-
Cybex a 14ti denni lhuta
Takze dnes som vracal tovar v cybexe (nakoniec sa riesilo reklamaciou) pretoze som narazil na toto Nákupní řád
konkretne
Citace:
Vrácení zboží
Vrácení zaslaného zboží je možné v souladu s reklamačním řádem a zákonen 367/2000Sb bez uvedení důvodu do 14 dnů (§ 53 odst. 7 OZ). Toto ustanovení se týká pouze zaslaného zboží a netýká se zboží, které bylo zakoupeno osobně v naších kamenných provozovnách. Objednávka a rezervace zboží přes Internet není závazné povahy a uzavření smlouvy nastává nákupem zboží v provozovně.
....
pokial viem tak "obchod" tvoria dve casti a to uzatvorenie zmluvy a plnenie zmluvy. Prva cast pojednava o uzatvoreni zmluvy ci uz osobne alebo na dialku (telefon, email, internet), druha cast zase o zaplateni a predani tovaru.
Je zjavne ze cybex chce obist tuto 14dennu lehotu vratenia penazi tym ze napise do podmienok nieco o tom ze internetova objednavka ma nezavaznu formu.
Preto by ma zaujimalo ako je mozne plnit jednu cast zmluvy (zaplatenie penazi) skor ako uzatvorit zmluvu? Da sa z tohto nejak vykluckovat?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Už se to tu jednou řešilo a dospělo se k závěru, že i když si tam napíšou co chcou, tak na to nemají právo a ty tu možnost vrácení máš, i když si to objednáš přes net a vyzvedneš na prodejně.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Perfect_
Už se to tu jednou řešilo a dospělo se k závěru, že i když si tam napíšou co chcou, tak na to nemají právo a ty tu možnost vrácení máš, i když si to objednáš přes net a vyzvedneš na prodejně.
dospelo sa vsak aj k tomu, ze ak si predajca explicitne napise ze objendavka cez net != uzatvorenie zmluvy, v tom pripade toto pravo nemas. Ide mi skor o to ci je nieco take mozne z ich strany napisat, pretoze skor ako dojde k uzatvoreniu zmluvy (podla ich argumentacie), dojde k plneniu zmluvy (platba) co je trochu nelogicke..
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Za Cybex:
1) nechceme nic obcházet a tohle máme v nákupním řádu na základě právní analýzy našich právníků.
2) vždy se lze pokusit dohodnout s produkt manažerem daného výrobku, například já klidně povoluji vrátit peníze za příslušenství k digifoto, za kompaktní foťáky i u osobního odběru, řekněme max. do týdne, ale pouze pokud je zboží nevybalené (nejsou stržené ochranné fólie, není rozbaleno příslušenství) nebo nejeví známky používání (klasický případ, nevhodný dar a co teď s ním). Na druhou stranu u osobního odběru určitě nepovolím vrátit prachy za zrcadlovku v hodnotě 50k, kterou prodáme jednou za rok.
3) vložením zboží do košíku a výběrem osobního odběru v kamenné prodejně si u Cybexu zboží rezervujete za příslušnou cenu a v příslušném množství
4) při osobním odběru máte vždy možnost zboží vyzkoušet a případně se rozhodnout, že se vám nelíbí a že ho nechcete koupit
Za mne:
V zákoně je jasně stanoveno, že se musí jednat o nákup zboží za použití prostředků komunikace na dálku. Zákonodárce měl zjevně na mysli ochranu spotřebitele především v případě, kdy někomu přijde zboží poštou/kurýrem a po rozbalení zjistí, že to není to co chtěl. Toto ale můžete zjistit při osobním odběru, tak nevím k čemu chcete nějakou ochrannou lhůtu.
Obdobný případ:
Mám oblíbený obchod, zvednu telefon a zavolám si tam, zda mají nějaký produkt na skladě, kolik stojí. Produkt mají, cena je fajn, tak řeknu prodavači, ať mi tam jeden kousek schová na jméno Vykuk, že se pro to zítra zastavím. Pro zboží si přijdu, prohlédnu si ho, vyzkouším, zaplatím a odejdu.
Použil jsem prostředek komunikace na dálku? Podle mne ano, telefon, e-mail, fax... všechno jsou prostředky komunikace na dálku. Jenže toto prostě není NÁKUP za použití prostředků komunikace na dálku, ale pouhá rezervace zboží, abych do oblíbeného obchodu nemusel chodit jak hňup 10x.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
howgh http://smiles.zy.cz/108.gif
edit: jen jedno doplnění...ptal jsem se na to právníků z DAS a měli na to stejný názor...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
takze penize se vraceji kdyz si to necham poslat napriklad postou ?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Ano, to je naprosto jasne vyuziti prostredku komunikace na dalku pri NAKUPU, takze mas narok na 14 dni ochranne lhuty pro vraceni zbozi.
Samozrejme ale stale plati, ze by nemelo byt zbozi jakkoliv poskozene, melo by byt kompletni a v puvodnim obalu a pokud mozno nepouzite. Je potreba si uvedomit, ze bude prodano dalsimu zakaznikovi a zkuste si predstavit, jak by bylo vam, kdyby ste dostali "novy" mobil, ve kterem najdete treba ulozene SMSky predchoziho "14ti denniho" uzivatele. Prodejci, respektive reklamacni oddeleni nemaji cas na to, aby prosli vsechna zakouti a promazali co se dalo, maximalne udelaji reset na factory settings ;)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Vykuk: tvuj vyklad chapu a je imho spravny... ale co kdyz si to na webu vyberu a zaplatim, prijdu si pro to na kram? Podle me tim ze to zaplatim uz na webu se obchod uzavira uz tehdy a ne az na krame kde si to jen vyzvednu?
Pripad kdy si to na webu rezervuju a platim to az v krame je jasnej...
Nereju, jen sem se nad tim zamyslel...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
presne o tento pripad mne ide. Viz vyssie moje prispevky.
Vykuk k tvojmu prikladu len tolko, ze treba rozdelit UZATVORENIE ZMLUVY a PLNENIE ZMLUVY. A z podmienkok cybex.cz pokial zaplatim tovar cez internet (po jeho objednani cez internet) som splnil svoju cast zmluvy bez toho aby som zmluvu uzatvoril??? Trosku divne, nie?
edit:
Vykuk: "4) při osobním odběru máte vždy možnost zboží vyzkoušet a případně se rozhodnout, že se vám nelíbí a že ho nechcete koupit"
Pri osobnom odbere NEMAM moznost vyskusat ci napr. mnou kupovany TV-Tuner bude spravne pracovat prave na mojom PC. Ano mozem ho dat na reklamaciu, ale je celkom mozne ze pri RMA technik zisti ze na jeho zostave tovar funguje. Co potom?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
Vykuk k tvojmu prikladu len tolko, ze treba rozdelit UZATVORENIE ZMLUVY a PLNENIE ZMLUVY. A z podmienkok cybex.cz pokial zaplatim tovar cez internet (po jeho objednani cez internet) som splnil svoju cast zmluvy bez toho aby som zmluvu uzatvoril??? Trosku divne, nie?
Platba pres internet je predevsim urcena pro zakazniky, kteri si nechavaji zbozi poslat. Nicmene vzhledem k tomu, ze nedovolujeme placeni kartou (kdyz vam z 5% obchodni marze jeste 2% sebere banka za kartu, neni to fajn), je zpristupnena i pro osobni odbery. Stale ale tvrdim ze se jedna pouze o rezervaci zbozi, stejne tak se ti muze stat, ze se ti druhy den ozve nekdo od nas s omluvou, ze bohuzel nedokazeme zbozi zajistit (konec distribuce) a ze ti posilame penize obratem zpet.
Citace:
Původně odeslal tomase
Pri osobnom odbere NEMAM moznost vyskusat ci napr. mnou kupovany TV-Tuner bude spravne pracovat prave na mojom PC. Ano mozem ho dat na reklamaciu, ale je celkom mozne ze pri RMA technik zisti ze na jeho zostave tovar funguje. Co potom?
A? Mas snad tuto moznost v jinem krame, kam prijdes bez predrezervace na netu? Nemas... Leda by sis prinesl celej kompl do prodejny a otestoval to na miste. Pak se muzes zkusit domluvit s manazerem produktu na vymene za jiny model/typ, ale to je fakt na jeho zvazeni, jestli ti vyhovi.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
no vidim ze zase si to obchodnik ukecal, nema zmysel to riesit dalej :rolleyes:
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
nejdriv budu trochu citovat relevantni ustanoveni obcanskeho zakoniku:
§ 55
(1) Smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel se zejména nemůže vzdát práv, které mu zákon poskytuje, nebo jinak zhoršit své smluvní postavení.
(2) Ujednání ve spotřebitelských smlouvách ve smyslu § 56 se považují za platná, pokud se spotřebitel nedovolá jejich neplatnosti (§ 40a). Ovlivňuje-li však takové ujednání přímo i další ujednání smlouvy, může se spotřebitel dovolat neplatnosti celé smlouvy.
(3) V pochybnostech o významu spotřebitelských smluv platí výklad pro spotřebitele příznivější.
vzhledem k tomu, ze se jedna o otazku uzavreni smlouvy, je dobre se podivat na to, co to smlouva je a jakym zpusobem vznika. smlouva je dvoustranny pravni ukon, ktery se sklada ze dvou vzajemnych souhlasnych jednostrannych ukonu, a sice nabidky (oferty) a prijeti nabidky (akceptace). smlouva se povazuje za uzavrenou okamzikem, kdy akceptace dojde do sfery (treba je dorucena) osoby, ktera dala druhe strane ofertu. timto okamzikem se stavaji obe smluvni strany smlouvou vazany a v pripade neplneni svych povinnosti podle smlouvy mohou byt druhou stranou hnany pred soud.
cele je to de facto interpretacni zalezitost, a sice jde o to, jakym zpusobem interpretovat 1) zverejneni udaju o produktu v eshopu vcetne ikony kosiku, 2) charakter objednavky zakaznika eshopu a 3) charakter potvrzeni eshopu, tedy jestli skutecne jako ofertu eshopu a akceptaci kupujiciho, nebo jen jako "nezavaznou objednavku". i kdyz plne rozumim argumentaci, ze pri osobnim odberu si zakaznik muze prohlednout kupovanou vec, mel bych proti teto koncepci nekolik pripominek:
a) jestlize se skutecne jedna o "nezavaznou" objednavku, proc potom veskere nalezitosti, vyzadovane zakonem pro uzavreni smlouvy pres eshop (podle § 53(4)), jsou splneny? Proc je prijeti objednavky potvrzovano v souladu pro uzavreni smlouvy na dalku podle § 53(5)?
b) jestlize je objednavka skutecne nezavazna, proc potom neni mozne nektere polozky nekoupit (rozumej neuzavrit na ne kupni smlouvu?)
c) cvicne jsem prochazel eshop s tim, ze bych "nezavazne" objednal nejaky dost drahy produkt, ktery je treba objednat (treba eos 1Ds MarkII bratru za skoro 190.000) a pak ho neprevzal. zajimalo by me, jak by cybex reagoval potom. vzhledem k tomu, ze podle ceskeho prava predsmluvni odpovednost neexistuje (oproti treba nemecku), jsem skoro presvedcen, ze nezavanost objednavky by vzala za sve.
a hlavni pripominka na zaver - pravni ukony se posuzuji nejen podle toho, co ktery subjekt rika, ale taky podle toho, co si druha strana muze opravnene domnivat, ze takovymi projevy mysli. jinymi slovy, kupni smlouva za 1kc na LCD monitor je proste darovani, nikoliv koupe. vzhledem k tomu, ze proces uzavirani objednavky (zavazne smlouvy) pri odberu postou nebo nezavaze s osobnim odberem se nelisi (proklikal jsem se tim eshopem kam az se dalo, az po finalni potvrzeni) a vzhledem k tomu, ze vsechny nalezitosti pro uzavreni smlouvy na dalku jsou splneny i pri posilani "nezavazne" objednavky, rekl bych, ze kazdy prumerny zakaznik tohoto eshopu muze oduvodnene myslet, ze uzavrel smlouvu uz poslanim nezavazne objednavky. a vzhledem k tomu, co je uvedeno v citovanem ustanoveni vyse mam za to, ze uvedeny postup cybexu porusuje § 55(1) vyse s tim, ze pripadny soud by urcite bral v potaz § 55(3) vyse.
takze konstrukce je to pekna, ale rekl bych, ze v pripade soudniho sporu nebude moc funkcni.
btw, ten priklad s tim zavolanim neni dobry, protoze takove zavolani NENI uzavrenim smlouvy na dalku - nejsou splneny pozadavky dle § 53, viz vyse
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Přesně todle jsem myslel, jsem rád, že to sem riksa velmi obsažně napsal. Díky. (K+)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
2riksa: No vidíš, a naši právníci to vidí jinak... ;)
ad a)
systém je postaven především pro posílání zboží poštou/kurýrem, a proto musí splňovat jisté povinné náležitosti. To jako mají naši programátoři naprogramovat jiné rozhraní pro rezervaci zboží k osobnímu odběru?
ad b)
k tomu jsi přišel jak? Jak jsem psal výše, pokud se při převzetí rozhodneš, že něco nechceš, tak si prostě odebereš jen to o co máš zájem. Stejně tak, když odebereš poštou více kusů zboží, můžeš ve 14ti dnech vrátit jen část dodávky
ad c)
(zrovna v úterý jsem jeden kousek prodal), jde o to, jak máme postavenou smlouvu s dodavatelem. Je pravda, že jsem mu ještě nezkoušel vrátit zboží za víc než 100.000k, ale už jsem mu bez jakéhokoliv stornopoplatku vrátil objektiv >50k, a několik zrcadlovek s objektivy kolem 50k, všechno to bylo zboží, které si zákazník odmítnul převzít a já jsem seznal na základě předchozí prodejnosti (či spíše neprodejnosti), že ho nemám šanci prodat.
Dokonce jsem měl před 14ti dny "dobrého" zákazníka (osobně bych ho nakopal do řiti). Objednal si EOS 350D + 18-55, fajn objednal jsem to u dodavatele, v okamžiku, kdy zboží příšlo k nám, změnil zákazník objednávku na set EOS 350D + 18-55 + 55-200 + BG-E3, OK - objednal jsem i tento set. Jenže pak přišel pro mne šok, zboží opět přišlo na sklad, a milý zákazník zavolal, že toto taky nechce a že si vezme samotné tělo EOS 30D. Tím způsobil, že mi na skladě zůstaly dva sety EOS 350D s objektivy za víc jak 50k, budeme ho hnát k soudu, aby si toto zboží zaplatil a odberal? Myslím, že ne. Obvzlášť, když se to do měsíce prodá.
Citace:
Původně odeslal riksa
btw, ten priklad s tim zavolanim neni dobry, protoze takove zavolani NENI uzavrenim smlouvy na dalku - nejsou splneny pozadavky dle § 53, viz vyse
Tak tohle jsem nepochopil, a jak asi fungují všechna call centra, teleshoppingy a pod.? Prostě zavoláš, objednáš a hotovo, pak ti akorát dorazí zboží s fakturou.
Respektive tím, že zákazníkovi, který si objedná/zarezervuje zboží k osobnímu odběru, pošleme potvrzení, že jeho požadavek registrujeme, že mu umožníme na internetu sledovat, jestli už je zboží na prodejně, tak jsme ještě v nevýhodě? Tak třeba přestaneme posílat potvrzení o přijetí objednávky k osobnímu odběru, to tím jako opravíme a už se zákazník nebudeme moci domnívat, že uzavřel kupní smlouvu???
poslední EDIT:
Citace:
Původně odeslal riksa
(1) Smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel se zejména nemůže vzdát práv, které mu zákon poskytuje, nebo jinak zhoršit své smluvní postavení.
Podle mne zákon neposkytuje spotřebiteli ochranu 14ti dní při osobním odběru a vzhledem k tomu, že jej nikdo nenutí rezervované zboží odebrat ještě není uzavřena kupní smlouva a asi si to myslí i naši právníci, proto se spotřebitel ničeho nevzdává a proto nemohou nastat ani žádné pochybnosti.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
tak len kvoli tej srande si to domace kino objednam :-D
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
tak len kvoli tej srande si to domace kino objednam :-D
hmm a díky této větě ti můžeme dokázat úmysl nás poškodit. On je trošku rozdíl, když někdo něco objedná s úmyslem to neodebrat a nebo se dodatečně rozmyslí a vybere si třeba něco jiného. :rolleyes:
Edit: aby bylo jasno: já skutečně nejsem právník, tak nebudu posuzovat, kdy proběhne uzavření smlouvy, jestli při odklepnutí objednávky nebo až při osobním převzetí. Pouze upozorňuji na to, že zákonodárce tuto vymoženost v zákoně používá proto, aby chránil spotřebitele, kterému přijde domů zboží, které nikdy předtím neměl v ruce a ví o něm pouze něco z katalogu a tak může být nemile překvapen, co to vlastně dostal. Kdežto vy se snažíte pomocí tohoto výkladu domáhat práva na vrácení zboží, které si můžete fyzicky prohlédnou a vyzkoušet a tudíž není důvod pro tuto ochranu.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
... Kdežto vy se snažíte pomocí tohoto výkladu domáhat práva na vrácení zboží, které si můžete fyzicky prohlédnou a vyzkoušet a tudíž není důvod pro tuto ochranu.
OK, objednam si monitor, dojdem prenho a poviem vam - zapojte mi ho, nech ho vidim v "akcii" ... Uvidim tam blby pixel a poviem, ze ho nezoberiem. Bude vsetko v pohode?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
hmm a díky této větě ti můžeme dokázat úmysl nás poškodit. On je trošku rozdíl, když někdo něco objedná s úmyslem to neodebrat a nebo se dodatečně rozmyslí a vybere si třeba něco jiného. :rolleyes:
Edit: aby bylo jasno: já skutečně nejsem právník, tak nebudu posuzovat, kdy proběhne uzavření smlouvy, jestli při odklepnutí objednávky nebo až při osobním převzetí. Pouze upozorňuji na to, že zákonodárce tuto vymoženost v zákoně používá proto, aby chránil spotřebitele, kterému přijde domů zboží, které nikdy předtím neměl v ruce a ví o něm pouze něco z katalogu a tak může být nemile překvapen, co to vlastně dostal. Kdežto vy se snažíte pomocí tohoto výkladu domáhat práva na vrácení zboží, které si můžete fyzicky prohlédnou a vyzkoušet a tudíž není důvod pro tuto ochranu.
promin ale diki te vete me muzes akorat velky prd. Ja si to kino skutocne chcem objednat, ale nakoniec mozno zistim ze sa mi nejak nepozdava..
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
2Pit:
Ano, vždyť ty máš ze zákona právo na to, aby ti byl výrobek předveden, nemluvě o tom, že Cybex u některých monitorů dává garanci na bezvadnost pixelů. V tomto případě buď celou bojednávku zrušíme, nebo se vezme ze skladu jiný kus, případně objednáme další kus a tento s vadným pixelem skončí ve výprodeji (obvzlášť, pokud se jedná o kus, na který poskytujeme garanci), viz tady, označené výprodej mají upozornění, že mají vadný bod
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
promin ale diki te vete me muzes akorat velky prd. Ja si to kino skutocne chcem objednat, ale nakoniec mozno zistim ze sa mi nejak nepozdava..
A? Nebudeš ani první ani poslední, ať už úmyslně nebo neúmyslně. Takové případy jsou docela běžné. Prakticky je to úplně to stejné, jako když si nepřevezmeš balík, který ti přijde na dobírku.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
ad a)
systém je postaven především pro posílání zboží poštou/kurýrem, a proto musí splňovat jisté povinné náležitosti. To jako mají naši programátoři naprogramovat jiné rozhraní pro rezervaci zboží k osobnímu odběru?
nerikam, ze to maji naprogramovat jinak. jenom rikam, ze v pripade soudu bude pro vas asi tezke rict, ze stejny postup pri objednavani mate shodny pro uzavreni smlouvy a jeji neuzavreni
Citace:
Původně odeslal Vykuk
ad b)
k tomu jsi přišel jak? Jak jsem psal výše, pokud se při převzetí rozhodneš, že něco nechceš, tak si prostě odebereš jen to o co máš zájem. Stejně tak, když odebereš poštou více kusů zboží, můžeš ve 14ti dnech vrátit jen část dodávky
mate to na webu, na te same strance;)
Citace:
Původně odeslal Vykuk
ad c)
(zrovna v úterý jsem jeden kousek prodal), jde o to, jak máme postavenou smlouvu s dodavatelem. Je pravda, že jsem mu ještě nezkoušel vrátit zboží za víc než 100.000k, ale už jsem mu bez jakéhokoliv stornopoplatku vrátil objektiv >50k, a několik zrcadlovek s objektivy kolem 50k, všechno to bylo zboží, které si zákazník odmítnul převzít a já jsem seznal na základě předchozí prodejnosti (či spíše neprodejnosti), že ho nemám šanci prodat.
mozna jsem zvolil ne uplne dobry priklad - staci si tam dosadit jakykoliv produkt, ktery budete muset specialne objednat a ktery potom budete mit problem udat
Citace:
Původně odeslal Vykuk
poslední EDIT:
Podle mne zákon neposkytuje spotřebiteli ochranu 14ti dní při osobním odběru a vzhledem k tomu, že jej nikdo nenutí rezervované zboží odebrat ještě není uzavřena kupní smlouva a asi si to myslí i naši právníci, proto se spotřebitel ničeho nevzdává a proto nemohou nastat ani žádné pochybnosti.
co pravnik, to dva nazory ;) . nemam patent na rozum a je mozne, ze pravdu maji vasi pravnici, to se vse ukaze teprve casem.
rekni mi ale uprimne: CO je duvodem pro to, ze nekterymi objednavkami se citite vazani a nekterymi nikoliv? asi se nezbavim pocitu, ze je to prave to vyklickovani z te zakonne povinnosti nechat si vnutit 14 nejistoty, jestli to zbozi nekdo nevrati
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
hmm a díky této větě ti můžeme dokázat úmysl nás poškodit. On je trošku rozdíl, když někdo něco objedná s úmyslem to neodebrat a nebo se dodatečně rozmyslí a vybere si třeba něco jiného. :rolleyes:
uz jsem to psal vyse - prave, ze nemuzete. v nasem pravnim radu neexistuje odpovednost ve vztahu k predmetu smlouvy jeste pred jejim uzavrenim, takze kdyz bych si skutecne u vas objednal zbozi za mega a nakonec na vas hodil bobek, tak s tim nic nenadelate
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal riksa
uz jsem to psal vyse - prave, ze nemuzete. v nasem pravnim radu neexistuje odpovednost ve vztahu k predmetu smlouvy jeste pred jejim uzavrenim, takze kdyz bych si skutecne u vas objednal zbozi za mega a nakonec na vas hodil bobek, tak s tim nic nenadelate
Ale není to tak, že pokud by někdo argumentoval, že smlouva vznikla vytvořením objednávky ( viz. argument o "vrácení zboží do 14 dní" ) a pak je možné požadovat penále ? Je to jen hypoteticky, pokud má cybex, že objednávka je nezávazná, je to věc druhá.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Radim Štěpanec
Ale není to tak, že pokud by někdo argumentoval, že smlouva vznikla vytvořením objednávky ( viz. argument o "vrácení zboží do 14 dní" ) a pak je možné požadovat penále ? Je to jen hypoteticky, pokud má cybex, že objednávka je nezávazná, je to věc druhá.
ano, prave tak to je: jestlize objednavkou a jejim potvrzenim dojde k uzavreni smlouvy, tak jsou obe strany povinny cinit to, k cemu se zavazaly - tj. vec prodat (a pravo dostat kupni cenu) a vec koupit (tj. obdrzet a zaplatit cenu)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Radim Štěpanec
Ale není to tak, že pokud by někdo argumentoval, že smlouva vznikla vytvořením objednávky ( viz. argument o "vrácení zboží do 14 dní" ) a pak je možné požadovat penále ? Je to jen hypoteticky, pokud má cybex, že objednávka je nezávazná, je to věc druhá.
proste argumentacia ako sa to komu hodi
1) pokial sa jedna o bezny tovar tak je to nie je uzavrenie zmluy ale iba nezavazna objednavka, takze nemas pravo na 14dennu lehotu
2) pokial uz ide o kino za par stoviek tisic zrazu je zavazne a pravne vymozitelne
no comment...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
2riksa a RS:
Ano to je přesně ono, na jednu stranu tvrdíte, že dochází už objednávkou k uzavření smlouvy a tedy údajně existuje nárok na odstoupení od smlouvy, na druhou stranu ale nemáme žádnou "normální" páku, jak donutit zákazníka zboží odebrat, protože on se prostě necítí něčím takovým vázán, takže jakoby vlastně žádná smlouva neexistovala. Skutečně si to každý upravuje, jak se mu zlíbí.
2tomase:
Především ty si to upravuješ, jak se ti to hodí a využíváš toho, že každý pes jiná ves. Názory na tuto problematiku prostě nejsou jednotné, ale musíš uznat, že důvodem existence těchto paragrafů v občanovi není ochrana samotné smlouvy na dálku, ale ochrana zákazníků, kterým při nákupu na dálku není umožněno jejich základní právo - tedy předvedení a vyzkoušení výrobku. A i když je možné, že to ze zákona nevyplývá jasně (ostatně který zákon je absolutně srozumitelný), tak mi tento argument prostě nevymluvíš, ať už vznikne smluvní vztah jakkoliv / kdykoliv, pokud máš možnost zboží při nákupu vyzkoušet, není důvod pro žádnou ochrannou lhůtu, protože se nelišíš od zákazníka, který k nám přijde na blink bez rezervace a něco v našem kamenném obchodě koupí a v jehož případě už prostě není vůbec pochyb, kdy smlouvu uzavírá (přímo při prodeji).
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
tak mi tento argument prostě nevymluvíš, ať už vznikne smluvní vztah jakkoliv / kdykoliv, pokud máš možnost zboží při nákupu vyzkoušet, není důvod pro žádnou ochrannou lhůtu, protože se nelišíš od zákazníka, který k nám přijde na blink bez rezervace a něco v našem kamenném obchodě koupí a v jehož případě už prostě není vůbec pochyb, kdy smlouvu uzavírá (přímo při prodeji).
Pockej, to mi nerikej ze neni rozdil (pro tuto situaci) mezi clovekem co prijde do obchodu a neco si koupi a mezi tim, ktery si to na webu objedna, zaplati a az po tom si pro to prijde?
BTW: skusim se o tomhle pobavit este s jinym pravnikem az se k tomu dostanu :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Trosku sme sa odklonili od povodneho zameru threadu. Totizto mam na mysli konkretyn specificky pripad nezavaznej objednavky cez web cybexu kde hned po nezavaznom objednani plnim moju cast kupnej zmluvy a to je zaplatenie tovaru. Pokial som plnil svoju cast kupnej zmluvy, je tym snad jasne, ze kupna zmluva znikla a to na dialku. Ako spravne maxik poznamenal, cybex nevidi rozdiel medzi niekym co si tovar "iba" objedna a potom si ho pride pozriet na pokladnu a prip. zaplatit a niekym, kto obchod povazuje zo svojej strany uzavrety (objednavka + zaplatenie) a caka uz len na dodanie?
otazka na Vykuk-a: Pokial si tovar objednam cez eshop a zaplatim cez internet (typicky do hodiny od objednania), pridem na pokladnu, necham si tovar vybalit a nebude sa mi pacit mozem pozadovat, resp. dostanem od vas okamzite dobropis?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
otazka na Vykuk-a: Pokial si tovar objednam cez eshop a zaplatim cez internet (typicky do hodiny od objednania), pridem na pokladnu, necham si tovar vybalit a nebude sa mi pacit mozem pozadovat, resp. dostanem od vas okamzite dobropis?
Vracení peněz přímo neřeším (i když v některých případech podléhá mému schválení - právě třeba vrácení zboží po osobním odběru), jak je to technicky zajištěno nevím, ale co jsem stačil vypozorovat, tak jakmile má zákazník nárok na vrácení zaplacené částky, je mu neprodleně buď vyplacena hotově nebo převedena na účet. Stejně jako v případě tvé reklamace, kde sám tvrdíš cituji:
"Technik prisiel, spytal sa co tomu je, na par minut odbehol (asi testovat Tuner) a za 5minut som mal na stole dobropis a peniaze v penazenke"
Osobně si myslím, že pokud bychom ti ty prostředky fofrem nevrátili, tak to zavání obohacováním se.
Platit předem se dá i u čistě osobního odběru:
U mého předchozího zaměstnavatele nebylo nic divného, když přišel člověk na prodejnu, objednal zboží, nechal si vystavit proformafakturu, zaplatil zboží z účtu a až pak si jej přišel odebrat.
Edit: ty řešíš placení předem a že tím vzniká smlouva... okej, je to možný... Jenže já řeším to, že pokud si to zboží odebereš osobně (ať už zaplatíš kdykoliv) není žádný důvod k tvé jakékoliv ochraně ve smyslu 14ti denní lhůty, chápeš mne doufám?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
dovod na to je a ten dovod sa vola zakon. Zakon hovori o zmluve uzatvorenej na dialku - zmluva takto podla mna uzatvorena bola, takze mam na 14dni pravo. Je niekde v mojej uvahe chyba?
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
dovod na to je a ten dovod sa vola zakon. Zakon hovori o zmluve uzatvorenej na dialku - zmluva takto podla mna uzatvorena bola, takze mam na 14dni pravo. Je niekde v mojej uvahe chyba?
Podle mne tam je chyba jedina, a to ta, ze si vykladas zakon, tak aby se ti to hodilo (ostatne ja asi taky ;)) a jak uz jsem rekl, podle mne se zakonodarce snazi ochranit opravdovy nakup na dalku a ne samotny vznik smlouvy na dalku. Podle mne v tvem pripade proste neni duvod ti jakoukoliv ochranu poskytovat, protoze mas moznost seznamit se presne s obsahem plneni driv nez ho prevezmes a pokud se rozhodnes ho neprevzit, musi ti byt jakekoliv jiz vyplacene plneni neprodlene vraceno.
EDIT: po dlouhém hledání jsem na světě spotřebitelů nalezl dotaz přesně na problém osobního odběru u Cybexu kontra 14 dní, odpověď by spíše svědčila názoru tomase, jenže ať se na mne nikdo nezlobí, pokud mi někdo napíše, že osobní odběr by neměl vadit při odstupení. Podle mne ani oni nemají moc jasno a mně nezbývá než doufat, že naši právníci jasno mají.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
2riksa a RS:
Ano to je přesně ono, na jednu stranu tvrdíte, že dochází už objednávkou k uzavření smlouvy a tedy údajně existuje nárok na odstoupení od smlouvy, na druhou stranu ale nemáme žádnou "normální" páku, jak donutit zákazníka zboží odebrat, protože on se prostě necítí něčím takovým vázán, takže jakoby vlastně žádná smlouva neexistovala. Skutečně si to každý upravuje, jak se mu zlíbí.
ne, je to jednodussi ;)
1) podle zakona vznika smlouva pri uzavirani na dalku v okamziku odeslani/prijeti objednavky, jak jsem uz popisoval vyse. v takovem pripade vzniknou stranam prava a zavazky a zaplaceni kupni ceny muze prodejce vymahat soudne.
2) problem (pro vas) u te vasi konstrukce je, ze tvrdite, ze az do skutecneho osobniho odberu smlouva neexistuje. v takovem pripade pak ale nemuzete ocekavat, ze se druha strana bude takovou ne-smluvou citit vazana (a ted ponechavam stranou to, ze si myslim, ze i v takovem pripade je smlouva uzavrena objednavkou, jak jsem argumentoval vyse)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
hmm a díky této větě ti můžeme dokázat úmysl nás poškodit. On je trošku rozdíl, když někdo něco objedná s úmyslem to neodebrat a nebo se dodatečně rozmyslí a vybere si třeba něco jiného. :rolleyes:
Si prave dostal sam sebe, jak te muzu poskodit, kdyz si podle tvyho stanoviska jen neco nezavazne rezervuju ? Stimhle by se ti soudce leda vysmal. Ja si muzu preci nezavazne a zcela umyslne obednat zbozi za nekolik MKc, k nicemu se preci nezavazuji.
Naopak, poskodit se snazis ty me, snazis se me pripravit o zakona prava. A to je prokazatelne velmi snadno a rek bych ze 99% soudcu by to tak i bralo. Jim by totiz bohate stacilo, kdybych predvedl 5 (ale klidne i 50) jinych eshopu, kde se objednavka pres net bere za oboustrane zavaznou, bez ohledu na zpusob predani zbozi. Na tomhle bys dojel.
Citace:
Původně odeslal PiT
OK, objednam si monitor, dojdem prenho a poviem vam - zapojte mi ho, nech ho vidim v "akcii" ... Uvidim tam blby pixel a poviem, ze ho nezoberiem. Bude vsetko v pohode?
Bude, je to presne podle zakona, prodejce je zbozi povinen predvest a to navic v odpovidajicich podminkach = trebas pri prodeji repro je povinen mit oddelenou poslechovou misnost. Navic si tech vyrobku muzes nechat predvest vic.
