Ano, dual mono MP3 (2x64kBit=128 ) bude preci 2x vetsi nez mono (64kBit) MP3.
Joint-stereo na vstup MP3 kompresoru prijit nemuze, zvukova data jsou proste PCM streamy v poctu odpovidajicim poctu kanalu. Joint-stereo/stereo je uzivatelska volba, stejne jako treba bitrate, ze stereo do joint-stereo si ho data prepocita kompresor. Opacny proces pak musi udelat dekoder pri prehravani.
Stare zvukovky byly jen buffer + D/A prevodnik, moderni uz umeji i mixovani vice streamu a nejake to 3D pozicovani. Kazdopadne tohle se dnes podle me vsechno dela softwarove (mixer ve windows, pripadne zvukovy engine hry), naroky na vykon dnesnich CPU jsou u zvuku naprosto smesne.
HW dekodovani (MP3, AAC) maji cipsety mobilnich zarizeni (telefony, tablety), tam je ale motivaci hlavne uspora energie, kdy specializovany obvod muze dekodovat zvukovy format s lepsi efektivitou nez hlavni CPU.