Výsledky 1 až 11 z 11

Téma: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

  1. #1

    Standardní Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Řešíme problém jako dodavatel koncovému zákazníkovi, ale dá se to i obrátit a tím pádem to může být zajímavé téma pro všechny (zákazníky) zde.

    Poslali jsme TV službou DPD. Zákaznice (prý) doma bednu otevřela a zjistila, že TV je rozbitá. Na krabici prý nebyly známky nějakého nešetrného zacházení, zdála se v pořádku. Teď nám chce TV vrátit a chce od nás peníze.

    Kdo musí TV u DPD reklamovat, my nebo ona?
    MSI Z77A-GD55, i5-3470, Gelid Tranquillo rev. 2, 16GB RAM Kingston HyperX Blu XMP 1600Mhz, Gigabyte HD 7950, 80GB Intel SSD, 500GB WD, HP ZR2740w

  2. #2
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    325

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    ona

    viz § 590 OZ
    "Není-li dohodnuto jinak, přechází na kupujícího nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení předmětu koupě...současně s nabytím vlastnictví."

    a § 133(1) OZ
    "Převádí-li se movitá věc na základě smlouvy, nabývá se vlastnictví převzetím věci, není-li právním předpisem stanoveno nebo účastníky dohodnuto jinak."

    a § 594 OZ
    "Má-li prodávající předmět koupě odeslat na místo splnění nebo určení, platí, že věc byla předána v době, kdy byla předána k přepravě, pokud nebylo dohodnuto jinak."
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  3. #3
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Jenze DPD sni odmitne jednat s tim, ze ona si zadnou dopravu neobjednala a neni jejich zakaznikem.

    Edit: Uplne stejne se totiz chova posta, kdyz chcete reklamovat poskozeni/nedoruceni/... zasilky, musi to VZDY delat odesilatel, ktery je objenatelem, platcem a tim padem obchodnim partnerem/zakaznikem.

    Navic ona si jiste dopravu objednala u dodavatele, tudiz tuto sluzbu opet muze reklamovat pouze u dodavatele, ktery je jejim parnetem. To ze pro dopravu pouziva sluzeb tretich "osob" ji nemusi zajimat.
    Naposledy upravil Jezevec; 10.03.2009 v 19:52.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  4. #4

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    možná budu trochu OT, ale jedna rada pro všechny. já osobně pro všechny doručené zásilky používám postup, kdy (samozřejmě) nejprve při převzetí zkontroluji, že je to z vnějšku OK a posléze celý postup rozbalování zásilky točím kamerou. tím mám v ruce důkaz, že zásilka dorazila bez vnějšího poškození a pouze uvnitř byla rozmlácená/nekompletní/whatever, který lze použít jak jako důkaz proti přepravci, tak jako nátlakový důkaz na cukajícího se prodejce.

    nemusí to být nutně kamera, stačí foťák, co točí 640/15-30, který dnes vyjde na 1500,-.

    nicméně jestli dobře chápu, tak problémem dané osoby je, že vybalila a nemá jak prokázat, že to doma nepoškodila ona? pak bych z logiky věci bohužel řekl, že je v dost obtížné situaci.

  5. #5
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Bezne se v takovym pripade akceptuje oznameni do druheho dne - to by IMO akceptoval i soud jako primerenou lhutu k oznameni poskozeni zasilky.

    Pokud by to prodejce/dopravce neakceptoval, doslo by nejspis na znalecky posudky zda poskozeni mohlo/nemohlo vzniknout bez poskozeni obalu. Pokud by byl vysledek ze mohlo, tak by nejspis spor vyhral zakaznik i pred soudem.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  6. #6
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    44
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    325

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Citace Původně odeslal Jezevec Zobrazit příspěvek
    Jenze DPD sni odmitne jednat s tim, ze ona si zadnou dopravu neobjednala a neni jejich zakaznikem.

    Edit: Uplne stejne se totiz chova posta, kdyz chcete reklamovat poskozeni/nedoruceni/... zasilky, musi to VZDY delat odesilatel, ktery je objenatelem, platcem a tim padem obchodnim partnerem/zakaznikem.