Citace:
Původně odeslal riksa
2) problem (pro vas) u te vasi konstrukce je, ze tvrdite, ze az do skutecneho osobniho odberu smlouva neexistuje. v takovem pripade pak ale nemuzete ocekavat, ze se druha strana bude takovou ne-smluvou citit vazana (a ted ponechavam stranou to, ze si myslim, ze i v takovem pripade je smlouva uzavrena objednavkou, jak jsem argumentoval vyse)
IMO nelze menit rezim uzavreni smlouvy v zavislosti na zpusobu odberu, coz zakon jednoznacne rika a o coz se tady snazi.
Ja to ctu jednoznacne tak, ze "if objednavka + doruceni postou/etc then 14 dnu, if totez, ale odber osobne, then zadnych 14dnu", coz je jednoznacne protizakone ustanoveni a tudiz neplatne.
2tomase: Podle me je smlouva uzavrena nejpozdeji v okamziku, kdy prodejce akceptuje platbu = pokud mu dojde na ucet a nevrati se, je smlouva uzavrena. Neznam totiz zadny zpusob, jak nekomu zaplatit za nic (pokud tedy nejde o dar ;) ).
Apropos, solidni obchodnit nema potrebu podobne veci resit a proto se snazim nakupovat vyhradne u solidnich obchodniku.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Heh, fakt už končím s diskuzí, právně vzdělanější se mne pokouší umlátit argumenty a jak jsem řekl právník nejsem, tak se o tom nebudu dál hádat, páč by to dál nevedlo.
Nicméně stále trvám na tom, že toto ustanovení v našich obchodních podmínkách prošlo schválením přes naše právníky a přiznávám, že nevím, čím to mají podložené.
Avšak i kdyby přišlo na věc a naši právníci nyní zjistili, že toto nesmíme používat, tak si stále myslím, že pokud má zákazník možnost seznámit se s odebíraným zbožím stejně jako jakýkoliv jiný zákazník v kamenném obchodě, tak není důvod ho chránit touto ochrannou lhůtou, protože smysl příslušných paragrafů je dle mého názoru opravdu jiný.
Edit: ještě poznámečka, s tímto ustanovením nejsme žádní exoti, i takoví internetoví prodejci jako je Mall a Kasa užívají stejné ustanovení, tedy že na osobní odběr je to pouhá rezervace a samotná kupní smlouva vzniká až zaplacením and (ne or) převzetím zboží.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Vykuk
2Pit:
Ano, vždyť ty máš ze zákona právo na to, aby ti byl výrobek předveden, nemluvě o tom, že Cybex u některých monitorů dává garanci na bezvadnost pixelů. V tomto případě buď celou bojednávku zrušíme, nebo se vezme ze skladu jiný kus, případně objednáme další kus a tento s vadným pixelem skončí ve výprodeji (obvzlášť, pokud se jedná o kus, na který poskytujeme garanci), viz
tady, označené výprodej mají upozornění, že mají vadný bod
kdyz jsem u bezvadnosti pixelu. oo je sice krasne ze vyrobni technologie, blablabla... tolerance pixwlu blablabla...
ale neni v zakone a neresilo se to tu uz ze zbozi musi byt dle ceskych zakonu "bezvadne" a pokud neni je to duvod k reklamaci at si dodavatele (ci vyrobce) mele o toleranci vadnych bodu na 1Mpix co chce??
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tominek
kdyz jsem u bezvadnosti pixelu. oo je sice krasne ze vyrobni technologie, blablabla... tolerance pixwlu blablabla...
ale neni v zakone a neresilo se to tu uz ze zbozi musi byt dle ceskych zakonu "bezvadne" a pokud neni je to duvod k reklamaci at si dodavatele (ci vyrobce) mele o toleranci vadnych bodu na 1Mpix co chce??
jenze definuj "bezvadne"...viz thread vedle...:rolleyes:
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal MaWa
jenze definuj "bezvadne"...viz thread vedle...:rolleyes:
je, diky za upozorneni. neprocitma tuhle sekci dusledne jako nektere jine. uz jsem se vyjadril i tam.
jinak definovat "bezvadne" snad netreba. je to z toho slova patrne. proste "bez vad".
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tominek
kdyz jsem u bezvadnosti pixelu. oo je sice krasne ze vyrobni technologie, blablabla... tolerance pixwlu blablabla...
ale neni v zakone a neresilo se to tu uz ze zbozi musi byt dle ceskych zakonu "bezvadne" a pokud neni je to duvod k reklamaci at si dodavatele (ci vyrobce) mele o toleranci vadnych bodu na 1Mpix co chce??
Jak jsem psal výše, že jsem na www.spotrebitele.cz našel neurčitou odpověď, která by snad svědčila k názoru tomase na osobní odběr kontra 14 dní, tak přímo v té odpovědi je i toto, cituji:
"Podle našich informací je počet vadných pixelů, které nejsou důvodem pro reklamaci zboží, upraven v technické normě. Pro více informací doporučuji kontaktovat Český normalizační institut na stránkách www.cni.cz."
Podle mne, pokud něco není důvodem pro reklamaci, tak to není ani vada. Nicméně rozebíráme v tomto thredu zase úplně něco jiného :rolleyes:
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
mas pravdu. netvrdim ze muj nazor musi byt spravny. a take netvvrdim ze o tom nevis vice nez ja (coz vzhledem k tomu cim se zivis vis;))
a mas pravdu vratime se k tomu co se tu resi. pro me kdyz vidim na webu cybex.cz tlacitko "koupit" tak mam opravdu pocit ze kupuji tedy uzaviram kupni smlouvu a nikoli jen nezavazne objednavam. kdyz se pak proklikam vsemi temi formulari povazuju smlouvu za uzavrenou a jsem pripraven plnit ji stejne jako to cekam od prodejce. nikde tam proste nevidim tlacitko "nezavazne objednat ci rezervovat k osobnimu odberu" tak jako je tomu na nekterych jinych e-shopech. treba aaron.cz kde mimochodem budu pravdepodobne ted resit podobny problem;)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Viac ako 14denna lehota ma fascinuje to ze uzavretie kupnej zmluvy vznika az plneni plneni kupnej zmluvy. Aspon tak to teda konkretne pri cybexe vychadza. Ako je toto mozne ???
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
Viac ako 14denna lehota ma fascinuje to ze uzavretie kupnej zmluvy vznika az plneni plneni kupnej zmluvy. Aspon tak to teda konkretne pri cybexe vychadza. Ako je toto mozne ???
Upřímně: nevím, možná nějaká právnická klička, jak Mall, tak i Kasa jsou docela velké obchody, které mají na dobré právníky, také jsou certifikováni APEK a všichni postupejeme při osobních odběrech stejně :-o
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal tomase
Viac ako 14denna lehota ma fascinuje to ze uzavretie kupnej zmluvy vznika az plneni plneni kupnej zmluvy. Aspon tak to teda konkretne pri cybexe vychadza. Ako je toto mozne ???
tohle je obecne bezne - vzdyt timto zpusobem kupujes rohliky v obchode a cigara v trafice. uzavreni te smlouvy s plnenim povinnosti z ni vyplyvajicich proste casove spada v jedno.
ta klicka, o ktere se bavite, je docela jednoducha a logicka: zakon rika, ze pri uzavreni smlouvy na dalku existuji urcita prava (pravo na odstoupeni behem 14 dnu od prevzeti veci), ktera v zadnem pripade nelze smluvne vyloucit, a pouziji se tedy vzdy. v rovine OBSAHU smlouvy tedy cesta nevede. co jit tedy o uroven vys a obejit onu 14denni lhutu pro odstoupeni v rovine UZAVRENI smlouvy? :)
jinymi slovy, jestli nejsem schopen jako prodejce eliminovat pravo na odstoupeni kupujiciho (a tedy i vlastni povinnost takovou lhutu respektovat) ve smlouve uzavrene na dalku, budu uzavirat smlouvy "na blizko" tak, abych se toho prava jednoduse zbavil
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Cimz ovsem nastava varianta B, trvat na zakone povinosti prodejce zbozi predvest pred zakoupenim (kterezto se take nemuze zadnym zpusoben zbavit). Prodejce se muze rozhodnout, co je pro nej vyhodnejsi.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal Jezevec
Cimz ovsem nastava varianta B, trvat na zakone povinosti prodejce zbozi predvest pred zakoupenim (kterezto se take nemuze zadnym zpusoben zbavit). Prodejce se muze rozhodnout, co je pro nej vyhodnejsi.
