoval "před povodněmi" a nyní je cena podstatně vyšší, tj. za vrácené peníze si nepořídím stejný nebo podobný disk.

    Tak a co s tím:

    OZ § 622 odst. 2 říká, že v případě neodstranitelné vady mám nárok na vrácení peněz nebo výměnu věci.
    Není však upřesněno, na jakou výměnu (zda za stejný kus nebo kus obdobných parametrů) a zda způsob řešení mohu zvolit sám.

    Myslel jsem si, že způsob řešení reklamace si mohu vybrat sám, a požadovat za výrobek obdobných parametrů. Je to ale nějak podloženo?

    Děkuji za rady.
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

  2. #2

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Předpokládám že to nebylo kupováno na firmu (s ičem) ale na maloobchodní prodej.

    Pokud by reklemace probíhala do 6ti měsíců od koupě zboží je výběr na tobě (výměna / oprava), pak-li že jedno z toho nelze tak samozřejmě jde rozpor z kupní sml. a tedy musí ti vrátit peníze.

    Nicméně když píšeš o povodních (rok 2002) tvůj případ bude rozhodně starší než půl roku od koupě a pak už je postup bohužel na servisu (myslím tím volba co udělají).
    Mohou ti samozřejmě nabídnout obdobný produkt, který ty nemusíš akceptovat. (Stejný by předpokládám již neměli) - No a nebo vrátit peníze.

    V 99% je to tak, že časem si za stejné peníze můžeš pořídit lepší, výkonější model než jsi předtím měl. Tzn všcihni chtěli prachy aby si koupili lepší, novější kus a ještě by jim zbylo. Bohužel u HDD je situace jiná. Proto ti obchodník raději nabídne vrácení peněz protože ví, že si stejně novej HDD budeš muset koupit.

    Každopádně odpověd na tvou otázku je že vybrat si můžeš sám pouze stane-li se vada na výrobku do 6 měsíců od koupě (a tím vybrat máš možnost opravit nebo vyměnit). Dále už je volba na servisu.


    ADD: ještě dodám, že když by faktura byla na IČO pak ti servis může dát jiný (obdobný) hdd a nemusí čekat že s tím budeš souhlasit.
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  3. #3
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Jasan. Je to kupováno na fyzickou osobu.
    Jde o povodně tuším v roce 2010 v Thajsku, které způsobily růst cen disků (a mj. také zkrácení záruk z dříve běžných 3 až 5 let na rok až dva; u nás samozřejmě prodejci musí držet zákonných 24 měsíců)
    Tj. jde o záruční reklamaci ve standardní lhůtě.

    Tj. jinými slovy nemám jinou možnost než akceptovat vrácení peněz? Docela rád bych dostal jinej obdobnej disk, protože novej 1.5 TB dneska za těch 1850,-Kč, co mi chtějí vrátit, nekoupím
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

  4. #4

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Citace Původně odeslal Marty Zobrazit příspěvek
    Tj. jinými slovy nemám jinou možnost než akceptovat vrácení peněz? Docela rád bych dostal jinej obdobnej disk, protože novej 1.5 TB dneska za těch 1850,-Kč, co mi chtějí vrátit, nekoupím
    domnívám se že opravdu jinou možnost nemáš - leda by ses s s nima domluvil... Třeba ve stylu - není možné dostat jiný disk výměnou ? Zůstali by Vám peníze a já měl zase disk protože jej potřebuji - nicméně pokud mi vrátíte peníze a disk budu muset kupovat, pak ne u Vás, protože jste drazí... Jinak řečeno nyní mi vrátíte peníze a další zboží u Vás kupovat nebudu...

    Ale myslím že by se ti možná nějaký zaměstnanec mohl i vysmát se slovy že mu to je fuk...
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  5. #5
    Senior Member
    Založen
    09.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Příspěvky
    1 404
    Vliv
    299

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Citace Původně odeslal Atreides Zobrazit příspěvek
    domnívám se že opravdu jinou možnost nemáš - leda by ses s s nima domluvil... Třeba ve stylu - není možné dostat jiný disk výměnou ? Zůstali by Vám peníze a já měl zase disk protože jej potřebuji - nicméně pokud mi vrátíte peníze a disk budu muset kupovat, pak ne u Vás, protože jste drazí... Jinak řečeno nyní mi vrátíte peníze a další zboží u Vás kupovat nebudu...

    Ale myslím že by se ti možná nějaký zaměstnanec mohl i vysmát se slovy že mu to je fuk...
    Tohle je právě nejlepší postup. Pokud se mu nějaký zaměstnanec vysměje (nejlépe to mít písemně, nahraný telefonát, nebo video), tak se s tím ihned obrátit na jeho nadřízeného a ten ho zkrotí. Nikdo nestojí o nežádoucí zápornou pověst. Tedy kromě firem typu "kaskadéři - sebevrazi". Samozřejmě je třeba k tomu přistupovat jak píšeš, tj. v klidu jim vše vysvětlit ze svého púhlu pohledu a nechat je pak se rozhodnout, zda jim to za to stojí / nestojí. Dobré je ještě třeba zmínit něco podobného jako "administruji v současné době 30 webů, kde mám prostor k publikaci článků", nebo "pracuji jako novinář v nejmenovaném periodiku, kde mám prostor k publikaci článků", apod. ověřeno, funguje.

  6. #6
    Senior Member Avatar uživatele HollyG
    Založen
    12.01.2004
    Bydliště
    Praha
    Věk
    39
    Příspěvky
    1 054
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Ja reklamoval disk nedavno v alze a i kdyz aktualni cena byla o dost vyssi nez kupni, dali mi novy kus. Nicmene pocital jsem uz s tim, ze mi vrati penize a ja s tim nic nenadelam...
    Lidi o mně říkají, že jsem flegmatik. Mně je to ale jedno!
    I'm not arrogant...I'm just better than you!

  7. #7
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Díky, K+ všem.
    Napsal jsem mail jako odpověď na sdělení závěru reklamace, tak uvidíme...
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

  8. #8

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Pokud je to disk WD nebo Seagate, tak si ho nech vrátit a pošli ho na své náklady (150 Kč) do servisního střediska. Vrátí se ti pravděpodobně opravovaný disk, ale budeš mít disk.
    PC: Intel Pentium G2020, GigaByte GA-Z68AP-D3, Crucial 2 x 4096MB DDR1333 Dual, Maxtor DiamondMax 23 500GB S-ATA, Asus Radeon HD6770 10242MB, HP w2207, Asus DRW-2014L1T, Windows 8.1 Pro
    NB: Dell D830, T7500, 2 x 2GB RAM, 160GB HDD, WSXGA+, Nvidia Quadro NVS 140M

  9. #9
    Administrátor マツダ mince Avatar uživatele Marty
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha, Sanctuary
    Věk
    43
    Příspěvky
    8 225
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace - neodstranitelná vada - prodejce chce vrátit peníze

    Díky za tip. Šlo o Samsunga. V zimě jsem reklamoval Seagate, za podobných okolností, a dostal jsem zpět právě opravovaný (Certified Repaired HDD).
    Nakonec jsem se dohodl s reklamačním oddělením na tom, že mi dají nový disk za nákupku. Takže doplatím asi 150 Kč a místo Samsunga F2 budu mít Westerna. Snad se to v tom RAIDu nepobije.
    CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
    WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
    SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
    PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
    HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
    OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610
    ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Reklamace u prodejce?
    Založil Dazzle v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 11
    Poslední příspěvek: 18.05.2010, 11:53
  2. Reklamace základ. desky - vada se objevuje nepravidelně
    Založil Weber v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 14.11.2005, 15:42
  3. 3x stejna reklamace -> penize ?!?
    Založil ScanX v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 22.11.2004, 20:16
  4. reklamace desky u mironetu/og - vraceny penize
    Založil mISHA v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 12
    Poslední příspěvek: 22.09.2003, 18:35
  5. Neodstranitelna vada ??????
    Založil kju v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 1
    Poslední příspěvek: 05.09.2003, 15:42

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •