XPůvodně odeslal jan555
Původně odeslal jan555
XPůvodně odeslal jan555
Když vynechám, že si nepřímo protiřečíš, vůbec nepřipouštíš srovnání s jakýmkoli jinmým produktem - ať s foťákem, nebo kamerou.Původně odeslal jan555
Srovnání funguje na výčtu rozdílů mezi dvěma produkty. Pokud by byly identické, nemělo by srovnání smysl. Proto hledám na trhu produkty, které jsou cenově nejblíž, parametrově nejblíž, případně využitím nejblíž a s těmi srovnávám. Oproti všem se se současnou cenou jeví GH1 jako velmi předražený produkt.
Kvalitou výstupu GH1 nepřekonává sety ve srovnatelné cenové kategorii, nenabízí opticky kvalitnější objektiv a oproti kamerám přináší jen nižší hloubku ostrosti a ergonomii uzpůsobenou k jiným čelům, než je natáčení videa. Pokud by těžiště produktu při vývoji produktu bylo ve videu, nevycházel by z fotoaparátu, ale videokamery.
Ad levné a drahé seťáky - sám jsi poznamenal, že optické vlastnosti 14-140 nebudou nijak dobré. To, že je drahý (údajně kvůli videu), ještě neznamená, že má smysl ho srovnávat s kvalitními a opticky lepšími skly. Stojí-li opticky podobný zoom srovnatelných parametrů (rozsah, světelnost, IS) 6,5-7 tisíc korun, je naivní předpokládat, že trojnásobná cena je adekvátní podpoře tiššího ostření a plynulé cloně.
Senzor je lepší, ale opět je to daleko od toho, co bych se odvážil nazývat senzorem maximálně reflektujícím potřeby videa. Tím je v současné době 3CCD systém.
Panasonic GH1 vidím jako první foťák, při jehož hardwarovém návrhu se braly ohledy na video. To je krok dopředu, protože většina současných produktů video řeší jen jako využití již existujících možností stávající hardwarové konfigurace pomocí firmwaru. Ale rozhodně GH1 nemohu chápat jako přístroj, kde bylo těžiště vývoje zaměřené na video a focení je přidaná hodnota. Tak ho neprezentuje ani Panasonic. Řadí ho mezi fotoaparáty, protože jde o fotoaparát. Video podporuje, zřejmě použitelně a lépe než ostatní aparáty, ale to neznamená, že by jeho podpoře byl návrh produktu kompletně podřízen. Vychází z konceptu fotoaparátu.
Jestli z odstatních zrcadlovek dokáže kvalitní video dostat jen profesionál na tom taky moc nezmění - stejně jako ze zrcadlovky nedostane kvalitní video člověk, který neumí natáčet, tak ze zrcadlovky nedostane kvalitní fotku člověk, který neumí fotit.
Pro koho tedy GH1 je? Majitelé kamer podle Panasonicu nemají důvod k upgradu a pro fotografy to je poněkud drahý špás, když si za poloviční cenu mohou koupit aparát i s objektivem na obdobné úrovni (ať už Canon 450D/1000D třeba se Sigmou OS 18-200, nebo Sony A200 s originálním 18-200, nebo olympus E520 DZ kit. Vše z toho se vejde pod dvacet tisíc.)
Pokud za 16-19 tisíc korun můžu mít set, který je pro účely fotografování minimálně stejně dobrý (spíš ještě lepší), pak 20 tisíc navíc nepovažuju za cenu úměrnou vylepšené podpoře pro video. Jakýkoli systém "2v1" začíná být výhodný až tehdy, když za něj člověk vydá méně, než když si pořídí "1+1". To opět není případ GH1. Až bude max. o 5 tisíc dražší, než zmíněné sety, pak začne být pro zákazníky zajímavější. Dokud ale neskončí krize, bude i taková cena pro většinu lidí nepřijatelná a půjdou do něčeho levnějšího.
Takhle je to doufám srozumitelné.