Asi jsi to přehlédl, ale tímto tady celou dobu argumentuju!!! Zákazník má možnost předvedení zboží při osobním odběru (narozdíl například od dobírky), takže není proč ho chránit lhůtou 14ti dní. A tvrdím to od začátku a ne že si něco vybereme.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Jenze ty si asi ne zcela uvedomujes, co to znamena. Sem zvedav co bys rek na to, kdyby ti pred kramem stalo 100lidi, a kazdej by chtel videt svoji grafarnu vprovozu (na coz ma pravo) a aby se ten provoz radne predved a otestoval, to je tak min 15 - 20 minut (za predpokladu, ze predvadeci komp je jinak funkcni). A ted si predstav totez s kazdym kusem HW. (o sestavach nemluvim, tam predvedeni povazuju za naprostou samozrejmost)
Dal si k tomu pridej specialni pozadavky. Napr kdyz si budu kupovat projektor, pripadne celou sestavu domaciho kina a chci po tobe (presne dle zakona) abys mi to predved v odpovidajicich podminkach (= ne mezi 50ti rvoucima lidma).
Proc mysli, ze lepsi obchody davaji nad ramec zakona moznost vratit zbozi ? Prave proto, aby si to lidi vyzkouseli az doma a mohli to bez obav prinest a rict "nelibi se mi to, nehci". Nemluve o tom, ze jim to podstane setri naklady, ktere by stalo prave to predvadeni zbozi (zamestnanci, predvadeci mistnost(i), ...)
Tech 14 dnu neni na to abych si prohlid kartu nebo krabici, ty sou na to, abych moh zbozi v odpovidajicich podminkach vyzkouset. A pokud mi na to prodejce tu lhutu neda, pak je jeho povinosti tyto podminky zajistit.
Zkratka necham tuhle diskusi byt, vyjadril sem se dost jasne, muj nazor = jde o ochcavani zakazniku, a tam kde se toto deje neco smrdi = jdu radsi o dum dal.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Nezlob se, ale je to argumentace úplně mimo. Jako v každém jiném kamenném obchodě, tak i u nás má zákazník právo na předvedení výrobku, takže jak v obyčejném krámě na ulici, tak i u nás může stát těch 100 zákazníků, jak říkáš. Jenže po nás, jelikož umožňujeme nákup přes e-shop, požadují někteří jedinci navíc ochranu 14ti dní na vrácení výrobku, kterou ale zákazníci v jiné prodejně na ulici standardně nemají ač samotný nákup, kontrola zboží, jeho přezkoušení a apod. probíhá v obou případech stejně (nebo k tomu aspoň jsou stejné podmínky vytvořeny).
Druhá otázka je, jak jsme k tomu přezkoušení vybaveni a určitě nemáme samostatnou místnost na zkoušení zvukových aparatur a pochybuji, že je to obvyklá součást kamenného obchodu, kde prodávají audio/video (mimochodem jsi docela extremista, takové předvedení mobilu nebo foťáku by ti nestačilo?).
Na druhou stranu (ne jako obchodník, ale jako spotřebitel) chápu tvůj postoj, holt jsem postižen tím, že stojím na 2 stranách "bojové" linie.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Vykuk:
Ak by som si objednal cez vas e-shop, dosiel k Vam osobne a zaplatil to, tak nevidim z Vasej strany jediny problem. V tom ste ustretovi, ako si napisal.
Ak si ale objednam cez vas e-shop, zaplatim Vam cez net a dojdem si tovar vyzdvihnut, tak na 14 dnovu lehotu na vratenie penazi imho jednoducho narok mam, pretoze nalezitosti zmluvy boli z mojej strany uzavrete na dialku.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Vykuk argumentacia stylom ze niekto iny je na tom tak isto je tatisto uplne mimo.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Dle mého názoru se má situace takto:
1. nabídka internetového shopu je pouhou výzvou prodávajícího k podávání návrhů na uzavření smlouvy. I když se zde pohybujeme v rovině spotřebitelských smluv, které jsou upraveny občanským zákoníkem, lze si aspoň pro názornost vypomoci úpravou institutu veřejného návrhu na uzavření smlouvy obsažené v obchodním zákoníku.
http://business.center.cz/business/p...k/cast3h1.aspx
Podnět k uzavření smlouvy, který nemá náležitosti uvedené v odstavci 1, se považuje pouze za výzvu k podávání návrhů na uzavření smlouvy.
2. Kupující objednáním zboží učiní nabídku, tj. učiní návrh na uzavření kupní smlouvy.
3. Prodávající jejím potvrzením, zpravidla emailovou konfirmací, nabídku příjímá. Tímto okamžikem je smlouva řádně uzavřena, prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Na základě takto uzavřené kupní smlouvy je kupující povinen zboží převzít a zaplatit. Je všeobecnou mýlkou, že kupní smlouva vzniká až okamžikem předání / převzetí zboží.
4. Z výše uvedeného vyplývá, že i v případě fyzického osobního převzetí zboží v provozovně prodávajícího má kupující dle mého názoru právo odstoupit od smlouvy v předmětné 14 denní lhůtě. Zdálo by se, že ve prospěch prodávajícího lze sice argumentovat s odkazem na úmysl zákonodárce, tj. na údajný, a zdůrazňuji slůvko údajný, účel příslušné právní úpravy, tedy že tato úprava je v zákoně proto, protože při objednání přes internet si kupující nemůže zboží osobně prohlédnout, ale pokud tak učiní, tak by mu toto právo nemělo být přiznáno, jenomže v takovém případě mi schází v zákoně zakotvení práva kupujícího takovou smlouvu vlastně neuzavřít, dojde-li na místě k závěru, že neodpovídá jeho zájmu (to kdybych přistoupil na tu argumentaci o "rezervaci zboží", která je však dle mého názoru opravdu právně neprůchozí). Na to myslím už výše upozorňuje správně riksa. Takže v tomto ohledu, i pokud by prodávající obhájil účel zákona, jak jej vykládá, na této skutečnosti by dle mého názoru narazil. Aspoň v tomto směru bych asi vedl případnou obhajobu spotřebitele.
5. Nicméně je třeba také pamatovat, že výkon práv vyplývajících z občanskoprávních vztahů nesmí být v rozporu s dobrými mravy (§ 3 odst. 1 občanského zákoníku). Pokud by tedy někdo takto zneužíval této právní úpravy o odstoupení od smlouvy, šlo by argumentovat tímto způsobem (v rámci obhajoby prodávajícího). Na druhou stranu však ale současně nelze zapomenout na ustanovení § 55 odst. 1 a 3 zák. č 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a to, že "Smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele" a především "V pochybnostech o významu spotřebitelských smluv platí výklad pro spotřebitele příznivější.". I v takovém případě ale tedy platí, že výkon práva nesmí být v rozporu s dobrými mravy. Nicméně to je třeba prokázat a přesvědčit o tom soud.
Podle mě je tady z pohledu prodávajícího jediná možnost, jak případný spor vyhrát (bude-li na druhé straně aspoň průměrný právník):
1. Účel zákona a pořád to soudci omýlat /i když nevím, co je třeba v důvodové zprávě k tomu napsáno... ale to je vlatně jedno, soud zná právo, my jako prodávající tvrdíme, že ten účel je takový, jaký tvrdíme/.
2. Dobré mravy. Výkon práva kupujícího je v rozporu s dobrými mravy, je nemorální a šikanózní. A proto soud nemůže takovému výkonu práva přivolit..
edit. 3. Popřípadě by mohl pomoci i nějaký příhodný judikát. Ale takhle z hlavy nevím. Napovědět by mohlo ASPI, ale to mám k dispozici jen v práci. http://www.aspi.cz/aspi/produkty/detail/aspi_system/
Nevidím samozřejmě do právních analýz pro Cybex, nicméně většinou to je tak, že analýzy jsou dělány ve prospěch klienta, resp. uvádějí možnosti, o co případně opřít obranu v zájmu a prospěch klienta. Samozřejmě proti tomu ale většinou vždy existují argumenty proti.
Tento příspěvek se snažím psát objektivně. Vemte si z toho know-how každý, co je ve Vašem zájmu :).
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Zbytečný rozbor... jak jsem již psal v jiném threadu zde o Cybexu, tak už asi od září může u Cybexu zboží do 14ti dní vrátit i ten zákazník, který si jej převezme osobně na odběrním místě pokud na něj předtím udělá objednávku přes net nebo telefon/fax... naši právníci evidentně znejistěli, takže tak :D Tohle vyřešil běh času, akorát se to myslím řešilo ve "zkušenostech s prodejci".
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
a ja z bych to jak to vykuk popisuje podal z druhe strany:
pri osobnim odberu me od te doby VZDY upozornili ze muzu zbozi bez udani duvodu vratit.
minuly tyden jsem tohoto prava vyuzil (slo o to jaka je situace s BenQ-Siemens...). na reklamcnim oddleni to probehlo naprosto vpohode a ja ihned dostal sve penize. teda dostal jsem papir "poukazku" na pristi nakup aby se to nezdrzovalo pres ucetni oddeleni. sel jsem si zrovna pro NTB tak me to bylo fuk. kazdopadne opet me to utvrzuje v tom ze cybex je opravdu seriozni ochod kde rad nakupuju temer cokoli. pristup tamnich zamestnancu je taky o necem jinem nez treba v mironetu (zkusenosti popisuju v jinem threadu).
proste cybex jedine doporucuju. nakupuju tam uz opravdu hodne let a za posledni dobu jsem tam utratil vcelku dost penez a zatim naprosto vse bez nejmensich problemu.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Myslim, ze urobili spravny krok. Ak je mozne poskytnut, resp. zistiti tuto informaciu, kolko ludi vyuziva tuto 14dennu zakonnu lehotu, povedzme, mesacne? A kolko z nich si pride po tovar osobne po tom, co zmluvu uzatvori na dialku? Vela ich asi nebude, co? :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
Vykuk
Zbytečný rozbor... jak jsem již psal v jiném threadu zde o Cybexu, tak už asi od září může u Cybexu zboží do 14ti dní vrátit i ten zákazník, který si jej převezme osobně na odběrním místě pokud na něj předtím udělá objednávku přes net nebo telefon/fax... naši právníci evidentně znejistěli, takže tak :D Tohle vyřešil běh času, akorát se to myslím řešilo ve "zkušenostech s prodejci".
Zbytečný není minimálně z obecného hlediska, protože evidentně většina lidí v tom má velkej guláš a snad to lidem pomůže zorientovat se v dané problematice.
Na tento thread jsem odpověděl, protože byl odkázán ze sekce Reklamace na PCT fóru, kde se řeší podobná problematika. a edit: a to další co píšeš, s tím jsem nebyl seznámen.
Ještě k věci: Nakonec ani nemohu vyloučit, že byste na případném soudě uspěli i s tou myšlenkou "rezervace zboží". I to je samozřejmě možné a vlastně to není špatná obhajoba. Pokud by byla náležitě teoreticky rozvinuta. Soudy u nás rozhodují všelijak a ve hře je řada faktorů, jako osobní sympatie/antipatie, přesvědčovací schopnost advokáta, jak se ten který soudce zrovna vyspal nebo nasnídal a spousta dalších :).
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
OK, já to myslel, že je to zbytečné ve vztahu k Cybexu, ale dle karmy ode mne je ti snad jasné, že si tvého rozboru vážím... ;)
2tomase: zjistit by to určitě šlo, jenže to bych musel mít přístup do trošku jiné databáze, než jako produkťák mám, ale pokud si vzpomenu, tak se poptám...
Edit: osobní odběry dělají za celé Vltava Stores přibližně 50% obchodních případů (a stejně >95% zákazníků si dělá objednávky dopředu přes net/tel/fax)... to vysvětluje ty neustálé fronty :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
Vykuk
OK, já to myslel, že je to zbytečné ve vztahu k Cybexu, ale dle karmy ode mne je ti snad jasné, že si tvého rozboru vážím... ;)
Chápu a jsem tomu rád, protože mám v sobotním odpoledni obvykle lepší věci na práci, než psát právní rozbory :).
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Zdravím, jsem pln zloby a musím se o ni s někým podělit, v tomto případě s mojí klávesnicí a LCD monitorem a následně i s vámi :-)
Objednal jsem si u firmy Cybex monitor EIZO S1911SE-BK. Koupil jsem ho na firmu s tím, že má 100% záruku kvality na vadné pixely. Monitor přišel, vadné pixely byly, doba na vrácení 7 dní. Tak jsem kukl na stránky, odeslal e-mail s oznámením že ho vracím a proč plus popis kde ty vadné pixely jsou. Odeslal jsem ho s tím, že mají 5 dní na to poslat nový nebo vrátit peníze. Za 5 dní po odeslání jsem volal na reklamační oddělení (umění je se dovolat, zkoušel jsem to asi 5 hodin než to někdo vzal), abych zjistil situaci. Pan Veselý mi sdělil, že jim monitor nepřišel, ačkoli podle sledování zásilek České pošty ho obdrželi den po mém odeslání. Slíbil celou věc prověřit a dát mi vědět. Je to týden a kde nic tu nic, na stránkách Cybexu po přihlášení nevidím žádnou reklamaci a na reklamačním (strávil jsem tím 2 dny) mi to opět nikdo nebere, a to mám už dohromady 3 telefonní čísla.
Co z toho plyne? Že u firmy Cybex si už nekoupím ani... párátka (která navíc nevedou :-) ).
Doufám že se brzy celá záležitost vyřeší k oboustranné spokojenosti, ačkoli z mé strany se o jakékoli "spokojenosti" už mluvit nedá. Zároveň doufám, že toto je vzácné pochybení ze strany Cybexu a že vy ostatní s touto společností máte lepší zkušenosti.
EDIT: celou situaci neřeším osobně, protože jsem ze Zlína. No a pokud někdo kdo tohle čte pracuje v této firmě, prosím zkuste zodpovědné popohnat :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Já to čtu, ale na reklamační oddělení nemám žádnou páku :-( je to takovej stát ve státě, že fungujou na baterky (vybitý) je bohužel fakt...
Vytvořil sis číslo RMA? viz. http://www.cybex.cz/Napoveda/Stranka...id=rad#vraceni
Citace:
Při poslaní vraceného zboží si Vás tímto z důvodu identifikace zásilky a určitosti právního úkonu dovolujeme požádat o označení zásilky přiděleným RMA číslem. Toto číslo si můžete vytvořit online v Přehledu Vašich objednávek v části Reklamace. Uveďte zde také prosím číslo faktury, která byla dodána se zbožím. Do popisu pokud možno uveďte, že zboží je vraceno v zákonné lhůtě 14 dnů. Důvod vracení zboží není nutné uvádět, ale pokud ho uvedete, budeme rádi. Dále si Vás taktéž dovolujeme požádat o označení zásilky slovy: „REKLAMACE“.
Jestli ano, tak mi to číslo pošli do SZ, mrknu na to, jestli ne, tak to nemám jak dohledat...
Posílám ti kdyžtak do SZ přímou linku na stůl Lukáš Šťastného, zdá se mi z nich všech nejochotnější, tak zkus jeho, ale taky neručím za to, že to zvedne napoprvé :confused:
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Takže se jen zmíním, že celý tento týden jsem se na reklamační oddělení (čísla 545120582, 545120524 a 545120585) nedovolat, na e-maily nikdo neodpovídá. Hlavně že "do 5ti dnů Vám buďto zašleme monitor výměnou anebo vrátíme peníze". LCD je v Cybexu 14 dní a ani neví, že ho tam mají. Tahle firma je pro mě velkým zklamáním :-(
Čili ve středu si beru dovolenou, udělám si výlet do Brna, navštívím kamarády a půjdu to do Cybexu vymlátit :-D
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Alespoň ti můžu říct, že jsem osobně informoval našeho generálního ředitele o opravdu výborné funkci našich reklamací a ten zrovna vedle v zasedačce "prcá" vedoucí reklamačního oddělení, co to tam maj za bordel ;) Doufám, že s tím něco udělají, protože akorát přicházíme o zákazníky, což mne nebetyčně se*e!
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
:DDDDDDDD sory za OT ale az napodruhy sem pochopil to PRCA :DDDDDDDD
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Mně kdysi po reklamaci Radeonu 9100 (64MB, 128bit. - slavné Sapphiry s větráčky, které vydržely několik měsíců a které kvůli chybějícím dírám nebylo možné nahradit jinými) poslali 64bitou variantu (i když to nebyl úmysl, protože tuhle prasárnu tehdy udělala firma Sapphire - pročež jí nemůžu přijít na jméno); druhou reklamaci se mnou řešila slečna / paní Lucie (na příjmení si nevzpomenu), která byla velice ochotná a dobropis byl vystaven ještě tentýž týden. Co se v Cybexu bralo jinak, bylo víceméně bez problémů, i když já tam od té doby komponenty nenakupoval (spíš na Vltavě knihy, atd.).
Něco podobného bylo i na CC, když vyhazovali z reklamací p. Berana, jeho vinou mi tehdy dobropisovali paměti (nula od nuly pošla, já vzal nové a komponenty do rozdílu ceny), ale dva měsíce jsem kvůli němu tehdy jel v provizoriu (zdroj poslal kamsi do tramtárie, paměť mi poslal zpět původní jao "vyměněnou", atd.). Na fóru byl tento technik celkově "oblíben" a zasáhli až p. Gaj a p. Matějka.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
Vykuk
Alespoň ti můžu říct, že jsem osobně informoval našeho generálního ředitele o opravdu výborné funkci našich reklamací a ten zrovna vedle v zasedačce "prcá" vedoucí reklamačního oddělení, co to tam maj za bordel ;) Doufám, že s tím něco udělají, protože akorát přicházíme o zákazníky, což mne nebetyčně se*e!
Děkuju za ochotu, možná nechám návštěvu až na pátek :-) Že přicházíte o klienty je smutné, zvláště když člověk pracuje jako prodejce (doufám že jsem si tě nespletl) a je mzdově částečně závislý na prodejích. Já si Cybex vybral hlavně proto, že nabízí něco navíc (to byla - je ta 100% záruka kvality) - je smutné zjistit, že to není (alespoň v mém případě) schopen splnit.
Myslím si, že ve finále jde ale jen a jen o člověka a o to, jakým způsobem pracuje, jak je motivován, jaké má podmínky pro práci. Takže těžko říci, kde je zakopaný pes :-/ a ještě těžší je říci, kde je kua ten můj reklamovaný monitor :-D
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
No prodejce už díkybohu nejsem nějakej ten pátek :D Aktuálně dělám o něco vejš - produktmanažer foto/kamery/mobily/gps... tedy tvorba nabídky na webu, tvorba cen, nákup zboží, zákaznická podpora a trocha marketingu all-in-one :eek:
Ale máš pravdu, že prémie jsou postavený na výši prodejů a výši dosaženého zisku, takže bez zákazníků plán asi těžko splním = žádné prémie = nas*anej Vykuk
Víš co, kdyby to byl jen tvůj případ, tak mávnu rukou... ale takových je teď bohužel víc, tak jsem se v pátek nas*al a poslal jsem hodně prudící mail na vedoucí reklamací a na generálního ředitele, po konzultaci si ji pak pozval na kobereček...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
...a snad se něco změní - zlomí, že jo. Doufám že to klapne, už kvůli mě... no i tobě, hehe.
Ještě se podělím - mimo téma - s dnešní zkušeností na poště. Už 10 čekáme na důležitý doporučený dopis z Prahy. Pořád nejde, tak jsem dnes volal na poštu do Slušovic a docela koukal... Pošta má 14 dní nový systém doručování, čili se vše nějakým způsobem přerozděluje v Brně, takže není vyjímkou, že se na doporučený dopis čeká až 3 - 4 týdny. Legrace, že jo? A co může člověk tedy dělat? Nic, čekat :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
meteor
Ještě se podělím - mimo téma - s dnešní zkušeností na poště. Už 10 čekáme na důležitý doporučený dopis z Prahy. Pořád nejde, tak jsem dnes volal na poštu do Slušovic a docela koukal... Pošta má 14 dní nový systém doručování, čili se vše nějakým způsobem přerozděluje v Brně, takže není vyjímkou, že se na doporučený dopis čeká až 3 - 4 týdny. Legrace, že jo? A co může člověk tedy dělat? Nic, čekat :-)
jojo, a co ted predvadi s obchodnima balikama, to by clovek brecel...4 dny zadna doba...nejlepsi na tom je, ze na poste tvrdi ze podle toho noveho systemu balik z usti nad labem do prahy jde taky pres brno, takze se nemuzu divit ze to ani do prahy nedoruci druhy den :))
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
V Cybexu jsem také jednou vracel monitor v rámci 14-denní lhůty. Peníze jsem měl na účtu asi do tří týdnů, takže v tomnto ohledu spokojenost, ale co mě zarazilo, byla naprostá neochota komunikovat. Na žádný z mnou zaslaných e-mailů a dopisů nikdo neodpověděl, takže jsem do poslední chvíle nevěděl na čem jsem.
Chápu, že tohle vracení ve lhůtě asi zrovna nemilují, ale jedna řádka, že monitor dorazil a že to berou na vědomí by je nezabila.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
Max Casper
V Cybexu jsem také jednou vracel monitor v rámci 14-denní lhůty. Peníze jsem měl na účtu asi do tří týdnů, takže v tomnto ohledu spokojenost, ale co mě zarazilo, byla naprostá neochota komunikovat. Na žádný z mnou zaslaných e-mailů a dopisů nikdo neodpověděl, takže jsem do poslední chvíle nevěděl na čem jsem.
Chápu, že tohle vracení ve lhůtě asi zrovna nemilují, ale jedna řádka, že monitor dorazil a že to berou na vědomí by je nezabila.
Největší sranda je, že ode mě nechtěli ani číslo účtu - to jsem jim nutil když jsem se tam poprvé a naposledy dovolal. Prý to musí nejdříve prověřit a pak to můžeme řešit proplacení dobropisu :-(
Doufám že - jak psal Vykuk - dostala šéfová (nebo to byl šéf?) reklamačního oddělení pořádného sprda a už to pofičí jak po drátkách. Jen mám obavu, aby to takto nefrčelo až za půl roku po mnoha organizačních a personálních změnách...
No a co mě úplně nejvíce štve a zároveň ve mně budí strach je, že ten monitor tam v tom bordelu nenajdou...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
meteor
No a co mě úplně nejvíce štve a zároveň ve mně budí strach je, že ten monitor tam v tom bordelu nenajdou...
no tak pokud mas dukaz o tom, ze jsji jim ho poslal, tak neni co resit...:)
edit: tim myslim podaci stitek z posty...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Je to jednoduchý, pokud máš číslo balíku, tak se dá u pošty dohledat, kdo to převzal (podpis na jejich archu), pokud to skončilo u nás (a ne někde vedle - což bych se u pošty taky nedivil), tak je to náš problém, že to někdo někde zabordelil. Je to fakt o lidech... :confused:
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
No jo, ale aby mi pak netvrdili, že v balíku byli 3 cihly :-) nene, to je (doufám) jenom legrace. Ono se to určitě vyjasní a vyřeší co nejdříve, dal jsem si limit do čtvrtku a v pátek hurá do Brna, snad si reklamační nebude dovolovat :-) no a hlavně věřím, že osobně se mi to tam podaří vyřešit v tom smyslu, že odjedu s penězi a dobrým pocitem na srdci.
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
2Meteor:
právě jsem v našem systému objevil odstoupení od smlouvy na to 19" EIZO S1911SE-BK 700:1/300cd/6ms/2ms/repro/černý
Měl jsi to na firmu MP RENTAX?
Jestli jo, tak pozitivní zpráva... je to tu ;)
číslo RMA ti raději pošlu kdyžtak do SZ, ať tu nejni veřejně...
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Citace:
Původně odeslal
Vykuk
právě jsem v našem systému objevil odstoupení od smlouvy...
Děkuji moc za ochotu a snahu, posílám nějaké bodíky do karmy ;-) Já se tam dneska po 10ti dnech (!!!) dovolal panu Haraštovi, během chvilky LCD objevil a domluvili jsme se, že do 3 dnů bude dobropis a následně penízky půjdou k tatínkovi :-) EIZO už kupovat nebudu, za stejné prachy jsem si "vymyslel" Samsung SM 931BF a ještě se do toho vejde 400GB HDD a k němu silencer a bude klid.
Jsem rád že to dopadlo v podstatě dobře, akorát ztráty na mých nervech nikdo nedokáže spočítat :-D Taky koukám, že "domluva" reklamačnímu oddělení zřejmě zafungovala. Supr.
EDIT: tak ty bodíky dorazí později, prý musím rozdělovat i jiným :-)
-
Re: Cybex a 14ti denni lhuta
Nebudu zakládat nové téma, takže jen aktuální zkušenost..
Objednal jsem přes net nějaké zboží, vyzvedl osobně (příslušenství k foto) a bohužel zjistil, že mi nepasuje. I přes info v této diskusi mě znejistělo upozornění které má Cybex stále na svých strákách o tom, že na zakázky vyzvednuté osobně nelze uplatnit 14ti-denní lhůtu na vrácení jsem se stavil přímo na reklamační odd.
Perfektní jednání, pan Skřipský se mi ještě omluvil, že vystaví pouze dobropis místo hotovosti, což není samozřejmě žádnej problém. Za chvilku bylo vše vyřízeno a Cybex si teď přidávám do oblíbené trojice e-shopů na další nákupy :)