    Navic ona si jiste dopravu objednala u dodavatele, tudiz tuto sluzbu opet muze reklamovat pouze u dodavatele, ktery je jejim parnetem. To ze pro dopravu pouziva sluzeb tretich "osob" ji nemusi zajimat.
    ano, nepopiram, ze to moc smysl nedava, ale je to tak.

    ono, koneckoncu existuje i mnohem jednodussi cesta - budto odstoupeni od smlouvy (pokud je smlouva uzavrena na dalku) nebo cestou reklamace pro rozpor s kupni smlouvou.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  7. #7

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Citace Původně odeslal riksa Zobrazit příspěvek
    ono, koneckoncu existuje i mnohem jednodussi cesta - budto odstoupeni od smlouvy (pokud je smlouva uzavrena na dalku) nebo cestou reklamace pro rozpor s kupni smlouvou.
    Nemam pravnicke vzdelani, presto:
    1) Odstoupeni od smlouvy - zakaznik musi prodejci vratit zbozi v puvodnim stavu (predpokladejme, ze nerozbitem), jinak si prodejce muze nauctovat naklady do puvodniho stavu (coz by se asi rovnalo min. cene zbozi)
    2) Mechanicke poskozeni, mohl zakaznik zpusobit sam (pri vybalovani, montazi, atd.). Na to se reklamace nevztahuje.
    U obou bodu mi to zavani problemem, kdo ma komu co prokazovat.

    Predesilam, ze pripad te konkretni reklamace resime s DPD, zakaznice je z obliga. Ale rad probiram takove extremy, protoze clovek nikdy nevi, kdy na to narazi a kdo ho kdy vypece.
    MSI Z77A-GD55, i5-3470, Gelid Tranquillo rev. 2, 16GB RAM Kingston HyperX Blu XMP 1600Mhz, Gigabyte HD 7950, 80GB Intel SSD, 500GB WD, HP ZR2740w

  8. #8

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    jojo, tehle veci posledni dobou pekne pribyva

    dalsi napr. my koupime u VO zbozi 2.3.2007 (2 roky zaruky), prodame 14.3. (2 roky zaruka), clovek prisel 10.3.2009 a ma to rozbity....no a zaruku drzime tedy pouze my je to tak?

    jinak asi omluva za OT....
    MB:Gigabyte EP45-DS4 CPU:Intel Core 2 Duo E8500 rev E0@3,8GHz(9,5x400)@1,248v(load Prime)COOLER: CoolerMaster Hyper 212 RAM:Kinston HyperX 2x2048 DDR2 800 4 4 4 12 GK:Asus Radeon 5870HDD:SATA II WD500GB + WD320GB + Samsung F1 1TB BOX: Chieftec CH-05SL-B-OP PSU: Enermax MODU 525W CRT:21" LCD Samsung 215TW

  9. #9
    Senior Member Avatar uživatele Hynchenzo
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Karlovy Vary, Plzen
    Věk
    43
    Příspěvky
    1 188
    Vliv
    293

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Paik: ano je to tak.
    KVFREE.net - Freediving Karlovy Vary
    Olympus E-410 + Zuiko ED 14-42mm + Zuiko ED 40-150mm

  10. #10
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    Je a neni, zalezi na smluvnich podminkach dodavatele, solidnejsi dodavatele ti vemou zbozi zpet/na reklamaci podle data prodeje zakaznikovi. No a trebas markety jakozto odberatel dodavateli klido vrati i zbozi, ktery si u nej nikdy nekoupil a co myslis ? No jasne, dostane dobropis v castce kterou si sam urci.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  11. #11

    Standardní Re: Poškození zásilky - kdo reklamuje a u koho?

    hmm tak to se me asi nikdy nepostesti )
    MB:Gigabyte EP45-DS4 CPU:Intel Core 2 Duo E8500 rev E0@3,8GHz(9,5x400)@1,248v(load Prime)COOLER: CoolerMaster Hyper 212 RAM:Kinston HyperX 2x2048 DDR2 800 4 4 4 12 GK:Asus Radeon 5870HDD:SATA II WD500GB + WD320GB + Samsung F1 1TB BOX: Chieftec CH-05SL-B-OP PSU: Enermax MODU 525W CRT:21" LCD Samsung 215TW

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •