Nemluvil jsem o 6bit + dithering, ale o 8bit + dithering.
16 milionu barev jsou pouze kombinace. Kazda slozka ma porad jen 256 odstinu. Proto je 256 na 3 kanalech barev. Pokud se objevi jednobarevny gradient v dostatecnem rozliseni, tak tech 256 prouzku je proste videt. U 10bit mas 4x 256 = 1024 odstinu v kazdem kanalu a to uz je i na 30" monitor opravdu dost, ale i tak jde videt na gradientu z extremni blizkosti prouzkovani. Pokud totiz mas dejme tomu 30" monitor s 2560x1600, potom i pri 10bitech ti pripadne na prouzek 2.5 pixelu, takze to tak z 10cm uvidis. Samozrejme se bavime o fullscreen gradientu, protoze pustit gradient v nativnim rozliseni(pouze vyrez okna), tj. pro 8 bit 256x256, (pro 10bit gradient 1024x1024) tak zadne prouzky neuvidis, protoze kazdy pixel bude znamenat jiny odstin. Ale s timto vyrezem nema cenu LCD ladit, protoze chyby jsou potom hodne skryte a nic tim neodladis. Abych to shrnul, tak v idealnim pripade by monitor mel mit aspon tolik odstinu, kolik je jeho rozliseni v x-ove ose, ale v realu 8bit staci, jen je treba si uvedomit, ze na fullscreen gradientu je holt 256 odstinu brat jako fakt a ne jako chybu. Chyba je, pokud monitor ukazuje jiny pocet. Videt to byt proste musi.