Predevsim, HDR neni zadna HW feature, kterou by dany chip musel podporovat. Je to efekt. Efekt, ktery se, stejne jako vsechny ostatni, da naprogramovat mnoha zpusoby. Zakladem je ulozit si data o intensite sceny do RT, ktery umi rozlisit vic nez 256 stupnu, protoze ty budes potrebovat pro zobrazeni na screenu. Jednou z cest je onen zminovany FPRT, ktery je opravdu soucasti az SM3.0 a to opravdu X8xx neumely. Tedy tento straight-forward solution u techto karet neexistoval a proto hodne developeru na tyto karty HDR neimplementovalo. Nicmene, HDR se da velmi uspesne implementovat i s SM2.x, staci trochu zapremyslet. Jednou z cest je napriklad ctyri 4-komponentni RTs, kde kazdy uchovava jednu slozku vysledne barvy, cimz dostaneme na kazdou vyslednou slozku ne 8, ale 32bitu, coz je naprosto postacujici pro presny HDR. Rozlisujme hardware a efekty...
EDIT: A pokud se nemylim, tak v ATi dokazali HDR implementovat dokonce za pomoci jednoho A8R8G8B8 RT tak, ze do alfy si ulozili rozsirujici bity. Je to podobny zpusob, bitova hloubka na slozku sice neni 32bitu, ale opet to na efekt HDRka v 99% pripadu stacilo.